Tulisiko teidän muiden miehet auttamaan jos auto lasahtais kesken ajon ja jäätte tien poskeen lasten kans?

• Viestiketjun aloittaja alkper ap
  • Ensimmäinen viesti
Pessimisti
[QUOTE="peppi";30361352]Ei mun mies ainakaan antais "lupaa" soitella kalliimpaa apua jos itse osaisi asialle jotain tehdä, ja kyllähän sama pätee hänen kaveripiirissään. Okei, mun mies ei ole automekaanikko, mutta osaa jotain tehdä. Kaveripiiristä taas löytyy mekaanikkoja parikin. Mies on sähkäri ja kyllähän taas kavereita jeesaa jos sähköjen kanssa akuuttia ongelmaa tulee. Lähtee sitten vaikka erikseen katsomaan mikä tilanne on. "vuoroin vieraissa"- apua.

Miksi siis maksaa asiasta joka voidaan hoitaa tavallaan talkoo periaatteella: Sinä autat minua nyt niin minä autan sinua sitten jos apua tarvitset?

Luojan kiitos että saan elää vielä tälläisessä piirissä jossa on totuttu että apua annetaan ja apua pyydetään. Eikä kaikesta tartte vaan selvitä itse ja yksin. Niin kuin se olis jotenkin hienoa.[/QUOTE]

Enpä luokittelisi puhelimen käyttötaitoa vielä yksin selviämiseksi. Ei kai taksin ja hinauspalvelun tilaaminen puhelimella nyt niin kovin vaikeaa ole. Yhteensä koko toimitukseen menee varmaan 2 minuuttia.

Ja muutenkin.. taksi on ihan ihmisten kuskaamista varten ja on luultavasti muutenkin paikalla miestä nopeamminkin. Autonhan voi sitten hinata vaikka kotipihaan, jos ei lompakko kerran kestä korjaamolla käyttämistä.

Hiip
Vähän riippuu tapauksesta.

Kunnon vakava kolari ja olisi paikalla tod.näköisesti vaikka kesken työpäivän tai ainakin sairaalaan sinkois. Mutta jos nyt auto sippais jossain helvetin kuusakossa niin ei tulisi mieleen edes pyytää paikalle kesken töiden tms. Vaikka olisi kaverinsa kanssa jossain. Osaan itsekin hinurin soittaa ja kyytini hommata tällöin. :)
Jos taas olisi jossain parin kilometrin päässä kotoa ja mies kotona niin toki tällöin olisi järkevämpää hurauttaa toisella autolla hakemaan.. Kaikilla nyt ei ole sitä toista autoakaan tietenkään.
Pienten lasten kanssa suosittelen muuten lämpöpeittoja autoon varuiks ym tarpeellista takakonttiin, ennakoida kannattaa eri tilanteita ajatellen. Kuten käteistä kirjekuoreen hanskalokeroon jnejne..

Kai nuo herrasmiestavat on jo yhteenmennessä tulleet esille eli onko taipumusta liioitella ja leikkiä ritaria vai tasa-arvoisesti olettaa sen vaimonsa pärjäävän omineenkin tarvittaessa noissa tilanteissa? Jälikäteen kun on aika heikkoa alkaa miehestä ritaria leipomaan. ;)

"peppi"
Enpä luokittelisi puhelimen käyttötaitoa vielä yksin selviämiseksi. Ei kai taksin ja hinauspalvelun tilaaminen puhelimella nyt niin kovin vaikeaa ole. Yhteensä koko toimitukseen menee varmaan 2 minuuttia.

Ja muutenkin.. taksi on ihan ihmisten kuskaamista varten ja on luultavasti muutenkin paikalla miestä nopeamminkin. Autonhan voi sitten hinata vaikka kotipihaan, jos ei lompakko kerran kestä korjaamolla käyttämistä.
Niin, miksi? Jos omasta takaa on sitä apua olemassa ja käytettävissä. Toki jos mies on töissä jne. niin totta vitussa mä osaan apua itselleni katsella. Mutta miksi ihmeessä tuhlata rahat taksiin jos toinen on kotona vaikka television ääressä?

