Imetyksen lopetus vauvan ollessa 4kk?

• Viestiketjun aloittaja jatkanko vai en
  • Ensimmäinen viesti
4 x imettänyt
Sinuna kävisin gynekologilla, ja sen jälkeen vasta harkitsisin imetyksen lopettamista. Itse olen synnyttänyt 4 kertaa, imettänyt reilun vuoden joka kerta, ja seksielämä on jatkunut n. 2 viikkoa synnytyksestä , ja hyvin toimi , imetys ei siihen vaikuttanut. Kuukautiset alkoivat täysimetyksestä huolimatta 4- 9 kk synnytyksestä.
Liukuvoidetta käytettiin aina tarvittaessa, tai ihan vaan huvikseen ( paras "seksileleu" )

Vaikea uskoa että nuo ongelmat johtuis imetyksestä. Kannattaa varmaan käydä gynellä tsekkaamassa onko synnytyksestä jäänyt jotain vauriota tai tulehdus tms.

Imetyshormonit kai usein vaikuttaa haluihin ja limakalvot on useimmilla kuivemmat, mihin auttaa liukkari.

Itsellä tuntoherkkyys on varmaan viisinkertastunut synnytysten jälkeen ja saan orgasmin huomattavasti helpommin.

No jotkut lopettaa jo ensimmäisen kuuakuden tai jopa ensimmäisen viikon jälkeen,sen takii että ei huvita, että ihan rauhassa teet oman päätöksen... Mutta yöt voi kyllä olla helpommat ku iskee vaa tissin suuhu ei tarvii lähtee sängystä kaus lämmittää korviketta keskellä yötä... :)

Vierailija2
"Koskaan en ole äidinmaitoa saanut ja kipeä olin viimeksi joskus viimevuonna kesällä päivän tai kaksi kun oli nenä vähän tukossa. Muutenkin äärinmäisen terve olen ollut. Veljeni oli täysimetyksellä ja on allergiaa ja ties mitä.

Yliarvostettua. Ei muutenkaan meidän tarvitse enää elää kuin luolaihmiset kun tekniikka ja tiede ovat helpottaneet elämää, niin miksi tuokaan olisi niin tarpeellinen asia kun vallan hyvin pärjätään korvikkeilla."

Sinun ja veljesi perusteellahan voikin tehdä tuollaisen yleistyksen. Tutkimukset puhuvat puolestaan ja kukaan ei ole väittänyt että korvikelapsista tulee sairaita.

Ja tuolla asenteella, miksipä tehdä nykypäivänä enää ruokaakaan, kaupat ovat täynnä eineksiä, vallan hyvin pärjätään niilläkin. Ostetaan vaan saarioisten valmiita aterioita päivästä toiseen. Lopetetaan kaikki ruoanlaitto! Eikö?

Ravinnon merkitystä aliarvioidaan muutenkin ja tietysti rintamaito on vauvalle parasta mahdollista ravintoa :) (korvike tässä tapauksessa se eines, varmasti kyllä sekin täyttää vatsan hyvin, mutta ravintoarvoiltaan huonompi)

"xxx"
Öh. ihan kursorisesti vilkaisin tuota välissä ollutta keskustelua ja ihan suoraan sanottuna näytti niin vastenmieliseltä hutulta, että en kyllä kaikkea halunnut lukea.

Apteekista saat estrogeenivoiteita joilla voit helpottaa kuivien ja ärtyneiden limakalvojen ongelmia. Ennen sinne ehtimistä voit käyttää vaikka tavallista kosteusvoidetta tai liukkaria ensiapuna.

