Kyllä sillä lapsellakin on oikeus olla siellä kauppakeskuksessa.

Pin
Hei, viedäänpä tänään Janicajessica ja Nicopetteri Prismaan leikkimään shoppailua! Sinnehän ei tarvitse maksaa edes sisäänpääsymaksua!

Huomena harjoitellaankin sitten auton tankkaamista bensiksellä! Eipä tule äipänkään aika pitkäksi kun maailma on täynnä ihmeellisiä seikkailupaikkoja jonne voi taaperot tuupata ihmettelemään.
Hyvä idea, ainakin 5v:lle se voisi olla aika kova juttu. :)
 
LaMamanMorbid
Hei, viedäänpä tänään Janicajessica ja Nicopetteri Prismaan leikkimään shoppailua! Sinnehän ei tarvitse maksaa edes sisäänpääsymaksua!

Huomena harjoitellaankin sitten auton tankkaamista bensiksellä! Eipä tule äipänkään aika pitkäksi kun maailma on täynnä ihmeellisiä seikkailupaikkoja jonne voi taaperot tuupata ihmettelemään.
Juu näinhän se menee...seuraavaks jannnajessica ja nicopetteri harjoittelevat armeijaa ja lasten tekemistä...kyyyllä kyyyllä. Tämä on loistava porttiteoria - ainoo vaan, et se on iha miälevikane.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
sorge vaan
No totta, on kuitenkin aika todennäköistä, että yhtäkkiä kauppaan juoksee satoja taaperoita möngertämään eteesi samanaikaisesti "koska noiki".
Toki sulla on niin "kiire". ;) Tee elämällesi jotain, oikeasti. Ei ole terveellistä enää.
En tunne ketään, jolla olisi NOIN kiire elämässään. Paitsi asennevamman vuoksi, minä minä minä ÄKKIÄÄÄÄÄÄ!!! Toki sinulla on ihan oikea kiire, aina. :cool:
No kyllä mulla yleensä on kaupassa kiire, saattaa olla 15min aikaa tehdä kaikki ostokset ja jonottaminen päälle. Ja mä kyllä iloisesti hymyilen näille taaperoille, vaikka oikeasti ärsyttääkin odotella kun laittavat niitä ostoksia hihnalle. Saa jonottaa muutenkin ja sitten vielä jokin hidaste edessä, no thanks.

On epätodennäköistä, että kaikki taaperot tulis sinne samaan aikaan, mutta siinä se pointti olikin, pitäis käyttäytyä niin, että ajattelee niitä muitakin. Käyttäytyä kuten muutkin, eli taaperot kärryssä. Miksi just se sinun kullannuppusi pitäis saada olla se taapero joka siellä kaupassa niitä kärryjä vetää ja möngertää kaikkien tiellä?

Oma taaperoni istuu kiltisti kärryissä, koska hän ei ole aikuinen niin hänen ei pidä yrittää toimia siellä kaupassa kuten aikuiset
 
"Minttu"
No kyllä mulla yleensä on kaupassa kiire, saattaa olla 15min aikaa tehdä kaikki ostokset ja jonottaminen päälle. Ja mä kyllä iloisesti hymyilen näille taaperoille, vaikka oikeasti ärsyttääkin odotella kun laittavat niitä ostoksia hihnalle. Saa jonottaa muutenkin ja sitten vielä jokin hidaste edessä, no thanks.

On epätodennäköistä, että kaikki taaperot tulis sinne samaan aikaan, mutta siinä se pointti olikin, pitäis käyttäytyä niin, että ajattelee niitä muitakin. Käyttäytyä kuten muutkin, eli taaperot kärryssä. Miksi just se sinun kullannuppusi pitäis saada olla se taapero joka siellä kaupassa niitä kärryjä vetää ja möngertää kaikkien tiellä?

Oma taaperoni istuu kiltisti kärryissä, koska hän ei ole aikuinen niin hänen ei pidä yrittää toimia siellä kaupassa kuten aikuiset
Saa siellä kaikkien kullannuput työnnellä kärryjä. Harvoin niitä taaperoita saa mihinkään kauppaan kaupan täydeltä. Pitäisi tehdä joku lapsiaiheinen teema kauppaan, vähintään muumit paikalle tms. että käytävät täyttyisi kärryjä työntävistä taaperoista. Vaan loppusi ne pikkukärrytkin kesken jo viidennen taaperon jälkeen.

Onko sinulla muita tällaisia omituisia pelkoja? Pelkäätkö hukkuvasi vaikket ole vettä lähelläkään? Pelkäätkö pimeää kirkkaalla auringonpaisteella?

