Kyllä sillä lapsellakin on oikeus olla siellä kauppakeskuksessa.

gogogogo
Ei se nyt aivan noin mene. Mä en pakota ketään nopeammaksi, sen taaperon kanssa saa kestää, ellei se hidasta muita. Oman toiminnan takia ei voi tehdä muille hallaa.
No mikä sitten on hidastamista? Kuka määrittää sen mikä on standartinopeus? Sinun nopeutesiko? Entä jos sinä unohdat punnita hedelmät? Tai jos kassa joutuu soittelemaan ja kyselemään hintoja? Tai joku vanhus kaivaa minuuttikaupalla kolikoita kassalla? Tee ostokset netissä, jos et kestä muita ihmisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
sorge vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Äidit asialla;30839612:
Äidin ei tarvitse ottaa muita huomioon jos lapsi on mukana. Muiden tulee ymmärtää Äitiä, mutta Äidin ei tarvitse ymmärtää yhtään mitään tai ottaa huomioon muita kuin omat lapsensa sen jälkeen kun hänestä tuli Äiti. Koska vain Äiti tietää mikä on kohtuullista ja oikeutettua ja sen Äiti tietää erityisen hyvin, että lapsi tuo mukanaan merkittävän etuoikeuden. Universaalin, kaiken kattavan etuoikeuden ajatella ja toimia kuten pesunkestävä idiootti. Äiti.
Aamen!
 
LaMamanMorbid
Alkuperäinen kirjoittaja Äidit asialla;30839612:
Äidin ei tarvitse ottaa muita huomioon jos lapsi on mukana. Muiden tulee ymmärtää Äitiä, mutta Äidin ei tarvitse ymmärtää yhtään mitään tai ottaa huomioon muita kuin omat lapsensa sen jälkeen kun hänestä tuli Äiti. Koska vain Äiti tietää mikä on kohtuullista ja oikeutettua ja sen Äiti tietää erityisen hyvin, että lapsi tuo mukanaan merkittävän etuoikeuden. Universaalin, kaiken kattavan etuoikeuden ajatella ja toimia kuten pesunkestävä idiootti. Äiti.
Mistä sä nyt vedit tän johtopäätöksen, että ap ei koskaan ikinä ota ketään huomioon? Se, että hän on harmistunut katseista kertoo sen vai???? Kuka se puhuikaan siitä logiikasta....ja missä yhteydessä.
Oletko itse äiti? Luultavasti suurin osa näistä turhan marmattajistakin on äitejä. Äitejä, jotka ärsyyntyvät toisten äitien pienistä taaperoista koska ne on tiellä kaupassa ja vie niiden tärkeämpien äitien kallisarvoista aikaa. Voi HALLELUJA ja oodi pikkusieluisuudelle.
 
sorge vaan
No mikä sitten on hidastamista? Kuka määrittää sen mikä on standartinopeus? Sinun nopeutesiko? Entä jos sinä unohdat punnita hedelmät? Tai jos kassa joutuu soittelemaan ja kyselemään hintoja? Tai joku vanhus kaivaa minuuttikaupalla kolikoita kassalla? Tee ostokset netissä, jos et kestä muita ihmisiä.
Jos minä unohdan punnita hedelmät, päästän muut ohi ja tulen kassalle kun asia on hoidettu. Edelleen pitää ajatella niitä muitakin ihmisiä eikä vain sitä omaa napaa.

Vanhuksen on pakko käydä kaupassa ja vanhuksilla nyt tunnetusti saattaa kestää, mutta sen 2-vuotiaan ei ole mikään pakko saada työntää niitä kärryjä ja lastata ostoksia hihnalle, aika iso ero.
 
"Minttu"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidit asialla;30839612:
Äidin ei tarvitse ottaa muita huomioon jos lapsi on mukana. Muiden tulee ymmärtää Äitiä, mutta Äidin ei tarvitse ymmärtää yhtään mitään tai ottaa huomioon muita kuin omat lapsensa sen jälkeen kun hänestä tuli Äiti. Koska vain Äiti tietää mikä on kohtuullista ja oikeutettua ja sen Äiti tietää erityisen hyvin, että lapsi tuo mukanaan merkittävän etuoikeuden. Universaalin, kaiken kattavan etuoikeuden ajatella ja toimia kuten pesunkestävä idiootti. Äiti.
Onko lapset sinun mielestä jotain kakkosluokan kansalaisia jotka pitäisi pääosin piilottaa?

