Seksilakolla rankaisevat kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nymfo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413649:
Että esimerkiksi alkoholismi ja lapsettomuuden pettymykset ratkeavat yhtäkkiä päivässä?

Vastasin henk kohtaisesti. Sä ilmeisesti tarkoitit noin niin kuin yleensä, joo, vähän jo väsy painaa.

Ehkä on ihmisiä jotka tappelee noista asioista.

Huonoja esimerkkejä mulle.

Mutta siis ei nuo nyt yleisimpiä riidanaiheita edes varmaan ole. Olen kuullut että mykkäkoulua harrastetaan pienimmästäkin asioista. Vedit pikkasen överiks tän jutun.:D

Ja kuten kirjoitin. Omalla kohdalla niitä isompia mäkiä odotellessa.

Vastasin henk kohtaisesti. Sä ilmeisesti tarkoitit noin niin kuin yleensä, joo, vähän jo väsy painaa.

Ehkä on ihmisiä jotka tappelee noista asioista.

Huonoja esimerkkejä mulle.

Mutta siis ei nuo nyt yleisimpiä riidanaiheita edes varmaan ole. Olen kuullut että mykkäkoulua harrastetaan pienimmästäkin asioista. Vedit pikkasen överiks tän jutun.:D

Ja kuten kirjoitin. Omalla kohdalla niitä isompia mäkiä odotellessa.

Ai minä vedin överiksi? No totta hitossa pitää vähän tuoda realismia kehiin, kun joku ihan tosissaan ihmettelee, riiteleekö jotkut ihmiset maailmassa. :D Voi tulla joillekin yllätyksenä, mutta joo, kyllä me epätäydelliset riitelemme.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413994:
Kuka sanoi, että kuuluisi viedä halut? Minä kommentoin vain tuohon, kun joku jeesusteli, että ei kai kukaan ole parisuhteessa riidoissa tai huonoissa väleissä useampaa päivää.

Veikkaan että tiibii tarkoitti ihan yleisellä tasolla. Eli ihan "normaalien" riitojen takia.
Ei aina tarvi hypätä suoraa ykköseltä vitoselle, menee laatikko sekaisin.:D

[QUOTE="Hanna";30413638]Kyllä me ollaan pystytty todella isotkin riidat sopimaan vuorokauden aikana. Ja varmasti on ollut isompia ongelmia kuin keskiverto-pariskunnalla.[/QUOTE]

Tämähän se minun innoitukseni tämän kertaiseen jauhamiseeni oli.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414002:
Ai minä vedin överiksi? No totta hitossa pitää vähän tuoda realismia kehiin, kun joku ihan tosissaan ihmettelee, riiteleekö jotkut ihmiset maailmassa. :D Voi tulla joillekin yllätyksenä, mutta joo, kyllä me epätäydelliset riitelemme.

Miksi saat sellaisen käsityksen että suhde on täydellinen jos siinä ei riidellä?
Itse olen kyllä tyytyväinen riidattomuuten, mutta ei sekään ihan ilmaiseksi ole tullut.

Ei kannata kadehtia sellaista mitä ei ole?

Miksi saat sellaisen käsityksen että suhde on täydellinen jos siinä ei riidellä?
Itse olen kyllä tyytyväinen riidattomuuten, mutta ei sekään ihan ilmaiseksi ole tullut.

Ei kannata kadehtia sellaista mitä ei ole?

No eikö tässä nyt puhuttu, että suhde on lähinnä omituinen, jos siinä riidellään. Kyllä se vähän menee sinne täydellinen/epätäydellinen -akselille.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414014:
No mistäs tuo tiibiikin tähän pomppasi. :D Hei lissu, mennäänkö nukkumaan?

Eiks se ollu tiibii joka sen ensin tuolla jossain välissä ketjua heitti?
Siis ton että kuka viittii tapella montaa päivää?:D

Eiks se ollu tiibii joka sen ensin tuolla jossain välissä ketjua heitti?
Siis ton että kuka viittii tapella montaa päivää?:D

Juu, niinpäs näkyi olevan tuolla ihan alussa. Se oli kuitenkin tuo Hanna, joka sanoi, että heillä on ollut keskimääräistä suurempia ongelmia, jotka ovat kuitenkin ratkenneet vuorokaudessa. Siihen heitin tuon alkoholismin. Enpäs vaan tajunnut, että se onkin aihe, josta ei saa kenellekään tulla pahaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414017:
No eikö tässä nyt puhuttu, että suhde on lähinnä omituinen, jos siinä riidellään. Kyllä se vähän menee sinne täydellinen/epätäydellinen -akselille.