Mulla imetys epäonnistui maidon riittämättömyyden vuoksi. Itkin täällä ongelmiani monessa ketjussa etsien apua. Suunnilleen joka kysymykseeni vastasi joku imetysnatsi sanoen että "kyllä äiti kykenee imettämään jos vain haluaa" jne. Luin useamman imetysoppaan ja imetystuen faceryhmää, koitin jokaista neuvottua kikkaa, pumppasin rintoja koitaen provosoida maidontuloa (jonka jälkeen suunnilleen kaikki maito olikin pullossa). Silti maidontulo ei missään vaiheessa kasvanut riittävälle tasolle. Lapsi ei tullut kylläiseksi eikä kasvanut neuvolan vaatimusten mukaan - olisi kuitenkin säilynyt hengissä jos korvikkeita ei olisi ollut.

Pumppauksen myötä lapsi tottui pulloon ja lakkasi kokonaan imemästä rintaa. Neljän kuukauden iässä päätin, että haluan myös nauttia vauva-ajasta ja sen vuoksi päätin alkaa höllentää pumppauskuria. Päätin, että teen vain sen joka on inhimilliseesti kohtuullista, enkä ole sitä katunut. On ihanaa, kun nyt pystyn myös nauttimaan tästä ajasta kun minulla on pieni vauva.

Nyt toivon, että olisin koko tuon alkuajankin vain kuunnellut omaa kehoani, nauttinut siitä oikeasta imetyksestä niin kauan kuin se luontevasti onnistui - ja olisin vasta sen epäonnistumisen jälkeen ryhtynyt tuohon mielettömään pumppaukseen.

Toivon kaikille imetysongelmien kanssa kamppaileville voimia nähdä asiassa kohtuu ja unohtaa näiden palstoilla hengailevien imetysnatsien vouhotukset. Heillä ei tosiasiassa ole mitään tajua siitä, kuinka mielettömän uupunut äidistä voi tulla kun väkisin yrittää saada imetyksen onnistumaan.

viera.s
[QUOTE="xxx";30404145]Öh. ihan kursorisesti vilkaisin tuota välissä ollutta keskustelua ja ihan suoraan sanottuna näytti niin vastenmieliseltä hutulta, että en kyllä kaikkea halunnut lukea.

Apteekista saat estrogeenivoiteita joilla voit helpottaa kuivien ja ärtyneiden limakalvojen ongelmia. Ennen sinne ehtimistä voit käyttää vaikka tavallista kosteusvoidetta tai liukkaria ensiapuna.

Mulla imetys epäonnistui maidon riittämättömyyden vuoksi. Itkin täällä ongelmiani monessa ketjussa etsien apua. Suunnilleen joka kysymykseeni vastasi joku imetysnatsi sanoen että "kyllä äiti kykenee imettämään jos vain haluaa" jne. Luin useamman imetysoppaan ja imetystuen faceryhmää, koitin jokaista neuvottua kikkaa, pumppasin rintoja koitaen provosoida maidontuloa (jonka jälkeen suunnilleen kaikki maito olikin pullossa). Silti maidontulo ei missään vaiheessa kasvanut riittävälle tasolle. Lapsi ei tullut kylläiseksi eikä kasvanut neuvolan vaatimusten mukaan - olisi kuitenkin säilynyt hengissä jos korvikkeita ei olisi ollut.

Pumppauksen myötä lapsi tottui pulloon ja lakkasi kokonaan imemästä rintaa. Neljän kuukauden iässä päätin, että haluan myös nauttia vauva-ajasta ja sen vuoksi päätin alkaa höllentää pumppauskuria. Päätin, että teen vain sen joka on inhimilliseesti kohtuullista, enkä ole sitä katunut. On ihanaa, kun nyt pystyn myös nauttimaan tästä ajasta kun minulla on pieni vauva.

Nyt toivon, että olisin koko tuon alkuajankin vain kuunnellut omaa kehoani, nauttinut siitä oikeasta imetyksestä niin kauan kuin se luontevasti onnistui - ja olisin vasta sen epäonnistumisen jälkeen ryhtynyt tuohon mielettömään pumppaukseen.

