Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30485696]itsehän myönsit jo että byrokratia lisää kuluja. Niin tuleeko siitä byrokratiasta kuluja vai ei?.[/QUOTE]

Tottakai lisää. Mutta jos byrokratian kulut suhteutetaan noihin kaiken kattavan joukkoliikenteen ja työnkiertojärjestelmien kuluihin, niin aika olemattomia kuitenkin ovat ja paljon mieluummin makselen niitä byrokratian kuluja.

aika lähelle, tuli nääs geo poliittiset veron palautukset faktakologisesti
Ja jos tähän lisätään vielä, että ne palautukset tuotiin halvasti järjestetyllä joukkoliikenteellä syrjäseudulla, joka on edullista käyttäjille, kun eihän se maksa kuin kuskin palkan ja bensat ( :D ) ja tämä kaikii niillä rahoilla jotka just säästettiin niistä rahoista, kun veronpalautukset poistettiin kokonaan.... Niin ollaanko me kiteytetty koko 20 sivuinen hölynpöly ketju..?

Ja jos tähän lisätään vielä, että ne palautukset tuotiin halvasti järjestetyllä joukkoliikenteellä syrjäseudulla, joka on edullista käyttäjille, kun eihän se maksa kuin kuskin palkan ja bensat ( :D ) ja tämä kaikii niillä rahoilla jotka just säästettiin niistä rahoista, kun veronpalautukset poistettiin kokonaan.... Niin ollaanko me kiteytetty koko 20 sivuinen hölynpöly ketju..?
Tähän tuli vielä se, että jos bussi menee väärään suuntaan voi jäädä kotiin ja joku joka menee bussin kans samaan suuntaan tekee sun duunit

• Tykkää
Reactions: krut
Tähän tuli vielä se, että jos bussi menee väärään suuntaan voi jäädä kotiin ja joku joka menee bussin kans samaan suuntaan tekee sun duunit
Jos näin, niin mä rupeeen heti käyttämään tätä joukkoliikennettä. Ihan sama minne se menee, mä olen varmasti aina väärässä paikassa ja joku muu saa tehdä mun duunit.. :D
kai palkka silti kilahtaa edelleen mun tilille?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Jos näin, niin mä rupeeen heti käyttämään tätä joukkoliikennettä. Ihan sama minne se menee, mä olen varmasti aina väärässä paikassa ja joku muu saa tehdä mun duunit.. :D
kai palkka silti kilahtaa edelleen mun tilille?
eiks se ole lopulta aivan sama että mihin bussiin nouseen ja missä jää pois koska kummiski siellä määränpäässä joku duuni odottaa tekijäänsä

palkka tulee jos vaan työnantaja on muistanu ilmoittaa veronmaksajan rosentin verotoimistoon

• Tykkää
Reactions: Bitch
eiks se ole lopulta aivan sama että mihin bussiin nouseen ja missä jää pois koska kummiski siellä määränpäässä joku duuni odottaa tekijäänsä

palkka tulee jos vaan työnantaja on muistanu ilmoittaa veronmaksajan rosentin verotoimistoon
Työpaikkalotto.
Hyppäät joka aamu bussiin, et tiedä minne päädyt, mitä sun pitää tehdä tai koska pääset kotiin. Joku ehkä hakee sun lapset päivähoidosta, voi olla, että se olet sinä tai sitten se on se, joka menee tuuraamaan sua himaan, kun sä jouduitkin väärään bussiin, etkä sä enää tiedä missä sä edes olet. Mutta joku nukkumapaikka sulle löydetään ja sitten taas aamulla hyppäät bussiin...

Jokainen päivä voi olla seikkailu.

Työpaikkalotto.
Hyppäät joka aamu bussiin, et tiedä minne päädyt, mitä sun pitää tehdä tai koska pääset kotiin. Joku ehkä hakee sun lapset päivähoidosta, voi olla, että se olet sinä tai sitten se on se, joka menee tuuraamaan sua himaan, kun sä jouduitkin väärään bussiin, etkä sä enää tiedä missä sä edes olet. Mutta joku nukkumapaikka sulle löydetään ja sitten taas aamulla hyppäät bussiin...

Tuo on kiva vaihtoehto, alkaakin jo puuduttaa tulla vuodesta toiseen samalle toimistolle ja tehdä samoja hommia. Oishan se kiva joskus päästä maanantaina tekemään aivoleikkaus, tiistaina tekemään jonkun talon sähkötyöt, keskiviikkona vaikka pressaksi, torstaina siivoamaan assan vessaa ja perjantaina lentämään iso kone Bangkokiin.

• Tykkää
Tuo on kiva vaihtoehto, alkaakin jo puuduttaa tulla vuodesta toiseen samalle toimistolle ja tehdä samoja hommia. Oishan se kiva joskus päästä maanantaina tekemään aivoleikkaus, tiistaina tekemään jonkun talon sähkötyöt, keskiviikkona vaikka pressaksi, torstaina siivoamaan assan vessaa ja perjantaina lentämään iso kone Bangkokiin.
Ja viikonloppu Bangkokissa... Tietenkin :D

• Tykkää
Reactions: krut
Työpaikkalotto.