Tottakai lapset on yhtä tärkeitä kuin kaiken muunkin ikäiset. En tunne yhtään äitiä joka ei ottaisi huomioon kuin omat lapsensa. Rehellisesti, tunnetko sinä?
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
LaMamanMorbid
Mutta samalla tavalla on ajattelematon muita ihmisiä kohtaan. Iso kauppa ja taapero ei ole kenenkään tiellä, niin tästä ei ole mitään haittaa, mutta yleensä nää samat mammat on niitä, jotka antaa sitten sen taaperon laittaa ne ostokset sinne hihnallekkin ja pitäähän sen lapsen aivan itse saada mennä niiden kärryjen kanssa, mitä sitten jos vievät koko käytävän tai vähän törmäillään johonkin.. "me harjoitellaan"
Eikä paljon haittaa jos se taapero nyt haluaa jo heti juoda sen pillimehunkin ennen maksua, samat mammat taas asialla

Yleistän nyt aika pahasti, mutta tää on mun kokemus taaperokärryilijöistä, tai paremminkin heidän äideistään
Sä teet olettamuksia joiden perustana on ennakkoluulo. Okei, sulla saattaa olla empiiristä kokemusta 'sellaisista äideistä, joiden lapset laittavat jopa ostokset hihnalle'...mutta millä tavalla se liittyy ap:n aloitukseen?
Anteeksi, mutta nyt on täysin kristallinkirkasta missä ongelma todella piilee. Eikä tarvitse olla Sherlock Holmes sen ratkaistakseen.
 
LaMamanMorbid
Jos minä unohdan punnita hedelmät, päästän muut ohi ja tulen kassalle kun asia on hoidettu. Edelleen pitää ajatella niitä muitakin ihmisiä eikä vain sitä omaa napaa.

Vanhuksen on pakko käydä kaupassa ja vanhuksilla nyt tunnetusti saattaa kestää, mutta sen 2-vuotiaan ei ole mikään pakko saada työntää niitä kärryjä ja lastata ostoksia hihnalle, aika iso ero.
Eli ratkaisevinta on toiminnan välttämättömyys. Ja nimenomaan sinun näkökulmastasi katsottuna?
 
"Minttu"
Jos minä unohdan punnita hedelmät, päästän muut ohi ja tulen kassalle kun asia on hoidettu. Edelleen pitää ajatella niitä muitakin ihmisiä eikä vain sitä omaa napaa.

Vanhuksen on pakko käydä kaupassa ja vanhuksilla nyt tunnetusti saattaa kestää, mutta sen 2-vuotiaan ei ole mikään pakko saada työntää niitä kärryjä ja lastata ostoksia hihnalle, aika iso ero.
Jopa meidän S-marketissa on hevi osastolla vähintään neljä (ne muistan nyt heti) vaakaa. Joudutko usein ja pitkäänkin jonottamaan punnitsemista? Itselläni taitaa olla 15 sek. pisin aika.
 
Minusta voisi oikeastaan olla enemmän kaupoissa pieniä lapsia, kun ei niitä kauheasti edes näy.
Piristäisivät vähän sitä töykeiden jurottajien laumaa, mitkä kässehtivät hyllyillä ja hidastavat muiden kauppareissua.

Minä ainakin olisin Prismassa mielummin (villin) taaperolauman kanssa, kuin lauman vyötärölihavia jurmuja jättikärryjensä kera olemassa vaan vitun tallukoita.
Olisi oikeasti hemmetin hauskaa olla kaupassa vain lasten kanssa ja esim. niin, että liukuportaat olisi korvattu kierreliukumäillä, kaupassa soisi Marion musat ymv., hevi-osastolla saisi heitellä hedelmät pehmustetun seinän kautta kärryyn, osastolta toiselle siirryttäisiin tunnelin kautta, trampalla hyppien jne.

Vaihtaisin HETI ne kaikki tylsät aikuiset tuohon, jos vaan olisi mahdollista.
 
LaMamanMorbid
Minusta voisi oikeastaan olla enemmän kaupoissa pieniä lapsia, kun ei niitä kauheasti edes näy.
Piristäisivät vähän sitä töykeiden jurottajien laumaa, mitkä kässehtivät hyllyillä ja hidastavat muiden kauppareissua.

Minä ainakin olisin Prismassa mielummin (villin) taaperolauman kanssa, kuin lauman vyötärölihavia jurmuja jättikärryjensä kera olemassa vaan vitun tallukoita.
Olisi oikeasti hemmetin hauskaa olla kaupassa vain lasten kanssa ja esim. niin, että liukuportaat olisi korvattu kierreliukumäillä, kaupassa soisi Marion musat ymv., hevi-osastolla saisi heitellä hedelmät pehmustetun seinän kautta kärryyn, osastolta toiselle siirryttäisiin tunnelin kautta, trampalla hyppien jne.