Toivon kaikille imetysongelmien kanssa kamppaileville voimia nähdä asiassa kohtuu ja unohtaa näiden palstoilla hengailevien imetysnatsien vouhotukset. Heillä ei tosiasiassa ole mitään tajua siitä, kuinka mielettömän uupunut äidistä voi tulla kun väkisin yrittää saada imetyksen onnistumaan.[/QUOTE]

Yritit parhaasi, eikä varmasti kukaan sinua syyttele. Itse sitä imetysongelmista kärsivä ja asian kanssa taisteleva äiti useimmiten eniten itseään syyttää. Ne jotka eivät koe asiaa tärkeäksi, eivät mitään yritäkään. Toisaalta oletko varma, että olisit nyt tyytyväinen, jos olisit et olisit antanut imetyksen hiipua tekemättä mitään? Jälkiviisaana voit tietysti todeta, että olisi ollut helpompaa toimia toisin. Mutta sitten ehkä joutuisitkin jossittelemaan, että entäs jos asiat olisikin lähteneet sujumaan, kun olisit hankkinut tietoa, pumppaillut jne.

Minä esimerkiksi jouduin alussa pumppailemaan melkein kaikki maidot, mutta muutaman viikon taistelujen jälkeen imetys alkoi sujumaan ja jatkui sen jälkeen ongelmitta yli kaksi vuotta. Eihän sitä voi tietää, ennen kuin yrittää. Mahdollisella seuraavalla kerralla sitten tiedät, että sinulle täysimetys ei todennäköisesti ole mahdollista minkään kikkojenkaan avulla ja voit keskittyä vauvaan ilman imetyspaineita. Ja minä taas tiedän, että vaikka alussa olisi kuinka vaikeaa, imetyksen voi saada sujumaan. Ei kaikki ole yhdestä puusta veistettyjä ja nämä asiat voi testata vasta sitten, kun vauvan on jo saanut.

Mutta sinun tilanteesi ei minusta oikein aloittajaan liity, koska eihän hänellä ollut imetysongelmia, vaan ainoastaan seksiongelma, joka eivät välttämättä liity imetykseen mitenkään. Hänellähän tosiaan synnytyksestä on vain 2 kuukautta, joten ei välttämättä vaan synnytyksestä ole vielä palautunut.

dasf
[QUOTE="a.p";30403104]Plussat:
-on lämmintä maitoa aina saatavilla
-äidin ja vauvan välinen läheisyys
-äidinmaidon terveysvaikutukset vauvalle
-yöimetys helppoa:vauva tissille 15min ja suoraan sänkyyn takaisin nukkumaan

Miinukset:
-Äidin limakalvot estrogeenin puutteesta kirvelevät, ohuet, rutikuivat; sattuu ihan vain ollessakin.
-seksi ei onnistu ollenkaan edellämainitusta syystä
-ei ole 'ihmisen elämää' selibaatissa eläminen: äiti on apea ja itkuinen kyseisestä asiasta johtuen
-mieli haluaa seksiä, mutta ei pysty kivuissa
-jos seksiä yrittää kuvuista huolimatta jää orgasmi vajaaksi

Suoraansanottuna vituttaa kirjoittaa tästä, kun niinkin moni nainen ei usko tätä imetyksen aiheuttamaa vaivaa olemassaolevaksi. Netissäkin lukuisia keskusteluja aiheesta sekä puolesta että vastaan. Itse vaivaa kokevana sanon tämän olevan yhtä kärsimystä miinusten osalta. Imettäisin erittäin mielellään jos näitä miinuspuolia ei olisi.[/QUOTE]

Vauvan hyvinvointi vs seksi... hmmmm, kummanhan valitsisin.

Juu, ei seksi kiinnosta imetyksen aikaan, mielestäni ihan normaalia ja ohimenevää. Itse olen valinnut imettämisen, vauva tarvitsee sitä, seksin voi lykätä myöhemmäksi ja hellä voi olla muutoinkin kuin yhdynnässä.

"a.p"
Vaikea uskoa että nuo ongelmat johtuis imetyksestä.

