Ihan kaikki myös siis nämä välilliset.Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;29936402:Suorat sosiaalietuudet vai myös välilliset, esimerkiksi lääkkeiden ja lääkärikulujen Kela-korvattavuudet?
Siinä tapauksessa olisimme kusessa ehkä ensimmäisen puolen vuoden aikana, sillä lapsen sairauden aiheuttamat kulut olisivat keskimäärin jonkun verran päälle 100 000 euroa vuodessa.Ihan kaikki myös siis nämä välilliset.
Joittenkin palvelujen, kuten poliisin, palokunnan ja lääkäripalvelujen, olisi varmasti pakko säilyä. Mutta tässä ajatusleikissä perheille ei maksettaisi suoraan sosiaalietuuksia eikä myöskään tuettaisi muulla tavoin heikommassa asemassa olevia.Mites verojen kävisi? Maanpuolustus ja sisäinen turvallisuus varmaan kustannettaisiin yhä verovaroin. Kuinkahan paljon peruskoulun lukuvuosi tulisi maksamaan per lapsi?
Luultavasti muuttaisimme maasta.
...eli terveydenhuoltopalvelut, mahdollisesti lääkkeet jne maksettaisiin/korvattaisiin? Miksi sitten ei esim. omaishoidonkorvauksia, korvataanko tai hoidetaanko esim. vanhukset, vammaiset laitoksessa tms.Joittenkin palvelujen, kuten poliisin, palokunnan ja lääkäripalvelujen, olisi varmasti pakko säilyä. Mutta tässä ajatusleikissä perheille ei maksettaisi suoraan sosiaalietuuksia eikä myöskään tuettaisi muulla tavoin heikommassa asemassa olevia.
Lääkäripalvelut säilyisivät kohtuuhintaisina, koska niitä olisi pakko pitää myös julkisella sektorilla saatavina. Lääkekorvauksia jne. ei kuitenkaan tulisi, vaan ne jokaisen pitäisi hoitaa henkilökohtaisesti itse. Laitoshoito tulisi myös maksaa itse, samoin koulutus. Kuitenkin niitä jossain määrin tuettaisiin verovaroista, joten laitos- ja koulutusmaksut eivät olisi välttämättä niin korkeita kuin nyt (valtiolle on)....eli terveydenhuoltopalvelut, mahdollisesti lääkkeet jne maksettaisiin/korvattaisiin? Miksi sitten ei esim. omaishoidonkorvauksia, korvataanko tai hoidetaanko esim. vanhukset, vammaiset laitoksessa tms.
Koulutus olisi maksullista vai maksutonta jne.
Minulla ei olisi töitä. Asiakkailla ei olisi varaa eikä sen vuoksi todennäköisesti haluja käyttää palveluja. Samasta syystä sosiaali- ja terveydenhuolto alalle ei olisi kannattavaa perustaa yritystä. Itsemme ja perheemme saisimme elätettyä ja todennäköisesti peruskoulutettua.Laitoshoito tulisi myös maksaa itse, samoin koulutus.