Olen ryhtynytkin suhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa mentiin sänkyyn eka iltana. Ja olen ryhtynyt suhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei menty. Arvostus ja kunnioitus ei ollu tuosta riippuvaista.
En voi tietenkään mennä sanomaan, etteikö joku yhden illan jutuksi jäänyt oliskin jälkeenpäin ajatellut musta, että hyi lumppu, ei oo tyttöystävämateriaalia. Mutta ihan oikeesti, se ihminen ei ois ollut mua varten, ja mää kestän sen, että se noin ajattelee. Tietysti ideaali olis, että en menis sänkyyn ihmisen kanssa, joka ajattelee noin eri tavalla, mutta virhearviointeja sattuu.
Tuossa asiassa on vallalla kaksinaismoraalin kulttuuri, ja se on mun mielestä vanhanaikainen ja huono juttu. Eikä se korjaannu vahvistamalla sitä ajatusta, että miehet on jotain tahdottomia viettihirviöitä ja naiset kantaa vastuun kansakunnan moraalista ja ylipäätään seksi on jotain pelimerkkejä.
Ja ennen kaikkea se ei korjaannu sillä, että otetaan annettuna totuutena nämä hyvä mies, huono nainen -asetelmat, jotka on äärimmäisen sukupuolittuneita ja ihan vitun epäreiluja. Kun ne nyt ei oo mitään fysiikan lakeja, jotka on olleet olemassa aina eikä ikinä muutu.
Turvallisuusasiat on luku erikseen, ja minusta kannattaa joko niihin vedoten olla hyväksymättä yhden illan juttuja ollenkaan, tai sitten puhua niistä eri kerralla. Se on kestämätöntä argumentaatiota perustella tuota jakorasia-vaimomatsku -kuviota turvallisuudella, kun siinä on kyse eri asiasta.
Samaten on aivan ookoo ajattelutapa olla harrastamatta irtoseksiä ollenkaan. Se ei sovi kaikille. Mutta mutta, taas ne samat odotukset molemmille sukupuolille.
Tämmöisiä kommentteja on tullut tässä muitakin, ja aapee on keskimäärin vastannut niihin joko hehhehhymiöillä tai Niin se vaan menee, kyllähän te sen tiedätte, nää on vanhoja totuuksia -kommenteilla.
Eli: ei, se ei mene kaikkien kohdalla niin. Osa ihmisistä oikeasti soveltaa samoja sääntöjä kumpaankin sukupuoleen.
Ja kyllä, osa ihmisistä ajattelee seksistä miesten oikeudet, naisten velvollisuudet -akselilla, mutta mun mielestä ne on väärässä. Enkä mää aio alkaa sopeuttaan mun käytöstä saati ajattelua niihin, koska ne on mun mielestä väärässä.
Mää voin valita, ja olla semmoisten ihmisten kanssa, jotka jakaa mun ajatusmaailman. Ja ihan varalta sanon vielä, että tää ei tarkoita sitä, että kaikki panee kaiken aikaa kaikkien kans, koska millään ei oo mitään välii. Vaan että pyritään tilanteeseen, jossa kaikki, naiset ja miehet, saa valita itse kenen kans haluaa mennä sänkyyn ja kenen kans haluaa seurustella, ilman pelejä ja slut shamingiä.
Muoks. tässä siis lyhyesti panokseni keskusteluun :xmas: