Tulisiko teidän muiden miehet auttamaan jos auto lasahtais kesken ajon ja jäätte tien poskeen lasten kans?

• Viestiketjun aloittaja alkper ap
  • Ensimmäinen viesti
todellakin"
Todellakin tulisi, ei tarvisi edes miettiä kahta kerta. Ja hän kyllä pysähtyisi auttamaan ventoierastakin palstamammaa lapsineen , jos ne tienviressä olisivat ;) Muutaman viikkoa sitten mieheni vaihtoi vieraalle vanhalle papparaiselle tien reunassa renkaan (oli rikkoutunut), kun pappa ei itse enään selkäkivuilta pystynyt :)

hä.
[QUOTE="piipaa";30360689]no tietysti tulisi. on tullut montakin kertaa, lähtenyt jopa töistä kun mulla on menny autosta rengas jne.. ihme juntteja äijiä joillain...[/QUOTE]

Ihmeen köyhä äijä sulla kun ei ole varaa kunnolliseen autoon.

Ei päässyt tulemaan, kun mies oli töissä silloin, kun auto levisi ja jäin lasten kanssa tienposkeen.

Mutta toki mies silti auttoi parhaansa mukaan. Hän soitti välittömästi vakuutusyhtiöön ja hankki autolle hinauksen, painottaen sitä, että asian on hoiduttava ASAP, koska autossa oli vaimon lisäksi 3 alle kouluikäistä lasta ja sää oli viileähkö.

Tällä välin soitin itse naapurillemme, joka lupasi tulla noukkimaan meidät kyytiinsä. Naapuri lähtikin tulemaan heti ja kun olin saanut siirrettyä lapset turvaistuimineen naapurin autoon, kaarsi hinausauto paikalle.

Mikäli en olisi saanut naapurilta kyytiä, olisin soittanut taksin. Ja hinauspalvelun numerokin löytyy autosta, joten senkin olisin osannut kyllä itsekin hoitaa. Joten eipä sitä ukkoa välttämättä olisi mihinkään edes tarvittu :)

[QUOTE="piipaa";30360689]no tietysti tulisi. on tullut montakin kertaa, lähtenyt jopa töistä kun mulla on menny autosta rengas jne.. ihme juntteja äijiä joillain...[/QUOTE]

:rolleyes: Mellko kädetöntä, jos tarvitsee miehen apua renkaanvaihtoon....

Vierasmiess
Taas saa ihmetellä miten taantunutta porukka palstan naiset keskimäärin on! Ollaan kuin lapsia, sekä henkisesti että fyysisesti kun mies on saatu satimeen. Onko aikuisten oikeasti niin vaikeaa tilata se taksi ja lukita auton ovet sinne tien poskeen + laittaa varoituskolmio? Tai yrittää vaihtaa rengasta jos siitä on kyse.
Miksi ihmeessä joku _miehen_ kaverin pitäisi olla hälytetty etsimään mammoja pitkin metsiä jos teillä itsellä se mobiilipuhelin toimii? Soita itse kaverisi tai taksi --> homma hoidettu ilman välikäsiä.
Miehelläkin on oikeus seurustella aikuisen kanssa, ei lapsen kanssa.

• Tykkää
Reactions: lusiveri
Vierass
Taas saa ihmetellä miten taantunutta porukka palstan naiset keskimäärin on! Ollaan kuin lapsia, sekä henkisesti että fyysisesti kun mies on saatu satimeen. Onko aikuisten oikeasti niin vaikeaa tilata se taksi ja lukita auton ovet sinne tien poskeen + laittaa varoituskolmio? Tai yrittää vaihtaa rengasta jos siitä on kyse.
Miksi ihmeessä joku _miehen_ kaverin pitäisi olla hälytetty etsimään mammoja pitkin metsiä jos teillä itsellä se mobiilipuhelin toimii? Soita itse kaverisi tai taksi --> homma hoidettu ilman välikäsiä.
Mun mies pystyy katsomaan, mikä autossa on vialla, korjaamaan auton ja saa ajettua auton kotiin. Tietysti jos mies olisi joku onneton suhari, niin silloin kannattaa tehdä kuten ehdotat eli soittaa taksi ja hinausauto, koska miehestä ei olisi apua kuitenkaan.