Vaihtaisin HETI ne kaikki tylsät aikuiset tuohon, jos vaan olisi mahdollista.
Mä en taas jaksais mitään sirkusta, mutta helvetti soikoon lapsia pitää kunnioittaa sellaisenaan ja ymmärtää, että heiltä kestää asioiden oppiminen ja toimittaminen. Lapsen ajatteluun ei kuulu tehokkuus ja lapsen aikakäsitys on erilainen kuin meillä aikuisilla. Mä haluaisin ajatella, että sivistynyt ihminen kykenee ottamaan toiset huomioon ja nielemään ärtymyksensä etenkin jos mitään OIKEATA VAHINKOA ei ole tapahtunut!!!!!!! Nyt ketju lähti liikkeelle siitä, että lapsi veti ostoskärryä. Ja voi sanoa, että jo tässä vaiheessa ollaan jo päästy tietylle absurdiuden tasolle....voivoi, mihin tää muailima on menossa kun myötätunto on joillain ihan nollassa.
 
terettu
[QUOTE="Minttu";30839628]Onko lapset sinun mielestä jotain kakkosluokan kansalaisia jotka pitäisi pääosin piilottaa?
[/QUOTE]

Näinhän asia Suomessa on. Eihän lapset ole mitään verrattuna herra ja rouva aikuisiin. Joku lastenlääkäri sen sanoi hyvin, kun oli haastattelu lasten ja vauvojen tehohoidosta. Että kyllä aikuisia ja kaiken maailman alkoholisteja, huumeiden käyttäjiä ja elintapasairaita tehohoidetaan ja elinsiirretään miljoona kustannuksilla, niin että koko ajan on yksi hoitaja teho-osastolla 24/7 vieressä istumassa.
Mutta arvoton lapsi ei saa tehohoidossakaan omaa hoitajaa, vaan resurssit on katsottu niin ettei sairas lapsi tarvitse koko aikaa hoitajaa..
 
gogogo
Jos minä unohdan punnita hedelmät, päästän muut ohi ja tulen kassalle kun asia on hoidettu. Edelleen pitää ajatella niitä muitakin ihmisiä eikä vain sitä omaa napaa.

Vanhuksen on pakko käydä kaupassa ja vanhuksilla nyt tunnetusti saattaa kestää, mutta sen 2-vuotiaan ei ole mikään pakko saada työntää niitä kärryjä ja lastata ostoksia hihnalle, aika iso ero.
Kyllä siinä voi tulla muille kuule vaivaa jos oot ladannut ostokset hihnalle ja sitten ne pitää siitä roudata pois kun lähdet punnitsemaan. Naurettava olet kyllä.

Kyllä voin sanoa että jos lähden lasten kanssa kauppaan niin tavoite on mahdollisimman nopeasti päästä myös pois sieltä, koska... no kaikki lapselliset kyllä tietää miksi. Joten parhaamme mekin teemme.
 
"lapseton"
Erikoinen ketju. Räkänaurua ja kettuilua...

Itse en ole koskaan huomannut että lapset olis haitanneet kaupassa, monet aikuiset, ja hyvin monet äidit kylläkin. Esim se, että tukitaan hyllyt ja käytävät kun tutkitaan jotain purnukkaa, ja pyydettäessä että voisivat väistää eivät ehkä edes reagoi. Mutta monelle suomalaiselle se toisen ihmisen kohtaaminen onkin vähän vaikeaa. Ehkä siksi ap ajatteli että ihmiset mulkoilevat lastaan? Huonosti käyttäytyviä lapsiakin on nähty, mutta sellaista se on. Enemmän kiinnitän huomiota siihen, miten vanhemmat hoitavat tilanteen.

Ja ihan oikeasti kiireisiä ihmisiä on, ja kaupassa käynti on usein sellaisessa hetkessä jossa se on vain pakko ehtiä tekemään. Eikö olisi kiva jos koitettais kaikki omalta oaltamme tehdä niin, että se kauppareissu sujuisi myös muilta? Mä ainakin teen niin.
 
