Kyllä sillä lapsellakin on oikeus olla siellä kauppakeskuksessa.

lööööv
Mulla on kaks alle kouluikäistä lasta mutta kyllä mua välillä nyppii jos on jumalaton kiire ja edessä on joku mamma poikittain kärryjensä kanssa eikä siirry vaikka hänelle siitä sanoo. Näinkin on siis käynyt. Velvoittaa siis muutkin ihmiset odottamaan kun juusojennica valitsee ketsuppipulloista sopivan.

Mun mielestä lapset saa toki olla mukana kaupassa mutta kyllä mä ainakin katson etteivät omat lapseni muiden tiellä heilu. Eivätkä lappaa ostoksia hihnalle yhtä enempää jos on jonoa. Ja mä kyllä väitän, että lapsi oppii katsomallakin. Istuu kärryssä ja katsoo kun mä laitan ostoksia niin osaa kyllä itsekin kun aika on. 2v:n ei vielä tarvii moisia osata.

Jos lasta haluaa kaupassa opastaa ja antaa lapsen valita kaikki tuotteet omaan kärryyn ja punnita hedelmät ja lapata ostokset hihnalle ja pakatakin vielä niin voi varmasti valita jonkun hiljaisen ajankohdan eikä iltapäivällä kun ihmisiä on paljon liikkeellä.
Olen ihan varma että 95% ihmisistä väistää jos huomaa olevansa tiellä ja 99% viimeistään sitten kun heille siitä sanotaan.
 
vierass
[QUOTE="Susanna";30841050]Tämän ketjun innoittamana lapseni tulevat saamaan entistä enemmän opetusta kaupoissa :D.

Vituttaako?[/QUOTE]

Ei, mies hoitaa kauppaostokset yleensä ilta-aikaan kun täydelliset kauppaopettajaäidit on jo hauduttamassa luomupuuroa lapsilleen. <3
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja lööööv;30841062:
Olen ihan varma että 95% ihmisistä väistää jos huomaa olevansa tiellä ja 99% viimeistään sitten kun heille siitä sanotaan.
95% ihmisistä ei opeta 2v:lle kaupassakäyntiä ruuhka-aikaan. Ne jotka opettaa, katsovat sen oikeudekseen häiritsee se muita ihmisiä tai ei. Eihän ongelmaa muuten olis.
 
vierass
Aika vähäinen ongelma sanoisin. Ala käymään kaupassa iltaisin Niinkuin edellisen mies niin et vahingossakaan törmää siihen 5%.
Mun mielestä jokaisen, oli aikuinen tai lapsi, pitäisi ottaa muut ihmiset huomioon. Lapset toki omalla tasollaan ja vanhempi mun mielestä lapselleen opettaa väärää tyyliä jos on oikeutettua mennä niin kuin MINÄ haluan ja arpoa vaa'alla oikeaa numeroa tai jumittaa hyllynväliin poikittain ettei kukaan pääse ohi.
Lapsi ei sitä vielä ymmärrä, aikuisen pitäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
kiiaT
Mun mielestä jokaisen, oli aikuinen tai lapsi, pitäisi ottaa muut ihmiset huomioon. Lapset toki omalla tasollaan ja vanhempi mun mielestä lapselleen opettaa väärää tyyliä jos on oikeutettua mennä niin kuin MINÄ haluan ja arpoa vaa'alla oikeaa numeroa tai jumittaa hyllynväliin poikittain ettei kukaan pääse ohi.
Lapsi ei sitä vielä ymmärrä, aikuisen pitäisi.
Niinhän suurin osa ihmisistä ottaakin, niinkuin itsekin jo totesit. Maailma ei koskaan tule täydelliseksi, koita elää sen kanssa.
 
"huaah"
Muutamankin vuoden opiskeluaikana kaupan kassalla viettäneenä on pakko sanoa, että useampi tällainen "opettajaäiti" tuntuu viime hetkeen asti esittävän, ettei huomaa olevansa häiriöksi. Lapsen aiheuttamaa tavaroiden tiputtelua (rikkomista) katsotaan läpi sormien tai ei olla huomaavinaankaan. Sitten kun menee ja sanoo, niin tulee sellainen ylinäytelty "Aijaa?? oho".