Imetyshormonit kai usein vaikuttaa haluihin ja limakalvot on useimmilla kuivemmat, mihin auttaa liukkari.
Etkö itse näe näissä kirjoittamissasi lauseissa ristiriitaa?

ps. Kaikilla ei liukkari auta. Lisäksi miksi yht'äkkiä pitäisi tyytyä liukkariin muutenkaan, kun ei ennenkään moista ole koskaan tarvinnut. Pitäähän asia muutenkin saada kuntoon.

ap

"a.p"
Vauvan hyvinvointi vs seksi... hmmmm, kummanhan valitsisin.

Juu, ei seksi kiinnosta imetyksen aikaan, mielestäni ihan normaalia ja ohimenevää. Itse olen valinnut imettämisen, vauva tarvitsee sitä, seksin voi lykätä myöhemmäksi ja hellä voi olla muutoinkin kuin yhdynnässä.
MUTTA KUN SEKSI KIINNOSTAA, MUTTA EI PYSTY KIPUJEN TAKIA. Anteeksi huuto. Koitin saada vain asian ymmärretyksi.

ap

imettänyt x 3
[QUOTE="a.p";30404307]Etkö itse näe näissä kirjoittamissasi lauseissa ristiriitaa?

ps. Kaikilla ei liukkari auta. Lisäksi miksi yht'äkkiä pitäisi tyytyä liukkariin muutenkaan, kun ei ennenkään moista ole koskaan tarvinnut. Pitäähän asia muutenkin saada kuntoon.

ap[/QUOTE]

Ihan ensiksi; sä itse päätät imetyksestäsi, ei me muut. Kukaan ei pakota sua imettämään. Jos kuitenkin kysyt täältä mielipiteitä niin kannattaa hyväksyä nekin jotka eroaa sun näkemyksistäsi, vaikka vaan ohittaen ne rauhallisesti.

Mulla imetys kuivatti limakalvoja, ei kuitenkaan noin paljoa. Mä imetin 1-1,5v lapsiani ja ekan puolen vuoden aikana käytettiin tarpeen mukaan liukkaria, sen jälkeen ei ollut tarvetta. Mulle se että mä haluasin imettää lastani oli syy tyytyä liukkariin vaikken sitä muuten ole tarvinut, ihan hyväkin syy mun mielestä. Asia hoitui sitten luonnollisesti kuntoon ajan kanssa. Äitiydessä on monta muutakin juttua joissa joutuu vielä tyytymään sellaisiin ratkaisuihin joita ei ole ennen tarvinut, se vaan on sellaista.

Sitten se toinen juttu, eli ilmeisesti meidän ongelmat on eritasoa. Mulla toi limakalvojen kuivuminen vaikutti ainoastaan seksiin eikä alapää ollut muuten arka. Jos mulla olisi noin paljon vaivoja muuten, menisin kyllä käymään lääkärissä. Voihan olla että taustalta löytyy muutakin kuin imetys tai sitten voi löytyä lääkkeet ja keinot millä nuo vaivat saadaan kuriin ilman että tarvii luopua imetyksestä. Mulla oli motivaatio imettää ja siksi mä olisin ennen lopetusta etsinyt muita keinoja.

"pipari"
Minulla kolme lasta ja kolme erilaista imetyskokemusta. Ensimmäisellä kerralla osittaisimetin vain 4kk, vauvalla paljon vatsaongelmia (paljastuivat paljon myöhemmin allergioiksi), jotka loppuivat imetyksen myötä (dieettasin jo vaikka ties mitä). Toisella kerralla täysimetys alkoi sujumaan vasta, kun vauva oli 1kk vanha. Imetin 11kk. Kolmannella kerralla vauva oli kookas eikä tarjonta vastannut kysyntää missään vaiheessa. Lisäksi en saanut vauvaa mitenkään syömään öisin, jolloin minulla olisi ollut aikaa ja rauhaa imetykselle. Yöimetykset olisivat auttaneet maitomäärän lisäämisessä. Luovutin vauvan ollessa 4kk.

