Nyt naiset menkää itteenne

Yksin liikkuva nainen herättää aina enemmän huomiota. Minusta liiallinen vakavuus "olen oma saarekkeeni" ei ole hedelmällisin suhtautuminen tuollaiseen. Miehiäkin läimitään Suomessa pepulle aika yleisesti työpaikoilla. Toki ylilyönnit ovat väärin.
Siskoni oppi valitettavasti Ranskassa välttelemään yksin liikkumista. Innokas treffiseura ei ymmärtänyt sen paremmin ystävällistä kuin epäystävällistäkään vastausta ja kaupungilla liikkumisesta tuli epämukavaa. Tuskin tällainenkaan on tarkoituksenmukaista, ellei sitten pyritäkin siihen, etteivät nuoret naiset liiku yksin. Miesten saattaa yleisesti ottaen olla vaikea ymmärtää sitä, että naiset eivät yleensä etenkään yksin ollessaan nauti ylenpalttisesta ja tunkeilevasta huomiosta. Se on kiusallista ja pelottavaakin.

säpäle harmaana
Ongelmahan (sukupuolen oletttu toissijaisuus tai merkityksettömyys) onkin teoreettinen, mutta eikös siinä otsikon mukaisesti myös peilattu käytäntöön, eli että jos sukupuoli on vaan joku turhempi sopimusasia niin miksi häntä silti pelottaa kävellä yksin yöllä.
Niin, mutta tälle samanlaisuuden mahdottomuudelle ei löytynyt mitään mielestäni tarpeeksi konkreettista syytä. Paitsi nuo kokemuksen eristyneet sijainnit horisontaalisten sidoksien kanssa, jotka ovat tärkeämpiä ja parempia kuin vertikaaliset?

"elokuu"
Kaikenlainen huono käytös on väärin, tästä varmaan kaikki olemme yhtä mieltä.

Itseasiassa, en haluaisi sanoa tätä, mutta mies1:n väitteille liian tasa-arvon seksuaalista häirintää tuottavista vaikutuksista saa periaatteessa tukea, sillä näyttää siltä että tilastollisesti naisiin kohdistuva väkivalta on yleisempää Suomessa ja ylipäätään korkean tasa-arvon maissa, kuin no esimerkiksi nyt siellä unelmamaassa Ranskassa.

Samalla voidaan kumminkin todeta, kuten allakin mainitaan, että tämä ei välttämättä johdu väkivallaan vähyydestä. Ennemmin kyse on ilmoituskynnyksen laskusta, ja naisten likkumisesta ja toiminnasta kodin ulkopuolella.

Haaste - Naisten kokema v

Noinniinku offtopiccina.

mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30152195]Koska kukaan minkäänlaisen korkeakoulutuksen saanut henkilö ei vain voi pitää randomia, nimetöntä nettipalstaa osoituksena kokonaisen maan kokonaisesta naisväestöstä. "Ranskalainen nainen on parempikäytöksinen kuin tämän palstan tekstit" - ei, ei mene läpi. Tai sitten trollaat tahallasi - ja sitä olet tehnyt jo niin kauan, että epäilen tätäkin vaihtoehtoa.[/QUOTE]

Enhän mä pidäkään, olkiukkoilet.

No joo, tarkoitin että he viestivät sangen eri tavalla. Samoin kuin esim. japanilaiset naiset kok. mukaan.

On toki valitettavaa että löydän muualta mukavampaa viestimistä :( Toivoisin että niin ei olisi, helpompaahan se olisi jos suominainen olisi musta paras. Mutta jotenkin tykkään just niistä asioista jotka ei meillä naisilla ole in, ja taas en välitä niistä, jotka on in. Esim. ystävällismielisempi kirjoittelu, empatia, kohteliaisuus, ulospäinsuuntautuneisuus, hyväsydämisyys, nauru, moraali, kiltteys, pukeutuminen ja kauneus, miehen kunnioitus... Jotenkin naiset on ottaneet, vapaus ja ehkä tasaveroisuus perusteena, näihin perinteisempiin hommiin liikaa etäisyyttä, mulle. Poikkeuksia on, mutta ei niin valtavasti. Äitini oli hyvin erilainen nainen, edukseen.