Mä pärjään itsekin auton kanssa hyvin pitkälle. Mutta en ymmärrä sitä etteikö ympärillä eläviä ammattilaisia voisi hyödyntää. Meillä väki osaa sanoa EI jos sillä hetkellä ei sovi eikä siitä nokkiinsa oteta.

Ei tuo hinauskaan meinaan ihan ilmaista ole, ja vaikka siihen olisi rahaa niin kuinka vitun tyhmää silloin jos auttavia käsiä on lähellä. Ai niin, eihän tuttuja missään tapauksessa saa "häritä" omilla jutuilla.

Tuota se on,se kaupunkilaisuus. Toisia ei auteta ja toiselta ei saakaan pyytää apua ettei vaan luulla avuttomaksi...ja sitä kuitenkin ihan oikeasti ollaan.

"Hinni"
Ja aivan varmasti. Jos ei itse pääsis ni hommas jonku auttamaan. ja ihan takuulla lähtis vaikka yöllä jos joku soittais että apua tarvii oli se sit kuka tahasa. Siihen me opetamme myös lapsemme että apua tarjotan ja pyydetään tarvittaessa.

"vieraana"
Meillä on autossa se keskeytymisturva eli soittaisin hinurin viemään auton korjaamolle ja taksin tuomaan itseni ja lapset kotiin. Saattaisin sitä miestä kyllä infota että näin kävi mutta kun tiedän vakuutuksen keskeytymisturvan maksavan taksin kotiin niin miksi en sitä käyttäisi?

jeoi
Tietenkin tulee jos on mahdollista. Mä tykkään että saan olla joskus avutonkin ja "vieraammassa" tilanteessa pyytää apua.

Olen ollut myöskin parisuhteessa jossa sain leikkiä niin miestä kuin naista ja v**tuks se meni.

Ammattini on hyvin miehinen ja osaa mm. hitsata paremmin kuin mieheni. Mutta silti, pidän siitä että saan olla sellainen kuin olen kotioloissa eli välillä lukkoon menevä naisen hupakko. Ei kaikea tartte osata ja eikös joskus vaan saa olla vähän avutonkin.

Kyllä tulee. Ja on tullutkin :D Olin 50km päässä lasten kanssa matkalla mummolaan kun auto vaan hyytyi. Soitin miehelle ja suunnilleen kerroin missä kohdin ollaan ja se tuli veljensä kanssa, sain anopin auton matkalle mummolaan ja ne sit AJOI sen hyytyneen anopille :D Ei se vaan mulla lähteny liikkeelle, sitä ei tiedetä vielkään mitä siihen sillon tuli.

Vierass
Paikkakuntakohtaista. Joskus on jopa nopeampi kävellä kotiin kuin odottaa taksia. Muistanpa yhdenkin aamun, jolloin olisin tarvinnut taksin. Vasta puolen tunnin soittamisen (taksiaseman numeroon) jälkeen sain yhteyden taksiin ja sain kuulla, että taksi on ajossa 30 kilometrin päässä.

No huhhuh
Se ei pulaan jättäisi ikinä missään. Se jopa aamulla raappaa autoni ja laittaa käymään jos en ole sitä muistanut piuhan päähän laittaa että olisi edes ikkunat sulana aamulla. Jos se ei itse pääsisi niin sen verran sillä on kavereita ja tuttuja, että jos en itse saisi kyytiä järkättyä mies kyllä saisi.

No huhhuh
Se ei pulaan jättäisi ikinä missään. Se jopa aamulla raappaa autoni ja laittaa käymään jos en ole sitä muistanut piuhan päähän laittaa että olisi edes ikkunat sulana aamulla. Jos se ei itse pääsisi niin sen verran sillä on kavereita ja tuttuja, että jos en itse saisi kyytiä järkättyä mies kyllä saisi.
Lisäyksenä: Aiheesta tulikin mieleen, että meillä on joku vakuutus tmv. johon kuuluu hinauspalvelu. En sitten tiedä onko siihenkin joku erittely, että vaan tietyistä syistä hinattavaksi joutuminen korjataan...? Tämän otimme kun meillä on ranskalainen sähkömööpeli, eli avainkortilla käynnistettävä auto. Onneksi ei ole avainkortista vielä toi patteri kesken loppunut.....