Mun mies pystyy katsomaan, mikä autossa on vialla, korjaamaan auton ja saa ajettua auton kotiin. Tietysti jos mies olisi joku onneton suhari, niin silloin kannattaa tehdä kuten ehdotat eli soittaa taksi ja hinausauto, koska miehestä ei olisi apua kuitenkaan.
Teillä vissiin ei ole auto tältä vuosituhannelta tai sitten miehelläsi on melkoinen varustus aina mukana. ;)

"memmi"
Tulisi auttamaan, kuten menisin minäkin auttamaan, meillä kuitenkin kaksi autoa. Tietenkin jos toinen on töissä niin eipä sieltä lähdetä noin vaan pois.

Osaan itse korjata vähän autoa ja jos mies vaikka puhelimitse vähän neuvoilla jeesaa niin pääsen yllättävänkin pitkälle. Renkaat vaihdan normaalistikin itse, tai no yleensä meillä on talkoot eli vaihdetaan miehen kanssa yhdessä molempien autojen renkaat ja tenavat ne pesee talvi/kesäteloille....

Mutta joo, kyllä mullakin herne menis nekkuun jos miehellä ei olisi mitään tekemistä (tyyliin kattoo töllöä) ja ei tulis hakemaan tienposkesta jollen ensiapua itse kykenisi antamaan (hinaajan toki itse soita jne). Itse kun tietenkin hänet ja lapset lähtisin poimimaan jos vastaava sattuisi toisinpäin.

Eli avuton ei tartte olla mutta kyllä oman kumppanin apuun meillä ainakin voi luottaa, oli asia mikä hyvänsä.

"123"
Oma mies, ja nuo työkaveritkin tuntuvat olevan sellaisia että he vähän kuin salaa tykkäävät olla niitä sankareita. Ja koska he kuitenkin työkseen tekevät noita hommia, niin ei se iso rasti ole. Olen aivan varma että ainakin osa heistä pysähtyy auttamaan myös sitä tuntematonta tienvarressa olijaa. Harvat vissiin sitä enää tekee, ikävä kyllä.

Sen lisäksi jos he eivät voi auttaa minua hädässä, niin turha luulla että minäkään sitten koskaan auttaisin heitä.
Tämä on ihan outoa nyky-yhteiskunnassa, että avuliaisuus olisi jotenkin paha asia... Ikävää. :|

Mies varmaan tulisi jos olisi vapaalla, mutta voisi järkeillä hyvinkin, että taksilla pääsette parhaiten. Eikä sen niin väliä. Ei meilä kyllä oliskaan oikeen ketään (ajokykyistä) kelle soittaa.

15v sitten, ennen miestä jäin kerran tien poskeen, jonkun matkaa ennen uutta kotikaupunkiani (en silloin tuntenut sieltä yhtään ketään), kahden pienen koiran kanssa. Satoi kaatamalla, pitkäturkkiset koirat. En tiedä kenen mies oli, vai oliko kenenkään kun oli nuorehko, pysähtyi auttamaan. Vei meidät lähimmälle bussiasemalle, josta kulki suora yhteys kaupunkiin. Sen etupenkki ei varmaan ollut puhtaimmasta päästä tämän jälkeen. Hommas vielä autonkin jonnekin korjaamoon. Vieläkin muistelen tapausta ja tunnen kiitollisuutta. Ei varmasti monikaan auttais noin.

