Saako ls-ilmoituksesta itselleen kopion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maria"

Vieras
Minulla on oikeudessa huoltoriita ex:n kanssa. Vaadin hänelle valvottuja tapaamisia,
koska kävi minun päälle, kun yhteinen vauvamme (1kk vanha) oli sylissäni ja vauva oli
pudota lattialle. Tein asiasta silloin rikosilmoituksen, ja tätä episodia todisti isommat
lapseni. Kostona rikosilmoituksesta ex teki nykyisen naisensa kanssa minusta ls-ilmoituksen
paria päivää myöhemmin. Ilmoituksessa valehteli minun olevan juoppo joka jättää lapset nuorelle
henkilölle ja juoksen baareissa yms. muuta roskaa. Onneksi ls-työntekijä ei uskonut noita
väitteitä ja meille ei tullut tuon vuoksi asiakkuutta. Tämä nykyinen on/off tyttöystävä, sanoi
aikaisemmin minulle lähettäneensä ls:n kirjeen jossa pahoittelee ettei tiennyt asian oikeaa laitaa
vaan että mies oli valehdellut hänelle(olivat eronneet silloin). Nyt mietin, että saako ls:n
työntekijä antaa minulle niitä ilmoituksia, että voin näyttää ne oikeudessa. Ex kiistää kaiken
ja valehdellut oikeudessa kaikenlaista. Omassa vastineessaan oikeudelle kirjoittanut minun
kärsineen raskausaikana harhoista ja että epäilin häntä kokoajan pettämisestä. Totuus oli,
että ukko kärähti vauvan synnyttyä, ja sitä ennen en koskaan edes epäillyt...ja niitä naisia
oli monia. Nyt minulla on huoli vauvasta, isä on valehtelemisen ja muun ohella
väkivaltainen ja ailahteleva. Ehdotin hänelle avun hankkimista, mutta ei suostu.
Tuomari oli aika nihkeä valvottujen suhteen, nyt meitä odottaa sovittelu, en tajua mitä siitäkään tulee....
Otan ehdotuksia vastaan, mitä minun kannattaisi nyt tehdä...

Todennäköisesti oikeus pyytää sossuilta lausunnon, jossa tämä asia tulee ilmi.
Mutta sinulla on oikeus saada sinua ja huollossasi olevaa lasta koskevat merkinnät sossusta, joten ne voit pyytää koska tahansa.

Minulla on edellisestä käynnistä yhteenveto, jossa isä myöntää tönäisseensä minua kevyesti, mutta ei pitänyt sitä pahana asiana....olimme siis molemmat sossussa kuultavana. Tuomarille isä valehteli
minun keksineen tarinoita, hän ei ole tehnyt mitään. Mulla ei ollut silloin mukana sossun tuota paperia...ens kerralla varmasti on.