Kyllä sillä lapsellakin on oikeus olla siellä kauppakeskuksessa.

"quu"
[QUOTE="xxx";30840123]Missä kohtaa syyttelin lasta? Tietenkin ongelma oli se, että vaa'at eivät toimineet. Mutta äidin kohdalla arviointivirhe tapahtui siinä, että otti sen ainoa vaa'an lapsen opetukseen juuri silloin, kun varmasti muitakin tilaisuuksia olisi tullut.
--[/QUOTE]

Peesi, tämä on yksi esimerkki typeristä tavoista opettaa pieniä lapsia.
 
Pin
Ettekö te muuten ole KOSKAAN törmänneet kehenkään kadulla tai tullut sitä tilannetta, että olette ohittamassa toista, yrität ohittaa samasta suunnasta kuin toinen, vaihdat suuntaa ja taas olette samasta suunnasta ohittamassa. Siinä vaiheessa lähinnä hymyilyttää. Sitten on ilmeisesti niitä joille sellainen tilanne elämässä on AIVAN järkyttävää. Vai onko se sitä vain jos eteen sattuukin lapsi? Kyllä mä olen ainakin aikuisenakin joskus osunut vahingossa toiseen tai joku toinen muhun. Sitten vaan sorit ja hymyt, ei se sen vakavempaa ole ollut.

Hirveetä ajatella joidenkin elämää, joissa tuollaiset arkipäiväiset epätäydelliset hetket jäävät oikein mieleen vituttamaan. Onko teillä muutenkin arjen tavalliset asiat hankalia? Miten noin pystyy edes elämään, vai onko tämä ainoa asia joka ihan erityisesti on kamalaa? Joku trauma takana, ei kuulosta normaalilta...

Saanko kysyä, kuinka raivoissanne olette jos vaikka vihreä valo palaa ja edessä oleva auto ei huomaa lähteä? :D Entä jos jäättekin punaisiin valoihin hänen takia? Mitä tapahtuu?
Tai jos bussikuski ei hoksaa avata takaovea ja sinä haluat sillä sekunnilla ulos, mutta siinä meneekin viisi sekuntia? Miten tällaiset arjen kamaluudet kestetään? Olen utelias.
 
panopokaalille minäkin kyl repesin. mut asiaan. kyllähän sen kai järkikin sanoo ettei juhlapyhien aattoina tai muuten ruuhka-aikaan mennä opettaan ville-petteriä ostoksille. muuten luulisi ihmisillä olevan puoli minuuttia aikaa. kunhan ostoksia ei saatana tallota. ja liikennevaloihin jos jäädään nutaan niin ne kuskit pitää repiä ulos autoista ja polkea suohon :kieh:
 
"kahden äiti"
Kaikessa tekemisessä pitäis aina ajatella, että entä jos kaikki muutkin...

Jos kaikki muutkin kaupassaolevat 2-vuotiaat keräilis siellä niitä tavaroita ja vetelis ostoskoreja perässään, niin mitä siitä tulisi? 2-vuotiaan ei kuulu vielä opetella mitään ostosten tekemistä. Sori nyt vaan, mutta mä olen sitä mieltä, että pitäis tosiaan ajatella, että entä jos kaikki muutkin.

Sama kun joku jättää autonsa johonkin aivan väärään paikkaan "kun nopeesti vaan käyn", entä jos kaikki muutkin tekis niin?

Miksei se 2v voi istua kärryissä? Entä jos kaikki 2-vuotiaat välttämättä haluais aivan itse laittaa ne ostokset siihen liukuhihnalle ja kaikki vanhemmat antais ne laittaa? Osaatteko arvata minkälaiset jonot sinne tulis?

