"Yllätysvauva" jota isä ei halua

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
aloittaja-ap
Huoh. Kirjoitin tuonne aikaisemmin johonkin viestiin jo, että miehen väsymys lapsiin on ilmennyt viime aikoina kun remppaprojekti on päässyt paremmalle tolalle ja hän on joutunut olemaan kotona uhmaikäisten lasten seurana (sanotaan nyt, että tämän vuoden aikana suunnilleen) ja kirjoitin myös, että minun toivoni lapsen saamisesta hyytyi jotakuinkin samoihin aikoihin kun hormonitoiminta taas pahentui.

Ei tää nyt mene ihan niin että mun mies on ollut väsynyt ja mä vaan väkisillä siitä huolimatta olen lasta tässä itsekkäästi halunnut. Tätä väsyneisyys termiä hän käytti itse eilen, ei ole sitä koskaan ennen käyttänyt. Toisaalta on hyvä, että tunnustaa asian, minkä olen jo keväällä/kesällä huomannut ja jonka eteen olen yrittänyt asioita jo tehdä.

Tavallaan ihmettelen sitä, attä ap on tiennyt minkälaisen miehen kanssa elää, ja miten väsynyt ja lapsiin uupunutu mies on, ja mies on vielä ilmoittanut ettei halua lisää lapsia. Silti ap on tietoisesti halunnut tämän miehen kanssa lisää lapsia, kuumeillut pari vuotta ja sen jälkeen jättäny asian vähintäänkin sattuman varaan.

On kummallista, että nyt ap sitten ihmettelee, miksi tulevan lapsen isä on sellainen, jollainen on aina ollutkin.

Miehen olisi ollut syytä ehkäistä, kun ei lasta halunnut, mutta ap:n olisi ollut yhtälailla ollut syytä ehkäistä, jos ei halunnut lasta tuollaiselle miehelle ja noihin olosuhteisiin. Sehän oli ihan ap:n valinta, että on nyt raskaana tuossa tilanteessa; olisihan hän voinut sen estää. Jos ei sitten itse syömällä pillereitä, niin ainakin ostamalla ne kondomit.

"xxx"
Samaa ihmettelen. Ap tuolla väläytti sellaasta vaihtoehtoa, että olis joku asunto mihin mies vois mennä ja olla hengähtämäs. Just joo. Kyllä tuo olis lopun alkua parisuhteelle ja yhteiselle perhe-elämälle. Ja yleensähän se on niin, että miehen pitää saada lepoa perheestä ku naisen on vain jaksettava...
Mun mielestä tää koko parisuhde vaikuttaa olevan melkolailla kriisissä. Sen vuoksi tuossa aiemmin jo kirjoitinkin, ettei kolmas lapsi tuohon tilanteeseen kuulosta kovin fiksulta valinnalta.

Ja niin, eihän aloittajalla tosiaan ole mitään velvollisuutta miestä kohtaan tehdä aborttia. Kyllä aikuisen miehen voi olettaa olevan vastuussa omista valinnoistaan. Mutta kyllä aloittaja on itse vastuussa siitä millaiseen tilanteeseen hän itse on hankkimassa uutta lasta ja kuinka se vaikuttaa tuohon jo muutenkin uppoamassa olevaan laivaan.

Ole mitä mieltä haluat, mutta sun perustelut on niin hölmöjä, että "naisen pitää huolehtia ehkäisystä jos mies ei viitti.." kai nyt miehelläkin joku vastuu on? Jos ei osaa/halua kumia käyttää niin piuhat poikki tai selibaattiin. Kyllä sen osapuolen joka ei lapsia halua kuuluu se ehkäisy hoitaa jos se on mahdollista esim. terv. syistä.
Mun mielestä on hölmöä olettaa miehen haluavan lapsen jos mies ei käytä ehkääsyä. Hölmöä olla käyttämättä ehkääsyä jos mies sanoo, että kaks lasta riittää. Hölmöä olla sitte itte ottamatta vastuuta jos mies sanoo ei kolmannelle lapselle.

