rasvaa lisää
Jos ruoka ei täytä, siinä on jotain vialla. Vähentäisin radikaalisti hiilihydraatteja, niin hyviä kuin huonojakin.
Katsokaa:Alkuperäinen kirjoittaja eiu karkkipäiviä;30438369:http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=786043&sid=f4f03522ef889a6b53dacbc9a8c77b22#p786043
Lasta ei saa pitää myöskään nälässä. Aineenvaihdunta on niin erilaista kaikilla.
Ei lapselle mitään rasvatonta ruokaa, ei lähde nälkä eikä pysy kylläisenä seuraavaan ruokailuun. Täysjyvä ei ole yhtään parempi vaihtoehto kuin tavallinen.Meillä 9v painaa 32kg ja on n. 140cm pitkä. Ei ole liian laiha.
Kannattaa tosiaan sitä ruoan määrää ja laatua oikeasti miettiä. Makaronilaatikko eixole mitään terveellistä ellei se ole tummaa makaronia, naudan jauhelihaa ja rasvatonta maitoa + pari munaa. Eikä sitä tarvitse aikuisenkaan syödä kuin 2dl niin on täynnä.
Muutenkin täysjyvä yms täyttää paremmin kuin vehnähöttö. Ja itse ainakin saan turvotusta vehnöstä vaikken keliakiaa sairastakaan.
No jos hiukset vähenee, se vaiva loppuu, kun vähentää viljoja ja lisää rasvaaAlkuperäinen kirjoittaja ei herkkupäiviä;30439516:Syöttekö makkaraa?
Moni yhdistää karppauksen makkaraan - ja kunnollista makkaraa ei juuri kaupoissa olekaan tarjolla. Ihmettelen yhä viimekesäistä uutista Eviran takaisinvedoista, miten voi olla NOIN HUOLIMATONTA:
Takaisinvedot - Makkarassa ilmoittamatonta soijaa - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
Perinteinen lenkki joskus kauan ei aluksi sisältänyt natriumglutamaattia, mut sitten yhtäkkiä sitä olikin! Sehän ei soija-allergisille sovi ollenkaan... Pienikinä määrä huonoa päivittäin on liikaa.
Ylipaino on nykyään yleinen ongelma. Usein näkee lihavia lapsia ja silloin yleensä vanhemmatkaan ei ole hoikkia. Perheen elintavat ovat huonoja ja edes urheilu ei siinä tilanteessa auta. Lapseni kaveri on pulska, kuten vanhempansa. Lapsi urheilee monta kertaa viikossa, mutta ei se mitään auta, jos ruokapuoli ei ole kunnossa. Peruna ja ruskea rasvakastike on monelle sitä terveellistä kotiruokaa ja eihän kotiruoka voi lihottaa. Vai voiko sittenkin.
Tämän ketjun ap epäilee sairautta, mutta yhtä todennäköinen vaihtoehto on lihottava ruoka yhdistettynä liikunnanpuutteeseen. Karkkipäiväkin on täysin turha. Meidän lapsilla ei sellaista ole. Herkkuja saa satunnaisesti. Ei niitä tarvitse viikottain mättää jonkun karkkipäivän takia. Ei lapset edes pyydä karkkia usein, kun eivät ole tottuneet sitä kerran viikossa syömään.
No kuulostaa oudolta. Meidän 3-vuotias syö saman annoksen.Kyllä ne on silleen kuin minä olen kertonut. Ja keittiövaakaa ei ole (entinen hajosi jo aikoja sitten), mutta deseinä arvioisin tytön ruoka-annoksen esim. makaronilaatikkoa tai muuta laatikkoruokaa olevan yleensä noin 2 dl, saattaa ottaa korkeintaan saman verran lisää mutta kolmatta kertaa ei anneta (niin pahalta kuin se tuntuukin). Lihapullia syö 4, siihen 1 iso tai pari pientä perunaa ja vähän kastiketta. Keittoa on vaikea arvioida.
Tulipa mieleen se, että nämä valmislaatikkoruuat (saarioinen, atria ym.) niin niistä yleensä syö puolet eli se on normaali ruoka-annoksen koko.
No mikäs aloittajan perheen elintavoissa sun mielestä oli sitten huonoa?
Mun mielestä kannattaa lukea ketju huolella läpi ennen kuin lähtee veikkailemaan ja luulemaan suurimmaksi syyksi ties mitä.veikkaan, että ruoan laatu ja määrä on pielessä. Lapsi liikkuu vain vähän päiväkodissa ja kotona istuu koko illan sisällä, koska perheellä ei ole aikaa ulkoiluun tai mielenkiintoa liikuntaan. Toki sairaus on mahdollinen, mutta suurin osa ylipainoisista ihmisistä ihan itse aiheuttaa paino-ongelmansa. Luulen, että elintavat ovat huomattavasti suurempi syy läskeihin, kuin sairaus.
Alkuperäinen kirjoittaja ei karkkipäiviä;30438259:http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1388934559/5#5
Jos joku haluaa tehdä jogurtin itse, tuolta saa siihen TOIVOTTAVASTI ohjeet
Eikä sit mitään keinomakeutusta siihen[/QUOTE
Luomuhunajaa saa vielä kaupoistam mut ei sitäkään tolkuttomasti pidä käyttää.
Hos yhdelle kumartaa, toiselle pyllistää. Meillä kaikkien kannattaa muistaa se suuri perintö, mitä joudumme kantamaan vuosikaudet mukanamme:
Peter C. Goetscen kirjassa Tappavat lääkkeet (2014). Asiasta on kuitenkin jo aika kauan aikaa...
Lainaan yhden kappaleen kirjasta sivulta 107 tähän:
"Jotkut lääkärit ovat niin vaikutusvaltaisia, että lääkeyhtiöt saattavat antaa hiljaisen hyväksyntänsä, vaikka he täyttäisivät omat taskunsa muuhun tarkoitukseen annetulla rahalla. Suomalaiset neurologit omivat itselleen tutkimuskustannuksiin tarkoitetut rahat ja jättivät laboratoriokokeet ja tutkimusapulaisten palkat potilaiden, yhdistysten ja yliopiston maksettaviksi. Eräässä tapauksessa kavallus oli miljoonia euroja, ja siihen liittyi 180 tiliä, suurin osa niistä Sveistsissä. Ironista kyllä, kaksi rikoksiin osallistunutta professoria oli vastuussa tutkimusprojektien eettisyydestä. Professorit saivat vankeustuomion; samoin toisen poika, joka todettiin syylliseksi 23 rikokseen."
Ikinä et voi tietää, mitä ruuan sekaan on piilotettu. Fosfat i maten on paras osoitus siitä, yle arkistosta löytyy. Valta on tainnut olla jo kauan ruotsinkielisillä, kun kansa ei halua lukea edes perustietoj. Mut sillehän ei kukaan mitään voi enää:-(
Ne glutamaatit, esim aromisuola, aiheuttavat riippuvuuksia, mut myös migreeniä. Siitä mulla on kysymys. Sellaiseen ei pidä kenekään sopeutua. Mut ne pikkupyörykät, mitä kaupoissa on ollut jo muutaman vuoden, ovat tooosi hyviä mun kaltaiselle, terveelle, lääkkeettömälle ihmiselle. Mut lapset ovat surkeassa asemassa, kun ne aikuisethan sen saouskan kaappiin ostaa ja aina ei pääse valitsemaan eikä edes valittamaan:-(