No, pidän kyllä pienestä leikittelystä :) ...ei mikään suominaisen vahvuus se muuten ;)

säpäle harmaana
Enhän mä pidäkään, olkiukkoilet.

No joo, tarkoitin että he viestivät sangen eri tavalla. Samoin kuin esim. japanilaiset naiset kok. mukaan.

On toki valitettavaa että löydän muualta mukavampaa viestimistä :( Toivoisin että niin ei olisi, helpompaahan se olisi jos suominainen olisi musta paras. Mutta jotenkin tykkään just niistä asioista jotka ei meillä naisilla ole in, ja taas en välitä niistä, jotka on in. Esim. ystävällismielisempi kirjoittelu, empatia, kohteliaisuus, ulospäinsuuntautuneisuus, hyväsydämisyys, nauru, moraali, kiltteys, pukeutuminen ja kauneus, miehen kunnioitus... Jotenkin naiset on ottaneet, vapaus ja ehkä tasaveroisuus perusteena, näihin perinteisempiin hommiin liikaa etäisyyttä, mulle. Poikkeuksia on, mutta ei niin valtavasti. Äitini oli hyvin erilainen nainen, edukseen.

No, pidän kyllä pienestä leikittelystä :) ...ei mikään suominaisen vahvuus se muuten ;)
Käytkö siis ranskalaisilla ja japanilaisilla keskustelupalstoilla?

mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30152234:
Niin, mutta tälle samanlaisuuden mahdottomuudelle ei löytynyt mitään mielestäni tarpeeksi konkreettista syytä. Paitsi nuo kokemuksen eristyneet sijainnit horisontaalisten sidoksien kanssa, jotka ovat tärkeämpiä ja parempia kuin vertikaaliset?
No ehket vain ymmärrä. :) Maailmassa on ilmiöitä, joita kyllä on, mutta joita ei sellaisenaan voi selittää niin, että kaikki ymmärtää. Siksi minäkään en ala täällä hirveästi selittämään. Selitykseen vaadittaisiin tosi pitkä aika ja siltikin se olisi heikkotasoinen.

mies1harm.
[QUOTE="elokuu";30152235]Kaikenlainen huono käytös on väärin, tästä varmaan kaikki olemme yhtä mieltä.

Itseasiassa, en haluaisi sanoa tätä, mutta mies1:n väitteille liian tasa-arvon seksuaalista häirintää tuottavista vaikutuksista saa periaatteessa tukea, sillä näyttää siltä että tilastollisesti naisiin kohdistuva väkivalta on yleisempää Suomessa ja ylipäätään korkean tasa-arvon maissa, kuin no esimerkiksi nyt siellä unelmamaassa Ranskassa.

Samalla voidaan kumminkin todeta, kuten allakin mainitaan, että tämä ei välttämättä johdu väkivallaan vähyydestä. Ennemmin kyse on ilmoituskynnyksen laskusta, ja naisten likkumisesta ja toiminnasta kodin ulkopuolella.

Haaste - Naisten kokema v

Noinniinku offtopiccina.[/QUOTE]

Niin, ei välttämättä, mutta voi johtua juuri siitä, että nainen on, tavallaan, pyhempi olento kuin Suomessa. Tämän edut olisi syytä nähdä eikä vaan heittää roskikseen.

säpäle harmaana
No ehket vain ymmärrä. :) Maailmassa on ilmiöitä, joita kyllä on, mutta joita ei sellaisenaan voi selittää niin, että kaikki ymmärtää. Siksi minäkään en ala täällä hirveästi selittämään. Selitykseen vaadittaisiin tosi pitkä aika ja siltikin se olisi heikkotasoinen.
Niin tietysti. Se tässä onkin ongelmana, että ei ole ilmeisesti edes pienen pientä osa-aluetta, jonka voisit edes pääpiirteittäin selittää saati sitten liittää käytäntöön. Tällainen tieteenala on siksi hieman huono todiste näille väitteillesi, jotka nyt kuulostavat lähinnä omilta mielipiteiltäsi. Ja tuo yrittämättömyytesi ei yhtään auta tässä uskottavuusongelmassasi.

