Oletko huijannut lapsesi iän lipun hinnoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerran oon huijannut. Olisi pitänyt ostaa lippu sisäleikkipuistoon yli 1-vuotiaalle, joten väitin häntä alle vuoden vanhaksi. Tosin vauva oli keskonen eikä osannut kuin hieman ryömiä lattialla, joten en koe huijaustani suuren luokan petokseksi. Muuten olen mukisematta maksanut liput.

En kehtaisi, eikä varmaan onnistuisi vaikka yritettäis.. Meitä on taidettu epäillä jo muutaman kerran huijareiksi, lapsi on pitkä ikäisekseen ja meinaavat automaattisesti ottaa maksun vaikkei oikean iän mukaan vielä menekään.

Meillä 8 ja 9v jotka ovat paljon ikäisiään pienikokoisempia ja näyttävät helposti ainakin 2-3 vuotta nuoremmilta. En nyt koe tuota kamalaksi huijaamiseksi, esimerkiksi joissain buffetravintoloissa nuo eivät kuitenkaan syö juurikaan mitään, joten nuorempi menee vielä " alle 7v " hinnalla...

WN itse ole mukana ollut koskaan mutta lapset matkustavat itsekseen ja olen käskenyt ostaa halvemman lipun. Varsinki vanhempi joka on ikäisiään paljon nuoremman ja pienemmän näköinen (täyttää piabn 18v eikä uskois ees 15 vuotiaaks)

En. Itseäni välillä oikein ketuttaa, kun tuo yks menis ihan nuoremmastakin esim.laivan "kylpyläosastolla", mutta niin perkuleen rehellinen oon, että maksan mieluummin sen muutaman euron enemmän, kuin opettaisin lapseni valehtelemaan.

Bussissa välillä kun on ollut rahat tiukilla niin en oo ostanut 7v:lle lippua vaan sanonut että hän on vasta 6v... Muissakin tilanteissa olen välillä huijannut lasten iän, esim. jos alle 5v on ilmainen, niin mun 5v on vasta neljä... Mun lapset on pienikokoisia niin on mennyt läpi. Nyt en enää viitsi, koska lapset ymmärtävät jo, tosin nyt ei sitten enää päästä mihinkään kun ei ole varaa maksaa.

Kerran oon huijannut. Olisi pitänyt ostaa lippu sisäleikkipuistoon yli 1-vuotiaalle, joten väitin häntä alle vuoden vanhaksi. Tosin vauva oli keskonen eikä osannut kuin hieman ryömiä lattialla, joten en koe huijaustani suuren luokan petokseksi. Muuten olen mukisematta maksanut liput.

Todennäköisesti olisit ihan rehellisestikin saanut lapsen sisälle ilmaiseksi. Minulta ei yli 1-vuotiaalta otettu maksua, vaikka lapsi ei ollut edes keskonen, mutta konttaili vasta. Ei siis tätä maksuvapautusta tarvinnut edes mitenkään kerjätä, ihan rehellisesti kerroin iän ja olin maksua maksamassa, mutta ei sitten tarvinnutkaan.

Ja ei, en ole koskaan huijannut lapsen iässä. Se nyt on kuitenkin (lievä) petos, enkä minä minkään pääsylipun hinnan takia rikokseen syyllisty. Vielä vähemmän yllyttäisin lastani sellaiseen!

En. Eikä onnistuis, kyllä meidän 2v jo kuuntelee tarkasti puheen ja varmasti huutelis 2 vuotta olevansa jos huijata yrittäisin. Vanhempi on 5v ja on myös totuudentorvi. Ei me niin paljon missään huvituksissa käydä että pitäis huijaamaan ruveta. Minkälaista opetusta te lapsillenne annatte jos välillä saa valehdella?

[QUOTE="köyhä";30050714]Bussissa välillä kun on ollut rahat tiukilla niin en oo ostanut 7v:lle lippua vaan sanonut että hän on vasta 6v... Muissakin tilanteissa olen välillä huijannut lasten iän, esim. jos alle 5v on ilmainen, niin mun 5v on vasta neljä... Mun lapset on pienikokoisia niin on mennyt läpi. Nyt en enää viitsi, koska lapset ymmärtävät jo, tosin nyt ei sitten enää päästä mihinkään kun ei ole varaa maksaa.[/QUOTE]

No jos lapsi on seisonut vieressä, niin kyllähän 5 v. saati 7 v. jo ymmärtää että olet valehdellut heidän iän. Omani täytti juuri 5 vuotta, ja jos hän seisoisi vieressä ja väittäisin nelivuotiaaksi niin kyllä poika kovaan ääneen kertoisi oman iän.

Alkuperäinen kirjoittaja onko lapsi vieressä;30050743:
No jos lapsi on seisonut vieressä, niin kyllähän 5 v. saati 7 v. jo ymmärtää että olet valehdellut heidän iän. Omani täytti juuri 5 vuotta, ja jos hän seisoisi vieressä ja väittäisin nelivuotiaaksi niin kyllä poika kovaan ääneen kertoisi oman iän.

No bussissa en vaan maksa häntä ja lapsi itse uskoo, että kuukausilippu on vielä voimassa... Eikä he välttämättä seiso mun vieressä kun ostan lippuja johonkin, joskus tietty on. En mä ylpee tästä oo, ja yleensä kyllä ostan bussilipun mut joskus vaan ei oikeesti ole rahaa.

En tietosesti... Kerran sekotin kahden lapsen iät niin juuri 6v täyttänyt meni 5v:nä ilmaiseksi. En edes ite huomannu asiaa ennenkun lapsi kotona isille selitti. Lapsilla on vajaa vuosi ikäeroa. En tosin tiedä mikä oli ikäraja maksulliseen lippuun. Yleensä kaikki lapset mukana niin ei tuu tollasia sekaannuksia.

En, mutta joskus mietin mitä ajatellaan siitä kun likka on niin paljon ikäistään vanhemman näköinen ja mua pidempi vaikka on vasta 12v. Sitä on jopa täditelty huvipuistossa jollekin pienelle lapselle puhuttaessa.

En ole. Sen sijaan olen työntänyt rattaissa 6 v (pienikokoista) poikaani, kun julkisiin pääsi ilmaiseksi niillä. Tosin ei poika olisi jaksanut kävelläkään niin rivakasti kuin piti, kun oli kiire terapiaan.

Yhteistyössä