Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Kääk. Nyt osaan kuvitella millasta muutamalla tänne kirjoittaneella on ollut! I feel you. Huh mitkä kivut ja turvotus nyt illalla. :/ Että pitikin mennä kehasemaan kuinka hyvä olo on ollut. :D

Aurel 8+6
 
Mulla se paha olo tulee eniten illalla nukkumaan mennessä, tunne on kuin kömpisi laskuhumalassa nukkumaan :x aamut menee paremmin, saan kahviakin juotua, mikä ei mene enää iltapäivällä alas. Mitähän pukisi päällensä, kun about kaikki puristaa..

9+3
 
Siis apua mikä olotila. Ensin hävisi kaikki oireet ja nyt tulee takas rytinällä. Aamulla join kahvia ja söin lämpimän voileivän. Sen että olin syönyt,pakko oli mennä halaamaan arabiaa. Siis ensimmäisen kerran olen nyt vasta oksentanut tässä raskaudessa. Karkkia ja mehua pääsääntösesti menee alas. Muut ei pysy sisällä. Kauhea himo olisi kotipizzan pizzoihin,mutta ei uskalla mennä jos alkaa tulemaan paha olo.

Onko muilla vastaavaa: keltaista venyvää valkovuotoa tulee. Ei tunnu hiivalta ei muultakaan. Jos nyt oikein muistan niin luvin jostain,että se johtuisi keltarauhas hormoonista.

Ens viikolla pitäisi mennä verikokeisiin ja np-ultra olisi parin viikon päästä.

Pälä pälä pälä taas omaa napaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mä löysin mun edellisen neuvolakortin, saa TH ottaa siitä ed. synnytykset uuteen korttiin. Lisäksi siitä on kiva kattoa miten paino kehittyy :) Mulla on kaikki raskaudet menneet parin kilon sisällä samalla tavalla. Ja niin, mun la on sama kuin kuopuksella oli. Heidän synttärit tulee olemaan siis oletettavasti hyvin lähekkäin. Toivottavasti ei sama päivä satu!

Eka neuvola on vaan maailman tylsin. Täällä ei oo mitään ultraus mahdollisuuttakaan..

Mä en osaa auttaa siinä yksärin lähetyksessä, kun oon täs kännys. Pitäis päästä koneelle tsekkaa.. Mut oisko jotenkin niin et klikkaat auki nimimerkin ja siellä on ehkä mahis lähettää yksäriä.
 
idv
Onko muille tullu vielä mitään ihania raskaushimoja? :D mulla on sama kun esikoista odotellessa, minttupastillit, oi nam! Ja joka kerta kaupassa tulee ostettua jotain typerää kun on vaan aivan pakko saada :D
 
Meillä on neuvolassa dopleri. Siksi en pidä kiirettä ekaan neuvolaan, kun se ensimmäinen käynti on niin hirveen tylsä, niin viikolla 10-12 kuunnellaan edes sydänäänet lopuksi..

Mitään tiettyä himoa ei ole, mutta päivittäin joku juttu aina maistuu paremmin. Tänään piti saada mustikkaa ja viime viikolla kanelia :D
 
Eilen teki vispipuuroo mieli ja tänään piti saada sipsiä ja taco dippiä :D iltaisin tuikkii mukavasti ja iltasin väsyttää ihan älyttömästi jo 8-9 aikaan :D tosiaan ok vapaalla mut töissä teen melkei vaa iltavuoroo 15-23 nii ei pääse ajoissa nukkumaan :)

Jonsku ja Toukka <3 8+6
 
Iltaa naisille! "Omanapa-ananassi" tuli kertomaan ultrakuulumisensa. Siellä ruskuaispussi asukkeineen pötkötteli ja pieni sydän hakkasi vimmatusti. Toistaiseksi siis oireettomuudesta huolimatta tilanne ok, voisi jopa kokeilla hieman iloita :) Muutahan tässä ei voi kun odottaa ja yrittää huolehtia itsestään.

Onneksi tissit aristaa taas, oon kyllä hieman kade teidän oireista, paitsi en ykäilystä...

Ananias 7+1
 
Täällä on pikkusen kiireen keskellä jäänyt kirjoittelut, mutta lukemiset ei ole jäänyt! :D Onnea kaikille poksuville!

