Multa voi kysyä kanssa :D

Nostat itsesi jalustalle. :D Tuskin olet ainoa oman alan ammattilainen. Palkasta sinua nyt ei ainakaan tunnista. Vai meinaatko, että euroilla on kasvot? :ROFLMAO:
Osa mun tutuista on varmaan jo mut tunnistanut. En haluaisi luoda uutta nikkiä tai vaihtaa palstaa - ja heh, mut tunnistettais kuitenki nikin vaihdoksenkin jälkeen heti kun alkaisin paasaamaan uskonasioista.:barefoot:
 
Käytkö kirppiksillä, ja jos käyt kuinka usein ja paljonko ostat niistä?

Kuinka usein ostat vaatteita itsellesi, entä lapsille ja miehelle?
Käyn kirppiksellä ehkä muutaman kerran vuoteen. Kävisin enemmänkin mutta sitä hillitsee se, että osa niistä vaatteista haisee homekämpälle. Ok jos joku vaate kestää kuumapesun (vaikka taitavat ne kuolleetkin itiöt tehdä oireita) mutta mitään sohvaa ym.en lähtisi kierrätyskeskuksesta raahaamaan.
Yhdestä kirppiksestä mun mies on tietävinään että se kiertää veroja, en tiedä onko niin, mutta en halua tukea semmoista toimintaa.

Kierrätän paljon vanhoja vaatteita tuttavapiirissä. Tosin jos saadaan joku homeinen vaatelasti (niitä koteja on täälläpäin 2-3) niin roskiin menee. Olen ajatellut että en ota enää heiltä mitään vastaan, vaan vain hajuttomista kodeista (siis hajuttomuus ei ole terveen kodin merkki aina, mutta silti).

Miehelle ostan vaatteita synttärinä ja jouluna, silloin on hyvä sauma ujuttaa joku tyylikäs miesten paita tms.sille. :D
Lapsille ostan parin kk välein jotain, ja tarpeen mukaan.
 
Voi huoh. Silti, se olisi sama asia. Pitäisit mua varmasti idioottina jos sanoisin joulupukin olevan mulle tärkeämpi kuin omat lapseni. Ja vitut sä mitään läsnäoloa tunne. Sulla viiraa vitun pahasti päässä.
Jos sä et ole Jumalaan törmännyt niin et voi sanoa etteikö joku muu ole. Mä tiedän ajan ennen ja jälkeen, pystyn vertailemaan millaista on olla ei-uskova ja uskova.
 
Tarkoittaako se, että uskoo Jumalaan sitä että pitää elää raamatun oppien mukaan? Eihän Jumalaan uskomisella ja uskonolla ole mitään tekemistä keskenään.
Uskonelämän ydin on, juu, kommunikaatio ja kohtaaminen Jumalan, persoonan kanssa. Saa lillua Jumalan rakkaudessa. Mutta kyllä sääntöjäkin tarvitaan.

Aika moni mieltää nykyään että on joku universaali jumala/jumaluus joka ei odota ihmisiltä "kuin" rakkautta ja rauhassa elämistä, ja tarkempi ns.kirjauskonto tai kirjauskovaisuus jää vähemmälle. Sit kun heiltä kysyy, että kukas/mikäs universumin loi niin vastaus on joku "öö, Voima, Energia, Ykseys" ja sit kaivetaan nenää.

Mutta Jeesus ei ole niin ympäripyöreä. Onhan joka yhteiskunnassa yksityiskohtaisia lakeja ja ihmisten välinen kanssakäyminenkin on monimutkaista, joten onko ihme jos Taivaasta halutaan antaa yksityiskohtaisempiakin ohjeita?

Ja jos/kun on elänyt semmoinen henkilö kuin Jeesus, niin turhaanko hän täällä selosti kaikkia ohjeita? En mäkään haluaisi että jos olen kertonut lapsille "iltapala on sitten klo 20" tai "uimalaiturilta ei tyrkätä ketään järveen" että nuo unohtaa kaikki ohjeet ja sanoo "äiti ja isi on kivoja ja rakastavia -mutta ei ne tarkoittaneet mitä sanoi".

Mutta siis, kristitty noudattaa Uutta Testamenttia, ne ohjeet ei ole järisyttävän raskaat. Vanhaa Testamenttia noudatetaan "soveltuvin osin"(esim.mihin kohtiin Jeesus ja opetuslapset viittasi).
 
Et ole vastannut tähän.
Ai niin joo, sori.
-Tuleeko kauheena yllätyksenä että mun vastaus on taas jälleen kerran sarjaa "en sallisi niin kauheen mielellään". :D Vastaus ei ole ehdoton ei, mut sinnepäin...

Raamatunjakeet, eka on osoitettu kaikille juutalaisille ja toka papistolle:

3. Moos. 19:28
Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
3. Moos. 21:5
Älkööt he ajako paljaaksi päälakeansa älköötkä leikatko partansa reunaa älköötkä koristelko itseänsä ihopiirroksilla.

Tuosta ekasta on uskovat vääntäneet, että viitataanko kaikissa tilanteissa oleviin tatskoihin vai vain vainajan tähden piirtelyyn.
Jos korrelaatio katsotaan oikein niin tuo koristelukohta ei enää ole vain vainajaan liittyvää, eli tatuointi olisi aina kiellettyä. Ja jos tuosta ekasta jää epäselvyys niin tuo papistolle osoitettu kohta vahvistaa, että Jumala ei tykkää tatskoista.

Mutta sitten pitää miettiä että mitkä VT:n kohdat sitoo kristittyjä ja mitkä ei, koska mä syön sianlihaa, käytän sekakuiduista tehtyjä vaatteita enkä vietä menkka-aikana viikkoa muista eristyksissä. Paitsi että UT:ssa tuo sianliha-kohta kumoutui kun Jumala oikein käskemällä käski Pietarin syödä eläimiä jotka oli saastaisia.

Ja tuo vaatekohta voi olla kulttuurillinen mutta ihan ok neuvo, mä olen itse saanut kutistettua vaatteen jossa on kahta eri lankaa ja olen pessyt kestävämmän mukaan...

Kosher-säännössä eli "ei saa keittää vasikkaa emänsä maidossa" taas on raudan imeytymisen kannalta ihan ok idea.

Kristittyjä sitoo ne VT:n kohdat joihin viitataan VT:ssa. Tatuoinneista ei UT:ssa sanota mitään, kaipa sen takia kun juutalaisilla ei niitä tainnut paljoa olla, pakanakansoihin verrattuna joten siitä ei Jeesuksen ja opetuslasten tarvinnut erikseen nipottaa.

Itse en laittaisi, kun ne on mun mielestä aika rumia ja tekee -sori- halvan näköiseksi. Juhlapukujen kanssa kamalia.

Nutturan kiristämistä ei erikseen kielletä Raamatussa...:D
 

Yhteistyössä