iu
Jos ymmärrät jonkin asian, tokihan pystyt sen selittämään paremmin kuin heikkotasoisesti? Jos ei onnistu, et ilmeisesti ole itsekään asiaa ymmärtänyt.

mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30152247:
Käytkö siis ranskalaisilla ja japanilaisilla keskustelupalstoilla?
No japanilaista chattia ja webspace-kirjoittelua olen vähän seurannut. Ranskalaisesta on yksi lähempi kokemus.

Japanissa painotetaan muutenkin valtavasti toisten kunnioitusta ja tykkään siitä kyllä.

mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30152264:
Niin tietysti. Se tässä onkin ongelmana, että ei ole ilmeisesti edes pienen pientä osa-aluetta, jonka voisit edes pääpiirteittäin selittää saati sitten liittää käytäntöön. Tällainen tieteenala on siksi hieman huono todiste näille väitteillesi, jotka nyt kuulostavat lähinnä omilta mielipiteiltäsi. Ja tuo yrittämättömyytesi ei yhtään auta tässä uskottavuusongelmassasi.
Ei voi ottaa rusinoita pullasta tällaisessa... :) Mutta ei se tee väitteitäni epäkelvoiksi. Toki ne ovat liian vaikeita perusteiltaan tavalliselle ihmiselle.

"Scarlett harmaana"
Mä en kyllä viäkää ymmärrä miks naisten pitääs miellyttää miehiä. Siis jotaki randomeita joita näkee kaupois, kaduilla, baareis jne. Siis miks heitä pitääs miellyttää? Miks naiset ei saa olla sitä mitä itte haluaa? Miks tämä yks jankkaaja ei suostu tajuamaan, että naiset on naisellisia, ihania jne. siitäki huolimatta etteivät ole hänen makuunsa.

Ei mun ainakaa tarvitte tällä hetkellä miellyttää ku yhtä miestä ja ihan oon omana ittenäni häntä miellyttäny. Jos naisen pitää jotakuta miellyttää, niin se on oma puoliso, mutta ei sen oma puolisonkaa takia saa lähtiä muuttamaan itteään sellaaseksi mitä ei oikiasti oo ja samalla kadottaa ittensä.

Onneks monella miehellä on sen verran vahva itsetunto, että kestävät kyllä itsenäisen naisen eivätkä halua naisensa olevan vain koriste-esineitä.

"Scarlett harmaana"
Japanissa painotetaan muutenkin valtavasti toisten kunnioitusta ja tykkään siitä kyllä.
Miks sä sitte et kunnioota suomalaisia naisia vaan haukut heitä jatkuvasti täällä palstalla? Miks et kunnioota sitä, että naisella on oikeus olla sellaanen ku itte haluaa? Miks et kunnioota sitä, että naisen ei tarvitte olla sun ihanteen mukaanen?

vierass
Japanissa tosiaan korostetaan toisten kunnioitusta mutta se ei tarkoita etta japanilaiset sietaisivat mita tahansa. Japanissa ihmisten tulee kayttaytya niin etteivat ole toisille vaivaksi, ettei toisille joudu sanomaan suoraan pahasti vaan tajuavat itse esim. poistua paikalta kun seura ei enaa keskustelukumppania kiinnosta. Eli norsun lailla posliinikaupassa tormaileva jankkaava ja seuraansa kompelosti tyrkyttava nettinortti olisi Japanissa ihan paariaporukkaa. Sori vaan mies.

"Intiaani"
Mllä perusteella hänelle "nauretaan ympäri Suomen"? Ja mistä se on todiste, naurettiinhan Kolumbuksellekin.
Kolumbushan lähti etsimään meritietä Intiaan, luuli ihan tosissaan sen löytäneensäkin... Eihän se just niin pilkuntarkkaa ole, minne sattuu päätymään. Kunhan muistaa pitää kovaa meteliä itsestään metsään mennessään. Ihan hyvin siis voi verrata Rossia ja etenkin Mies1:tä Kolumbukseen.