Joillain ihmisillä vain on kiire, eikä ole oikeasti aikaa odotella että se 2v möngertää edessä ja kassallakin vielä tahtoo laittaa ne ostokset hihnalle. Kyllä vähän pitäis ajatella niitä muitakin ihmisiä
Juuri näin. Niin kauan kuin siitä taaperosta ei ole muille ihmisille haittaa, niin ongelmaa ei ole. Tottakai lapsella on oikeus olla kauppakeskuksessa, mutta on myös vanhemman velvollisuus katsoa, ettei lapsi häiritse muita ihmisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: poika
"vihreä"
En ole koskaan kokenut olleeni tiellä kaupassa, vaikka lapset on alle kaksivuotiiasta tallustelleet kykyjensä mukaan vierellä. Oma asenteeni tosin on ettei meillä ole niin kiire ettei voida väistää muita ihmisiä. Miksi mun pitäs taputella menemään muiden tiellä. Meidän kanssa samassa kaupassa käy paljon ihmisiä joilla on varmasti kiire, koska poikkeavat kesken työpäivän noutamassa jotain välipalaa. Eläkeläiset taas oikein nauttii siitä pienen taaperon seuraamisesta kaupassa.
 
  • Tykkää
Reactions: poika
Pin
[QUOTE="vihreä";30840773]En ole koskaan kokenut olleeni tiellä kaupassa, vaikka lapset on alle kaksivuotiiasta tallustelleet kykyjensä mukaan vierellä. Oma asenteeni tosin on ettei meillä ole niin kiire ettei voida väistää muita ihmisiä. Miksi mun pitäs taputella menemään muiden tiellä. Meidän kanssa samassa kaupassa käy paljon ihmisiä joilla on varmasti kiire, koska poikkeavat kesken työpäivän noutamassa jotain välipalaa. Eläkeläiset taas oikein nauttii siitä pienen taaperon seuraamisesta kaupassa.[/QUOTE]

En koe minäkään,mutta ilmeisesti näitä ihmisiä sitten on joita häiritsee jopa kärryjä työntelevä taapero, koska hänet joutuu mahdollisesti ohittamaan. Sellaista ihan turhaa mielensäpahoittamista en oikein tajua, maailma nyt ei vain toimi robottimaisesti. Joskus ihmiset ovat huomaamattaan edessä, jotkut ovat hitaampia jne. Ei se nyt niin ihmeellistä ole kun voi sanoa, että "anteeksi pääsisinkö tästä" ja edessä oleva oletettavasti väistää heti ja itse ainakin pahoittelen jos olen huomaamattani jäänyt johonkin tielle. Väistän tietenkin aina jos huomaan olevani tiellä, kehoitan lastani väistämään tai kulkemaan edessäni ettei kävellä niin leveästi, ettei ohi pääsisi jne. Jos hihnalla laittaa lapset ostoksia liian hitaasti ja siihen tulee jo väli, autan heitä niin, ettei se hidasta jonoa.
No, onpahan taas turha jankutusketju, koittakaa kestää tätä normaalia epätäydellistä elämää. Koittakaa kestää sen tuoma henkinen tuska, että vielä jonain päivänä joku ihminen saattaa teihin vahingossa jopa törmätä, joku mummo voi olla hidas ja jollain vauva alkaa itkemään juuri kun halusit, että rusinoiden ottaminen hyllystä olisi täydellistä ja hiljaista, kuulutukset ovat vähän liian kovalla tai joku unohtuu tiellenne katselemaan näyteikkunaa. Voi sitä murheiden määrää.
 
Viimeksi muokattu:
V.ieras
Ja sama kaikki nappien painamiset yms. Miksi sen lapsen pitää saada painaa sitä hissin nappia just silloin, kun siellä hississä on muitakin? Meillä on ainakin opetettu, että joka kerta ei saa painaa sitä nappia, joskus on lapsen vuoro ja silloin hän saa painaa.

