Nyt naiset menkää itteenne

"Jenis"
No kato toi Gibsonin tutkimus aluksi. Mutta varoitan, se on aika vaikea maallikolle.

En vaan jaksa, koko aikaa :D
Tuokin on suht erikoista, että jaksat jankuttaa ketjusta toiseen samaan höpinää, mutta et "jaksa" oikeasti sanoa yhtään mitään... "kato toi tutkimus" on niin tyhjää argumentointia kuin vain voi olla. Ja edelleen, jos oikeasti tekisit töitä tällä tai millä vaan tieteellisellä alalla, "jaksaisit" perustella edes yhden argumenttisi muutenkin kuin mutulla.

mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30152047]Retoriikkaa, joka ei toimi. "Naurettiinhan Kolumbuksellekin" antaa ymmärtää, että hän oli mielestäsi surullisen hahmon sankari, jolle naurettiin kunnes hän tosiaan löysi sen Amerikan. Nykyään häntä taas pidetään sankarina suht harvassa paikassa, syistä jotka tietänet. Tämä hupparimies - onko hän siis mielestäsi jonkinlainen ristiretkeilijä, joka "löytää" jotain joka on löydetty jo vuosisatoja sitten, ja ottaa siitä kunnian itselleen? Osaltaan tuhoaa kukoistavan sivilisaation? Vai mitä yrität tällä vertauksella sanoa?[/QUOTE]

Tarkoitin ihan vaan että suositut näkemykset eivät aina ole kannatettavia tai tosia kuten vihjasit.

säpäle harmaana
No ellet ole seurannut feminististä keskustelua niin en voi auttaa. Tästä pääset alkuun: http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/51235/469.pdf?sequence=1
Yritin ihan tosissani löytää tuosta jonkun tolkun, mutta täytyy myöntää, että minun paukut eivät riittäneet. Siinä ei ollut mitään punaista lankaa, josta saisi kiinni. Mitä ihmettä ovat kokemuksen eristyneet sijainnit horisontaalisten sidoksien kanssa?

vierass
Tyottomat muuttavat toisiin kaupunkeihin ja jopa ulkomaille, pimeydesta ja kylmyydesta karsivat muuttavat ulkomaille tai jarjestavat edes lomansa niin etta paasevat lampimaan. Ulkomaisista naisista nauttivat kayvat kerran vuodessa viron risteilylla ja lopun ajan rutisevat netissa. Tehkaa asialle jotakin.

"Jenis"
Otat vähän liian vakavasti tämän: löysää nutturaa ja opettele leikkisyyttä, se on mukavaa :)

Ja linkitä nyt niitä Rossille nauravia, sitähän on paljon helpompi seurata kuin jotain akateemista tekstiä.
Sinä tähän vedit mukaan muka-tieteelliset muka-argumentit, oma vikasi. Eikös nämä "löysää nutturaa"-kommentit ole mitä ankeinta, persoonaan käyvää jupinaa siinä vaiheessa kun ei enää muuta keksitä?

Enkä todellakaan linkitä tänne höpölään mitään, missä ihmiset käyvät keskustelua omilla nimillään. Varmasti osaat Googlea käyttää itsekin. En ymmärrä, miten FB-keskustelut liittyvät akateemiseen tekstiin - oman alani tekstiä luen päivittäin, enkä koe sitä mitenkään vaikeaksi.

"jemina"
Mies1, pyytäisin tarkennusta tähän:

Olen nyt ymmärtänyt että suomalainen naisten vapaus, on tuonut kääntöpuolenaan sen, että miehet kokevat sallituksi kohdella naista "esineenä" ja asia on paremmin muissa euroopan valtioissa, kuten Ranskassa, jossa naiset eivät ole kuutioita. Argumenttisi jatkuu toteamalla, että näiden nestemäisten, tanssivien, naisten vapaus ei ole mennyt yhtä pitkälle, joten heitä sitovat tarkemmat kulttuurilliset normit, ja näin heitä myös kunnioitetaan enemmän, eivätkä miehetkään lähesty heitä yhtä iljettävillä tavoilla. Ymmärsinkö oikein?