Yksi mikä sai moneen otteseen sellaisiin raivoihin että teki mieli ottaa jennijanikasta äiteineen niskaperseote ja nakata pihalle, oli ylivoimaisesti tavaroiden "laittaminen" kassahihnalle. Kun sieltä lentää naamaan ja käsille viides tai kuudes tavara, ja äiti sanoo vaan hyvä hyvä ja esittää, ettei mitenkään näe että minun naamaani osuu jotain saatanan tutteleita (ja usein niin, että lapsi oikein innostuu aikaansaannoksestaan, ja yrittää heittää kovempaa), niin on kyllä tullut sanottua muutamakin valittu sana. Ja ne närkästyneet katseet, kun ojennan heidän lastaan...

Hohhoi. Ihan oikeasti se lapsi kyllä oppii sen kaupassakäynnin jujun ihan katsomallakin siihen asti, että on tarpeeksi vanha ollakseen olematta vaappuva ja kaiken hajottava häiriötekijä. Se lapsi ei tosiaan ole kenenkään muun maailman keskipiste siellä kaupassa, joten vähän hajottaa kun marimekkopaitainen elämäntapaäiti "kasvattaa" kaiken keskipistettään ja takuuvarmaa tulevaa nuorisorikollista, kun koko maailma on pyörinyt lapsen navan ympärillä eikä siinä, mikä olisi ainakin kaupassa tärkeää: muiden huomiointi.
 
Nyt pisti naurattaa
[QUOTE="huaah";30841129]Muutamankin vuoden opiskeluaikana kaupan kassalla viettäneenä on pakko sanoa, että useampi tällainen "opettajaäiti" tuntuu viime hetkeen asti esittävän, ettei huomaa olevansa häiriöksi. Lapsen aiheuttamaa tavaroiden tiputtelua (rikkomista) katsotaan läpi sormien tai ei olla huomaavinaankaan. Sitten kun menee ja sanoo, niin tulee sellainen ylinäytelty "Aijaa?? oho".

Yksi mikä sai moneen otteseen sellaisiin raivoihin että teki mieli ottaa jennijanikasta äiteineen niskaperseote ja nakata pihalle, oli ylivoimaisesti tavaroiden "laittaminen" kassahihnalle. Kun sieltä lentää naamaan ja käsille viides tai kuudes tavara, ja äiti sanoo vaan hyvä hyvä ja esittää, ettei mitenkään näe että minun naamaani osuu jotain saatanan tutteleita (ja usein niin, että lapsi oikein innostuu aikaansaannoksestaan, ja yrittää heittää kovempaa), niin on kyllä tullut sanottua muutamakin valittu sana. Ja ne närkästyneet katseet, kun ojennan heidän lastaan...

Hohhoi. Ihan oikeasti se lapsi kyllä oppii sen kaupassakäynnin jujun ihan katsomallakin siihen asti, että on tarpeeksi vanha ollakseen olematta vaappuva ja kaiken hajottava häiriötekijä. Se lapsi ei tosiaan ole kenenkään muun maailman keskipiste siellä kaupassa, joten vähän hajottaa kun marimekkopaitainen elämäntapaäiti "kasvattaa" kaiken keskipistettään ja takuuvarmaa tulevaa nuorisorikollista, kun koko maailma on pyörinyt lapsen navan ympärillä eikä siinä, mikä olisi ainakin kaupassa tärkeää: muiden huomiointi.[/QUOTE]

Jos et olisi värittänyt tätä niin paljoa, joku olisi saattanut uskoakin. Ihme että itelleni ei ole kymmenenkään kassavuoden aikana sattunut naamalle ja käsille tavaroita heittelevää lasta, yksi humalainen aikuinen kyllä. Tavaroita on kaupassa mennyt joskus rikki aikuisten ja lasten toimesta. Lasten rikkomat omatoimisesti korvataan selkeesti useammin kuin aikusten. Huumehörhöaikuiset on kaikista rasittavin ihmisryhmä tai kiukkuiset yksinäiset keski-ikäset naiset. Teinitkään ei niin pahoja.
 