Hölmöä myös sanoa, että sen pitää hoitaa ehkääsy joka ei lasta halua. Naisille on paljo enemmän vaihtoehtoja ehkääsyn suhteen eikä voi olla niin vaikiaa käyttää ehkääsyä jos kerran pystyy ja mies ei lasta halua. Tuon logiikan mukaan kovinkaa moni nainen ei käyttääsi mitää ehkääsyä... Tuon logiikan mukaan munkaa ei ny pitääsi syödä pillereitä.

Ajattele musta mitä tahdot, aiva sama. Mä en kuitenkaa oo se jonka pitää itkiä ja miettiä aborttia ku ei oo viittiny ehkäästä ja oletettu asioota.

aloittaja-ap
Kiitos hei kaikille kommenteista. Osa kommenteista on auttanut selkiyttämään mun ajatuksia joka oli tarkoituskin. Syyllistäviä tietysti on myös ja en jaksa enempää puolustella ja selitellä. Koko ajan joutuisi vaan avaamaan enemmän meidän tilannetta ja se olis ikuinen luuppi..

Mieheni on hyvä isä, nyt tosiaan väsynyt kun on joutunut/saanut olla uhmaikäisten tappelijoiden välissä enemmän. Nuoremmallakin puhkesi uhma, mutta onneks isompi alkaa jo pikkuhiljaa ohittaa uhmaikää. Hyvä mies jos ajatellaan taloudellista ja muuta huolenpitoa. Sukurasite on puhumattomuus ja vaikeiden asioiden välttely.

Minä olen hyvä äiti joka on sitoutunut lapsiini ja niiden kasvattamiseen ja joka nyt sitten sai ansionsa mukaan. Kärsin nyt sitten ja toivon parasta, rv9 on nyt menossa ja 3 viikkoa aikaa lain mukaan keskeyttää raskaus, että jos hän sitten jonkun mielipiteen siihen mennessä suostuu antamaan. Sitten edetään miten edetään ja maaliskuussa nähdään kuinka kävi. On tää kuitenkin aikamoinen asia, joka varmasti koko loppuelämän tulee pyörimään päänupissa.

Niin ja onko ap kertonu sopiiko hänelle hormomaalinen ehkääsy vai ei? Monelle naiselle ku kuitenki löytyy sopiva ehkääsy joten ei pidä aina olettaa ettei naiselle sovi mikää ehkääsy.

Ei mullekaa oo kaikki sopinu ja on pitäny koittaa eri vaihtoehtoja, mutta sopiva löytyi. Siksi en näe mitää järkiä kortsun käyttämises ku mä kerran voin syödä pillereitä. Vaikka jonku logiikan mukaan sen pitää huolehtia ehkääsystä joka ei halua lapsia. Uskomatonta.

jestas!!
Mun mielestä on hölmöä olettaa miehen haluavan lapsen jos mies ei käytä ehkääsyä. Hölmöä olla käyttämättä ehkääsyä jos mies sanoo, että kaks lasta riittää. Hölmöä olla sitte itte ottamatta vastuuta jos mies sanoo ei kolmannelle lapselle.

Hölmöä myös sanoa, että sen pitää hoitaa ehkääsy joka ei lasta halua. Naisille on paljo enemmän vaihtoehtoja ehkääsyn suhteen eikä voi olla niin vaikiaa käyttää ehkääsyä jos kerran pystyy ja mies ei lasta halua. Tuon logiikan mukaan kovinkaa moni nainen ei käyttääsi mitää ehkääsyä... Tuon logiikan mukaan munkaa ei ny pitääsi syödä pillereitä.

Ajattele musta mitä tahdot, aiva sama. Mä en kuitenkaa oo se jonka pitää itkiä ja miettiä aborttia ku ei oo viittiny ehkäästä ja oletettu asioota.
Mut eihän ap olettanutkaan miehen haluavan lasta eikä olettanut tulevansa raskaaksi, oli yllätys hänelle eikä tahallinen vahinko. No sun kanssa on turha jähätä kun kerran eri mieltä ollaan, mutta mun mielipide on se että se joka ei lapsia halua, voisi huolehtia ehkäisystä ja ainakin keskustella asiat selviksi josko löytyisi joku ratkaisu. Eihän se ole vaikeaa käyttää ehkäisyä ja varsinkin jos on vaihtoehtoja mutta ei kaikille ole mitään sopivaa.

