Olipas tänne tullut paljon tekstiä. En vauvan hoidolta aina ehti paikalle heti...
Joo mun sympatiani ovat myös sun puolella. Tosi samanlaiset miehet meillä tämän asian suhteen. Kysyin tuossa mieheltä kysymyksen että miksi nainen ei saa avautua miehelle tunteistaan. Mun mies vastasi, että siksi kuulemma, koska ne puheet sisältää jonkun loukun mihin mies jää nalkkiin ja syntyy kumminkin aina riita. meillä homma menee usein kans siten, että sanon aluksi vaikean ikävän asian rauhallisesti ja yritän olla loukkaamatta. Mies ryhtyy melkein heti nykyään aiheen laadun tajuttuaan keskeyttämään mun lauseen ja syyttäämään että älä rupea taas tappelemaan ja haastamaan riitaa. Minä ärsyynnyn siitä, että en saa sanoa lausetta edes loppuun. Välillä mies on tajunnut lauseen alun perusteella asian jopa väärin! Luulee, että alan puhua muusta jutusta keskeutetyssä lauseessa ja suuttuu tästä. Sitten sanon lauseeni väkipakolla loppuun ja selitän, ettet voi tietää mitä olin sanomassa, jos en saa sanoa lausetta loppuun. Monta krt on mies luullut mun meinaavan sanoa ihan muuta eli sen koko lauseen pointti menee hukkaan. Joo joskus ennen olen ehkä sanonut senkin lauseen mutta nyt ihan eri jutun olin sanomassa. Tärkeän jutun vielä. Muhunkin vaikuttaa se että mies haukkuu näissä tilanteissa. En itsekään hauku miestä. Sen verran olen miehestä kyllä saanut irti, että häntäkin sattuu kuulemma mun sanat mutta hän ei itke, koska on mies, mutta se ei tarkoita etteikö häntäkin sattuisi. Mies hokee että mun pitäisi olla hiljaa jos hän pyytää että lopeta. No, kyllä. Tosin sitten se asia jää selvittämättä. Meillä on joitain semmoisia asioita joissa ollaan niin eri mieltä, ettei tulla varmaan koskaan olemaan samaa mieltä. Ellei jokin ihme tapahdu, tapahtuuhan niitäkin joskus kyllä. Mä monesti koitan selvittää niitäkin uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja tämä sama rumba jatkuu. Yhteenvetona: kyllä munkin mielestä tunteista pitää saada puhua parisuhteessa, myös niistä negatiivisista. Tavallaan silti kyllä ymmärrän sen mieheni kertoman loukun. Esimerkkinä: nainen kysyy onko mun hiukset nyt älyttömän kauniit (on ollut kampaajalla). Mies vastaa, että on ihan älyttömän kauniit. Nainen tokaisee. Aijaa, ennen kampaajaako ne oli susta rumat vai. Tossa on ns. loukku. Mäkin opettelen tässä tajuamaan omaa miestä ja välttämään tämmöiset turhat riidat.