Minusta olisi omituista riidellä pitkään.
Ja kuten kirjoitin: riitelykin on taitolaji. Sen voi tehdä nopeastikin halutessaan.

Korostan nyt vielä, ettei taas tule epäselvyyttä; en tarkoita niitä hurjan isoja ylämäkiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414023:
Juu, niinpäs näkyi olevan tuolla ihan alussa. Se oli kuitenkin tuo Hanna, joka sanoi, että heillä on ollut keskimääräistä suurempia ongelmia, jotka ovat kuitenkin ratkenneet vuorokaudessa. Siihen heitin tuon alkoholismin. Enpäs vaan tajunnut, että se onkin aihe, josta ei saa kenellekään tulla pahaa mieltä.

Pitäisi aina kirjoittaa kaikki TODELLA tarkkaan ja erittäin perustellusti, muuten sie nappaat kiinni ja annat tukkapöllyä, ryökäle!:D

Minusta olisi omituista riidellä pitkään.
Ja kuten kirjoitin: riitelykin on taitolaji. Sen voi tehdä nopeastikin halutessaan.

Korostan nyt vielä, ettei taas tule epäselvyyttä; en tarkoita niitä hurjan isoja ylämäkiä!!!

No eihän kukaan ole väittänytkään, että pitkä riitely olisi jokin oletusarvo suhteissa tai ettei riidellä voi lyhyestikin. Pointtini oli se, että on olemassa oikeasti asioita, jotka eivät ratkea yhdessä yössä (eli niitä isoja ylämäkiä), eikä sen pitäisi olla kenellekään kovin iso yllätys tai mikään taivastelun aihe. Jos se on oikeasti yllätys, niin ei ole kovin suuria ongelmia kohdannut tai sitten on "täydellinen" ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413977:
Tässä kyllä puhuit alkoholismista yleensä, eikä omasta tilanteestasi.

Joo, tää tuli epähuomiossa näin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414036:
No tottakai. Kyllähän sinä nyt minun pienet pöllytykset kestät. :)

Todellakin.:)
Olen mieki sinuu ainakin kerran pöllyyttäny, vuoroin vieraissa.:rolleyes:

Nyt mennään sinne nukkumaan.:D
Kauniita unia säpäle.

Tämä ketju on mennyt ihan älyttömäksi. Ensinnäkin aika moni kirjoittaja sekoittaa keskenään seksihalut sinänsä ja halun jotain tiettyä ihmistä kohtaan. Vaikka olisi kuinka seksuaalinen, ei se tarkoita että seksiä on pakko saada joka päivä - jos esim. puolison sairauden vuoksi seksi hänen kanssaan ei olisi mahdollista vaikka moneen viikkoon, niin suurin osa kyllä kestäisi tilanteen. Silloin auttaa varmaan masturbaatio - aika harva kokee tuossa tilanteessa olevansa oikeutettu hakemaan seksin jostain sivusuhteesta. Ja toisaalta sitten vaikka tuo alkoholismi-esimerkki - seksihalut ihmistä kohtaan varmaan sammuvat, jos toinen haisee jatkuvasti vanhalta viinalta, on juuri juonut perheen rahat niin, että sekä puolison että lasten tarpeista joudutaan tinkimään, ja lisäksi käyttäytynyt muutenkin huonosti ja loukkaavasti. Ja vaikka mitäännäin dramaattista ei olisi käynytkään, voivat seksihalut ihmistä kohtaan aika lailla laantua, jos toinen sössöttää kännijuttujaan. Alkoholistin puoliso voi samaan aikaan itsekin kaivata seksiä, mutta olla haluamatta sitä sen kännisössöttäjän kanssa.

Kukaan ei vastannut siihen mitään, että jos sinkkuna kovasti panettaa, niin lähdettekö muka kenen tahansa mukaan? Vaikka olisi miten vastenmielinen ja tökerösti käyttäytyvä tyyppi? Jos ette, niin miksi parisuhteessa puolison huono käytö ei vaikuttaisi? Normaalisti toki suhteessa ei niin huonosti käyttäydytä, mutta ketjuhan lähti pohtimaan sitä, miksi joku ei halua seksiä puolison kanssa, joka on loukannut.