Miesvastuu
Niin ja onko ap kertonu sopiiko hänelle hormomaalinen ehkääsy vai ei? Monelle naiselle ku kuitenki löytyy sopiva ehkääsy joten ei pidä aina olettaa ettei naiselle sovi mikää ehkääsy.

Ei mullekaa oo kaikki sopinu ja on pitäny koittaa eri vaihtoehtoja, mutta sopiva löytyi. Siksi en näe mitää järkiä kortsun käyttämises ku mä kerran voin syödä pillereitä. Vaikka jonku logiikan mukaan sen pitää huolehtia ehkääsystä joka ei halua lapsia. Uskomatonta.
Kortsuhan on mitä mainioin ehkäisyväline. Vaikuttaa vain yhdynnän ajan, ehkäisee taudit (pitkässäkään suhteessa toiseen ei voi 100 % luottaa). Joidenkin miesten mielestä heikentää tuntoa, mutta sowhat, kestääpähän akti pidempään? Miksi ihmeessä käyttää hormonaalista ehkäisyä?

jestas!!

No mulle ei käy hormonaalinen ehkäisy koska mulla on paha migreeni. Kierukka ei sovi allergian ja runsaiden kuukautisten takia. Ei ole vaihtoehtoja kuin kumi tai sterilointi. Ja koska haluan vielä joskus lapsia, niin kumiahan se on pakko käyttää. Mun mies ei halua lapsia, mutta ei ole halukas piuhoja napsaisemaan niin käyttäkööt kumia :D

bnz
Kiitos hei kaikille kommenteista. Osa kommenteista on auttanut selkiyttämään mun ajatuksia joka oli tarkoituskin. Syyllistäviä tietysti on myös ja en jaksa enempää puolustella ja selitellä. Koko ajan joutuisi vaan avaamaan enemmän meidän tilannetta ja se olis ikuinen luuppi..

Mieheni on hyvä isä, nyt tosiaan väsynyt kun on joutunut/saanut olla uhmaikäisten tappelijoiden välissä enemmän. Nuoremmallakin puhkesi uhma, mutta onneks isompi alkaa jo pikkuhiljaa ohittaa uhmaikää. Hyvä mies jos ajatellaan taloudellista ja muuta huolenpitoa. Sukurasite on puhumattomuus ja vaikeiden asioiden välttely.

Minä olen hyvä äiti joka on sitoutunut lapsiini ja niiden kasvattamiseen ja joka nyt sitten sai ansionsa mukaan. Kärsin nyt sitten ja toivon parasta, rv9 on nyt menossa ja 3 viikkoa aikaa lain mukaan keskeyttää raskaus, että jos hän sitten jonkun mielipiteen siihen mennessä suostuu antamaan. Sitten edetään miten edetään ja maaliskuussa nähdään kuinka kävi. On tää kuitenkin aikamoinen asia, joka varmasti koko loppuelämän tulee pyörimään päänupissa.
Mitä jos hän sitten sanoo esim. että tee abortti? Teetkö sen sitten, tosta vaan, etkä varmasti koskaan kanna kaunaa? Koska jotenkin musta tuntuu, että haluat oikeasti sitä, että miehesi antaisi siunauksensa tuolle raskaudelle. Haluaisit, että hän muuttuu, ja sanookin, että pidetään ihmeessä lapsi ja kyllä tämä tästä. Ja onhan sellainen ihan luonnollinen halu, ymmärrän kyllä.

Mutta et sinä sitä kyllä voi oikein realistisesti odottaa. Mies ei halunnut lasta. Eikä varmaan halua vieläkään, miksi se olisi muuttunut? Mutta on eri asia olla haluamatta lasta kuin vaatia toista abortoimaan lapsi. Se, että sanoo toiselle, että mene ja tee abortti, on aika iso asia. Mies varmaan ajattelee, että sinä halusit sen lapsen ja nyt se on tulollaan, eikä oikein osaa eikä halua ottaa kantaa, tuntee ehkä olonsa jotenkin oudosti petetyksi kun näin kävi.