"Samu"
Mua on kyllä vituttanut ties minkälaiset asiakkaat mummosta taaperoon, lähinnä jonottaessa. Mutta se on kyllä lähes aina ollut vaan sitä, että mulla on ollut huono päivä. Sillon kaikki ottaa pattiin, myönnetään. Se on kuitenkin mun oma ongelma, ei muiden.
Kassalla itse myyjänä ollessa ne tenavat on kuitenkin ollut aina vaan tosi kivoja, kun ne usein haluaa "maksaa ihan itse":D Yleensä kaikki jonottajat on myös hymyillyt iloisina. En tiedä mistä kiikastaa, jos rehellisiä ollaan.
 
"haha"
[QUOTE="Susanna";30841050]Tämän ketjun innoittamana lapseni tulevat saamaan entistä enemmän opetusta kaupoissa :D.

Vituttaako?[/QUOTE]

Älä sitten ihmettele jos joku tönäsee . :)
 
Mua oikeasti harvemmin ärsyttää yhtään kukaan -ja kaikista vähiten pikkulapset- missään julkisilla paikoilla tai ruokakaupassa, mutta joskus tulee puhuttua itsekseen päässä kanssaihmisille aika rumia, siis jos on just kiireessä kaupassa ja tyypit kässehtii hyllyjen edessä (aikuisia siis).
En tietenkään ilmaise ärtymystäni mitenkään sillä tiedostan ongelman olevan minun ja vain ja ainoastaan minun omani, eli tyydyn kiroilemaan päässäni ja silloinkin yleensä muiden hitauden lisäksi omaa tyhmyyttäni, kun olen kussut aikatauluni ja joudun kiireessä asioimaan.
Kiire ylipäätään saa mut ärtyneeksi, mutta ihan omaa syytä se (kiire) yleensä on.
Kannattaa käydä kaupassa vain kaksi kertaa viikossa ja ajoittaa käyntikerrat joko aamupäivään tai iltaan, niin aika rauhassa saa ostokset tehdä eikä ole kiirettä mihinkään.
Luulisi, että tässä ketjussa kirjoittaneilla "tosikiireisilläkin" onnistuisi viikossa kaksi kertaa päästä kauppaan ilman kiirettä..

Tuota tosin minäkään en ymmärrä, että mitä ihmettä lapsen täytyy OPETELLA kaupassa, viedä sinne oppimaan? Täh? :D
 
vin?kiii
Miksi nämä mielensäpahoittajat eivät ole hoksanneet kauppojen tilauspalveluja?? Kaupungissa voi tilata ruoat suoraan kotiovelle/töihin tai käydä hakemassa kaupasta valmiiksi ostoskasseihin kerätyt ruoat.. ;) Sillä tavalla meillä menetellään, jos on kiirettä, sairastelua, tullaan reissusta tai on juhlapyhän aatto... voi naputella ostokset helposti kotona tietokoneeella/kännykällä ilman ruuhkaa ja mielensäpahoittamista. Vaikka se maksaa muutaman euron niin säästö tulee siitä ettei ostoskasseista löydy heräteostoksia ja ettei kaupassa käyntiin mene 1,5 tuntia vaan saa olla senkin ajan arjesta lasten kanssa.
 
Kauppakassi
[QUOTE="Susanna";30841050]Tämän ketjun innoittamana lapseni tulevat saamaan entistä enemmän opetusta kaupoissa :D.

