"Jenis"
No joo, oma harrastus vs. harrastukseNI - ehkä menee vähän hiusten halkomiseksi.Ööö, kutsuisin niitä nimillä "harrastukseni", "työni" ja samalla periaatteella eteenpäin.Silloin se tuntuu neutraalimmalta, tämä tosin minun mielipiteeni, muut voivat kokea täysin toisin, semantikko olen. Myöskään tuo oma aika ei tökkää yhtä paljon, mutta onhan se hieman hupaisaa, että omana itsenään olemista ilmaisevista sanonnoista on tullut synonyymejä yksin ololle.
Joskus olen kuullut arvostelua, että joku henkilö on kokonaan "kadonnut" ja "hänellä ei ole enää ollenkaan omaa elämää", silloin olen miettinyt, että luultavasti hänellä on, kyseiset valittajat eivät vaan juuri nyt kuulu siihen.
Mutta toi oma aika nyt on vaan näppärä tapa (minulle) ilmaista niitä juttuja, joita teen omin ehdoin enkä lasten/perheen ehdoin. En siis välttämättä yksin, mutta ne poikkeavat ns. normielämästä juuri siksi, että perhe ei niihin kuulu. Toiset sellaisia eivät edes tarvitse, minä tarvitsen. En silti aio nyt aloittaa ketjua otsikolla "Oman elämän pohdintaa... miten ihmeessä niin monet äidit eivät muka tarvitse omaa aikaa ollenkaan?"