Jäin kuitenkin pohtimaan sitä, että on maita joissa naisten vapaus on hyvin rajoitettua, sukupuoliroolit ovat hyvin "ehdottomia", mutta silti seksuaalinen väkivalta, ja naisten ahdistelu ja lähentely on arkipäivää. Eikö vapauden puute suojelekaan naisia epäkunnioittavilta lähestymisiltä?

mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30152077]Tuokin on suht erikoista, että jaksat jankuttaa ketjusta toiseen samaan höpinää, mutta et "jaksa" oikeasti sanoa yhtään mitään... "kato toi tutkimus" on niin tyhjää argumentointia kuin vain voi olla. Ja edelleen, jos oikeasti tekisit töitä tällä tai millä vaan tieteellisellä alalla, "jaksaisit" perustella edes yhden argumenttisi muutenkin kuin mutulla.[/QUOTE]

En ole täällä hirmu vakavasti keskustelemassa - apropos, ihmettelenkin, miksi naisihmiset keskustelevat täällä niin vakavasti ja ilkeillenkin enemmän kuin kepeästi höpsötellen, nauraen, sympaattisesti, yms. Ehkä sydämelliset kirjoittajat ovat foorumilta poistuneet tai sitten sellainen ei kuulu suomalaisen naisen elämään niin kiinteästi, valitettavasti. Eli voisi sanoa, että valitettavasti foorumi vahvistaa omia yleisen tason näkemyksiäni suomalaisnaisista ikävään suuntaan. :(

mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30152089:
Yritin ihan tosissani löytää tuosta jonkun tolkun, mutta täytyy myöntää, että minun paukut eivät riittäneet. Siinä ei ollut mitään punaista lankaa, josta saisi kiinni. Mitä ihmettä ovat kokemuksen eristyneet sijainnit horisontaalisten sidoksien kanssa?
Niin, ei maallikko voi ymmärtää teoreettisia pohdintoja juurikaan. Olen itsekin tämän huomannut.

"Jenis"
En ole täällä hirmu vakavasti keskustelemassa - apropos, ihmettelenkin, miksi naisihmiset keskustelevat täällä niin vakavasti ja ilkeillenkin enemmän kuin kepeästi höpsötellen, nauraen, sympaattisesti, yms. Ehkä sydämelliset kirjoittajat ovat foorumilta poistuneet tai sitten sellainen ei kuulu suomalaisen naisen elämään niin kiinteästi, valitettavasti. Eli voisi sanoa, että valitettavasti foorumi vahvistaa omia yleisen tason näkemyksiäni suomalaisnaisista ikävään suuntaan. :(
Herää kysymys, mitä olet täällä tekemässä?

Sun kannattaisi tosiaan muuttaa vaikka sinne Ranskaan, niin mietipä miten elämä kirkastuisi! Voisit kenties tavata jonkun ihanan, sydämellisen soljuvaisen naisen ihan oikeassa elämässä, eikä tarvitsisi enää jankata meidän riivinrautojen kanssa täällä virtuaalitodellisuudessa :D

Tuo viimeinen virkkeesi nyt vahvisti sen, että mitään tieteellistä uraa ei sulla ole työn alla.

mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30152094]Sinä tähän vedit mukaan muka-tieteelliset muka-argumentit, oma vikasi. Eikös nämä "löysää nutturaa"-kommentit ole mitä ankeinta, persoonaan käyvää jupinaa siinä vaiheessa kun ei enää muuta keksitä?

