Ken guru
Ei vaikuttaisi nyt mitenkään, mutta lapset joutuisvat varmaan vähän aiottua aiempaa hoitoon jos ei saataisi yhtään kotihoidontukea. Tai en tiedä, mutta näin voisin kuvitella.
Eli se kotihoidontuki ja kotona oleminen ei ole sulla(kaan) arvovalinta vaan rahakysymys. Näin arvelen olevan useimpien kohdalla. Jos kotona olemista ei joku muu maksa niin yllättävän nopeasti äidit lähtisivät töihin.Ei vaikuttaisi nyt mitenkään, mutta lapset joutuisvat varmaan vähän aiottua aiempaa hoitoon jos ei saataisi yhtään kotihoidontukea. Tai en tiedä, mutta näin voisin kuvitella.
Jossain ketjussa olet työtön ja nyt vai et ole?Tultaisiin siis toimeen puolison palkalla ja minun palkallani. Ei sen kummempi ongelma.
Ihan yksiselitteisiä nämä ap antamat tarkennkukset eivät ole...Siis puhutaanko nyt sosiaalietuuksista vai kaikista julkisista palveluista?
Ihan kaikki myös siis nämä välilliset.
Joittenkin palvelujen, kuten poliisin, palokunnan ja lääkäripalvelujen, olisi varmasti pakko säilyä. Mutta tässä ajatusleikissä perheille ei maksettaisi suoraan sosiaalietuuksia eikä myöskään tuettaisi muulla tavoin heikommassa asemassa olevia.
Lääkäripalvelut säilyisivät kohtuuhintaisina, koska niitä olisi pakko pitää myös julkisella sektorilla saatavina. Lääkekorvauksia jne. ei kuitenkaan tulisi, vaan ne jokaisen pitäisi hoitaa henkilökohtaisesti itse. Laitoshoito tulisi myös maksaa itse, samoin koulutus. Kuitenkin niitä jossain määrin tuettaisiin verovaroista, joten laitos- ja koulutusmaksut eivät olisi välttämättä niin korkeita kuin nyt (valtiolle on).
Tuota en ymmärrä, että myös koulu lasketaan sosiaalitueksi.Mä valitsin vaihtoehdon "laskisi hieman".
Emme saa mitään varsinaiseksi sosiaalitueksi laskettavaa. Toki lapsilisä tulee, eli putoaisi se 100 . Sosiaalitukia on myös esim. koulutus--> koulu tulisi maksulliseksi joten sitä kautta vaikuttaisi varmasti kaikkeen.
Kunnallisia terveyspalveluita en käytä--> lapsi 9v ja kolme kertaa kokeiltu terveyskeskusta--> reilu puolentoista tunnin jonotuksen jälkeen todettu että menemme yksityiselle. Jorvin sairaalan päivystyksessä olimme kylläkin 5 tuntia.....
Mikä sua motivoi roikkumaan tässä ketjussa, jos koko ajan pitää jostain vääntää? Vaihda ketjua, jos leikki ei suju. Ei kaikkea pidä ottaa niin tosissaan.Ihan yksiselitteisiä nämä ap antamat tarkennkukset eivät ole...
Mitäs vakaavaa tuossa oli?Mikä sua motivoi roikkumaan tässä ketjussa, jos koko ajan pitää jostain vääntää? Vaihda ketjua, jos leikki ei suju. Ei kaikkea pidä ottaa niin tosissaan.
Ok, mut ihan siltä ei ole vaikuttanut, että pelkästä vilpittömästä tiedonjanosta kyselisit.Mitäs vakaavaa tuossa oli?
Ihan kiva olisi tietää mihin alunperin vastaa, mutta sori tuli vastattua väärin ja avattua ketju joka ei ilmeisesti sellaiseksi ollut tarkoitettu.