Onko tämä peruste ls-ilmoitukselle teidän mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan.

Vieras
Elikä sosiaalityöntekijällä ja minulla piti olla palaveri. Ilmoitin kuitenkin,. etten pääsisi paikalle siitä syystä että lapset olivat minulla hoidossa ja tuossa palaverissa olisi keskusteltu aika arkaluontoisista asioista, mistä mielestäni lasten ei tarvitse kuulla, joten katsoin että olisi parempi siirtää kokousta.Näin myös lasten isä ajatteli. Muutoin lapset olisivat voineet mennä mummolaan hoitoon, mutta molemmilla isovanhemmilla oli silloin töitä.Juuri tuohon aikaan siis lasten pappa oli saanut jonkinlaisen työvoimatoimiston järjestämän työn ja kuulin siitä siis juuri viime hetkillä, eli edellisenä päivänä jolloin myös laitoin heti ilmoa sosiaalityöntekijälle, että nyt onkin käynyt näin. Kun en sitten mennyt kokoukseen, oli sosiaalityöntekijäni tehnyt ls-ilmon ja sitten olikin seuraavaksi ls-ihmiset yllätyskäynnillä oven takana, lasteni isän tietämättä asiasta mitään. Hoidin lapsia siis isän kotona tuona päivänä. Olin ihmeissäni ja kysyin miksi he olivat tulleet käymään. Oikeaa syytä he eivät oikein minulle avanneet, vaan kertoivat että epäilevät nyt mainitakseni yhden esimerkin, että asuisin lasten ja lasten isän kanssa isän asunnossa. Sanoin että tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, vaan että olen tänään nyt tullut vaan vaihteluksi isän luo hoitamaan. Sitten yhdeksi syyksi sanottiin, ja tämä oli minulle TÄYSI JÄRKYTYS, kun he väittivät että heidän tietääkseen minulla on VALVOTTUJA TAPAAMISIA??? Sanoin että tuollainen ei todellakaan pidä paikkaansa ja että meillä on yhteishuoltajuus ja että mistä olette saaneet näin virheellistä tietoa käsiinne? Siihenkään minulle ei vastattu mitään. En voinut sille mitään, että jouduin jäämään hoitamaan lapsia kotiin kun muutakaan hoitopaikkaa ei ollut juuri sinä päivänä, niin miten tästä tuli tällainen soppa? Tarjouduin vielä näyttämään heille lapsien tapaamisesta tehdyn sopimuksen jossa lukee siis että meillä on yhteishuoltajuus eikä tapaamisista ole säädetty erikseen mitään vaan että saa nähdä niin paljon kuin haluaa ja on sovittavissa.Eivät halunneet nähdä. Miksi siis sossuni väittää ihan jotain muuta ja puhuu ihan potaskaa. Olen kyllä todella kiukkuinen ja harmittunut tällaisesta mutta sanokaa te hyvät palstan mammat ja muutkin, onko tässä joku hyvä syy ls-ilmoitukselle?. Kerrottakoon nyt vielä, että olemme hakeneet lasten isän kanssa lapsille ensi syksyksi kerhopaikat. Minulla on todella paha mieli, sillä olen tehnyt mielestäni lapsille aina vain hyvää, tarjonnut heille kaiken mitä vain voin. Rakkautta ja huolenpitoa. Ainoa virhe minkä nyt tein sitten omasta mielestäni tässä, on se, etten mennyt tuohon kokoukseen.

Hyvä että tarkistavat, liikaa yhteiskunta maksaakin näille loisille väärinkäyttäjille joissa toinen vanhemmista muualla muka kirjoilla ja asutaan muka erossa mutta totuus onkin toinen.

Hyvä että tarkistavat, liikaa yhteiskunta maksaakin näille loisille väärinkäyttäjille joissa toinen vanhemmista muualla muka kirjoilla ja asutaan muka erossa mutta totuus onkin toinen.

Mutta kun tässä tapauksessa ei todellakaan ole kysymys siitä, sosiaalityöntekijäni tuntee minut hyvin , tai ainakin luulin niin sillä olen ollut aina rehellinen ja puhunut vaikeinakin aikoina hänelle vaikeista asioista. Olen aivan ämilläni tallaisesta!

Ls-ilmoitukseen on aina aihetta, kun herää jokin epäilys. En osaa sanoa, miksi teidän perheestänne tehtiin ilmoitus, mutta ei se varmasti ollut sen takia että jätit palaverin väliin. Tämä sinun kertomus on vain sinun näkemysesi asiasta, olisi mielenkiintoista kuulla sosiaalityöntekijän kertomus.