"hohhoijaa"
No riippuu todellakin niistä pikkukärryjen työntäjistä ja erityisesti heidän vanhemmistaan.Viikko sitten jonkun pikku murunen veti täysillä takaapäin kärryillä minua takaapäin.Kyllä sattui!No eipä kuulunut pikkutytön vanhemmalta anteeksipyyntöä vaan mulkaisu.Niin olinhan minä käytävällä JessicaPamelan tiellä.Hei haloo ei ne käytävät ole mitään juoksuratoja.Mitäpä jos tilallani olisi ollut vanhus joka olisi kaatunut?Sattui nimittäin itseäni aivan he..ti :(
 
vierass
[QUOTE="hohhoijaa";30839695]No riippuu todellakin niistä pikkukärryjen työntäjistä ja erityisesti heidän vanhemmistaan.Viikko sitten jonkun pikku murunen veti täysillä takaapäin kärryillä minua takaapäin.Kyllä sattui!No eipä kuulunut pikkutytön vanhemmalta anteeksipyyntöä vaan mulkaisu.Niin olinhan minä käytävällä JessicaPamelan tiellä.Hei haloo ei ne käytävät ole mitään juoksuratoja.Mitäpä jos tilallani olisi ollut vanhus joka olisi kaatunut?Sattui nimittäin itseäni aivan he..ti :([/QUOTE]

Meidän lähimarketista (yksi maan isoimmeista marketeista) on onneksi kaikki pikkukärryt hävinneet, siellä ei enää joudu tuolla lailla päälle ajetuksi. Niitä oli joskus kauan sitten aikaa ennen autokärryjä.
 
Maailma on täynnä asioita jotka mua
a) ärsyttää
b) vituttaa
c) saavat sappeni kiehumaan

Silti toistaiseksi joukkoon ei kuulu lasten leikit, työn äänet tai tahattomat vahingot. Jos nuo minua jonain päivänä alkavat häiritsemään, niin hakeudun oma- aloitteisesti hoitoon.

Muropakettia hyllystä poimiva pikkuPetteri ei ole koskaan häirinny mun kauppareissuani mitenkään.

Kunpa saman vois sanoa kaikista isoiksi kasvaneista ja ulkoisesti täysi- ikäisen näköisistä, mutta kun ei voi.
 
leijona76 harmaana
No jos totta puhutaan, niin se ongelma on enemmän siellä ongelman kokijan omien korvien välissä..se oma asenne ja kiire. Jos sulla on asennevamma, etkä sä kunnioita muita ihmisiä niin kaikkihan on silloin vaan sun tielläs ja kiusanas.
Jos susta on ok odottaa 5min käytävällä että kärrit suvaitsee siirtyä juorutuokioistaan sivuun niin hyvä. Sellanen vain valitettavasti luo aivan turhia tukkoja kun kukaan ei pääse ohi kiirellä tai ilman. Tai sitten eivät lainkaan siirry ennenkun joku ottaa asikakseen sanoa. Ei meillä yleensä ole kiire mutta muutakin tekemistä kun seistä odottamassa kaupan käytävillä että pääsee ottamaan omat tarvikkeensa.
 
Tietemnkin kaksivuotias saa ja hänen jo tuleekin, opetella kauppakeskuksessa asiointia.
Surullisella tavalla elämälle vieriata ovat ne, jotka eivät sitä ymmärrä tia ole ymmärtävinään.

Ja PS. Meillä 8 ja 9 v SAAVAT tankata auton, jos tahtovat.
 
Jos minä unohdan punnita hedelmät, päästän muut ohi ja tulen kassalle kun asia on hoidettu. Edelleen pitää ajatella niitä muitakin ihmisiä eikä vain sitä omaa napaa.

Vanhuksen on pakko käydä kaupassa ja vanhuksilla nyt tunnetusti saattaa kestää, mutta sen 2-vuotiaan ei ole mikään pakko saada työntää niitä kärryjä ja lastata ostoksia hihnalle, aika iso ero.
Yleensä kaupoissa on useampia kassoja, joten sun ei ole mikään pakko mennä sille kassalle jossa lapsi laittaa ostoksia hihnalle. Ellet sitten ihan välttämättä halua mennä siihen huokailemaan ja esittämään närkästystäsi.

Ja ei, mulla ei ole pieniä lapsia vaan aikuisia jotka saa käydä kaupassa ihan itse
 
sorge vaan
Yleensä kaupoissa on useampia kassoja, joten sun ei ole mikään pakko mennä sille kassalle jossa lapsi laittaa ostoksia hihnalle. Ellet sitten ihan välttämättä halua mennä siihen huokailemaan ja esittämään närkästystäsi.

Ja ei, mulla ei ole pieniä lapsia vaan aikuisia jotka saa käydä kaupassa ihan itse
Meilläpäin on ainakin kassoilla sen verran jonoa, että kassalle mennessä et voi sanoa, että onko se sinun edessäolevasi 2v laittamassa niitä tavaroita hihnalle, koska sinne kassalle on jonon takia matkaa.

Lähi s-marketissa aina vain yksi kassa käytössä
 

Yhteistyössä