Yhden illan jutusta vakava suhde?

"Pekka"
Vaimo ei saa olla seksikäs, ettei muut miehet yritä koskea siihen. Hillityn kaunis saa olla, mutta ei sexyllä tavalla. Lihavuus on rumaa, mutta kun se lisää vaimon uskollisuutta niin siksi sen kestää. Eihän vaimoa kasella tartte. Kodinkoneen ulkonäöllä ei ole lopulta suurta väliä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30002975:
Minä en mitenkään tajua tätä yhtälöä, että turvallisuudesta piittaamaton ihminen = jakorasia. Tuohan on toistaiseksi ainoa asia, jolla olet selittänyt, miksi naisen ei saa lähteä miehen matkaan ja miksi nainen on jakorasia, jos näin tekee.
Mun hyvä ystävä on raiskattu ja minutkin on melkien raiskattu. Ne on raskaita juttuja ja niitä sattuu kokoajan. Ei ole mitään syytä ottaa riskejä ja JOKAINEN sen ymmärtää. Piste.

Naisen ei pitäs kyllä oman turvallisuutensa takia edes käydä baareissa! Saati humaltua tai alkaa tutustumaan siellä keneenkään koska se voidaan tulkita väärin ja joku tahtoo sit ottaa sen mitä ei ymmärtäny nainen antaa. Ett voiskohan tuo turvallisuus soopa jo loppua..

Viimeksi muokattu:
Miksei yhdenillanjutusta voisi kehkeytyä vakavaa suhdetta.( ts. eihän se tosin silloin yhdenillanjutuksi edes jää ) Joskus sellainen ns. kevytkenkäinen heitttäytyminenkin voi ollakin suhteen etu. Joskus suhteen muodostumisen eduksi, voi olla jopa se,ettei ole etsimässä suhdetta. Jos suhdetta etsii, saattaa olla liian ryppyotsaisestikin liikeellä, sitä punnitsee toista ja omaa käytöstään vakavasti ja analysoi kaikkea liiaaksi, käyttää suurennuslasia ja mittaa kaikkea kokoajan. Miettii ja analysoi liiaksi, asettaa liian suuria odouksia.

Sitten, jos taas ajattelee vaan vähän huvittelevansa ( ja tämä ei oikeasti tee kenestäkään sinällään pukkia tai jakorasiaa ) ja jättää sellaiselle tietynlaiselle vapaudelle itsensä ja sen toisen suhteen tilaa, ei aseta odotuksia, voi yhden yön jutusta kehkeytäkin asteittain vakavoituva suhde. Joka lujittuu ja muodostuu vähitellen, ja se saattaa kestääkin.

En minä tähän nykyiseen suhteeseeni ( takana yli 19 vuotta, naimisissakin yli 15 ) vakavissani ensin lähtenyt. Pientä kesäkisailua oli aikeissa, harmitonta, huoletonta.

Vaan yhdessä ollaan yhä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
muahahaa
:wave:
Ei oo tapana pihtailla jos ihminen himottaa liikaa.
Tai noh, joskus oli ihan kiva leikitellä pidempäänkin. Sellainen pidempi kiusottelu saa aikaan isoa himoa joka purkautuu aika rajusti.:p En ollut niillä kerroilla vielä valmis kuin seksisuhteeseen, vaikka ihan hyviä miehiä olivat muutenkin.

En ole näissä asioissa mikään romanttinen, että vain käsi kädessä kuljettais ja katseltais täysikuuta etc. Kyllä me sitä kuuta, ja tähtiäkin, kerettiin ihastella sen jälkeenkin kun olin noussut tulevan mieheni takin päältä joka oli levitetty aamuyön kostuttamalle nurmelle.

Toi olettamus että nainen on kevytkenkäinen jos antaa ekoilla, istuu aika tiukassa joillain. Se on jotakin minkä itse on sisäistänyt mahdollisesti oikeaksi tavaksi toimia.
Ihan samalla tavalla on meitä, jotka eivät ajattele että tuo on oikea tapa toimia, vaan ovat hyvinkin anteliaita heti jos tuntuu hyvältä ja oikealta.:)
Tähän on vaan pakko sanoa, että samaa mieltä, jännite kahden ihmisen välillä voi purkautua erittäin agressiivisesti ja rajusti :p Joten kannattaa antaa heti kättelyssä, jos siltä tuntuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30003158:
Niin. Ja pointti olikin se, että mikä yhteys tällä varovaisuudella on jakorasiuuden kanssa?
Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? Ymmärrän hyvin 18-vuotiaan jolle äiti ja maailma ei ole vielä kerennyt opettaa, että niin ei vaan voi tehdä, mutta aikuisiällä se on ihan omaa tyhmyyttä ja vastuuttomuutta. Jakorasia ei tietääkseni ole oppinut noita läksyjä tai ei vaan välitä.