Jätät jotakin kertomatta joten emme voi auttaa, valitan.

Kopio apeen tekstistä:

Ilmoitin kuitenkin,. etten pääsisi paikalle siitä syystä että lapset olivat minulla hoidossa ja tuossa palaverissa olisi keskusteltu aika arkaluontoisista asioista, mistä mielestäni lasten ei tarvitse kuulla, joten katsoin että olisi parempi siirtää kokousta.Näin myös lasten isä ajatteli.

Mutta kun tässä tapauksessa ei todellakaan ole kysymys siitä, sosiaalityöntekijäni tuntee minut hyvin , tai ainakin luulin niin sillä olen ollut aina rehellinen ja puhunut vaikeinakin aikoina hänelle vaikeista asioista. Olen aivan ämilläni tallaisesta!

No ehkä se luuli että sulla on juhannuksesta jääny putki päälle etkä kehtaa päissään tulla paikalle. On ehkä jäämässä lomalle joten halus varmistaa lasten voinnin jotta saa lomailla hyvällä omallatunnolla.

Mut eipä sun oikeesti tarvi tietää mitä se ajatteli tai epäili, pääasia että itse tiedät hoitavasi lapsia hyvin, kyllä ne ls-ihmiset sen huomaa.

Kaikki ovat nykyään hyviä syitä ls-ilmolle, vaikka se, että vanhempi vie lapsen talvella ilman pipoa ulos päiväkodista (kun lapsi ei suostu pitämään sitä päässään).

Nykyaikana vanhemmalta vaaditaan todella hyviä hermoja, itseluottamusta, pykälien tarkkaa tuntemista sekä kykyä päästää lausutut asiat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muuten tätä ls-pyöritystä ei kestä täysjärkisenä.

Itse olen päiväkodissa töissä hoitajana ja monessa tapauksessa laki ja kaupungin ohjeistus velvoittaisi mitä mitättömimmästä syystä tekemään ilmoja. Itse en kuitenkaan henkilökohtaisesti (toisin kuin jotkut kollegat) ole tähän lähtenyt, vaan reagoin vasta sitten, kun se todellinen iso huolenaihe ilmenee.

Ls-ilmoitukseen on aina aihetta, kun herää jokin epäilys. En osaa sanoa, miksi teidän perheestänne tehtiin ilmoitus, mutta ei se varmasti ollut sen takia että jätit palaverin väliin. Tämä sinun kertomus on vain sinun näkemysesi asiasta, olisi mielenkiintoista kuulla sosiaalityöntekijän kertomus.

Niin olisi minustakin kiinnostavaa kuulla, kai tuollaisista pitäisi tulla jokin yhteenveto tai lappunen kotiin tai jotain? Että miksi asia on ollut näin että on tehty ilmoitus. Totta puhut siinä että on vain minun versioni, mutta aivan aikuisten oikeasti, en ikinä koskaan ole tehnyt pahaa lapsilleni eivätkä he ole olleet missään vaarassa koskaan. Ja onhan nyt herranjestas sosiaalitoimella ollut tieto kokoajan että hoidan lapsia. Ihan kuin olisi ensimmäinen kerta, ja olen kyllä asiasta kertonut sosiaalityöntekijälleni että meillä on yhteishuoltajuus ja että näen ja hoidan lasia niin paljon kuin vain kerkeän, eikä aikaisemminkaan ole mitään ls-ilmoituksia tehty. Että kun niin sopivasti tuli vain tuon kokouksen perumisen aikoihin tämä ilmoitus niin kyllä siitä ensimmäisenä tulee mieleen että johtuu siitä.

[QUOTE="hmmmmm";30031064]Jätät jotakin kertomatta joten emme voi auttaa, valitan.

Kopio apeen tekstistä:

Ilmoitin kuitenkin,. etten pääsisi paikalle siitä syystä että lapset olivat minulla hoidossa ja tuossa palaverissa olisi keskusteltu aika arkaluontoisista asioista, mistä mielestäni lasten ei tarvitse kuulla, joten katsoin että olisi parempi siirtää kokousta.Näin myös lasten isä ajatteli.[/QUOTE]

Kyllä jätin kertomatta. Mutta asia koskee minua itseäni ja mitä minulle tehtiin vuosi sitten. Että ei liity lasten turvallisuuteen eikä laiminlyöntiin mitenkään.