Omaa napaa: Vatsakivut ovat pääosin loppuneet, ainoastaan pari kertaa päivässä "supistaa" pikkusen , mutta menee tosiaan muutamassa sekunnissa ohi. Olen huomannut, että paistetut ruuat ja myöskin rasvaiset ruuat aiheuttavat mulle pahan olon, joten melkein kaikkea syön tällä hetkellä ihan tuoreena. Salaatti ja hedelmät (erityisesti kurkku ja omenat) ovat ykkösinä listalla, kun samantien lähtee huono olo pois! Yksi päivä oli PAKKO saada kolme euron juustoa (kaduin tätä seuraavana aamuna)... Yhdeltä seisomaltahan ne meni :D Nyt koko viikonloppu täynnä hommia ja maanantaina tosiaan sinne ultraan vihdoin! Väsymys painaa toooodella paljon. Voisin nukkua kepeästi 12 tuntia yössä ja vielä jotkut kivat päikkärit... Jos siis olisi aikaa :D

Mitenkäs pahoinvointi jatkuu niistä kärsivillä?


DiiDii & Pulla 6+5
 
Täällä ainakin pahoinvointi jatkuu ja jatkuu...edelleen! Melko turhauttavaa, tää viikko mennyt oikeastaan vaan maatessa kun mitään ei jaksa/pysty tekemään. Joka aamu alkaa oksentamalla mahanesteet ulos. Sen jälkeen kyllä pystyy syömään esim. leivän aamupalaksi, mutta sen jälkeen huono-olo hiipii takaisin. Jos ei syö, on huono olo ja jos syö, niin sen jälkeen tulee huono olo. Eilen en oksentanut enään illalla, wohoo! Jospa tämä olo tästä kohenisi pikkuhiljaa...täytyy ainakin toivoa niin...
Ensiviikolla on pakko raahata itsensä kouluun, saa nähdä mitä siitä tulee... :-/
Olkaa siis onnellisia te, jotka ette raskauspahoinvoinnista joudu kärsimään. Tää on oikeasti ihan kamalaa! Ensimmäistä lasta odottaessa pahoinvointi kesti n.6kk, toista lasta odottaessa n. viikolle 20, eli vain n.3kk. Saa nähdä kuinka pitkään tätä nyt jatkuu...
No mutta se pahoinvoinnista... Muuten olo ihan ok, ei ainakaan mitään kipuja missään. :)
Kovasti tekisi mieli jo kertoa kaikille että meille on tulossa vauva, mutta täytyy vielä muutama viikko malttaa... Ei olla siis kerrottu vielä kenellekkään! Nyt varsinkin kun ikää alkaa olemaan enemmän ja sitä kautta riskitkin suuremmat, niin haluan kyllä käydä nt ultrassa ensin varmistamassa että kaikki on hyvin. Lähinnä siis että kohdussa on elämää. Seuloihin en halua, aiemmissakin raskauksissa olen käynyt vain ultrassa ja sanonut että jos jotain TODELLA poikkeavaa löytyy, siitä voi sanoa, mutta jos esim. pientä niskaturvotusta löytyy, niin siitä en halua tietää. Tämän vuoksi verikokeitakaan ei ole aiemmissa raskauksissa otettu, koska miksi turhaa ottaa näytteitä jos en halua kuitenkaan tuloksia tietää. Mietin asian niin, että jos tämän lapsen on tarkoitus syntyä meille, saa se syntyä juuri sellaisena kuin sen on tarkoitettu syntyvän. Kaikella on tarkoituksensa tässä elämässä <3 Kaksi aiempaa lasta on terveitä ja toki toivon että tämäkin lapsi kehittyy normaalisti ja syntyy terveenä. Mutta aika näyttää...
Pitäisi neuvolaankin pikkuhiljaa ottaa yhteyttä, jotta saisi varattua ultraan ajan, muuten mulla ei ole kyllä neuvolaan mitään kiirettä...
Olikohan tässä nyt tarpeeksi kaivauduttu omaan napaan... :D

FanttiMöhkönen 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Mullakin on eka neuvola vasta viikolla 11, että enpä ole sen kanssa hötkyillyt :D eilen kerrottiin miehen äidille joka meni ihan kipsiin. En tiedä oliko hyvällä tavalla. Jotenkin se vaikutti siltä että voi ei, lisää muksuja pihaa sotkemaan.. No, minkäs teet, meidän valinta ei anopin..

Meillä menee kämppä tod.näköisesti myyntiin. Tai ostaja kyllä jo on, mutta kaupat on sovittu syksylle 2015 jolloin on ostajalle sopivin ajankohta. Tarkoitus ois rakentaa. Projektin vois jo aloittaa, mutta jotenkin en uskalla ennenkuin sen ostajan rahat on meidän tilillä. Voihan sitä asua vuokralla kunnes talo on valmis. Ei ole ainakaan stressiä jäädä kahden asunnon loukkuun jos jostain syystä kaupat menis mönkään. Ostaja on kyllä ihan tosissaan ja meidän hyvä tuttu, mutta voihan se vaikka kuolla, mistä tätä elämää tietää..
 