[QUOTE="nymfo";30413821]
Ei tämä anna kenellekään sen enempiä mahdollisuuksia vittuiluun. Ihminen itse kumminkin määrittelee sen, että voiko hänelle vittuilla loppupeleissä. Ihminen voi itse päättää loppujenlopuksi aika paljon siitä, että mistä suuttuu, minkä antaa hetkauttaa itseään. Esim. jos jollekin koitetaan vittuilla vaikka isosta nenästä. Jos isonenäinen itse päättää, ettei hänen isosta nenästään sanomiset suututa pätkääkään, ei kukaan voi hänelle vittuilla, koska vittuilu menee metsään, ihan hukkaan.[/QUOTE]

Outo ajattelutapa. Esim. minulle ei ole kovin helppo vittuilla. Jos joku sanoisi minulle vaikka "ootpa ruma läski", ja itse tiedän että se ei pidä paikkaansa - faktisesti en ole yhtään läski enkä omasta enkä varmaan monen muunkaan mielestä ole yhtään ruma. Loukkaus ei siis osuisi. Mutta onhan tuollainen silti tosi huonoa käytöstä - ja miksi ihmeessä harrastaisin seksiä ihmisen kanssa, joka käyttäytyy noin? Vaikea kuvitella, että puolisoni käyttäytyisi noin, mutta jos niin kävisi, niin en usko, että sen jälkeen tekisi mieli harrastaa seksiä hänen kanssaan.

Sama juttu, jos puolisoni jostain mielenhäiriöstä puhuisi jotain tosi rasistista tai muuten idioottimaista paskaa - sellainen on mielestäni vastenmielistä, joten jos seuraava lause olisi ehdotus seksiin, niin jättäisin kyllä siltä erää väliin. Ei ole kyse mistään seksillä rankaisusta, vaan jotkut asiat, puheet ja sanomiset vaan ovat seksintappajia. Yksi seksintappaja on huono, epäkunnioittava ja loukkaava käytös, jota tässä ketjussa on pohdittu.

Mulle on jotenkin utopinen ajatus, että kukaan ylipäätänsä on yhdessä ihmisen kanssa joka loukkaa toista.
Jos mun puoliso/miesystävä yhdenkin loukkauksen heittäisi minun suuntaani niin se olisi sillä sekunilla entinen. Itse vaadin toiselta täyden kunnioituksen ja jos toista kunnioittaa niin silloin sitä ei nälvitä, haukuta tai milään tavalla loukata.

Mulle on jotenkin utopinen ajatus, että kukaan ylipäätänsä on yhdessä ihmisen kanssa joka loukkaa toista.
Jos mun puoliso/miesystävä yhdenkin loukkauksen heittäisi minun suuntaani niin se olisi sillä sekunilla entinen. Itse vaadin toiselta täyden kunnioituksen ja jos toista kunnioittaa niin silloin sitä ei nälvitä, haukuta tai milään tavalla loukata.

No minusta tuo taas on aika korkealentosta. Lienee aika inhimillistä että pitkässä suhteessa voi loukkaantumisia tulla eteen eikä siitä nyt varmaan heti automaattisesti kannata eroamassa olla. Olis aika raskasta olla sellaisen kumppanin kanssa, joka on samalla sekunnilla ottamassa eroa jos vähän ottaa nokkiinsa. Parin välille voi tulla vaikka näkemyseroja mistä seuraa toisen loukkaantuminen, eikai se aina tarkoita toisen suoraa haukkumista tai panettelua jos puhutaan loukkaantumisesta.

No minusta tuo taas on aika korkealentosta. Lienee aika inhimillistä että pitkässä suhteessa voi loukkaantumisia tulla eteen eikä siitä nyt varmaan heti automaattisesti kannata eroamassa olla. Olis aika raskasta olla sellaisen kumppanin kanssa, joka on samalla sekunnilla ottamassa eroa jos vähän ottaa nokkiinsa. Parin välille voi tulla vaikka näkemyseroja mistä seuraa toisen loukkaantuminen, eikai se aina tarkoita toisen suoraa haukkumista tai panettelua jos puhutaan loukkaantumisesta.

Jos aletaan menemään hekilökohtaisuuksiin niin sillon on hyvä laittaa peli poikki. Ei ole kenenkään edun mukaista olla suhteessa jossa pikku väittely lipaston väristä menee siihen, että akka on läski lehmä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä