Ei taida luottotiedoton saada asuntolainaa yhdessä puolison kanssa jolla puhtaat tiedot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luottotiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan, ap on ostamassa juuri rempatun maalämmöllä lämpeävän talon omalla tontilla hyvältä paikalta pilkkahintaan. Korjaus ja muihin ylläpitokustannuksiin tms turhuuksiin ei edes tarvitse kuluja laskea. Ja joo, kaikki maksaa. Puut, hiekka, ruohonleikkuri, se bensakin...

Jotenkin en edes ihmettele miksi sulla on luottotiedot menneet.

Heh heh vain itsellesi kun kuvittelet tietäväsi mun asioista jotakin. =)

Voidaanhan me miehen kanssa tehdä niinkin, että mies ottaa lainan ostaa talon ja kun mulla on luottotiedot kunnossa niin mä ostan talosta puolet. Sekös teitä joitakin ärsyttäisi koska teidän mielestä kerran luottotietonsa menettäneen pitää elää loppuelämänsä häveten pimeässä kopissa eikä mistään omasta saa edes haaveilla.

[QUOTE="a p";30674660]Voidaanhan me miehen kanssa tehdä niinkin, että mies ottaa lainan ostaa talon ja kun mulla on luottotiedot kunnossa niin mä ostan talosta puolet. Sekös teitä joitakin ärsyttäisi koska teidän mielestä kerran luottotietonsa menettäneen pitää elää loppuelämänsä häveten pimeässä kopissa eikä mistään omasta saa edes haaveilla.[/QUOTE]

Tätähän sulle on täällä ehdotettu. Maksa lainasi mahd. nopeasti pois niin sulla on mahdollisuus omaisuutta kerryttää. Toistaiseksi ei ole eikä me sille mitään voida.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="a p";30674660]Voidaanhan me miehen kanssa tehdä niinkin, että mies ottaa lainan ostaa talon ja kun mulla on luottotiedot kunnossa niin mä ostan talosta puolet. Sekös teitä joitakin ärsyttäisi koska teidän mielestä kerran luottotietonsa menettäneen pitää elää loppuelämänsä häveten pimeässä kopissa eikä mistään omasta saa edes haaveilla.[/QUOTE]

No tuo nyt on sulta paras idea aikoihin. Miksi ärsyttäisi?

Se ärsyttää että kysyt neuvoja, ja kun todetaan ettei sinun rahatilanteessa ole mahdollista saatikka järkevää, niin vastaukset on haistavittu-tasoa. Se kielii ennemminkin siitä että ihminen ei kyllä ole tilanteen tasalla edelleenkään, vaan mielii yhä syvemmälle taloudelliseen suohon eikä halua kohdata totuutta.

SULLA ei ole varaa lainaan eikä omakotitaloon. Miehelläsi voi olla. Saako hän noin isoa lainaa, se selviää pankista. Haluaako hän maksaa yksin lainojaan ja lopulta myydä puolet sulle, tai haluatko sinä maksaa osan miehesi lainoista ja lopulta silti ostaa puolet itsellesi. Noh, se on teidän kahdenkeskinen asia.

• Tykkää
[QUOTE="a p";30674649]Et ole sitten kaukolämmöstä kuullut. Ja tarvittaessa saamme halvalla puita mun isän metsästä. Eikä ne talot edelleenkään ole missään korvessa vaan pienen paikkakunnan keskustassa ja mä pääsisin kulkemaan töihin kävellen tai pyörällä.[/QUOTE]

Minkä paikkakunnan keskustasta saa hyväkuntoisen kaukolämpötalon sadallatonnilla? Isoihin remppoihin teillä ei ole varaa.

Minkä paikkakunnan keskustasta saa hyväkuntoisen kaukolämpötalon sadallatonnilla? Isoihin remppoihin teillä ei ole varaa.

No en todellakaan laita tähän paikkakuntaa. Mutta onko sulle jotenkin uskomatonta, että pienillä paikkakunnilla on taloja myytävänä alle 100 000 euron, on järkevä lämmitysmuoto eikä välttämättä tarvita isoja remontteja.

Etkä sä tiedä siitä onko meillä varaa remontteihin vai ei. Mistä sä voisit tuollaisen tietää. Et mistään. Mä olen luottotiedoton ja pienituloinen, mies ei. Haloo.

No tuo nyt on sulta paras idea aikoihin. Miksi ärsyttäisi?

Se ärsyttää että kysyt neuvoja, ja kun todetaan ettei sinun rahatilanteessa ole mahdollista saatikka järkevää, niin vastaukset on haistavittu-tasoa. Se kielii ennemminkin siitä että ihminen ei kyllä ole tilanteen tasalla edelleenkään, vaan mielii yhä syvemmälle taloudelliseen suohon eikä halua kohdata totuutta.

