"a.p"
Tässä on vielä linkkiä aiheesta.
http://www.iltalehti.fi/sofiansohva/2011062013920335_ss.shtml
http://www.iltalehti.fi/sofiansohva/2011062013920335_ss.shtml
Synnytyksestä on nyt 2kk ja imetystä suunnittelen lopettavani vauvan ollessa 4kk. Pyysin myös nykyisen Cerazetten tilalle vanhat kunnon Mercilonit, koska myös Cerazette voi lisätä kuivuutta entisestään. Eli aloitan imetyksen loputtua mercilonit. Merciloneissahan on myös estrogeenia. Estrogeenin puutoshan aiheuttaa kuivuuden ja ohuuden limakalvoihin. Lisäksi mercilonit saa menkat alkamaan ja myös tämä normalisoittaa hormonitoiminnan. Muutenkin Mercilon on ollut mulle aivan unelmapilleri, ilman yhtän huonoa sivuvaikutusta. Ainoa mercilonin sivuvaikutus on ollut mulla laihtuminen! Kyllä 2 kertaa aloituksen jälkeen olen laihtunut paljon! Tässä juuri äsken itkin, kun sydämeen sattuu ihan samaan aikaan, kun en voi enää imettää vauvaa pian. Mulla on tosi ristiriitaiset tunteet siis asiasta.Siis onko synnytyksestä 2 kk vai 4 kk? Miksi otsikossa lukee 4 kk ja täällä puhutaan 2 kk? Jos synnytyksestä on vaan se 2 kk, niin se alapään tilanne saattaa muuttua vielä moneen kertaan, en ihan sen takia lähtisi imetystä lopettamaan. Mutta oma päätöshän se on, eipä se meille muille kuulu. Mutta siis sanon vaan, jos kerran mielipidettä kysyttiin.
Mulla oli ainakin alaosasto ihan sekaisin vielä 2 kk synnytyksestä, on se kyllä vieläkin vähän mutta ei niin pahasti. Nyt siitä on siis 5 kk. Enkä todellakaan lopeta sen takia imetystä. Tosin mulla on myös oma itsekäs syyni miksi imetän vaikka väkisin, koska pysyn laihana.
Ensinnäkin Mercilonin kanssa ei saa imettää ollenkaan. Kortsu tuntuu sekä miehestä että minusta epämukavalta, yhtä kuin tyhjän kanssa panna kortsun kera. Vie tunnon molemmilta. Lisäksi itse nimenomaan kiihotun miehen spermasta sisälläni. Aika tärkeä juttu mulle. Itse en ole revennyt yhtään joskin leikattu epparihaava oli kipeä aluksi varmaan kuukauden.Mikset lopeta nyt niitä Cerazettaja ja käytä kortsua muutaman kuukauden ajan. Sitten kun vauva on 6 kk, voit jo aloittaa ne Mercilonit. Maitoa saattavat vähentää, mutta se ei ole sitten enää niin vaarallista kun vauva syö muutakin. Kyllä sitä nyt sen verran saisi olla kärsivällisyyttä! Kaikki ei pahojen repeämien vuoksi pysty muutenkaan kuukausiin seksiä harrastamaan.
Lääkäri sanoi eilen juuri, että ei saa aloittaa Merciloneja ennen, kuin imetys on lopetettu ihan kokonaan. Nimenomaan itsekin kysyin, että saako aloittaa mercilonit jos vain vähentää imetystä. Ei kuulemma saa. Kumpaa luulet mun uskovan, sua vai lääkäriä? Eikä päätös ole varma, koska tunnen suuria tunnontuskia imetyksen lopetuksen vuoksi siitäkin huolimatta, että itse kärsin henk.koht syistä, lue seksin takia. Toki imettäisin mercilonien kanssa, jos tämä olisi sallittua, eikä aiheuttaisi vauvalle haittaa.Kyllä saa. Ehdottomasti vauvan kannalta parempi vaihtoehto kuin lopettaa imetys kokonaan. Estrogeeni ei ole vauvalle vaarallista, sitähän naisen keho luonnostaankin erittää eikä nykypillerit edes ole hormonitasoltaan korkeita. Ainut haittavaikutus vauvalle on se, että maidon määrä saattaa vähentyä ja heruminen vaikeutua. Mutta tosiaan parempi että vauva saisi edes vähän rintamaitoa, kuin ei ollenkaan.
Mutta sinä nyt haluat imetyksen lopettaa eikä mikään muu kelpaa. Lopeta sitten, mutta miksi sinä tulit tänne asiasta jankkaamaan, kun prioriteettisi ja päätös ovat jo selvillä.
Tähän peesi. Eihän teidän välttämättä tarvitse kortsua käyttää - keskeytetty yhdyntä yhdistettynä imetykseen, lisäksi voit hankkia Persona-ehkäisylaitteen ym.Mun mielestä 2kk synnytyksen jälkeen ei voi sanoa limakalvoja kuivattavia lääkkeitä syöden, että imetyksen lopetus on ainut vaihtoehto.