:D Kuulostaa jo aika seikkailulta.
Nyt vain huomataan miten tyhmä kohu oli tuosta uudesta avioliittolaitstakin. Ihan turhaan. Ei tarvitse mennä edes naimisiin tulevaisuudessa, koska kaikki vain seikkailevat sillä halvalla joukkoliikenteellä, menevät jonnekin töihin tekemään jotain, jonkun kotiin nukkumaan ja hoitamaan sen kodin askareet... Nukkuvat sen vieressä kuka siellä milloinkin sattuu olemaan...

• Tykkää
"Kiivi"
Kauheen hauska ajatus, mutta ootko sä ajatellut asiaa työnantajan kannalta. Onko se sille etujen mukaista, että porukkaa vaihtuu, kun pipossa. Vuoden jälkeen työntekijä on aika pihalla siitä, mitä taas pitäisikään tehdä. Puhumattakaan siitä, että nykyään työpaikoilla järjestelmät vaihtuu ja uudistuksia tapahtuu jatkuvasti. Siinä menee tyypiltä aina muutama kuukausi hommien opetteluun uudelleen.

On myös jotenkin tyhmää ajatella, että koulutuksen omaava henkilö on valmis hyppäämään puikkoihin koska tahansa ja osaa homman. Oman kokemukseni mukaan, koulutus antaa vain pohjan duunille ja kun sä työpaikkaan menet, niin kyllä siinä aina kuluu kuukausi jos toinenkin sen työn oppimisessa.

Omasta puolestani voin sanoa myös sen, että esim. oma työni vie aikaa oppia. Vasta 15 vuoden jälkeen voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että olen oikeasti hyvä siinä, mitä teen. Tähän hommaan menee pelkkään oppimiseen helposti vuosi. Ihan kaikilta. Mitäköhän meidän asiakkaat tuumaisi, jos täällä vuoroteltaisiin näitä hommia vuosi/ vuosi systemiillä ja kaikki olisi jatkuvasti ihan pihalla.
vaikea ymmärtää että oppiminen veisi vuosia.

Monia eri hommia tehneenä!. viikossa parissa oppii kyllä jo persutan töissä. Ainakin teollisuuden puolella. Konttori hommia täytyisi sitten enempi tutkia että mikä siellä on niin monimutkaista. Työpaikallahan sitä opitaankin vain koulu järjestelmää voikin sen takia puolittaa. Typeräää resurssien hukkaamista on ollakin 3 vuotta koulussa minkä oppii puolessa vuodessa.

Sä et voi käyttää argumenttina jos oelt pihalla että ollaan molemmat. Pihalla toinen on ulkona mutta toinen on sisällä ytimessä.

"Kiivi"
:LOL:

:LOL::LOL:

Tää vuoden työnkierto ansaitsee kyllä jonkun sortin Nobelin! Pitääki ehdottaa naapureille että jos Pekka tekee ensi vuoden mun työt, minä makaan kotona lataamassa akkuja ja meen seuraavana vuonna vaikka Sirpan kirurginhommat hoitamaan niin Sirpa voi tehdä Pekan raksahommat kun Pekka lataa akkujaan. Sitä seuraavana vuonna Pekka hoitaa Sirpan leikkaukset ja mä meen rakentaa taloja niin Sirpa lepäilee. Win win, paitsi Sirpan potilaille ja mun ja Pekan asiakkaille.

Kongreettisen loistava idea.
Niin sähän voit esim juuri ilmoittaa mitä töitä osaat tehdä niinkuin työkkärissä nykyäänkin. Eli jos osaat noi kaikki niin miksipä ei. Itse tykkäänkin erittäin monipuolisesta ja uudesta työstä haasteista. Kirurgi pointti sillä tavalla on invalidi pointti koska tiedäthän hippokrateen valan. Ovat he siis luvanneet tehdä parhaansa potilaansa eteen. Jotenka tämä kuuluu juuri siihen elin tärkeään työhön.

[QUOTE="Kiivi";30486466]vaikea ymmärtää että oppiminen veisi vuosia.

Monia eri hommia tehneenä!. viikossa parissa oppii kyllä jo persutan töissä. Ainakin teollisuuden puolella. Konttori hommia täytyisi sitten enempi tutkia että mikä siellä on niin monimutkaista. Työpaikallahan sitä opitaankin vain koulu järjestelmää voikin sen takia puolittaa. Typeräää resurssien hukkaamista on ollakin 3 vuotta koulussa minkä oppii puolessa vuodessa.

Sä et voi käyttää argumenttina jos oelt pihalla että ollaan molemmat. Pihalla toinen on ulkona mutta toinen on sisällä ytimessä.[/QUOTE]

konttorihommat on huippuhelppoja, kyllä ne menee ihan kirkkaasti elämänkoulupohjalta

Yhteistyössä