Kuten arvata saattaa, ylivoimaisesti tervein näistä kolmesta lapsesta on tuo keskimmäinen, jota olen imettänyt pisimpään. Hän täyttää pian neljä eikä häntä ole koskaan tarvinnut edes lääkärissä käyttää. Vanhin ja nuorin ovat kovin infektioherkkiä ja nuo imetysasiat vaivaavat minua edelleen yhä, vaikka tiesinkin siinä hetkessä tekeväni parhaan mahdollisen ratkaisun (omat voimani huomioiden).

Eli minun neuvoni on, IMETÄ, jos voit. Seksiä voit harrastaa loppuelämäsi, imetys on mahdollista vain hetken.

"Mymy"
Todennäköisesti ongelmasi johtuvat muusta kuin imetyksestä pääasiassa. Mene lääkäriin ja tutkituta alapääsi. 2kk synnytyksestä ei kuuluisi olla noin herkkänä vaikka imettäisi nelosia, jos ei ole ollut mitään massiivisia repeämiä tai tulehduksia.

Ensiapuja: älä pyyhi osastoasi kuivaksi vaan taputtele tai suihki käsisuihkulla + taputtele paperilla kuivaksi. Laita voidetta päälle. Onko se ehkä hiivaa? Syö öljyisempää ja rasvaisempaa ruokaa. Juo enemmän. Entä voisiko sinulla olla genitaaliherpes?

Imetyksestä päätätä itse. Aina joku on sitä mieltä että teit hyvin ja joku toinen sitä mieltä, että teit huonosti. Ei tuo mikään kevyt juttukaan ole, että halut ovat olemassa vahvoina, mutta kivut estävät. Suosittelen myös seksuaaliterapeuttia.

"voevoe"
Itsellä kamala tilanne kun vauva 3kk täysimetyksellä ja nyt hammas pitäisi juurihoitaa (särkee), mutta en saa imettäessä mitään esilääkitystä ja kärsin pahasta hammaslääkäripelosta (oksentelua, tärinää, säikkymistä ja vaikka mitä).. Eli toimenpide mahdoton ilman lääkitystä... Tässä miettii odottaako vaan mitä tapahtuu hampaalle vai lopettaa imetys... Esikoista imetin 7kk.

"xxx"
[QUOTE="voevoe";30404586]Itsellä kamala tilanne kun vauva 3kk täysimetyksellä ja nyt hammas pitäisi juurihoitaa (särkee), mutta en saa imettäessä mitään esilääkitystä ja kärsin pahasta hammaslääkäripelosta (oksentelua, tärinää, säikkymistä ja vaikka mitä).. Eli toimenpide mahdoton ilman lääkitystä... Tässä miettii odottaako vaan mitä tapahtuu hampaalle vai lopettaa imetys... Esikoista imetin 7kk.[/QUOTE]

No etkö sinä voisi pumpata tarvittavan ajan maidot ja kaataa viemäriin ja antaa vauvalle sillä välin joko aiemmin pumppaamaasi maitoa tai korviketta? Tuskin se lääke viikkokaupalla elimistössä vaikuttaa?