Enkä todellakaan linkitä tänne höpölään mitään, missä ihmiset käyvät keskustelua omilla nimillään. Varmasti osaat Googlea käyttää itsekin. En ymmärrä, miten FB-keskustelut liittyvät akateemiseen tekstiin - oman alani tekstiä luen päivittäin, enkä koe sitä mitenkään vaikeaksi.[/QUOTE]

Eivät ne ole täysin tieteellisiä, mutta eivät täysin mutuakaan. Vakavamielisyytesi naisena vain vähän huvittaa :)

Niin, tarkoitin vaan että lukijoille on helpompaa ymmärtää FB-kommentteja kuin tutkimusta. Voisit edes referoida jonkin kommentin, vaikka mieheltä, jossa Rossin näkemykselle nauretaan.

säpäle harmaana
Niin, ei maallikko voi ymmärtää teoreettisia pohdintoja juurikaan. Olen itsekin tämän huomannut.
Niin. Ja itse huomasin, että kaikki tuossa artikkelissa pohjautui vain teoreettisiin pohdintoihin, joilla ei ole takanaan välttämättä minkäänlaista absoluuttista faktaa. Itse olen lueskellut enemmän empiirisiä ja sellaisia perusfaktoihin pohjautuvia juttuja, joten tällainen on minulle todellakin vierasta.

[QUOTE="jemina";30152102]Mies1, pyytäisin tarkennusta tähän:

Olen nyt ymmärtänyt että suomalainen naisten vapaus, on tuonut kääntöpuolenaan sen, että miehet kokevat sallituksi kohdella naista "esineenä" ja asia on paremmin muissa euroopan valtioissa, kuten Ranskassa, jossa naiset eivät ole kuutioita. Argumenttisi jatkuu toteamalla, että näiden nestemäisten, tanssivien, naisten vapaus ei ole mennyt yhtä pitkälle, joten heitä sitovat tarkemmat kulttuurilliset normit, ja näin heitä myös kunnioitetaan enemmän, eivätkä miehetkään lähesty heitä yhtä iljettävillä tavoilla. Ymmärsinkö oikein?

Jäin kuitenkin pohtimaan sitä, että on maita joissa naisten vapaus on hyvin rajoitettua, sukupuoliroolit ovat hyvin "ehdottomia", mutta silti seksuaalinen väkivalta, ja naisten ahdistelu ja lähentely on arkipäivää. Eikö vapauden puute suojelekaan naisia epäkunnioittavilta lähestymisiltä?[/QUOTE]

Tästäpä tulikin mieleeni. Siskoni asui pari vuotta Ranskassa, tuossa raikkaiden ja kuplivien naisten ja charmanttien adonismiesten maassa ja kertoi, ettei ole koskaan Suomessa joutunut yhtä suorasukaisen ja röyhkeän huomion kohteeksi. Paikallisten miesten taholta siis. Oli yllä sitten farkut, tennarit ja villapaita tai korkokengät, polvipituinen hame ja pitsipusero. Joku saattoi liimautua kadulla väkisin seuraan ja metrossa vongata puhelinnumeroa. Ei erityisen herrasmiesmäistä käytöstä ainakaan suomalaisesta näkökulmasta.

mies1harm.
[QUOTE="jemina";30152102]Mies1, pyytäisin tarkennusta tähän:

Jäin kuitenkin pohtimaan sitä, että on maita joissa naisten vapaus on hyvin rajoitettua, sukupuoliroolit ovat hyvin "ehdottomia", mutta silti seksuaalinen väkivalta, ja naisten ahdistelu ja lähentely on arkipäivää. Eikö vapauden puute suojelekaan naisia epäkunnioittavilta lähestymisiltä?[/QUOTE]

Eihän naisen vapauden rajoittaminen ole mikään tae, että nainen voisi hyvin. Molempia ääripäitä, vapautta ja sen rajoittamista, on syytä välttää. Mielestäni tasapaino on aika onnistunut Ranskassa kun taas Suomi tuntuu ylikorostavan naisen vapautta aika eriskummallisella tavalla länsimaiden(kin) kontekstissa.

Toisaalta, tilastoidusta väkivallasta ei voi dedusoida mitään yksittäisiin keisseihin.

