Heijastinliivi. Omistatko? Käytätkö? Käyttääkö lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
autoista löytyy siksi että JOS sattuu käymään niin että auto jättää tielle jostain syystä. taitaa olla useampi kappale.

Muuten en käytä. Jos hämärällä/pimeällä ulkoilen niin sitten on takissa heijastimet ja jalassa heijastin nauhat ym.
Mikäli harrastaisin esim iltaisin lenkkeilyä / pyöräilyä niin todennäköisesti pitäisin heijastin liiviä.

Minulla ei ole, mutta isoilla lapsilla on. Vauvalla ei. Periaatteessa lapset niitä käyttävät, mutta aamutohinassa en ikinä muista niitä laittaa. Riittävästi siinäkin, että saan kaikki puoli kahdeksalta ulkovaatteisiin ja ulos.

Mulla ja lapsilla on, emme juurikaan käytä. Tai siis minä en oo kertaakaan käyttänyt. Lapset pitää joskus pilkkopimeinä syysiltoina, mutta ei esim. nyt talvella.

En muista onko koskaan ollut puhetta (oletko siis maininnut), mutta ajatko sinä autoa paljon? Tuli mieleen siitä, että autoilevana arvostan sitä kovasti, että ihan kirkkaallakin kelillä pienillä kulkijoilla ja miksei isommillakin on huomioliivi, se tosiaan auttaa havaitsemisessa:)

En muista onko koskaan ollut puhetta (oletko siis maininnut), mutta ajatko sinä autoa paljon? Tuli mieleen siitä, että autoilevana arvostan sitä kovasti, että ihan kirkkaallakin kelillä pienillä kulkijoilla ja miksei isommillakin on huomioliivi, se tosiaan auttaa havaitsemisessa:)

On mulla kortti, mutta ratissa olin viimeeksi kesällä 2004... :D
Eli en aja.

Muksuilla (pojalla varsinkin) on niin mielettömän hyvät heijastimet haalarissa, että taatusti näkyy. Ja mullakin heijastin heilumassa. Itse en vaan PYSTY pukemaan heijastinliiviä päälleni kun menen kävellen kauppaan tms :snotty:

On mulla kortti, mutta ratissa olin viimeeksi kesällä 2004... :D
Eli en aja.

Muksuilla (pojalla varsinkin) on niin mielettömän hyvät heijastimet haalarissa, että taatusti näkyy. Ja mullakin heijastin heilumassa. Itse en vaan PYSTY pukemaan heijastinliiviä päälleni kun menen kävellen kauppaan tms :snotty:

Joo, ei minulla itsellänikään ole huomioliiviä, mutta se neonkeltainen väri vaan on tosi tehokas, toimii siis kirkkaalla päivänvalollakin, jolloin heijastimista ei ole niinkään apua. Se on mainio juttu, että pienille on puettu niitä.

On meillä pari isompaa ja pari jo pieneksi jäänyttä. Toinen iso on autossa ja toisen sai esikoinen 15v synttärilahjaksi kummisedältään. Eipä ole poju sitä kyllä käyttänyt jostain syystä :D

[QUOTE="vieras";23012541]Miksi et käytä jos omistat? Miksi lapsesi ei käytä jos omistaa?

Oletko miettinyt tarvitsevanne heijastinliiviä?[/QUOTE]

Meillä on sekä lapsella, että minulla.

Koiran kanssa kun paljon ulkoilee mä pidän tärkeänä että tuolla kadunvarressa kulkiessa autot huomaavat meidät riittävän kaukaa. Sekä minä että lapsi puetaan ne säännöllisesti

Mulla on ja käytän sitä liikkuessani hämärässä ja pimeässä. Ja niin on myös pojalla ja miehellä. Tai no, työmatkoilla en sitä käytä. Mutta ulkoillessa. Jos haen pojan bussilla hoidosta, niin yritän muistaa laittaa kummallekin, tai vähintään lapselle mukaan myös liivin.

En ole oikein koskaan nähnyt hyvin näkyvää jalankulkijaa, jolla ei ole heijastinliiviä. Yksi heiluva heijastin ei näytä mitään, eikä parikaan. Älkää olko niin naiveja, että kuvittelisitte että se riittää näkymään HYVIN. Liikenteessä on monta muutakin asiaa, mihin voi autoilijan huomio mennä ja ainoastaan "joulukuuset" näkyvät hyvin. Pitäisi olla vaatteessa useat pitkät heijastinnauhat, ennenkuin vaikutus on sama. Montaakaan lastenvaatetta en ole sellaista nähnyt. Yhdistelmä kengät, hanskat, pipo, housut ja takki hyvillä heijastimilla kyllä on kokonaisuudessa ihan hyvä.

Lapsilla on, mutta ei kaupungissa juurikaan käytetä. Lasten vaatteissa ja kiinnitettyinä on hyvät tavalliset heijastimet.
Syksyllä pyöräillessä, kun oli jo hämärää käyttivät liivejä.
Liivit on myös olleet mukana mökillä ja siellä ovat käyttäneet illalla ulkoillessa.

Yhteistyössä