Kummallinen on ajatuksenjuoksusi. Sen näkee jokainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
vierass
[QUOTE="Minttu";30839526]Kyllä ne lapset sinne kauppaan mahtuu. Ja kuuluvat elämään. Ja saavat työntää niitä lapsille tarkoitettuja pikkukärryjä. Vain jotkut kaltaisesi omituisuudet eivät tätä ymmärrä.[/QUOTE]

Kunhan pidät huolta, ettei ajele niillä toisten päälle. Monen monta kertaa on saanut kirota mukeloa, joka ajaa niillä kärryillään päin ja se todella sattuu, kun osuu sopivasti. Samaten voi katsoa, mihin niiden kärryjen ja korien kanssa jää, ettei tuki koko käytävää, että muutkin pääsee kulkemaan. Tosin eläkeläiset ovat vielä pahempia, kun jäävät kaupan käytävien risteyksessä juttelemaan tuttujen kanssa, molemmat kärryt poikittain, ettei kukaan muu pääse mihinkään suuntaan.
 
Käsittämätöntä
Vain nainen, äiti, voi päätyä noin astronomisen typerään logiikkaan ja perusteluun hölmöilylleen: "on epätodennäköistä että kaikki muut tekevät samoin kuin minä, joten minä voin ihan hyvin toimia näin".
 
Pin
No kyllä mulla yleensä on kaupassa kiire, saattaa olla 15min aikaa tehdä kaikki ostokset ja jonottaminen päälle. Ja mä kyllä iloisesti hymyilen näille taaperoille, vaikka oikeasti ärsyttääkin odotella kun laittavat niitä ostoksia hihnalle. Saa jonottaa muutenkin ja sitten vielä jokin hidaste edessä, no thanks.

On epätodennäköistä, että kaikki taaperot tulis sinne samaan aikaan, mutta siinä se pointti olikin, pitäis käyttäytyä niin, että ajattelee niitä muitakin. Käyttäytyä kuten muutkin, eli taaperot kärryssä. Miksi just se sinun kullannuppusi pitäis saada olla se taapero joka siellä kaupassa niitä kärryjä vetää ja möngertää kaikkien tiellä?

Oma taaperoni istuu kiltisti kärryissä, koska hän ei ole aikuinen niin hänen ei pidä yrittää toimia siellä kaupassa kuten aikuiset
Miksi ne pikkukärryt on siellä jos ei pienten työnneltäväksi? Onko ne laitettu vain koristeeksi vaiko lyhytkasvuisille, emmekä ole sitä tajunneet? Luulin, että kauppaan on sellaiset tuotu nimenomaan siksi, että pienemmät saisi niitä työnnellä siellä? Voin toki olla väärässä. Kuulen mielelläni miten käännät tämän... :D
Kassahihnalla emme ole hidastelleet, mutta palataan niihin kärryihin.
 
"Minttu"
Kunhan pidät huolta, ettei ajele niillä toisten päälle. Monen monta kertaa on saanut kirota mukeloa, joka ajaa niillä kärryillään päin ja se todella sattuu, kun osuu sopivasti. Samaten voi katsoa, mihin niiden kärryjen ja korien kanssa jää, ettei tuki koko käytävää, että muutkin pääsee kulkemaan. Tosin eläkeläiset ovat vielä pahempia, kun jäävät kaupan käytävien risteyksessä juttelemaan tuttujen kanssa, molemmat kärryt poikittain, ettei kukaan muu pääse mihinkään suuntaan.
Hei, minä muuten sanon lapselleni ettei keneenkään saa törmätä, eikä kärryjen kanssa juosta tai kiljua, tai työnnellä hyllyjä päin eikä muutenkaan holtittomasti, vaan nätisti siinä missä minäkin menen.
 
LaMamanMorbid
Alkuperäinen kirjoittaja Käsittämätöntä;30839581:
Vain nainen, äiti, voi päätyä noin astronomisen typerään logiikkaan ja perusteluun hölmöilylleen: "on epätodennäköistä että kaikki muut tekevät samoin kuin minä, joten minä voin ihan hyvin toimia näin".
No kyllä. Tässä keskustelussahan logiikka vallan kukoistaa. Puolin ja toisin.
 
Kyllä mä olen aina kaupassa päässyt pikkukärrykansalaisen ohi, ei ole mitenkään ollut tiellä tai tukkona. Eikä mun kauppareissuni ole pitkittynyt minuuttiakaan siitä että siellä on lapsia.