Aika ajoin kuulee suomalaisnaistenkin esittävän tyytymättömiä kommentteja suomalaismiehistä yleisesti ottaen. Itse en näe suomalaismiehiä kovin homogeenisenä joukkona ja minulla on ollut ilo tuntea hyvin erilaisia suomalaismiehiä. Pidän yhteisestä kulttuuristamme ja siitä tietynlaisesta lakonisuudesta, joka leimaa suomalaismiehiä. Naiselle annetaan tilaa ja suhtaudutaan kuten kumppaniin ja vertaiseen. Se ei selvästikään miellytä kaikkia, mutta minä pidän sitä hyvin miellyttävänä. Toverillisuus ja ystävyys on myös hyvä pohja parisuhteelle eikä mitenkään sulje pois eroottista vetovoimaa. En ole koskaan haaveillut jotakin muuta kansallisuutta edustavasta miehestä. Suomalaismiehissä on sitä jotakin :heart:

mies1harm.
Japanissa tosiaan korostetaan toisten kunnioitusta mutta se ei tarkoita etta japanilaiset sietaisivat mita tahansa. Japanissa ihmisten tulee kayttaytya niin etteivat ole toisille vaivaksi, ettei toisille joudu sanomaan suoraan pahasti vaan tajuavat itse esim. poistua paikalta kun seura ei enaa keskustelukumppania kiinnosta. Eli norsun lailla posliinikaupassa tormaileva jankkaava ja seuraansa kompelosti tyrkyttava nettinortti olisi Japanissa ihan paariaporukkaa. Sori vaan mies.
No, minulle vastataan niin vastaan takaisin. Japanissa myös pidetään hyvin pahana, jos toiselle ei vastata, olla vastavuoroisia.

Hauskaa tekstiä kyllä sulla tuossa lopussa.

:)

mies1harm.
[QUOTE="Intiaani";30152297]Kolumbushan lähti etsimään meritietä Intiaan, luuli ihan tosissaan sen löytäneensäkin... Eihän se just niin pilkuntarkkaa ole, minne sattuu päätymään. Kunhan muistaa pitää kovaa meteliä itsestään metsään mennessään. Ihan hyvin siis voi verrata Rossia ja etenkin Mies1:tä Kolumbukseen.[/QUOTE]

:D Oletko Peyote?

iu
Uskon enemmän siihen, että jokainen kiinnostunut voi itse selvitellä asioita. Olen persoonana sellainen etten toimi ryhmäorientoituneesti kovin paljoa.
Toki voi.

Minä taas uskon siihen, että ajattelun ja kielen välillä on hyvin kiinteä yhteys (enkä todellakaan ole tämän ajatuksen kanssa yksin! :D ). Pystyt kielentämään vain asioita, jotka ymmärrät. Ymmärrät vain asioita, jotka pystyt kielentämään. Se mikä ei mahdu tähän, ei ole ymmärrystä, korkeintaan tuntemuksia ja aistimuksia. Ei siis mitään kovin tieteellistä (vai pitäisikö käyttää suosimaasi termiä "akateemista").

Sinä et pysty saattamaan ymmärrettävään kielelliseen muotoon kovinkaan monia esittämiäsi ajatelmia. Mitä tästä pitäisi ajatella...?

Oletko koskaan pohtinut, että tuo taipumuksesi ajatella lainauksesta ilmenevällä tavalla johtuisikin tuosta, mitä esitän yllä? :)

No japanilaista chattia ja webspace-kirjoittelua olen vähän seurannut. Ranskalaisesta on yksi lähempi kokemus.

Toisaalta Japanissa on jouduttu perustamaan pelkästään naisille tarkoitettuja junavaunuja jatkuvan ja suureksi ongelmaksi paisuneen seksuaalisen ahdistelun (mm. käpälöimisen yms) vuoksi - ihan päiväliikenteessä. :confused:

Yhteistyössä