Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486143:
Tottakai lisää. Mutta jos byrokratian kulut suhteutetaan noihin kaiken kattavan joukkoliikenteen ja työnkiertojärjestelmien kuluihin, niin aika olemattomia kuitenkin ovat ja paljon mieluummin makselen niitä byrokratian kuluja.
siis maksat meilluummin byrokratiasta kuin halvemmasta joukkoliikneteestä asia on selvä.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486148:
Tätä minäkin olen yrittänyt sanoa reilut kymmenen sivua, mutta kauhean vaikea tätä on ilmeisesti ymmärtää.
Niin siitähän menimmekin eteenpäin sanoinhan mokanneeni ja siihen sitten tartuttiin.

Jollain sivulal tuo ilmenikin mutta sen korjaamiseen sinun kanssa menikin sitten monta sivua.

[QUOTE="Kiivi";30486466]vaikea ymmärtää että oppiminen veisi vuosia.

Monia eri hommia tehneenä!. viikossa parissa oppii kyllä jo persutan töissä. Ainakin teollisuuden puolella. Konttori hommia täytyisi sitten enempi tutkia että mikä siellä on niin monimutkaista. Työpaikallahan sitä opitaankin vain koulu järjestelmää voikin sen takia puolittaa. Typeräää resurssien hukkaamista on ollakin 3 vuotta koulussa minkä oppii puolessa vuodessa.

Sä et voi käyttää argumenttina jos oelt pihalla että ollaan molemmat. Pihalla toinen on ulkona mutta toinen on sisällä ytimessä.[/QUOTE]

:)
Mitäs hommia sä olet tarkalleenottaen tehnyt?

"friday"
[QUOTE="Kiivi";30486466]vaikea ymmärtää että oppiminen veisi vuosia. [/QUOTE]

Oletko tosissasi?

Asioita voi kyllä oppia muutamassa vuodessa jonkin verran, mutta tullakseen nopeaksi, tehokkaasi ja vähemmän virheitä tekeväksi niin puhutaan monessakin hommassa yli kymmenestä vuodesta.
Itsellä +10 vuotta takana ja koko ajan tulee uutta jota joutuu opettelemaan. Nyt se on helpompaa ja nopeampaa kuin 10 vuotta sitten, mutta vieläkin koen tietyllä tapaa itseni liian kokemattomaksi, kun vertaa osaan noista vanhoista parroista joilla on kokemusta enemmän kuin minulla.

Mielestäni tämä pätee vieläpä aika moneen alaan.

:D Kuulostaa jo aika seikkailulta.
Nyt vain huomataan miten tyhmä kohu oli tuosta uudesta avioliittolaitstakin. Ihan turhaan. Ei tarvitse mennä edes naimisiin tulevaisuudessa, koska kaikki vain seikkailevat sillä halvalla joukkoliikenteellä, menevät jonnekin töihin tekemään jotain, jonkun kotiin nukkumaan ja hoitamaan sen kodin askareet... Nukkuvat sen vieressä kuka siellä milloinkin sattuu olemaan...
Aivan totta... ihan turhaa kohua avioliittolaista, kohta se on historiaa, kun ei tiedä kenen sänkyyn päätyy.
Tämäkin vähentää byrokratiasta aiheutuvia kuluja. Avioerot ja ositusten riitauttaminen ei enää kuormita tuomioistuinta. Ammattiliitot voisi unohtaa ja niihin uppoavat rahat. Myös kaikenlaiset työpaikka riidat tai työsuhdeasiat voisi unohtaa ja näinollen niitäkään ei enää olisi kuormittamassa oikeuslaitosta.

"Kiivi"
:D Kuulostaa jo aika seikkailulta.
Nyt vain huomataan miten tyhmä kohu oli tuosta uudesta avioliittolaitstakin. Ihan turhaan. Ei tarvitse mennä edes naimisiin tulevaisuudessa, koska kaikki vain seikkailevat sillä halvalla joukkoliikenteellä, menevät jonnekin töihin tekemään jotain, jonkun kotiin nukkumaan ja hoitamaan sen kodin askareet... Nukkuvat sen vieressä kuka siellä milloinkin sattuu olemaan...
Sohava lainaus onkin jo käytössä yleisesti maailmaalla.

[QUOTE="Kiivi";30486466]vaikea ymmärtää että oppiminen veisi vuosia.

Monia eri hommia tehneenä!. viikossa parissa oppii kyllä jo persutan töissä. Ainakin teollisuuden puolella. Konttori hommia täytyisi sitten enempi tutkia että mikä siellä on niin monimutkaista. Työpaikallahan sitä opitaankin vain koulu järjestelmää voikin sen takia puolittaa. Typeräää resurssien hukkaamista on ollakin 3 vuotta koulussa minkä oppii puolessa vuodessa.