Vituttaako?[/QUOTE]

Onko sinulla mennyt hiekkaa häpyhuulten väliin vitun köyhä ?
 
joooooo
Miksi nämä mielensäpahoittajat eivät ole hoksanneet kauppojen tilauspalveluja?? Kaupungissa voi tilata ruoat suoraan kotiovelle/töihin tai käydä hakemassa kaupasta valmiiksi ostoskasseihin kerätyt ruoat.. ;) Sillä tavalla meillä menetellään, jos on kiirettä, sairastelua, tullaan reissusta tai on juhlapyhän aatto... voi naputella ostokset helposti kotona tietokoneeella/kännykällä ilman ruuhkaa ja mielensäpahoittamista. Vaikka se maksaa muutaman euron niin säästö tulee siitä ettei ostoskasseista löydy heräteostoksia ja ettei kaupassa käyntiin mene 1,5 tuntia vaan saa olla senkin ajan arjesta lasten kanssa.
Niin, opettakaa niille taaperoille nettitilaamista, että normaalit, toiset huomioonottavat ihmiset voivat käydä kaupassa rauhassa. :)
 
No just näin. Itse en ymmärrä yhtään, että käyttäydytään kuin maailman omistajat. Asia kuin asia, tämä nyt on vain yksi niistä.

Tai vaikka hississä muiden pitää odottaa, koska se oma Nikopetteri haluaa painaa nappia ja siinä nyt vähän kestää kun Nikopetteri ei vielä itse yletä sinne nappulalle.

Pitäisi oikeasti ajatella muitakin ihmisiä ja toimia kuten normaalisti on tapana toimia, eikä ajatella, että me nyt voidaan tehdä näin, koska kukaan muu tuskin just nyt haluaa toimia samalla tavalla. Esim jättää sen auton siihen kaupan oven eteen poikittain, koska ihan vaan nopeasti käy sisällä.

Tai tänään meidän rivareiden mäessä joku oli jättänyt autonsa siihen keskelle, ei päässyt yläparkkipaikoilta autot alas tielle, koska tää auto oli edessä. Missä järki? Se on tie mitä pitkin kuljetaan autoilla, eikä mikään parkkipaikka. Noh, ne olikin mustalaisia, jotka tunnetusti on juurikin näitä maailmanomistajia
Kuka sen on määrittämään kaikkien puolesta kuka saa tehä mitenkin ja mikä on normaali toimintatapa? Eikö sekään hidas mummo tai vaikka vammainen saa painaa hissinnappia kun se saattaa kestää jopa hetken enemmän mitä sulla? täytyykö kaikkialla varmistaa että paikalla on normaali nopea ihminen tekemään asiat? Johan on helvetin ahtaaksi maailma menny kun tilaa ei oo kelleen muulle kun MULLE ja sille miten minä tahdon asioiden hoituvan. Tehään sitte erikseen kaupat eri ihmisryhmille ja asuintalot ja bussit ja junat ja...ollaan erillään ettei vaan tarvi nähdä miten se 2,5v auttaa äitä kaupassa tai painaa nappia itse. Tai jos otettas ne tiukat pipot päästä ja herbeet nokasta ja ymmärrettäs jotta maailma on KAIKKIA varten ja jokaisella on oikeus täällä elää ja toimia kykynsä mukaan.
 
Ja kyllä,oma ipana on kaupassa ollu apuna siinä 2v saakka. Se ei oo tarkottanu sitä että se on jyränny kärryllä tai ollaan tukittu käytävä kärryillä. Muita voi huomioida vaikka se oma kullannuppu saakin ottaa sen ketsupin hyllystä ja maidon kaapista. Ja jopa laittaa niitä kassahihnalle. Mua hlökohtaisesti ei haittaa ne pikkuasiakkaat kunhan vanhemmat kattoo mitä touhutaan ja miten. Silleen sitä opitaan toimimaan.
 
joooooo
Normaalit ja toiset huomioonottavat?? ???? Tarkotit varmaan elämästä vieraantuneet ja itsekeskeiset.
Eli jos on kiire, toivoo että asiat sujuu sukkelaan ja tekee sen mahdolliseksi myös muille, ärsyyntyy aikuisista, jotka eivät opeta tätä lapsilleen, (ainiin, ja varsinkin jjos on lapseton), on elämästä vieraantunut ja itsekeskeinen? Sen sijaan aikuiset, jotka eivät ota muita huomioon koska pikkupertin on nyt saatava kaksivuotiaana opetella käymään kaupassa hinnalla millä hyvänsä on sitä oikeaa elämää elävä ekä lainkaan itsekeskeinen?
Riiiiight.
 