Mun on pakko kommentoida tuota "jokainen sinkkunainen miettii ensimmäisenä onko tapaamansa mies aviomies-ainesta". Mä en ole yhdenkään tapaamani miehen kohdalla miettinyt moista. Aina mennyt tilanteen mukaan ja vasta paljon myöhemmin miettinyt onko suhdetta ja jos on niin mihin suuntaan se on menossa. Tämä päti myös nykyisen aviomiehen kohdalla, ei kenestäkään voi sanoa ekan tapaamisen jälkeen onko puolisoainesta eikä sellaista pidä edes yrittää.

säpäle harmaana
Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? Ymmärrän hyvin 18-vuotiaan jolle äiti ja maailma ei ole vielä kerennyt opettaa, että niin ei vaan voi tehdä, mutta aikuisiällä se on ihan omaa tyhmyyttä ja vastuuttomuutta. Jakorasia ei tietääkseni ole oppinut noita läksyjä tai ei vaan välitä.
Etkö oikeasti huomaa, että puhut tässä myös itsestäsi? Miten ylipäätään voit puhua yhden illan jutuista, jos kukaan täysjärkinen ei sellaista harrasta?

Mun on pakko kommentoida tuota "jokainen sinkkunainen miettii ensimmäisenä onko tapaamansa mies aviomies-ainesta". Mä en ole yhdenkään tapaamani miehen kohdalla miettinyt moista. Aina mennyt tilanteen mukaan ja vasta paljon myöhemmin miettinyt onko suhdetta ja jos on niin mihin suuntaan se on menossa. Tämä päti myös nykyisen aviomiehen kohdalla, ei kenestäkään voi sanoa ekan tapaamisen jälkeen onko puolisoainesta eikä sellaista pidä edes yrittää.
Juu, kaikki on erilaisia :) Mua ei kiinnosta yhtään tapailla miestä joka ei vastaa suunnilleen kaikilla tavoin mun ihannemiehen "vaatimuksia" mutta kaikilla on omat mieltymyksensä jne. Ei voi sanoa, ettei voi yrittää jne. Siinä ei ole mtn pahaa, ettei tuhlaa aikaansa "turhiin" tyyppeihin joissa ei nää tulevaisuutta.

Olen ryhtynytkin suhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa mentiin sänkyyn eka iltana. Ja olen ryhtynyt suhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei menty. Arvostus ja kunnioitus ei ollu tuosta riippuvaista.

En voi tietenkään mennä sanomaan, etteikö joku yhden illan jutuksi jäänyt oliskin jälkeenpäin ajatellut musta, että hyi lumppu, ei oo tyttöystävämateriaalia. Mutta ihan oikeesti, se ihminen ei ois ollut mua varten, ja mää kestän sen, että se noin ajattelee. Tietysti ideaali olis, että en menis sänkyyn ihmisen kanssa, joka ajattelee noin eri tavalla, mutta virhearviointeja sattuu.

Tuossa asiassa on vallalla kaksinaismoraalin kulttuuri, ja se on mun mielestä vanhanaikainen ja huono juttu. Eikä se korjaannu vahvistamalla sitä ajatusta, että miehet on jotain tahdottomia viettihirviöitä ja naiset kantaa vastuun kansakunnan moraalista ja ylipäätään seksi on jotain pelimerkkejä.

Ja ennen kaikkea se ei korjaannu sillä, että otetaan annettuna totuutena nämä hyvä mies, huono nainen -asetelmat, jotka on äärimmäisen sukupuolittuneita ja ihan vitun epäreiluja. Kun ne nyt ei oo mitään fysiikan lakeja, jotka on olleet olemassa aina eikä ikinä muutu.

Turvallisuusasiat on luku erikseen, ja minusta kannattaa joko niihin vedoten olla hyväksymättä yhden illan juttuja ollenkaan, tai sitten puhua niistä eri kerralla. Se on kestämätöntä argumentaatiota perustella tuota jakorasia-vaimomatsku -kuviota turvallisuudella, kun siinä on kyse eri asiasta.

