Oletko huijannut päästäksesi halvemmalla esim. huvipuistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun omatunto ei kyllä sallis. Niin se elämä vaan menee, että tietyn ikäsiltä pydetään tiettyä hintaa, joihinkin paikkoihin on ikärajat ja alle sen ei voi mennä. Kuinka voisin vaatia rehellisyyttä mun lapselta, jos mä ite huijaisin noin? :O

On kieroa laskea, kuinka paljon säästää huijaamalla. Toki joihinkin paikkoihin on kalliit liput ja se ero onko lapsi 2 v 11 kk vai 3 v 1kk voi maksaa paljonkin. Mutta silti. Jokainen itse valitsee haluaako mennä jonnekin täy käyttää jotain palvelua. Jos ei oo varaa maksaa lipuista, pitää varmaan keksiä muuta tekemistä. Ilmaista tekemistäkin ja tapahtumia on vaikka kuinka. Musta se on melkein varastamista, jos pääsylipuissa huijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppänen;24091012:
Mun omatunto ei kyllä sallis. Niin se elämä vaan menee, että tietyn ikäsiltä pydetään tiettyä hintaa, joihinkin paikkoihin on ikärajat ja alle sen ei voi mennä. Kuinka voisin vaatia rehellisyyttä mun lapselta, jos mä ite huijaisin noin? :O

On kieroa laskea, kuinka paljon säästää huijaamalla. Toki joihinkin paikkoihin on kalliit liput ja se ero onko lapsi 2 v 11 kk vai 3 v 1kk voi maksaa paljonkin. Mutta silti. Jokainen itse valitsee haluaako mennä jonnekin täy käyttää jotain palvelua. Jos ei oo varaa maksaa lipuista, pitää varmaan keksiä muuta tekemistä. Ilmaista tekemistäkin ja tapahtumia on vaikka kuinka. Musta se on melkein varastamista, jos pääsylipuissa huijaa.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Miksi minä antaisin senttiäkään enempää ylihintaisiin huvipaikkoihin kuin on aivan pakko?

en ole, samasta syystä kuin moni muukin: En halua opettaa lapsilleni että säännöt koskevat meitä vain silloin kun ne miellyttävät meitä. Teini on pari kertaa "ehdottanut" huijaamista, niin olen saanut hyvän tilaisuuden selittää että saanöt on samat kaikille.

Olen huijannut monta monta kertaa. Lähes joka kerta, kun se on mahdollista :) Puuhamaahan jätetty kerralla kolmekin maksamatta, kun istuivat niin takana ettei myyjä huomannut. Ja ikä on valehdeltu niin monta kertaa etten edes muista. Lapselta salaa kylläkin ;)

[QUOTE="vieras";24091132]Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Miksi minä antaisin senttiäkään enempää ylihintaisiin huvipaikkoihin kuin on aivan pakko?[/QUOTE]

Mutta kun mun mielestä ne hinnastot on yhtä kuin säännöt, jotka järkevälle ihmiselle on myös pakko. Kukaan ei pakota maksamaan 13 euroa lipusta jos hinnastossa lukee 12. Mutta jos hinnastossa lukee se 12, on väärin maksaa siitä vaikka 6, vaikka joku nuorempi sillä hinnalla pääsisikin.

Onko rehellisyys oikeesti joillekin näin toisarvoista?

Ollaan huijattu esim. Raxissa sanottu juuri yksi täyttänyttä lastamme alle yksi vuotiaaksi.
Ajattelimme mennä tänä vuonna huvipuistoon ja sanoa juuri neljä täyttänyttä lastamme alle neljä vuotiaaksi. Siinä säästää jo 10e ja sen voi sit laittaa ruokaan. Mun mielestä ihan sairaan kalliit hinnat moneen paikkaan. Lasten takia mennään, mut ei itseämme kipeäksi haluta maksaa.

Mutta kun mun mielestä ne hinnastot on yhtä kuin säännöt, jotka järkevälle ihmiselle on myös pakko. Kukaan ei pakota maksamaan 13 euroa lipusta jos hinnastossa lukee 12. Mutta jos hinnastossa lukee se 12, on väärin maksaa siitä vaikka 6, vaikka joku nuorempi sillä hinnalla pääsisikin.

Onko rehellisyys oikeesti joillekin näin toisarvoista?

Jep! Ja voin kertoa että muumimaailmassa ei yhdelläkään vähän yli 3v ollut ranneketta, että en ole ainut joka voi katsoa läpi sormien niiden ikärajoja.

Yhteistyössä