Meinaatko, että jos on autoasentaja ammatiltaan niin "ei ole iso rasti" ajella pitkin metsiä auttelemassamilloin kenenkin akkoja kun akat eivät osaa soittaa taksi ja hinuria?
Tarkkana on oltava, miten muita ihmisiä vaivaa. Mutta kyllä minun (naispuoliset) kaverini ovat joskus tulleet varta vasten kuskaamaan minua milloin minnekin. Itsekin kyllä soittaisin esimerkkitilanteessa varmaan taksin, jo sen takia että se tulisi nopeammin, tai sitten jonkun oikein läheisen ihmisen, jota kehtaa vaivata ja josta tietää, ettei auttaminen ole oikeasti iso rasti. Sellainen voisi olla vaikka äiti tai isä. Ei tämä ole sukupuolikysymys, minulle ainakaan.

"yyhoo"
Ei ole miestä, mutta isä tulis kyllä viivana, jos olis tarpeen. Ja muutama kaverikin olis kyllä varmaan valmis auttamaan. Riippuu matkasta ja mikä siinä autossa olis, niin pääsisin ainakin oman kylän korjaamolle sen hinausauton kyydillä, joten siitä nyt sais sitten vaikka taksin kotiin, kun matkaa ei ole kuin viitisen kilsaa. Eli todennäköisesti en edes sieltä tienposkesta soittas ketään hakemaan, vaan vasta sieltä "vakkarikorjaamolta", minkä pihaan sen auton kanssa mentäs.

"yyhoo"
Niin siis mullakin vakuutuksessa nuo hinaus ym. palvelut, joten sen puolesta ei ole hätää, vaikka ei ketään tuttua olis mailla, eikä halmeilla, vaan sitä käytetään aika herkästi, jos tilanne niin vaatii. Toki jos pakkasta on 30 astetta, niin sitten koitan jonkun saada hakemaan edes tuon muksun sieltä tienposkesta palelemasta, vaikka itse jäisin sitä maakunnan toisella laidalla olevaa hinuria odottelemaan.

"123"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30362032:
Tarkkana on oltava, miten muita ihmisiä vaivaa.
Tämä varmaan kans riippuu siitä miten usein tuota tapahtuu. Omalla kohdallani ei vielä kertaakaan ole auto jäänyt tielle. Ja meillä siis noita 2000-luvun alkupuolen romuautoja.

Täytynee koputtaa puuta, mutta jos tarvitsen apua sen yhden kerran 10 vuodessa, niin ei se lopulta hirveän paha asia ole. Tai kai se riippuu siitä auttajasta?
Mutta toistan että ainakin nämä auttajat jotka minulla tulee ensimmäisenä mieleen ovat sellaisia että intoa puhkuen ovat heti lähdössä liikkeelle. Mitä nyt siis vierestä olen seurannut jos joku tarvitsee apua :)

Näinpä.
[QUOTE="yyhoo";30362061]Ei ole miestä, mutta isä tulis kyllä viivana, jos olis tarpeen.[/QUOTE]

Tämä. Kerran kävikin niin, että sain auton ajettua ojaan (älkää kysykö enempää, ei kuitenkaan ollut kyse ylinopeudesta tms.), ja silloin soitin iskälle et auto on ojassa ja mitäs nyt tehdään. Iskä sitten lupasi tulla auttamaan, vaikka välimatkaa oli joku päälle 40km. Otti myös sen päivän töistä sitten vapaata. Toki hällä sellainen työ, jossa tuo oli sillä hetkellä mahdollista. Jos ei olisinollut, olisin varmaan soittanut isovanhemmille, tai sitten hinausauton paikalle.

"Armada"
Mulla ei ole miestä, mutta ex olis tullut varmasti. Ja lapsen isä, ex-ukko (vaikka psykopaatti narsisti onkin), olisi tullut varmasti kans.

Aika oudolta kuulostaa, jos mies on ollut lähistöllä ja olisi päässyt tulemaan, ja jos siis omisti toisen auton.

Vanha setä
No, onhan tuota tullut auteltua tien päällä vieraitakin.
Minä ne hommat olen selvittänyt, tavalla tai toisella, kun emäntä on muutaman kerran tielle jäänyt, jopa metsään ajanut. Aina en ole itse paikalle päässyt, mutta homman olen hoitanut

Yhteistyössä