Mitä sinä oikeastaan haluaisit jatkosta miehesi kanssa sopia? Mitä siitä VOI sopia?

Ja siis en minä ole mitenkään sinua vastaan, tai niinkuin tuossa vähän marttyyrimaisesti laitoit että "nyt saat kärsiä"; en minä sellaista aja takaa, vaan yritän avata silmiäsi miehen maailmaan. Että näkisit, että vaikka sinulla on miehelle jotain odotuksia, se ei mitenkään välttämättä tarkoita että mies kykenisi ne täyttämään, eikä hänellä itse asiassa ole edes velvollisuutta toimia sinun odotustesi mukaan.

"Muusa"
JOS ETTE KÄYTÄ EHKÄISYÄ JA TIEDÄTTE, ETTÄ LAPSI VOI SAADA ALKUNSA, NIIN EI SILLOIN SINUN OLISI TARVINNUT TEHDÄ TÄTÄ ALOITUSTA EIKÄ MIEHESI SULKEUTUA EPÄTOIVOTULTA TILANTEELTA. Joten missä vika.

joool

Itseasiassa ap avasi aikaisemmilla sivuilla, ettei hän ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko suhteen aikana, ei varmaan ole tullut miehelle yllätyksenä. Olen yksi niistä, jotka kirjoittivat että se joka vähemmän haluaa huolehtii ehkäisystä, en nyt näin yksioikoisesti ajattele, vaan suhteessa toki keskustellaan ja päätetään yhdessä ehkäisystä ja se kummalle on helpompaa ja vaivattomampaa läyttää sitä ehkäisyä. Mutta jos minulla olisi tilanne että mies ei voisi käyttää kortsua (syystä tai toisesesta) ja olisi halukas lapseen/vahinko ei haittaisi, niin minä hoitaisin oman ehkäisyni kuntoon dnnen seksiä, koska en todellakaan halua enää ikinä lapsia. Jos tilanne olisi toisinpäin ettei mikään ehkäisy sopisi ja minua ei haittaisi lapsi, mutta mies ei ehdottomasti haluaisi lapsia, niin olisi hänen käytettävä kumia/laitettava piuhat poikki, eikä elää toivossa ettei vahinko satu. Tämä n varmaan se pointti monella, turha itkeä ja surkutella, kun vahinko on sattunut ja nyt ap;n miehen tulisi omasta vastuuttomasta käytöksestä ottaa edes sen verran vastuuta, että keskustelee asiastabpuolisonsa kanssa.

"argh"
Voi nyt v***u sentään!!!

Jos ei hormonaalinen ehkäisy sovi, niin jää vaihtoehdot vähiin! Kuparikierukka on oikeasti aivan hirveä, eikä edes kovin varma ehkäisykeino. Helppo semmosen huudella, joka ei itse ole kokenut.

Kyllä nyt saatana sentään aikuisen ukon PITÄÄ tajuta IHAN ITSEKIN että käyttää kortsua jos ei lasta halua!

Perkele kun sieppaa tuo miesten paapominen. Voi että kun meidän Jorma kun se nyt haluaa seksiä mutta kun se nyt ei vaan haluaisi käyttää kumia kun se on niin epämiellyttävä (no perkele, naisellehan nuo erio ehkäisysysteemit ei oo yhtään epämiellyttäviä, mitä?!) mutta kyllähän minä ihana kiltti ja halukas vaimo-pieni toki huolehdin tavalla tai toisella ettei vahinko käy, ettei vaan miespoloisen tarvitse vaivata asialla kumpaakaan päätään, lässyn lässyn.