-.-
Alkuperäinen kirjoittaja äh.;30361315:
Ei "montakin kertaa".
Olempahan kuullut että yks tuttu onnistui särkemään UUDESTA mersustaan kaksi(!!) rengasta kerrallaan. Mutta mersu onkin ihan paska auto, eiks niin. Auton iästä ja merkistähän se renkaiden puhkoutuminen onkin kiinni :rolleyes:

Vierasmiess
Hieno mies sulla jos vaihtaa vaikka prässätyn pyörän laakerin tai kärähtäneen moottoriohjausyksikön tien poskessa. :)

Vierasmiess
[QUOTE="123";30361302]Oma mies, ja nuo työkaveritkin tuntuvat olevan sellaisia että he vähän kuin salaa tykkäävät olla niitä sankareita. Ja koska he kuitenkin työkseen tekevät noita hommia, niin ei se iso rasti ole. Olen aivan varma että ainakin osa heistä pysähtyy auttamaan myös sitä tuntematonta tienvarressa olijaa. Harvat vissiin sitä enää tekee, ikävä kyllä.

Sen lisäksi jos he eivät voi auttaa minua hädässä, niin turha luulla että minäkään sitten koskaan auttaisin heitä.
Tämä on ihan outoa nyky-yhteiskunnassa, että avuliaisuus olisi jotenkin paha asia... Ikävää. :|[/QUOTE]

Meinaatko, että jos on autoasentaja ammatiltaan niin "ei ole iso rasti" ajella pitkin metsiä auttelemassamilloin kenenkin akkoja kun akat eivät osaa soittaa taksi ja hinuria?

"peppi"
Meinaatko, että jos on autoasentaja ammatiltaan niin "ei ole iso rasti" ajella pitkin metsiä auttelemassamilloin kenenkin akkoja kun akat eivät osaa soittaa taksi ja hinuria?
Ei mun mies ainakaan antais "lupaa" soitella kalliimpaa apua jos itse osaisi asialle jotain tehdä, ja kyllähän sama pätee hänen kaveripiirissään. Okei, mun mies ei ole automekaanikko, mutta osaa jotain tehdä. Kaveripiiristä taas löytyy mekaanikkoja parikin. Mies on sähkäri ja kyllähän taas kavereita jeesaa jos sähköjen kanssa akuuttia ongelmaa tulee. Lähtee sitten vaikka erikseen katsomaan mikä tilanne on. "vuoroin vieraissa"- apua.

Miksi siis maksaa asiasta joka voidaan hoitaa tavallaan talkoo periaatteella: Sinä autat minua nyt niin minä autan sinua sitten jos apua tarvitset?

Luojan kiitos että saan elää vielä tälläisessä piirissä jossa on totuttu että apua annetaan ja apua pyydetään. Eikä kaikesta tartte vaan selvitä itse ja yksin. Niin kuin se olis jotenkin hienoa.

"123"
Ihan varmaan samalla tavalla on rasittavaa kuin se että minä heitän pyöräileviä työkavereita kaatosateessa kotiin vaikka asuvat ihan eri suunnassa kuin minä. Voisivat hekin tietysti soittaa taksin, mutta täällä jotenkin vain ajatellaan ehkä eri tavalla. Ja minä tykkään kyllä tästä avuliaasta yhteisöstä paljon enemmän kuin tuosta mistä sinä vissiin diggaat.

Ja edelleen, tietysti on niitä jotka eivät tykkää auttaa, ja kai sekin on ihan OK. Mikäs siinä jos ei siitä mitään hyvää oloa saa, mitä esimerkiksi minä saan jos pystyn jotakuta auttamaan.
Mutta sen olen huomannut että avuliaille vain ollaan sitten avuliaita takaisinkin. Kun taas tuollaiset nyrpeät "tilaa taksi, tyhmä lehmä." ovat sitten aika omillaan jos itse ovat joskus hädässä.

Vierasmiess
[QUOTE="peppi";30361352]

Luojan kiitos että saan elää vielä tälläisessä piirissä jossa on totuttu että apua annetaan ja apua pyydetään. Eikä kaikesta tartte vaan selvitä itse ja yksin. Niin kuin se olis jotenkin hienoa.[/QUOTE]

Mitäs sinä teet palvelukseksi jos soittelet pitkin lauantai-iltoja pyydellen mekaanikkoapuja miehen kavereilta "kun nyt ei oo iso rasti auttaa"?

Yhteistyössä