Siis Mies1
tiennyt tämän että lingvistiigga poistettiin sanastosta. Kun kaksi tieteilijää linguistiikkanen ja linguistgue olivat nimen jo käyttöön ottaneet kvantti teorian parissa. Noh nämä kaksi riitatutuivat keskenään ja jo kuuluisasta nimestä tuli tabu surullista oli se että tiikkanen hävittyään taistelun linguistgueta vastaan joka siis nappasi lingvistiigga sanan käyttö oikeuden. Noh kaikkihan tiedämme kun tiikkanen murtuneena miehenä dallaili plötsneen kaupungissa ja törmäsi makkara kauppias mylleriin. Jolla oli muuten isoin koira mitä oli koskaan nähty. Tästä koirastakin olisi tarinaa kuinka pari mestari makkara varasta kölnistä kohtasivat kohtalonsa. Heitä jäivät suremaan olut paronittariksi kutsutu daamit hille ja gertrund.

Noh takaisin asiaan lingvistiikkanen siis toi sanana suomeen lingvistiikka. vaikka se oli lingustguen käytössä kvantin puolella.

Me uudemman polven gambridgelaiset naurammekin aina hieman Niille jotka käyttää lingvistiikkaa kielitieteen saralla.

Mutta kuten pöytä kaverini stpehen lausui suomalaisista Tohtoreista.
Fiikus fortus ellis jääräpäiskis.
:)

"Jenis"
Eivät ne ole täysin tieteellisiä, mutta eivät täysin mutuakaan. Vakavamielisyytesi naisena vain vähän huvittaa :)

Niin, tarkoitin vaan että lukijoille on helpompaa ymmärtää FB-kommentteja kuin tutkimusta. Voisit edes referoida jonkin kommentin, vaikka mieheltä, jossa Rossin näkemykselle nauretaan.
Sinä et tiedä minusta "naisena" yhtään mitään, kiitos vaan :) Kenties et itse uskaltadu Facebookin maailmaan, kun siellä pääsääntöisesti kirjoitetaan omalla nimellä?

"Pirjo"
Pirjo, saivartelu ei yleensä ole hyvää keskustelua.

No kyllä, ei sen puoleen. Viehätyn kuitenkin itse paljon useammin ja etenkin vakavammin ulkomaalaisista, etenkin eurooppalaisista naisista. Minulla on läheisiä naispuolisia ystäviä, myös ulkomaalainen. Voisin halutessani viikottain tavata naisen, jos kaikki kelpuuttaisin. Viimeksi taisin nähdä vappuna yhden oikeastikin tai "vakavasti" kiinnostavan suomalaisnaisen, ja sitä aiempi tapaus oli puolitoista vuotta aiemmin. Eli suht harvassa ovat, en toki aivan koko ajan ole ulkonakaan.
Mies1: oma tapasi keskustela ei myöskään ole mielestäni hyvää keskustelua.

Ei ole myöskään hyvä tapa jättää keskustelussa vastaamatta kysymyksiin suoraan..

mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30152128]Herää kysymys, mitä olet täällä tekemässä?

Sun kannattaisi tosiaan muuttaa vaikka sinne Ranskaan, niin mietipä miten elämä kirkastuisi! Voisit kenties tavata jonkun ihanan, sydämellisen soljuvaisen naisen ihan oikeassa elämässä, eikä tarvitsisi enää jankata meidän riivinrautojen kanssa täällä virtuaalitodellisuudessa :D

Tuo viimeinen virkkeesi nyt vahvisti sen, että mitään tieteellistä uraa ei sulla ole työn alla.[/QUOTE]

No tämä on eräänlaista havainnointia ja ajankulua :)

Tahtoisin kyllä, mutta se on vielä hankalaa. Oikeassa olet siinä, että kokemukseni mukaan ranskalainen nainen on parempikäytöksinen kuin tämän palstan tekstit. Kulttuuri ja sivistys ovat siellä vanhempi ilmiö. Olen toki tietoinen että eivät kaikki ranskalaiset ole ihania ihmisiä. Mutta kulttuurin painopisteet ovat lähempänä sydäntäni.

