Mua vituttaa tässä kirjoituksessa eniten se olettamus, että baarit olisivat jotenkin ''miesten tiloja'', ja niistä löytyvät naiset miesten hyödykkeitä.
Miksi miehet käyvät baareissa? Ei kai niistäkään kaikki käy siellä pillua vonkaamassa? Itse kävin eilen terassilla että saisin viettää pari tuntia ihan vaan omien ajatusteni kanssa. Joskus on kiva vaihtaa sananen jonkun kanssa, ehkä jopa sinkkuna löytää romantiikkaa tai seksiseuraa. Mutta VOI JEESUS, miten siitäkään mitään tulisi, jos olisi jotenkin velvoitettu kaikille dorkille jakamaan aikaansa ja hymyjään. Onpa hehkeää viettää puoli iltaa jonkun känniläisen kyljessä kuunnellen humalaisia luentoja aiheista joista ei ole kiinnostunut, tai vaivaantuneena hymyilemään tökeröille iskureploille ja imarteluille. Aivan saatanan usein käy vielä niin, että kun ei viitsisi olla suoraan tylykään, niin sehän tosiaan otetaan sitten suoranaisena kiimaisuutena. Ulkonäön kehujille vastaan usein että ulkonäköni on mun vähiten kiinnostava ominaisuuteni. Koskaan kukaan ei ole kysynyt mitän niistä muista ominaisuuksista. Ei ole minun velvollisuuteni olla viehättävä ja kiva kenelle tahansa.
Joskus haluan vain lukea iltapäivälehdet ja tuijottaa tuoppiini. Niinkuin ''muutkin'' baareissa kävijät. Eli miehet.