Mulle on tullut vähän sellainen vaikutelma oman työni kautta, että monesti sosiaalipuolen ihmiset käyttävät myös tällaista hyvä poliisi-paha poliisi -asetelmaa. Eli sun omalla sosiaalityöntekijällä saattaa oikeasti olla huoli herännyt, joten asialle on lähetetty vieraat sossut, jolloin hän itse pystyy säilyttämään sinuun "luottamuksellisen" suhteen ja jatkossakin avaudut ongelmistasi hänelle.

Niin olisi minustakin kiinnostavaa kuulla, kai tuollaisista pitäisi tulla jokin yhteenveto tai lappunen kotiin tai jotain? Että miksi asia on ollut näin että on tehty ilmoitus. Totta puhut siinä että on vain minun versioni, mutta aivan aikuisten oikeasti, en ikinä koskaan ole tehnyt pahaa lapsilleni eivätkä he ole olleet missään vaarassa koskaan. Ja onhan nyt herranjestas sosiaalitoimella ollut tieto kokoajan että hoidan lapsia. Ihan kuin olisi ensimmäinen kerta, ja olen kyllä asiasta kertonut sosiaalityöntekijälleni että meillä on yhteishuoltajuus ja että näen ja hoidan lasia niin paljon kuin vain kerkeän, eikä aikaisemminkaan ole mitään ls-ilmoituksia tehty. Että kun niin sopivasti tuli vain tuon kokouksen perumisen aikoihin tämä ilmoitus niin kyllä siitä ensimmäisenä tulee mieleen että johtuu siitä.

Kyllä sinulla on oikeus tietää, miksi ilmoitus on tehty. Se ei ilmeisesti johtanut muuhun kuin tarkastuskäyntiin?

Kaikki ovat nykyään hyviä syitä ls-ilmolle, vaikka se, että vanhempi vie lapsen talvella ilman pipoa ulos päiväkodista (kun lapsi ei suostu pitämään sitä päässään).

Nykyaikana vanhemmalta vaaditaan todella hyviä hermoja, itseluottamusta, pykälien tarkkaa tuntemista sekä kykyä päästää lausutut asiat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muuten tätä ls-pyöritystä ei kestä täysjärkisenä.

Itse olen päiväkodissa töissä hoitajana ja monessa tapauksessa laki ja kaupungin ohjeistus velvoittaisi mitä mitättömimmästä syystä tekemään ilmoja. Itse en kuitenkaan henkilökohtaisesti (toisin kuin jotkut kollegat) ole tähän lähtenyt, vaan reagoin vasta sitten, kun se todellinen iso huolenaihe ilmenee.

Niin..Mietin tässä itsekin juuri että missä on faktat, missä on näyttö, missä kuulo? Voiko oikeasti jostakin toimistosta käsin näpytellä ls-ilmon tämä sos.työntekijä näkemättä mitään? Tietää kuitenkin aivan varmasti että olen hoitanut lapseni aina hyvin. Voiko tosiaan mutu-tuntumalta heitellä ihmisille tällaisia ilmoja joista saa pahan mielen ja hämmentyneen olon kertakaikkiaan? Olen kyllä täysin pöyristynyt,täytyy taas sanoa.

Ei niille kannata täyttä totuutta puhua eikä varsinkaan laajasanaisesti. Parempi pitäytyä ns. muunnellussa totuudessa (mikä ei ainakaan yleensä pidä sisällään kovin isoja valeita) sekä yleisesti niukassa kommunikaatiossa.

Ts. antaa niiden kuulla jotakuinkin sen minkä ne haluavat kuulla. Samalla välttäen liian isoa tietotulvaa, minkä jostain osasesta ne saattaisivat saada teihin otteen (varsinkin jos jokin pikkuasia menee loppujen lopuksi eri tavalla kuin oli suunniteltu).

Tämä pätee muuten myös muihin viranomaiskontakteihin, kuten vaikkapa työkkäriin ja poliisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi olla;30031089:
Mulle on tullut vähän sellainen vaikutelma oman työni kautta, että monesti sosiaalipuolen ihmiset käyttävät myös tällaista hyvä poliisi-paha poliisi -asetelmaa. Eli sun omalla sosiaalityöntekijällä saattaa oikeasti olla huoli herännyt, joten asialle on lähetetty vieraat sossut, jolloin hän itse pystyy säilyttämään sinuun "luottamuksellisen" suhteen ja jatkossakin avaudut ongelmistasi hänelle.