Miksi se sen vahvisti?

"random"
Tästäpä tulikin mieleeni. Siskoni asui pari vuotta Ranskassa, tuossa raikkaiden ja kuplivien naisten ja charmanttien adonismiesten maassa ja kertoi, ettei ole koskaan Suomessa joutunut yhtä suorasukaisen ja röyhkeän huomion kohteeksi. Paikallisten miesten taholta siis. Oli yllä sitten farkut, tennarit ja villapaita tai korkokengät, polvipituinen hame ja pitsipusero. Joku saattoi liimautua kadulla väkisin seuraan ja metrossa vongata puhelinnumeroa. Ei erityisen herrasmiesmäistä käytöstä ainakaan suomalaisesta näkökulmasta.
Mutta eihän miesten käytös nyt ollutkaan mikään ongelma missään. Naiset ja heidän olemisensa on ongelma. Miehille.

Jos on liian vapaa ja kiinteä kuutio, saa epämiellyttävää huomiota suomalaisilta miehiltä. Jos on poreilevan nestemäinen ja kupliva, saa vielä enemmän epämiellyttävää huomiota suomalaisilta miehiltä. Ja jos on ihan mitä hyvänsä tuolta väliltä, saa epämiellyttävää huomiota kaikkialla kaikilta miehiltä.

Ettekö te naiset nyt näe, että vika on teissä, ei miehissä? :O

mies1harm.
Yksin liikkuva nainen herättää aina enemmän huomiota. Minusta liiallinen vakavuus "olen oma saarekkeeni" ei ole hedelmällisin suhtautuminen tuollaiseen. Miehiäkin läimitään Suomessa pepulle aika yleisesti työpaikoilla. Toki ylilyönnit ovat väärin.

"Jenis"
No tämä on eräänlaista havainnointia ja ajankulua :)

Tahtoisin kyllä, mutta se on vielä hankalaa. Oikeassa olet siinä, että kokemukseni mukaan ranskalainen nainen on parempikäytöksinen kuin tämän palstan tekstit. Kulttuuri ja sivistys ovat siellä vanhempi ilmiö. Olen toki tietoinen että eivät kaikki ranskalaiset ole ihania ihmisiä. Mutta kulttuurin painopisteet ovat lähempänä sydäntäni.

Miksi se sen vahvisti?
Koska kukaan minkäänlaisen korkeakoulutuksen saanut henkilö ei vain voi pitää randomia, nimetöntä nettipalstaa osoituksena kokonaisen maan kokonaisesta naisväestöstä. "Ranskalainen nainen on parempikäytöksinen kuin tämän palstan tekstit" - ei, ei mene läpi. Tai sitten trollaat tahallasi - ja sitä olet tehnyt jo niin kauan, että epäilen tätäkin vaihtoehtoa.

mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30152144:
Niin. Ja itse huomasin, että kaikki tuossa artikkelissa pohjautui vain teoreettisiin pohdintoihin, joilla ei ole takanaan välttämättä minkäänlaista absoluuttista faktaa. Itse olen lueskellut enemmän empiirisiä ja sellaisia perusfaktoihin pohjautuvia juttuja, joten tällainen on minulle todellakin vierasta.
Ongelmahan (sukupuolen oletttu toissijaisuus tai merkityksettömyys) onkin teoreettinen, mutta eikös siinä otsikon mukaisesti myös peilattu käytäntöön, eli että jos sukupuoli on vaan joku turhempi sopimusasia niin miksi häntä silti pelottaa kävellä yksin yöllä.

mies1harm.
[QUOTE="Jenis";30152167]Sinä et tiedä minusta "naisena" yhtään mitään, kiitos vaan :) Kenties et itse uskaltadu Facebookin maailmaan, kun siellä pääsääntöisesti kirjoitetaan omalla nimellä?[/QUOTE]

Olen FB:ssa, mutta tunnen älykkäitä naisia, jotka eivät ole.

Yhteistyössä