"a.p"
Olin nyt sitten lääkärissä ja lääkärinä oli kolmikymppinen nainen, itsekin synnyttänyt ja äiti. Lääkäri teki mulle alapäätutkimuksen ja totesi, että mitään tulehdusta tai siihen viittaavaa ei alapäässtäni ole. Limakalvot ovat kumminkin selvästi ohuet ja kuivat. LIMAKALVOJEN OHUUS JA KUIVUUS JOHTUU JUURI IMETYKSEN AIHEUTTAMASTA ESTROGEENIVAJEESTA, SANOI LÄÄKÄRI. TÄMÄ ON LISÄKSI ERITTÄIN YLEISTÄ SYNNYTTÄNEILLÄ NAISILLA, JATKOI LÄÄKÄRI. VAIVA POISTUU VASTA IMETYKSEN LOPUTTUA. Lääkäri huomasi myös Ovestenin tekemän haavan emättimen seinämässä. Ovestin ei siis minulle sovi. Kuulemma mahdollisesti ovestin sisältää jotain ainaosaa, joka ei vain sovi minulle. Imetyksen aikana hoitokeinoksi sopivat vain ovestin, ceridal, vagisan, liukuvoiteet ja vastaavat. En muista kaikkien nimiä, mutta näitä läpikäydessämme eivät ne sovi mulle tai niistä ei ole ollut apua vaivaani. Ainoa kokeilematon on tuo ceridal. Itse kyllä epäilen tämän auttavan, koska ei auta tavallinen apteekin liukuvoidekaan. Puhuimme tästäkin lääkärin kanssa. Lääkäri totesi, että mun ja perheemme tapauksessa kannattaa kallistua kyllä lopettamaan imetys. Lääkäri sanoi, että onnellinen äiti on yhtä kuin onnellinen vauva. Korostan nyt vielä, että lääkäri ei itse ole mikään imetyksen vastustaja, vaan itse ei kuulemma pystynyt seksiin/ei voinut kuvitellakaan pystyvänsä seksiin vuoteen ja imetti vuoden. Sanoi vain, että kaikille seksi ei ole yhtä merkittävässä asemassa elämässä, mutta toiselle taas on todella merkittävässä asemassa. Tämä pitää ottaa sitten huomioon punnittaessa sitä, että mitä valitsee.

Nyt sitten rupean suunnittelemaan miten lopettelen imetystä pikkuhiljaa. Alustava suunnitelma on imettää silti 4kk ikään ja lopettaa sitten samalla, kun vauva alkaa siirtymään myös kiinteisiin ruokiin maidon ohella. Jonkun aikaa pitäisi siis kestää limakalvovaivoja ja selibaattia. Ajattelin myös pumpata maitoa pakastimeen talteen, jotta vauva saisi äidinmaitoa myös imetyksen loputtua jonkin aikaa korvikkeen ohella.

Pakko sanoa kyllä, että uskomattomin kommentti oli täällä seksuaaliterapeutille menon kehoitus. Ihan kuin seksuaaliterapeutti voisi tehdä jotain sille, että seksuaalisesti halukas äiti valittaa limakalvojen kipua joka on ainoa syy seksiongelmiin. aaargh. ps. alapäätä olen kyllä käsisuhkuttanut jonkin verran ja taputellut paperiin vain varovasti, ei apua. enkä ole suihkuttanut käsisuihkulla jälkivuodon loppumisen jälkeen usein, koska tiedän liian veden kuivattavan entisestään.

et sillleen...

ap

joopa taas joo
# 43

Niin keksitty stoori kuin olla ja voi. Että lääkäri rupeais potilaalle avautumaan omista imetys- ja seksikokemuksistaan, unen näit.

Mutta esitä siin ny sitte mitä tykkäät. Kunhan lukijat ette nyt usko että tuo tarina olis mitenkään tosi tai koko jutussa mitään perää. Pervo provoilija vauhdissa.

"a.p"
Kyllä tämä on totta ja sinä edellinen loukkaat nyt mua ja kovaa, että kiitti vaan :( Lääkäri nimenomaan haluasi kertoa oman kantansa tilanteeseen, kun itsekin on nainen ja äiti.

viera.s
Taisit käydä jossain yksityisellä lääkäriasemalla? Tokihan siellä asiakasta mielistellään, mutta huomaathan ettei lääkärikään ollut sentään seksiä laittanut vauvan edelle.

Ovesten ei voi aiheuttaa haavaa, olet varmaan tökännyt sen itsellesi voidetta laittaessasi.