SULLA ei ole varaa lainaan eikä omakotitaloon. Miehelläsi voi olla. Saako hän noin isoa lainaa, se selviää pankista. Haluaako hän maksaa yksin lainojaan ja lopulta myydä puolet sulle, tai haluatko sinä maksaa osan miehesi lainoista ja lopulta silti ostaa puolet itsellesi. Noh, se on teidän kahdenkeskinen asia.

Mä olen vastannut asiallisesti, mutta sitten varsikin nimimerkki Realisti alkoi auko päätään. On kyllä monella muullakin vittuileva sävy vastauksissa eikä vain anneta neuvoja. Mitäs vittuilette jos ette kestä vittuilua takaisin. Onko jotenkin asiallista sanoa mun olevan alemman tason nainen, mies kärsii jne muuta paskaa.

Eiköhän ole helpointa ja järkevintä, jos sovitte niin että mies ottaa lainan, maksaa haluamasi talon kokonaan yksin, hankkii valitsemasi kalusteet ja sisustustarvikkeet, maksaa kaikki juoksevat kulut ja lisäksi maksaa tietysti myös sinun ulosottovelkasi?

[QUOTE="a p";30674712]Mä olen vastannut asiallisesti, mutta sitten varsikin nimimerkki Realisti alkoi auko päätään. On kyllä monella muullakin vittuileva sävy vastauksissa eikä vain anneta neuvoja. Mitäs vittuilette jos ette kestä vittuilua takaisin. Onko jotenkin asiallista sanoa mun olevan alemman tason nainen, mies kärsii jne muuta paskaa.[/QUOTE]

Eiköhän he olleet vähemmistössä, sinä rähjäät ihan asiallisillekkin vastauksille. Kysyt neuvoja ja sitten panttaat tietoja: "mistäs sinä sen tiiät ja mitä se sulle kuuluu".

Nojoo, vastaus otsikon kysymykseen. Et saa lainaa. Muuhun sanoisin että jos mies on valmis ottamaan yksin niskoilleen velat ja siinä sivussa maksamaan suurimman osan yksin remonteista lainanlyhennyksiin, niin edelleen se on sun ja miehes asia. Mistäs me siitä mitään tiedetään.

Eiköhän ole helpointa ja järkevintä, jos sovitte niin että mies ottaa lainan, maksaa haluamasi talon kokonaan yksin, hankkii valitsemasi kalusteet ja sisustustarvikkeet, maksaa kaikki juoksevat kulut ja lisäksi maksaa tietysti myös sinun ulosottovelkasi?

Mikä sun ongelma on? Eihän mies nytkään maksa mun velkoja ja mä maksan puolet asumisesta. Eikä kyse ole vain mun haluamasta talosta vaan mieskin haluaa ostaa talon. Ja mitä kalusteita ja sisustustarvikkeita meidän pitäisi hankkia kun nuo on jo nyt olemassa meidän tämän hetkisessä kodissa?

Onko kivaa vittuilla ja väittää miehen maksavan kaiken?

Eiköhän he olleet vähemmistössä, sinä rähjäät ihan asiallisillekkin vastauksille. Kysyt neuvoja ja sitten panttaat tietoja: "mistäs sinä sen tiiät ja mitä se sulle kuuluu".

Nojoo, vastaus otsikon kysymykseen. Et saa lainaa. Muuhun sanoisin että jos mies on valmis ottamaan yksin niskoilleen velat ja siinä sivussa maksamaan suurimman osan yksin remonteista lainanlyhennyksiin, niin edelleen se on sun ja miehes asia. Mistäs me siitä mitään tiedetään.

Miksi te jankutatte koko ajan remonteista? Aivan kuin jokaiseen ostettuun taloon pitäisi aivan heti tehdä jotakin kallista remonttia. Uskomatonta.

Lopeta, aapee, ketjun lukeminen. Täällä kun näyttää olevan pari joiden tarkoituksena on vain saada aikaan sulle paha mieli. Uusia neuvoja asian tiimoilta et tule enää saamaan. Turha lukea ja pahastua.

Ja tsemppiä talonostoprojektiin!

[QUOTE="a p";30674005]Ai niinkö. :D No kerro tämä sitten useille mun tuntemille ihmisille, että heillä pitäisi mennä paljon enemmän asumiseen.[/QUOTE]

Sun tutut eivät varmaan ole ostaneet taloa 100 000e:n lainalla juuri nyt?
Juuri siksi asumiskulut eivät ole verrannolliset heihin.