Samaten on aivan ookoo ajattelutapa olla harrastamatta irtoseksiä ollenkaan. Se ei sovi kaikille. Mutta mutta, taas ne samat odotukset molemmille sukupuolille.

Tämmöisiä kommentteja on tullut tässä muitakin, ja aapee on keskimäärin vastannut niihin joko hehhehhymiöillä tai Niin se vaan menee, kyllähän te sen tiedätte, nää on vanhoja totuuksia -kommenteilla.

Eli: ei, se ei mene kaikkien kohdalla niin. Osa ihmisistä oikeasti soveltaa samoja sääntöjä kumpaankin sukupuoleen.
Ja kyllä, osa ihmisistä ajattelee seksistä miesten oikeudet, naisten velvollisuudet -akselilla, mutta mun mielestä ne on väärässä. Enkä mää aio alkaa sopeuttaan mun käytöstä saati ajattelua niihin, koska ne on mun mielestä väärässä.

Mää voin valita, ja olla semmoisten ihmisten kanssa, jotka jakaa mun ajatusmaailman. Ja ihan varalta sanon vielä, että tää ei tarkoita sitä, että kaikki panee kaiken aikaa kaikkien kans, koska millään ei oo mitään välii. Vaan että pyritään tilanteeseen, jossa kaikki, naiset ja miehet, saa valita itse kenen kans haluaa mennä sänkyyn ja kenen kans haluaa seurustella, ilman pelejä ja slut shamingiä.

Muoks. tässä siis lyhyesti panokseni keskusteluun :xmas:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RehuLeski
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30003198:
Etkö oikeasti huomaa, että puhut tässä myös itsestäsi? Miten ylipäätään voit puhua yhden illan jutuista, jos kukaan täysjärkinen ei sellaista harrasta?
Mun bestis harrastaa niitä ööö joka kerta baarin jälkeen :D Ei siinä, hän tietää ettei se ole fiksua ja varmasti omalle tyttärelleen tulevaisuudessa opettaa, että elä ota mallia.

säpäle harmaana
Mun bestis harrastaa niitä ööö joka kerta baarin jälkeen :D Ei siinä, hän tietää ettei se ole fiksua ja varmasti omalle tyttärelleen tulevaisuudessa opettaa, että elä ota mallia.
No niin, siinä vastaus omaan kysymykseesi. Muistatko:

"Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? Ymmärrän hyvin 18-vuotiaan jolle äiti ja maailma ei ole vielä kerennyt opettaa, että niin ei vaan voi tehdä, mutta aikuisiällä se on ihan omaa tyhmyyttä ja vastuuttomuutta. Jakorasia ei tietääkseni ole oppinut noita läksyjä tai ei vaan välitä."

Sinun bestiksesi siis.

"sipsi"
En mä ole sinkkuna miettinyt jokaisesta kohtaamastani tai panemastani miehestä onko niistä aviomiesainesta. En tosiaan.

:):xmas:

Sanoa täytyy, että veit sanat suustani...

Olin 23v kun tapasimme, ja en kyllä avioliittoa/ aviomiesainesta tavatessamme ajatellutkaan. Ja olihan noita miehiä ollut. Silloin. Enkä ajatellut sitäkään, olisinko tyttöystävä-/ vaimoainesta itse, kellekään.

Olen varmaan kuritonta sukupolvea :)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30003250:
No niin, siinä vastaus omaan kysymykseesi. Muistatko:

"Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? Ymmärrän hyvin 18-vuotiaan jolle äiti ja maailma ei ole vielä kerennyt opettaa, että niin ei vaan voi tehdä, mutta aikuisiällä se on ihan omaa tyhmyyttä ja vastuuttomuutta. Jakorasia ei tietääkseni ole oppinut noita läksyjä tai ei vaan välitä."

Sinun bestiksesi siis.
Niin, hän ei tällä hetkellä välitä. Fiksu ja äärimmäisen kiltti, vastuuntoinen tyttö hän on, mutta ei hän ole tyttöystävä matskua miehille.