Mutta mistä ihmeestä?? Apua sentään! Ja minulle sitten kertoi nämä ls-ihmiset että kukan on ilmon tehnyt. Se siitä luottamuksellisuudesta. En nyt tarkoita pahalla kirjoittaa sinulle ollenkaan, johtunee tästä hermoilusta, että miksi, miksi ja vielä kerran miksi?

[QUOTE="hmmmmm";30031099]Vähän nyt ristiriidassa puheesi :O
Jos ei millään muotoa liity lapsiin tai lasten turvallisuuteen millään lailla niin miksi siitä pitää soskussa puhua?[/QUOTE]

Anteeksi, mutta miksi ei voisi puhua?

Lisään nyt vielä kirjoittajalle nimim.hmmmm, että minulla on olemassa erillinen sos.työntekijä ja saan jutella hänen kanssaan mistä itse tykkään. Hän ei liity lasteni asioihin mitenkään koska asumme lasten isän kanssa erilleen.

Mutta mistä ihmeestä?? Apua sentään! Ja minulle sitten kertoi nämä ls-ihmiset että kukan on ilmon tehnyt. Se siitä luottamuksellisuudesta. En nyt tarkoita pahalla kirjoittaa sinulle ollenkaan, johtunee tästä hermoilusta, että miksi, miksi ja vielä kerran miksi?

aika usein ihan jo se, että asiakkaalle tulee viime hetken "en millään pääse paikalle, pakko perua tapaaminen", herättää huolen että jotain on tekeillä tai salataan. Ehkä tuossa on haluttu tsekata mahdollista tukien väärinkäyttöä tai sitten ei. Oliko aloite palaveriin tullut juuri sosiaalityöntkijältä? Entä onko aiempia palavereja peruuntunut sinun puoleltasi tai oletko jättänyt menemättä niihin? Aika herkästi lähtevät kolkuttelemaan ovelle jos ajattelevat sinun pakoilevan. Entä oletko varma että ei ole tullut ilmi jotain uutta huolenaihetta lastenhoitoon tai muuhun perheenne hyvinvointiin liittyen, esim. hoitopaikasta/koulusta tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi olla;30031139:
aika usein ihan jo se, että asiakkaalle tulee viime hetken "en millään pääse paikalle, pakko perua tapaaminen", herättää huolen että jotain on tekeillä tai salataan. Ehkä tuossa on haluttu tsekata mahdollista tukien väärinkäyttöä tai sitten ei. Oliko aloite palaveriin tullut juuri sosiaalityöntkijältä? Entä onko aiempia palavereja peruuntunut sinun puoleltasi tai oletko jättänyt menemättä niihin? Aika herkästi lähtevät kolkuttelemaan ovelle jos ajattelevat sinun pakoilevan. Entä oletko varma että ei ole tullut ilmi jotain uutta huolenaihetta lastenhoitoon tai muuhun perheenne hyvinvointiin liittyen, esim. hoitopaikasta/koulusta tms.?

toiseen on kun tehdään suhdetta sosiaaliatoimistoon. Se joka peruu tapaamisen ei aina tarkota että nyt joku vialla! Ja jos on ottanut yhteyttä ja selittänyt että ei voi tulla tapaamiseen ei tarkota sitä että jokin hullusti...siis liikaa paranoidia sosiaaliapuolelta.

[QUOTE="hmmm";30031153]Miten olisit voinut siellä isän luona näyttää sossuille huoltajuussopimusta??? Jotenkin nyt haiskahtaa...[/QUOTE]

Ai että isällä ei ole sitä omaa kappalettaan asiasta, niin en voi näyttää muka paperia? Herranjestas, olen asunut tämän ihmisen kanssa joskus niin tiedän missä tuollainen paperi on.!

Melko oleellista tässä jutussa on se, mitä tuossa perumassasi keskustelussa olisi käsitelty. Sitä et suostu kertomaan, joten ei tähän voi sanoa mitään.

"Kyllä jätin kertomatta. Mutta asia koskee minua itseäni ja mitä minulle tehtiin vuosi sitten. Että ei liity lasten turvallisuuteen eikä laiminlyöntiin mitenkään."

Tämä ei taas kerro riittävästi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi olla;30031139:

No, ei ole tullut peruttua, kun ei noita tapaamisia ole kauhean usein ollutkaan . Eli ei ole kysymys siitä, että olisin jättänyt tapaamisia jatkuvasti väliin. Aloite palaveriin tuli minulta itseltäni.

Yhteistyössä