Mäkin kyllä asun ok-talossa ja mun asumiskustannukset ovat noin 300e/kk, mutta
a) mulla ei ole lainaa
b) talo ei maksa 100 000e
c) mulla on investoituna lämmitysjärjestlemä, joka säästää asumiskuluja
d) ei mene rahaa korjauksiin, koska talo on uusi

[QUOTE="a p";30674748]Mikä sun ongelma on? Eihän mies nytkään maksa mun velkoja ja mä maksan puolet asumisesta. Eikä kyse ole vain mun haluamasta talosta vaan mieskin haluaa ostaa talon. Ja mitä kalusteita ja sisustustarvikkeita meidän pitäisi hankkia kun nuo on jo nyt olemassa meidän tämän hetkisessä kodissa?

Onko kivaa vittuilla ja väittää miehen maksavan kaiken?[/QUOTE]

Ai sulla on valmiiksi jo velkoja? Ja vielä haluaisit asuntolainaa?

Lopeta, aapee, ketjun lukeminen. Täällä kun näyttää olevan pari joiden tarkoituksena on vain saada aikaan sulle paha mieli. Uusia neuvoja asian tiimoilta et tule enää saamaan. Turha lukea ja pahastua.

[QUOTE="a p";30674750]Miksi te jankutatte koko ajan remonteista? Aivan kuin jokaiseen ostettuun taloon pitäisi aivan heti tehdä jotakin kallista remonttia. Uskomatonta.[/QUOTE]

Ei vältämättä heti tarvitsee tehdä yhtään mitään. Mutta yhtä sun toista on siinä omakotitalossa kyllä jatkuvasti laitettava ja huollettava. Ei nyt kalliita remontteja, mutta kyllä niistä satasista äkkiä useampi tonni tulee vuositasolla. Ja jos niitä jatkuvia, pieniä huoltotoimenpiteitä laiminlyö, niin onkin yllättäen isomman korjauksen edessä...

Sanoit, ettö lainalyhennys olisi hieman isompi kun nykyinen vuokranne? Nyt vuokra 490€ eli lainalyhennys n. 550-600€. Nyt maksatten asumiskustannuksia päälle n. 350€/kk. Eli jos omassa talossa olisivat kulut suurinpiirtein samat, niin 900-1000€ (kiinteistövero muutama kymppi lisää) menisi pakollisin menoihin. Ei siitä se 1200€/kk olisikaan enään niin kovin kaukana..... Eikös olisi paljon parempi varautua siihen 1200€ ja huomaa pärjäävänsä vähemmällä kun laskea ylärajaksi se 950€ ja huomata, ettei se riitäkään?

Miehesi varmaan saisi yksi lainaa, mikäli lainasumma pysyy siinä 100t€ kieppeillä. Pankista riippuu, riittääkö se kymppitonni omarahoitusosuudeksi vai ei. Missään tapauksessa pankki ei tule hyväksymään sitä, että laina olisi miehen nimissä, mutta talo molempien nimissä. Lisäksi sinun kannattaa erittäin tarkkaan harkita, onko järkevää ottaa omiin nimiin mitään omaisuutta, jos ulosotossa on vielä 20t€ auki.

Ulosotossa olevalla ei voi olla omaisuutta, koska se ulosmitataan. Siten et voi omistaa puolikasta talosta.

Luottotiedoton ei saa luottoa tai lainaa.

Jos sulla on mahdollisuus vähän isompiin kuluihin, voisitko maksaa sen velan nopeammin pois, niin sitten luottotiedot palautuisivat nopeammin?

Jos olet työtön, miten tiedät pienellä paikkakunnalla uuden työn olevan kävely- / pyöräilymatkan päässä?

Onko teillä tosi kiire päästä muuttamaan? Mä olen kans hämmentänyt luottotietoni aikanaan ja se johtui siitä että kaikki piti saada JUST NYT. Edelleenkin olen impulsiivinen ja koitan päästä siitä ominaisuudesta vähän eroon.

Toivon unelmasi käyvän toteen. Maksuhäiriömerkintä ja siihen vielä yhdistettynä työttömyys on ikävä yhdistelmä. Mutta mitä suuremmin työskentelet nämä hidasteet poistaaksesi, sitä pikemmin pääset toteuttamaan unelmiasi.

• Tykkää
ootteko naimisissa? sehän on se tapa jolla puoliso "saa" puolet talosta. tai sit meette paikalliseen pankkiin keskustelemaan lainasta. otatte sen verran enemmän et saat maksettua ulosottoon. ja sit viel yks kysymys. kuinka kauan sitten sulla on menny luottotiedot? kyllähän neki vanhenee.... velat siis.

Yhteistyössä