"sipsi"
No minä en kyllä tyttärelle yhden illan jutuistani (enkä pitemmistäkään) halua edes opetusmielessä kertoa yhtään mitään. Minä en jaksa uskoa häntä kiinnostavan isänsä tahikka minun seksielämä ajalta ennen tapaamistamme :)

Ja kiinnostaa tai ei, asia ei hänelle kuulu. Kuten ei meidän seksielämämme muutenkaan - tuskin haluaa siitäkään kuulla puolta sanaa, luulen.

[QUOTE="sipsi";30003265]No minä en kyllä tyttärelle yhden illan jutuistani (enkä pitemmistäkään) halua edes opetusmielessä kertoa yhtään mitään. Minä en jaksa uskoa häntä kiinnostavan isänsä tahikka minun seksielämä ajalta ennen tapaamistamme :)

Ja kiinnostaa tai ei, asia ei hänelle kuulu. Kuten ei meidän seksielämämme muutenkaan - tuskin haluaa siitäkään kuulla puolta sanaa, luulen.[/QUOTE]

No minusta taas sosiaalisten normien ja turvallisuuden opettaminen on ihan vanhempien velvollisuus :) Niitä opetellaan lastensuojelussa sitten kyllä jos vanhemmat eivät sitäkään osaa hoitaa.

Sosiaalisten normien ja turvallisuuden opettaminen on vanhempien velvolvollisuus kyllä jossain määrin. Mutta se ei sisällytä sitä, että kertoisi seikkaperäisesti omasta elämästään.
Ei, edes, jos vaikka elämään sisältyisi sellainen- mut melkein raiskattiin tarina.

On asioita, joita lasten ei tule tietää vanhemmistaan. Ja sellaisiksi lasken sukupuoliseen kanssakäymiseen liittyät asiat. Lasta voi varoitella, puhua turvaseksin puolesta. puhua siitä, kuinka seksin suhteen pitää kuunella itseään. eikä tehdä mitään, mitä itse ei tahdo. Mutta se mielestäni on elämän osa-alue. jota ei tulisi omakohtaisesti omiin kokemuksiin perustuen lapsille kertoen jakaa.

Mun hyvä ystävä on raiskattu ja minutkin on melkien raiskattu. Ne on raskaita juttuja ja niitä sattuu kokoajan. Ei ole mitään syytä ottaa riskejä ja JOKAINEN sen ymmärtää. Piste.
Ja tällä sä perustelet ja haukut kaikki naiset jotka harrastaa yhdenillanjuttuja?
Jos tolle linjalle lähdetään niin okei, mä voin sitten kai haukkua kaikki naiset jotka seurustelevat tai viettävät miespuolisten ystävien kanssa aikaa?
Kyllä, mut on raiskattu eikä kumpikaan kerta tapahtunut yhdenillanjutun kanssa.

"sipsi"
No minusta taas sosiaalisten normien ja turvallisuuden opettaminen on ihan vanhempien velvollisuus :) Niitä opetellaan lastensuojelussa sitten kyllä jos vanhemmat eivät sitäkään osaa hoitaa.

Eiköhän normaalijärkisille ihmisille ole itsestäänselvää käydä tuollaiset asiat läpi, ihan velvollisuuttakaan ajattelematta? Käsitin tekstistäsi kuitenkin, että ystäväsi kehottaisi lastaan olemaan ottamatta mallia itsestään. Minun mielestäni tällaiset asiat voi kyllä hoitaa peilaamatta omiin yhdenillanjuttuihin tai panoihin :) Se voi olla lapselle / teinille oikeastaan varmaan, hmmm, ahdistavaakin, äidin yhdenillan panoista ja niihin liittyvistä mahdollisista turvaongelmista kuuleminen.

Luulen siis ihan näin teinin äitinä vaan.

No, omalla on jo puolitoista vuotta ollut sama poikakaveri, eka, joten vielä ainakaan ei nuo yhdenillan jutut ole olleet ajankohtaisia :)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
säpäle harmaana
Niin, hän ei tällä hetkellä välitä. Fiksu ja äärimmäisen kiltti, vastuuntoinen tyttö hän on, mutta ei hän ole tyttöystävä matskua miehille.
No niin, eli jälleen vastasin omaan kysymykseesi:

"Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? "

"Fiksu ja äärimmäisen kiltti, vastuuntuntoinen tyttö."

:D

Mutta edelleenkään en tajua, miten se jakorasiajuttu liittyy ihmisen turvallisuuteen?

Yhteistyössä