Meillä on ollut yhteishuoltajuus tähän asti (lapsi on 7 ja ollaan erottu ennen kuin lapsi täytti 1) ja kaikki on sujunut erittäin hyvin, aina on ollut tosi hyvät välit jne. Kunnes jokin aika sitten alkoi tulla ongelmia, isä alkoi mm. vaatia minulta korvauksia kuljetuksista kun hänellä on niin heikko tulotaso kuulemma, vaikka todellisuudessa hän on töissä ja itse olen kotihoidon tuella. Hän siis muutti kauemmas asumaan (vähän alle 100km päähän), olemme menossa tästä asiasta oikeuteenkin. Ja nyt isä ei vastaa lasta koskeviin viesteihin ja ei tule lasta koskeviin palavereihin (lapsella on pitkäaikaissairaus, siitä ei sen enmpää), joten oletuksena on että tuskin tulee pankkiin tai muuhunkaan konttoriin asioita hoitamaan. Lapselle isä on todella tärkeä ja todellakin haluan että lapsi tapaa isäänsä joka toinen viikonloppu niinkuin ennenkin. Yksinhuoltajuus vain helpottaisi kaikkien elämää, että saisin rauhassa asioda konttoreissa ja hoitaa lapsen asioita ilman turhee stressiä ja jännitystä tuleeko isä paikalle vai ei.. Ja sopimukseen olisi tarkoitus laittaa maininta että isällä on edelleen oikeus tietää lapsen asioista, esim. voi soitttaa kouluun tai lääkäriin jos tarvis ja saa tiedot... Joten kiitos, ei enää kommentteja joissa kerrotaan että olen paska mutsi.... Halusin vain tietää onko jollakin kokemusta ja kuinka asia on laitettu vireille jne..? KIITOS!!!!