Eläinruokaosastolta löytyy usein paakkuuntuvaa kissanhiekkaa, se on helpompi poistaa pissivehkeestä. Ei hierrä niin ikävästi. Toinen vaihtoehto on monessa kaupassa nykyään lisäpalveluna oleva kotiinkuljetus/ verkkokauppa, ei tartte ahdistua siitä että toiset käy lapsineen kaupassa
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
sorge vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Käsittämätöntä;30839581:
Vain nainen, äiti, voi päätyä noin astronomisen typerään logiikkaan ja perusteluun hölmöilylleen: "on epätodennäköistä että kaikki muut tekevät samoin kuin minä, joten minä voin ihan hyvin toimia näin".
No just näin. Itse en ymmärrä yhtään, että käyttäydytään kuin maailman omistajat. Asia kuin asia, tämä nyt on vain yksi niistä.

Tai vaikka hississä muiden pitää odottaa, koska se oma Nikopetteri haluaa painaa nappia ja siinä nyt vähän kestää kun Nikopetteri ei vielä itse yletä sinne nappulalle.

Pitäisi oikeasti ajatella muitakin ihmisiä ja toimia kuten normaalisti on tapana toimia, eikä ajatella, että me nyt voidaan tehdä näin, koska kukaan muu tuskin just nyt haluaa toimia samalla tavalla. Esim jättää sen auton siihen kaupan oven eteen poikittain, koska ihan vaan nopeasti käy sisällä.

Tai tänään meidän rivareiden mäessä joku oli jättänyt autonsa siihen keskelle, ei päässyt yläparkkipaikoilta autot alas tielle, koska tää auto oli edessä. Missä järki? Se on tie mitä pitkin kuljetaan autoilla, eikä mikään parkkipaikka. Noh, ne olikin mustalaisia, jotka tunnetusti on juurikin näitä maailmanomistajia
 
Täytyy sanoa, että yksikään taapero tai vanhempikaan lapsi ei ole koskaan ollut mun tielläni kaupassa. Käytän pääosin isoja marketteja, joissa on niin leveät käytävät, että sinne mahtuu pitkittäin ja poikittain. Nopeissa ostoksissa käytän lähikauppaa, jossa sielläkään ei lapset ole toimintaani haitanneet.

Enemmän siellä tökkii eläkeläisten käytäväkerhot ja ylisosiaalisten juoppojen kassojeniskemisyritykset. Ja tosiaan, miksi kaupoissa on pikkukärryjä, jos niitä ei ole lapsille tarkoitettu? Vaikka lyhyt olenkin, niin kyllä mulla selkä menee, jos niitä yritän lykkiä.
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Käsittämätöntä;30839581:
Vain nainen, äiti, voi päätyä noin astronomisen typerään logiikkaan ja perusteluun hölmöilylleen: "on epätodennäköistä että kaikki muut tekevät samoin kuin minä, joten minä voin ihan hyvin toimia näin".
Hölmöilylle? Antaa taaperolle hänelle tarkoitetut kärryt. Ok.
En tiedä onko teidän lähikaupoissa sitten satoja pikkukärryjä niin, että se voisi olla edes mahdollista täyttää koko kauppaa. Ehkä teillä sitten on näin, meilläpä ei, joten toimin kuten kauppa on tarkoittanut.
 
sorge vaan
No luojan kiitos harvoin näkyy näitä 2-vuotiaita pikkukärryläisiä, ne ei ole mitään taaperokärryjä vaan tarkoittettu vähän vanhemmille lapsille. Eipä noita nykyisin kovin monessa kaupassa edes ole, miksiköhän :D
 
"Minttu"
No just näin. Itse en ymmärrä yhtään, että käyttäydytään kuin maailman omistajat. Asia kuin asia, tämä nyt on vain yksi niistä.

Tai vaikka hississä muiden pitää odottaa, koska se oma Nikopetteri haluaa painaa nappia ja siinä nyt vähän kestää kun Nikopetteri ei vielä itse yletä sinne nappulalle.

Pitäisi oikeasti ajatella muitakin ihmisiä ja toimia kuten normaalisti on tapana toimia, eikä ajatella, että me nyt voidaan tehdä näin, koska kukaan muu tuskin just nyt haluaa toimia samalla tavalla. Esim jättää sen auton siihen kaupan oven eteen poikittain, koska ihan vaan nopeasti käy sisällä.

Tai tänään meidän rivareiden mäessä joku oli jättänyt autonsa siihen keskelle, ei päässyt yläparkkipaikoilta autot alas tielle, koska tää auto oli edessä. Missä järki? Se on tie mitä pitkin kuljetaan autoilla, eikä mikään parkkipaikka. Noh, ne olikin mustalaisia, jotka tunnetusti on juurikin näitä maailmanomistajia
Huomaatko että se oletkin sinä joka et ajattele muita. Kaikkien pitäis toimia nopeasti sinua varten, sen vuoksi että sinulla on niin kauhea hoppu tai olet muuten vaan kärsimätön.