"Mymy"
[QUOTE="a.p";30404799]
Pakko sanoa kyllä, että uskomattomin kommentti oli täällä seksuaaliterapeutille menon kehoitus. Ihan kuin seksuaaliterapeutti voisi tehdä jotain sille, että seksuaalisesti halukas äiti valittaa limakalvojen kipua joka on ainoa syy seksiongelmiin. aaargh. ps. alapäätä olen kyllä käsisuhkuttanut jonkin verran ja taputellut paperiin vain varovasti, ei apua. enkä ole suihkuttanut käsisuihkulla jälkivuodon loppumisen jälkeen usein, koska tiedän liian veden kuivattavan entisestään.

et sillleen...

ap[/QUOTE]

Se olin minä joka ehdotti seksuaaliterapeuttia. Siksi, kun ei voinut kertomasi perusteella ennen lääkärinkäyntiä tietää varmaksi, mistä tuo kipuilu johtuu. Toisinaan se on synnytyksen jälkeen ihan psykosomaattista oireilua ilman näkyvää syytä kehon muutoksiin. Siis ei elimellinen vika, vaan enemmän psyykkinen.

Nyt kun lääkäri on todennut että ongelman syy on vain ja ainoastaan se limakalvojen kuivuus ja ohuus, niin eipä sitä seksuaaliterapeuttia tietenkään tarvita sitten. En ehdottanut sitä loukkaamistarkoituksessa.

Noista kaikista muista epämiellyttävämmistä kommentoijista - nyt teet niinkuin itsellesi näet hyväksi ja sitten pysyt vahvana. Tulet saamaan sekä puolustusta että vastustusta, mutta oma asenne on tärkein (järjissä pysymisesi kannalta). Oli se päätös sitten mikä hyvänsä. Syyllisyyttä jäät kokemaan vain, jos itse jäät epäilemään päätöstäsi. Muille ei tuollaista asiaa tarvitse eikä kuulu selitellä.

"a.p"
Taisit käydä jossain yksityisellä lääkäriasemalla? Tokihan siellä asiakasta mielistellään, mutta huomaathan ettei lääkärikään ollut sentään seksiä laittanut vauvan edelle.

Ovesten ei voi aiheuttaa haavaa, olet varmaan tökännyt sen itsellesi voidetta laittaessasi.
Kävin kunnalisella terveysasemalla ja lääkäri itse ehdotti imetyksen lopettamista tapauksessani. Omassa elämässään lääkärillä oli toisin, mutta kuten lääkäri sanoikin seksi on toisille ihmisille suuremmassa merkityksessä elämässä, kuin toisille.

ap

"a.p"
[QUOTE="Mymy";30405417]Se olin minä joka ehdotti seksuaaliterapeuttia. Siksi, kun ei voinut kertomasi perusteella ennen lääkärinkäyntiä tietää varmaksi, mistä tuo kipuilu johtuu. Toisinaan se on synnytyksen jälkeen ihan psykosomaattista oireilua ilman näkyvää syytä kehon muutoksiin. Siis ei elimellinen vika, vaan enemmän psyykkinen.

Nyt kun lääkäri on todennut että ongelman syy on vain ja ainoastaan se limakalvojen kuivuus ja ohuus, niin eipä sitä seksuaaliterapeuttia tietenkään tarvita sitten. En ehdottanut sitä loukkaamistarkoituksessa.

Noista kaikista muista epämiellyttävämmistä kommentoijista - nyt teet niinkuin itsellesi näet hyväksi ja sitten pysyt vahvana. Tulet saamaan sekä puolustusta että vastustusta, mutta oma asenne on tärkein (järjissä pysymisesi kannalta). Oli se päätös sitten mikä hyvänsä. Syyllisyyttä jäät kokemaan vain, jos itse jäät epäilemään päätöstäsi. Muille ei tuollaista asiaa tarvitse eikä kuulu selitellä.[/QUOTE]

Ok :)

ap

Yhteistyössä