Painosta: Mulla tullut nyt 12 kg. Suurin osa painosta tuli rv 20-28 ja nyt viime neuvolassa oli sitten tippunut 1,5 kg :O. Terkka meinasi vaan että edellisellä kerralla ollut turvotusta, mikä olisi lähtenyt, mutta silloin edellisenkään kerran nousu ei ollut kuin 300 g/vko. Nyt alkaa kyllä olla hieman täysi olo, joten ehkä sitä on tullut syötyä vähemmän... Mulla myös lähtöpaino niin alhainen, että alussa puhuttiin, että hyvä nousu olisi 16-20 kg. En ota paineita painosta eikä tarkoitus ole synnytyksen jälkeen enää niin hoikaksi palata, mitä olin lähtötilanteessa.
Niin ja mahan ympäryksestä jossain vaiheessa keskusteltiin ja mittasin myös tossa kun painon tippumista pelästyin. Ei mulla ole kuin 94 cm nyt. Kaikki tutut onkin koko ajan ihmetellyt miten maha voi olla niin pieni. Onneksi sf mitta kasvaa keskikäyrällä, joten eiköhän se vauva siellä ihan hyvin kasva
Verenpaineista: Monella tuntuu olevan korkeat paineet, mutta onko ketään kohtalontoveria, jolla olisi todella matalat? Viimeksi neuvolassa oli paineet 96/53. Sitten vielä kun hemoglobiinikin oli 105 niin voin sanoa, että on aika heikko olo. En uskalla enää yksin lähteä mihinkään kun meinaan pyörtyä heti jos joutuu hetkenkin seisomaan paikoillaan :kieh: Terkka vaan totesi, että mielummin matala kuin korkea ja täytyy vaan levätä. Tänään on lääkärineuvola, saa nähdä onko hb yhtään noussut kun rautaa olen nyt syönyt isommalla annoksella.
Matkustamisesta: Meillä olisi myös helatorstaina edessä 600 km automatka. Jos paikat tänään on viime viikon kipeistä supisteluista huolimatta kiinni niin meinataan kyllä lähteä. Kaksi viikkoa sitten 800 km matka meni ihan hyvin kun pysähteli useammin jaloittelemaan ja oli tukisukat jaloissa.
Kissoista: Oliko toissa aamuna kun Pihla valitti huonoista unista kissojen takia? Silloin ajattelin tyytyväisenä, että onneksi meidän kissat ei koskaan riehu öisin vaan hepulit alkaa aamulla kun kaikki on noussut ylös. Nyt sitten kissat oli remontin viimeistelyn takia 2 vrk hoidossa, niin eikö niillä mennyt rytmit ihan sekaisin ja viime yön juoksivat ja painivat koko yön. Mun tai miehen komennuksilla ne vain innostuivat lisää, mutta klo 4 meidän vanha koira hermostui niille ja komensi kunnolla kun säntäsivät sen kopan vierestä, niin johan meni kissat hiljaisiksi
Niin ja
unista vielä oli jossain vaiheessa puhetta: mulla onneksi kaikissa unissa lapsi on terve, välillä onkin kyllä poika vaikka tyttö pitäisi olla tulossa
Mutta inhottavinta monissa unissa on se, että unohtelen vauvaa milloin minnekin ja yhtäkkiä unessa huomaan, että apua, vauva on ollut autossa/pihalla/kaupan edessa tmv. vaikka kuinka monta tuntia enkä ole sitä muistanut ollenkaan ja sitten tulee kamala olo, että miten voin olla niin huolimaton äiti. Aamulla herätessäkin on ihan paha olo niiden unien takia
Nyt pyykin pesuun, täällä kans vauvan vaatteet vuorossa :heart:
Hep ja pikkuneiti 34+4