Kaikilla ei ole kiire, elämme monen tapaisten elämien sekamelskassa. Emme vain sinunlaisesi.
 
LaMamanMorbid
No just näin. Itse en ymmärrä yhtään, että käyttäydytään kuin maailman omistajat. Asia kuin asia, tämä nyt on vain yksi niistä.

Tai vaikka hississä muiden pitää odottaa, koska se oma Nikopetteri haluaa painaa nappia ja siinä nyt vähän kestää kun Nikopetteri ei vielä itse yletä sinne nappulalle.

Pitäisi oikeasti ajatella muitakin ihmisiä ja toimia kuten normaalisti on tapana toimia, eikä ajatella, että me nyt voidaan tehdä näin, koska kukaan muu tuskin just nyt haluaa toimia samalla tavalla. Esim jättää sen auton siihen kaupan oven eteen poikittain, koska ihan vaan nopeasti käy sisällä.

Tai tänään meidän rivareiden mäessä joku oli jättänyt autonsa siihen keskelle, ei päässyt yläparkkipaikoilta autot alas tielle, koska tää auto oli edessä. Missä järki? Se on tie mitä pitkin kuljetaan autoilla, eikä mikään parkkipaikka. Noh, ne olikin mustalaisia, jotka tunnetusti on juurikin näitä maailmanomistajia
Aika pitkä aasinsilta siihen, että ap opettaa kaupassa lastaan vetämään kärryä ja auttelemaan ostoksissa.
 
sorge vaan
[QUOTE="Minttu";30839601]Huomaatko että se oletkin sinä joka et ajattele muita. Kaikkien pitäis toimia nopeasti sinua varten, sen vuoksi että sinulla on niin kauhea hoppu tai olet muuten vaan kärsimätön.

Kaikilla ei ole kiire, elämme monen tapaisten elämien sekamelskassa. Emme vain sinunlaisesi.[/QUOTE]

Ei se nyt aivan noin mene. Mä en pakota ketään nopeammaksi, sen taaperon kanssa saa kestää, ellei se hidasta muita. Oman toiminnan takia ei voi tehdä muille hallaa.
 
gogogo
Siis mitä? Tottakai 2 vuotias voi kaupassa kulkea itse ja työntää pikkukärryjä. Meidän 2 v ei ole enää aikoihin istunut autokärryssä. Joskus jaksaa hetken istua. Mutta mitä haittaa siitä on kenellekän ulkopuoliselle? Ei e ainakaan kenenkään ostosreissua hidasteta tai muutenkaan häiritä. Lapsilla on oikeus olla kaupassa siinä missä muillakin ihmisillä.
 
Ei ole ikinä haitannut kaupassa olevat taaperot tai lapset ylipäätään.
Joku vaahtosammutin pikkukärryn tai vedettävän korin kanssa - eihän sitä edes huomaa ja jos sellainen sattuisikin tieni tukkeeksi, niin sen ylihän vaikka loikkaa tai jos ei kehtaa kaupassa hypellä, niin ihan vaan perinteisesti kiertää.

Evottajille toki tämä(kin) on ongelma, koska ei vaan osaa.
 
Äidit asialla
Äidin ei tarvitse ottaa muita huomioon jos lapsi on mukana. Muiden tulee ymmärtää Äitiä, mutta Äidin ei tarvitse ymmärtää yhtään mitään tai ottaa huomioon muita kuin omat lapsensa sen jälkeen kun hänestä tuli Äiti. Koska vain Äiti tietää mikä on kohtuullista ja oikeutettua ja sen Äiti tietää erityisen hyvin, että lapsi tuo mukanaan merkittävän etuoikeuden. Universaalin, kaiken kattavan etuoikeuden ajatella ja toimia kuten pesunkestävä idiootti. Äiti.
 
sorge vaan
Aika pitkä aasinsilta siihen, että ap opettaa kaupassa lastaan vetämään kärryä ja auttelemaan ostoksissa.
Mutta samalla tavalla on ajattelematon muita ihmisiä kohtaan. Iso kauppa ja taapero ei ole kenenkään tiellä, niin tästä ei ole mitään haittaa, mutta yleensä nää samat mammat on niitä, jotka antaa sitten sen taaperon laittaa ne ostokset sinne hihnallekkin ja pitäähän sen lapsen aivan itse saada mennä niiden kärryjen kanssa, mitä sitten jos vievät koko käytävän tai vähän törmäillään johonkin.. "me harjoitellaan"
Eikä paljon haittaa jos se taapero nyt haluaa jo heti juoda sen pillimehunkin ennen maksua, samat mammat taas asialla

Yleistän nyt aika pahasti, mutta tää on mun kokemus taaperokärryilijöistä, tai paremminkin heidän äideistään
 

Yhteistyössä