Mä kuulun kanssa noihin vuotajiin. Viime perjantaina heräsin verilammikosta ja vuotoa tuli aamun. Mun piti mennä neuvolaan ensikäynnille, mutta eihän siitä mitään tullut. Mulla oli koko ajan sellainen tunne, että tämä raskaus oli tässä. Sain lähetteen ultraan, mutta ultra-aika oli vasta tänään eli tasan viikkoa myöhemmin. Onneksi vuoto loppui perjantain aikana ja tänään ultrassa näkyi yksi elävä kaveri oikeassa paikassa. Vähänkö olin helpottunut. Viikko epätietoisuutta takana.

Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt just tämä asia on päällimmäisenä mielessä.

linkkari 10 + 0
 
Voi ei Oodikas ja te muut joilla noita vuotoja on, tsemppiä :(

Täällä ei tapahdu mitään erikoista, pahin väsymyskin on menny ohi. Tänään kun kiirehdin ympäri koulun parkkipaikkaa, niin ekaa kertaa ikinä hölsky nuo kannut niin että tulivat kipeäksi. Pikkutissiselle tuo oli ihan outo fiilis :LOL:

Omituiset mielihalut: Minusta tämä ehkä kuuluu tähän kategoriaan. Eli oli vain pakko tehdä waldorfin salaattia, PAKKO :D En sit tiedä oliko se se selleri vai joku muu ainesosa joka on se mitä teki mieli...
 
Hei vaan, pitkästä aikaa! Alkuun onnea uusille plussanneille ja poksujille ja pahoittelut menetyksiä kokeneille ja rutkasti voimia vuotelijoille, toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin.:hug:

Mitäs minusta? Lukemassa olen käynyt edelleen päivittäin, mutta töissä on niin HC meininki, etten ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella. Tänään on vihdoin käyty ar-ultrassa ja nyt uskaltanee labra-ajankin varata seulontakokeisiin. :) Ja ilmoittaudunpa nyt virallisesti listalle, jos terp -kiltti voisi lisätä:

7.5.2015/-Hilla-/32/1./KOS/

Ultrassa pieni pötkylä jo vilkkaasti heilutteli jalkojen ja käsien alkujaan, oli kyllä niin liikkis!:heart: Vastaanotolta kun poistuin, onnen kyyneleethän siinä pääsi, viimeksi kun näille viikoille asti en ehtinyt..

Melko oireetonta meno on ollut koko ajan, etovuus ja ällötys valtaa olon iltaisin, mutta aamuisin olo on hieno. Rintamus aristaa, janottaa ja vatsan turvotus on jo sitä luokkaa kun olisi muutama viikko enemmänkin plakkarissa. Niin ja ummetus, sen oireen antaisin pois! Mutta siinäpä nuo. Olo on kyllä kaikenkaikkiaan hyvä ja itse jo voin nauttia tästä raskausajasta. Toivottavasti helpohkona menisi jatkossakin.

Neuvolassa kävin alkuviikosta ja eihän siellä edelleenkään mitään tapahtunut (verenpaine ja hemoglobiini otettiin). Juteltiin mukavia (kiva täti kylläkin!) ja kun kerroin kysyttäessä vähäisestä oireilusta, täti sanoi, että hän on synnyttänyt kolme tervettä poikaa ilman raskausoireita. Mitä tästä opimme: jos teillä ei ole oireita, älkää sitä murehtiko, älkääkä niitä itsellenne toivo varmistelun vuoksi. Jos on hyvä olo, niin hienoa, nauttikaa! Kuten ollaan jo luettu, oireet voi valitettavasti hyvinkin jatkua, vaikka raskaus olisikin mennyt kesken. Joten oireet/oireettomuus ei ole tae mistään.

Tämä päivä siis jotenkin toi helpotusta itselleni, nyt uskallan hiukan enemmän ajatella seuraavia viikkoja, tähän asti kun olen elänyt vahvasti päivästä toiseen. Odotan jo kovasti nt-ultra-aikaa ja sitä että näkisi Tyypin uudelleen. :heart:

Niin ja mieliteoista: kylmää kinkkua suoraan paketista kera sinapin! Jam! Mies kantaa niska vääränä kinkkua kotiin, sillä sitä kuluu! :D

Hilla ja Tyyppi 9+1
 

Yhteistyössä