Sä et voi käyttää argumenttina jos oelt pihalla että ollaan molemmat. Pihalla toinen on ulkona mutta toinen on sisällä ytimessä.[/QUOTE]

BTW...
Ehkä se kertoo sinusta aika paljon, jos sinun on vaikea ymmärtää, että joidenkin asioiden oppiminen voi todellakin viedä vuosia.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486493]siis maksat meilluummin byrokratiasta kuin halvemmasta joukkoliikneteestä asia on selvä.[/QUOTE]

ei vaan joukkoliikenteestä. Nyt sinulla meni sekaisin, että se joukkoliikenne ei ollut halvempi sille valtiolle, vaan sille käyttäjälle.

BTW...
Ehkä se kertoo sinusta aika paljon, jos sinun on vaikea ymmärtää, että joidenkin asioiden oppiminen voi todellakin viedä vuosia.
niimpä, se mitä ekana tulee mieleen on se että kiiwi on niin paljon korkeammalla faktakoloogisella tasolla kuin me muut että hän nyt vaan selvityis ihan kaikesta tosta noin vaan

kirurgin hommistakin jos vain jossain välissä olis aikaa valaa se hippokrates

:LOL:

:LOL::LOL:

Tää vuoden työnkierto ansaitsee kyllä jonkun sortin Nobelin! Pitääki ehdottaa naapureille että jos Pekka tekee ensi vuoden mun työt, minä makaan kotona lataamassa akkuja ja meen seuraavana vuonna vaikka Sirpan kirurginhommat hoitamaan niin Sirpa voi tehdä Pekan raksahommat kun Pekka lataa akkujaan. Sitä seuraavana vuonna Pekka hoitaa Sirpan leikkaukset ja mä meen rakentaa taloja niin Sirpa lepäilee. Win win, paitsi Sirpan potilaille ja mun ja Pekan asiakkaille.

Kongreettisen loistava idea.
Mutta entäpä jos joku ei halua luopua työpaikastaan!? Miksi ihmeessä mä antaisin esim mun oikeasti ihan kivan duunin jollekin vetelykselle, joka sekoittaisi kaiken vuodessa? Tulisin sitten takaisin tänne vuoden päästä laittamaan kaiken taas kuntoon..?

"Kiivi"
[QUOTE="friday";30486511]Oletko tosissasi?

Asioita voi kyllä oppia muutamassa vuodessa jonkin verran, mutta tullakseen nopeaksi, tehokkaasi ja vähemmän virheitä tekeväksi niin puhutaan monessakin hommassa yli kymmenestä vuodesta.
Itsellä +10 vuotta takana ja koko ajan tulee uutta jota joutuu opettelemaan. Nyt se on helpompaa ja nopeampaa kuin 10 vuotta sitten, mutta vieläkin koen tietyllä tapaa itseni liian kokemattomaksi, kun vertaa osaan noista vanhoista parroista joilla on kokemusta enemmän kuin minulla.

Mielestäni tämä pätee vieläpä aika moneen alaan.[/QUOTE]

puhuinkin teollisuuden aloista monista. Kummasti sitä esim oppi yrityksen koko kierron 2 kuukaudessa.

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486499]Niin siitähän menimmekin eteenpäin sanoinhan mokanneeni ja siihen sitten tartuttiin.

Jollain sivulal tuo ilmenikin mutta sen korjaamiseen sinun kanssa menikin sitten monta sivua.[/QUOTE]

Mutta silti edelleen väität, että ne byrokratian kustannukset tulevat palautuksista ja niiden laskemisesta, eikä mätkyjen saajista tai ylipäätään verotuksesta.

"Kiivi"
Mutta entäpä jos joku ei halua luopua työpaikastaan!? Miksi ihmeessä mä antaisin esim mun oikeasti ihan kivan duunin jollekin vetelykselle, joka sekoittaisi kaiken vuodessa? Tulisin sitten takaisin tänne vuoden päästä laittamaan kaiken taas kuntoon..?
niin se onkin minä minä ajattelua. Mutta kun se nyt olisi vaan luovuttava mistä repäsit että toinen olisi vetelys?. Tästähän onkin paras esimerkki se että juuri nämä pinkot telee sitten ylitöitä kun pomo on ekanana pistäny jengiä pellolle niin loput sitten kynsin hampain tekee sen toisenkin työt.

"friday"
[QUOTE="Kiivi";30486536]puhuinkin teollisuuden aloista monista. Kummasti sitä esim oppi yrityksen koko kierron 2 kuukaudessa.[/QUOTE]

Olen kirjoittanut tähän kolme eri tekstiä ja pyyhkinyt ne kaikki pois. En kerta kaikkiaan osaa vastata tähän mitään...

Yhteistyössä