Sitten on näitä, joiden lapsen on saatava painaa sitä joka ikinen kerta (tulee huuto muuten), äly hoi, sille lapselle kannattais opettaa, ettei hän saa tehdä aina sitä mitä haluaa (tsemppiä teini-ikään näille mutseille)

Se ei ole muiden ihmisten tehtävä odotella, että sinun janikajessicasi painaa sitä nappia, tai lastaa ne ostokset hihnalle tms. Se ei todellakaan ole muiden velvollisuus, kuten tässäkin ketjussa nyt moni mamma luulee.
Ööh, kuinka kauan menee aikaa painaa yhtä nappulaa :D
Omalta ipanalta se käy hetkessä. Onko sun jotenkin hidas?
Kai se on ihan se ja sama, painaako sitä nappulaa aikuinen vai lapsi.
 
Pin
[QUOTE="quu";30840809]Ei se liity aikuistumiseen.
T. toinen 45v.[/QUOTE]

Juu kyllä se taitaa olla vaan asenne elämään. Joillakin se paranee kasvaessaan, katkerilla vaan pahenee. Eli voi mennä suuntaan tai toiseen...
 
"vihreä"
En koe minäkään,mutta ilmeisesti näitä ihmisiä sitten on joita häiritsee jopa kärryjä työntelevä taapero, koska hänet joutuu mahdollisesti ohittamaan. Sellaista ihan turhaa mielensäpahoittamista en oikein tajua, maailma nyt ei vain toimi robottimaisesti. Joskus ihmiset ovat huomaamattaan edessä, jotkut ovat hitaampia jne. Ei se nyt niin ihmeellistä ole kun voi sanoa, että "anteeksi pääsisinkö tästä" ja edessä oleva oletettavasti väistää heti ja itse ainakin pahoittelen jos olen huomaamattani jäänyt johonkin tielle. Väistän tietenkin aina jos huomaan olevani tiellä, kehoitan lastani väistämään tai kulkemaan edessäni ettei kävellä niin leveästi, ettei ohi pääsisi jne. Jos hihnalla laittaa lapset ostoksia liian hitaasti ja siihen tulee jo väli, autan heitä niin, ettei se hidasta jonoa.
No, onpahan taas turha jankutusketju, koittakaa kestää tätä normaalia epätäydellistä elämää. Koittakaa kestää sen tuoma henkinen tuska, että vielä jonain päivänä joku ihminen saattaa teihin vahingossa jopa törmätä, joku mummo voi olla hidas ja jollain vauva alkaa itkemään juuri kun halusit, että rusinoiden ottaminen hyllystä olisi täydellistä ja hiljaista, kuulutukset ovat vähän liian kovalla tai joku unohtuu tiellenne katselemaan näyteikkunaa. Voi sitä murheiden määrää.
Amen. Muutama sana ja ystävällisesti sanottuna vielä niin käypä kanssa käyminen vieraidenkin ihmisten kanssa helposti.
 
"jooooo"
Jos se on noin kamalaa niin miksi et sitten sinä lapseton käy kaupassa muulloin kuin töiden jälkeen väsyneenä ja nälkäisenä, jolloin kaikki ärsyttää ja on kiire kotiin tekemään ruokaa itselle tai harrastuksiin tms. Tee ostokset vaikka iltaisin ennen sulkemisaikaa niin et törmää lapsiperheisiin. Ja osta enempi kerralla niin ei tarvii joka päivä käydä. Luulis tuon olevan helppoa järjestää lapsettomalle.
 
pienestä asiasta tuli katkera ketju. asiahan on yksinkertainen. lapset harjoittelevat ostoksiaan ja napin painalluksia pahimpien ruuhka-aikojen ulkopuolella. tuskin kellään mitään sitä vastaan on. eletään ja annetaan toistenkin elää.
 
juurikin näin
Joo kyllä varmasti tässäkin keskustelussa on käynyt ilmi että kaikki lastensa kanssa kaupassa asioivat ädiit eivät suinkaan saa osakseen moittivia katseita. Kyllä se taitaa olla ihan äitikohtaista, jos äiti ei yhtään katso kokonaistilannetta ja on itse lähtökohtaisesti vaan vihainen toisille kaupan asiakkaille (mitäs ovat samassa kaupassa) niin ihan varmasti joku katsoo moittivasti.