Mua oikeasti harvemmin ärsyttää yhtään kukaan -ja kaikista vähiten pikkulapset- missään julkisilla paikoilla tai ruokakaupassa, mutta joskus tulee puhuttua itsekseen päässä kanssaihmisille aika rumia, siis jos on just kiireessä kaupassa ja tyypit kässehtii hyllyjen edessä (aikuisia siis).
En tietenkään ilmaise ärtymystäni mitenkään sillä tiedostan ongelman olevan minun ja vain ja ainoastaan minun omani, eli tyydyn kiroilemaan päässäni ja silloinkin yleensä muiden hitauden lisäksi omaa tyhmyyttäni, kun olen kussut aikatauluni ja joudun kiireessä asioimaan.
Kiire ylipäätään saa mut ärtyneeksi, mutta ihan omaa syytä se (kiire) yleensä on.
Kannattaa käydä kaupassa vain kaksi kertaa viikossa ja ajoittaa käyntikerrat joko aamupäivään tai iltaan, niin aika rauhassa saa ostokset tehdä eikä ole kiirettä mihinkään.
Luulisi, että tässä ketjussa kirjoittaneilla "tosikiireisilläkin" onnistuisi viikossa kaksi kertaa päästä kauppaan ilman kiirettä..

Tuota tosin minäkään en ymmärrä, että mitä ihmettä lapsen täytyy OPETELLA kaupassa, viedä sinne oppimaan? Täh? :D
Kyllä tuolle lapselle on pitänyt opettaa vaikka mitä. Ja esim. se että kaupassa on hyllyssä tavaroita joita saa katsoa muttei koskea ilman lupaani on yksi jota voisi moni muukin opetella. Toinen on se, ettei kaupassa juosta tai leikitä piilosta. Eli ylipäätänsä se, että on paikkoja jossa pitää käyttäytyä eri tavalla kuin vaikka päiväkodissa. Tämähän ei ole mikään itsestäänselvyys.
 
nnnnm
Ja kyllä,oma ipana on kaupassa ollu apuna siinä 2v saakka. Se ei oo tarkottanu sitä että se on jyränny kärryllä tai ollaan tukittu käytävä kärryillä. Muita voi huomioida vaikka se oma kullannuppu saakin ottaa sen ketsupin hyllystä ja maidon kaapista. Ja jopa laittaa niitä kassahihnalle. Mua hlökohtaisesti ei haittaa ne pikkuasiakkaat kunhan vanhemmat kattoo mitä touhutaan ja miten. Silleen sitä opitaan toimimaan.
Näinpä. Mutta kuulemma joku on joskus joutunut odottamaan hedelmäpuntarilla kun siinä on ollut eräs lapsi ja äiti "harjottelemassa" ja joku äiti oli tukkinut jonkun kiireisen tien kun lapsi oli valinnut ketsuppipulloja. Nämä tapaukset jäivät painamaan sitten mieltä moneksi päiväksi ja siitä tämä ketju.

Minuun muuten kerran törmättiin kassajonossa autokärryllä. Siitä on kyllä jo pari vuotta aikaa. Olen päässyt yli siitä.
 
beebeen
Eli jos on kiire, toivoo että asiat sujuu sukkelaan ja tekee sen mahdolliseksi myös muille, ärsyyntyy aikuisista, jotka eivät opeta tätä lapsilleen, (ainiin, ja varsinkin jjos on lapseton), on elämästä vieraantunut ja itsekeskeinen? Sen sijaan aikuiset, jotka eivät ota muita huomioon koska pikkupertin on nyt saatava kaksivuotiaana opetella käymään kaupassa hinnalla millä hyvänsä on sitä oikeaa elämää elävä ekä lainkaan itsekeskeinen?
Riiiiight.
Mä luulen että sua ei voida auttaa. Tsemppiä.
 

Yhteistyössä