Kasvissosekeitto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Volmiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuin? Toihan on paljon ja kuulostaa hyvältä. Mitä sitten yleensä laitat? Itse teen usein keiton pelkästään perunasta ja porkkanasta, joskus laitan lorauksen kermaa, välillä pelkällä kasviliemellä mennään.

Loistavat ainekset sulla! Tosin itse laittaisin joko perunaa tai bataattia, mut makuasia... Nakkaat kaikki suolavetaan kiehumaan, keität miltei "mössöksi" kaada suurinosa vedestä pois vaikka kippoon, soseuta, laita mukaan juustoa maun mukaan + muita mausteita. kiehauta ja lisää keitinvettä jos on liian paksua. Nauti!

Päälle laittaisin itse vielä jotain rae- tai aurajuustoa :)

Mä teen sosekeiton yleensä vain porkkanasta ja perunasta ja koko perhe tykkää. Kermaa toki sekaan. Itse lisään omalla lautaselleni vuohenjuustoa keiton sekaan, kun lapset ei meillä siitä tykkää.

Varmasti tulee hyvää, ohenna keitinvedellä tai kermalla jos tarviaa.
Mie laitan usein perunoita ja porkkanaa / pari pussia juureksia,kypsennän merisuolalla maustetussa vedessä, muussaan, ohennan keitinvedellä, ehkä pikku loraus kermaa tai kookosmaitoa ja tuoreita yrttejä lopuksi.

Välillä lisään koskenlaskijaa tai tuorejuustoa.

Viimeksi muokattu:
Mä teen usein kukkakaalista ja porkkanasta keiton, sekaan valkosipulia ja sipulia, ja jonkinlaista juustoa ja pieni loraus kermaa.

Tai pelkkää kukkakaalia ja tai parakaalia. Kesäkurpistasta teen myös joskus.

tuo sosekeitto näytti olevan hyvä tapa saada se nirsoinkin tapaus syömään juureksia ja kasviksia... Joten tätä alan tekemään erivariaatioilla useammin. Ainut että ei pidä nälkää pitkää aikaa pois, varsinkin kun kyseessä on aktiiviset ja harrastavat lapset.

Yhteistyössä