Aggressio synnyttää aggressiota.
Taivaan tosi, aamen ja piste.
 
......
Mä en kyllä ymmärrä miten se voi hidastaa jos lapsikin niitä ostoksia laittelee hihnalle samalla kun minä. Sehän vain nopeuttaa hommaa. Tuskin kukaan nyt lasta laittaakaan hoitamaan sitä ostosten lastaamista yksin???? En ole koskaan törmännyt sellaiseen. Johan siinä palais hihat äidiltä myös.
 
mummmi
Sit yks mikä ärsyttää suunnattomasti on se, kun aikuinen kiilaa lapsiasiakkaan eteen jonossa. Jos vaan näen sellaista, niin aivan varmasti sanon riittävän kovaan ääneen että jonon pää on tuolla jos et tiennyt.
 
Sit yks mikä ärsyttää suunnattomasti on se, kun aikuinen kiilaa lapsiasiakkaan eteen jonossa. Jos vaan näen sellaista, niin aivan varmasti sanon riittävän kovaan ääneen että jonon pää on tuolla jos et tiennyt.
pari kertaa olen nähnyt että näin tapahtuu. molemmilla kerroilla oli turkki päällä oleva naisihminen syyllinen. niiltä voi kysyä et onkos tuo eläin sun päällä varmasti kuollut kun noin nopeasti liikutte. vastaushan on yleensä liuta hävyttömyyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierass
Mulla on kaks alle kouluikäistä lasta mutta kyllä mua välillä nyppii jos on jumalaton kiire ja edessä on joku mamma poikittain kärryjensä kanssa eikä siirry vaikka hänelle siitä sanoo. Näinkin on siis käynyt. Velvoittaa siis muutkin ihmiset odottamaan kun juusojennica valitsee ketsuppipulloista sopivan.

Mun mielestä lapset saa toki olla mukana kaupassa mutta kyllä mä ainakin katson etteivät omat lapseni muiden tiellä heilu. Eivätkä lappaa ostoksia hihnalle yhtä enempää jos on jonoa. Ja mä kyllä väitän, että lapsi oppii katsomallakin. Istuu kärryssä ja katsoo kun mä laitan ostoksia niin osaa kyllä itsekin kun aika on. 2v:n ei vielä tarvii moisia osata.

Jos lasta haluaa kaupassa opastaa ja antaa lapsen valita kaikki tuotteet omaan kärryyn ja punnita hedelmät ja lapata ostokset hihnalle ja pakatakin vielä niin voi varmasti valita jonkun hiljaisen ajankohdan eikä iltapäivällä kun ihmisiä on paljon liikkeellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
"Susanna"
Mulla on kaks alle kouluikäistä lasta mutta kyllä mua välillä nyppii jos on jumalaton kiire ja edessä on joku mamma poikittain kärryjensä kanssa eikä siirry vaikka hänelle siitä sanoo. Näinkin on siis käynyt. Velvoittaa siis muutkin ihmiset odottamaan kun juusojennica valitsee ketsuppipulloista sopivan.

Mun mielestä lapset saa toki olla mukana kaupassa mutta kyllä mä ainakin katson etteivät omat lapseni muiden tiellä heilu. Eivätkä lappaa ostoksia hihnalle yhtä enempää jos on jonoa. Ja mä kyllä väitän, että lapsi oppii katsomallakin. Istuu kärryssä ja katsoo kun mä laitan ostoksia niin osaa kyllä itsekin kun aika on. 2v:n ei vielä tarvii moisia osata.

Jos lasta haluaa kaupassa opastaa ja antaa lapsen valita kaikki tuotteet omaan kärryyn ja punnita hedelmät ja lapata ostokset hihnalle ja pakatakin vielä niin voi varmasti valita jonkun hiljaisen ajankohdan eikä iltapäivällä kun ihmisiä on paljon liikkeellä.
Tämän ketjun innoittamana lapseni tulevat saamaan entistä enemmän opetusta kaupoissa :D.

Vituttaako?
 

Yhteistyössä