:headwall:

joool

Itseasiassa ap avasi aikaisemmilla sivuilla, ettei hän ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko suhteen aikana, ei varmaan ole tullut miehelle yllätyksenä. Olen yksi niistä, jotka kirjoittivat että se joka vähemmän haluaa huolehtii ehkäisystä, en nyt näin yksioikoisesti ajattele, vaan suhteessa toki keskustellaan ja päätetään yhdessä ehkäisystä ja se kummalle on helpompaa ja vaivattomampaa läyttää sitä ehkäisyä. Mutta jos minulla olisi tilanne että mies ei voisi käyttää kortsua (syystä tai toisesesta) ja olisi halukas lapseen/vahinko ei haittaisi, niin minä hoitaisin oman ehkäisyni kuntoon dnnen seksiä, koska en todellakaan halua enää ikinä lapsia. Jos tilanne olisi toisinpäin ettei mikään ehkäisy sopisi ja minua ei haittaisi lapsi, mutta mies ei ehdottomasti haluaisi lapsia, niin olisi hänen käytettävä kumia/laitettava piuhat poikki, eikä elää toivossa ettei vahinko satu. Tämä n varmaan se pointti monella, turha itkeä ja surkutella, kun vahinko on sattunut ja nyt ap;n miehen tulisi omasta vastuuttomasta käytöksestä ottaa edes sen verran vastuuta, että keskustelee asiastabpuolisonsa kanssa.

Minkä takia menkkoja pitäisi sitten jättää pois? Mulla on kivuttomat ja niukat menkat. Menkoilla on tutkitusti hyviä terveysvaikutuksia emättimelle, joten miksi ihmeessä sotkea oma hormonitoiminta ehkäisyn vuoksi.
Mulla ei oo kivuttomat menkat ja mä haluan jättää niitä välistä. Tehkää te muut miten haluatte ja antakaa mun tehdä kuten mä haluan.

No ehkäisy ja vauvanhankinta ei toimi yhteen, you know.
Tarkoottako vauvakuume sitä, että vauva pitää tehdä heti ja jättää ehkääsy pois vaikka seurustelua ei olisi takana kovin pitkään? Vauvakuume ei tarkoota sitä, että on vauvaa hankkimas just sillä hetkellä. Kyllähän moni pari siirtää vauvan saamista erilaisista syistä. Ihan tosissaanko et ny tajua vai miks tuollaasia ihmettelet.

[QUOTE="argh";30157305]Sähän tässä olet ap:lle raivonnut ehkäisyasiasta viestitolkulla! Mutta heti jos SUA kritisoi, niin vedät herneen nenään.

Tuo sun viimeinen lausees on siis sulta melkoista schaissea.[/QUOTE]

On pikkuusen eri asia käyttää ehkääsyä kuten itte haluaa ku olettaa, että voi olla huoletta ilman ehkääsyä ja sitte itkiä ku mies ei ookaa innoissaan raskaudesta...

Kyllä ny joitaki vituttaa ku en oo ap:ta paapomas oon sitä mieltä, että miehen lisäksi myös ap on toiminu vastuuttomasti. Enkä mä oo raivonnu yhtää missää vaan kertonu mielipiteeni tällääsistä tilanteista ja siitä miten jotkut naiset kehtaa toimia noin.

Hei ei ole
[QUOTE="argh";30157266]Voi nyt v***u sentään!!!

Jos ei hormonaalinen ehkäisy sovi, niin jää vaihtoehdot vähiin! Kuparikierukka on oikeasti aivan hirveä, eikä edes kovin varma ehkäisykeino. Helppo semmosen huudella, joka ei itse ole kokenut.

Kyllä nyt saatana sentään aikuisen ukon PITÄÄ tajuta IHAN ITSEKIN että käyttää kortsua jos ei lasta halua!

Perkele kun sieppaa tuo miesten paapominen. Voi että kun meidän Jorma kun se nyt haluaa seksiä mutta kun se nyt ei vaan haluaisi käyttää kumia kun se on niin epämiellyttävä (no perkele, naisellehan nuo erio ehkäisysysteemit ei oo yhtään epämiellyttäviä, mitä?!) mutta kyllähän minä ihana kiltti ja halukas vaimo-pieni toki huolehdin tavalla tai toisella ettei vahinko käy, ettei vaan miespoloisen tarvitse vaivata asialla kumpaakaan päätään, lässyn lässyn.

:headwall:[/QUOTE]

femiininen lähestymis tapa sulla.

Yhteistyössä