No siis sen mä menetin etten voinut reissata ulkomailla pidempiä aikoja. Sen aion korvata muutaman vuoden päästä kun kaikki lapset on siinä iässä että ne uskaltaa jättää omin nokkineen. Siis varmaan voisin jo nytkin lähteä mutten oikein luota siihen mitä tapahtuu mun poissa ollessa ja en haluis koko reissua joutua neuvomaan mitä milloinkin tehdä.Ei se mulla hukkaan mennyt. Pääsin kuitenkin myös bilettämään ja kasvoin ihmisenä paljon muita nopeammin aikuiseksi.
Onhan se varmaan hauskaa ryypätä, rellestää ja matkustella esim. vanhempien rahoilla, mutta kun oma nuoruus oli sellaista työssäkäyvän arkea, kavereiden kanssa mentiin joo, mutta eipä sitä ylimääräistä niin paljon ollut että olisi tehnyt mieli kovin pitkiä ulkomaanreissuja suunnitella tmv. Mutta kysyttäköön tarkennuksena, mitä tarkalleen tarkoitat "nuorena" lapsen saaneella?Näinhän sitä aina lapsensa nuorena saaneet perustelee mutta ei se ole totta, sitä on aina jollain tasolla sidottu lapseen vaikka hän olisi aikuinen ja sitten tulee lapsenslapset joita pitää hoitaa yms mutta villi ja vapaa nuoruus ilman lapsia on parasta ikinä mitä te ette ikinä saavuta enää.
Kuinka monta vuotta siitä vpaudesta pitäisi täysin rinnoin nauttia, jotta mitään ei olisi mennyt hykkaan? Kymmeniä?Näinhän sitä aina lapsensa nuorena saaneet perustelee mutta ei se ole totta, sitä on aina jollain tasolla sidottu lapseen vaikka hän olisi aikuinen ja sitten tulee lapsenslapset joita pitää hoitaa yms mutta villi ja vapaa nuoruus ilman lapsia on parasta ikinä mitä te ette ikinä saavuta enää.
En ole ikinä elänyt ja rellestänyt vanhempieni rahoilla koska heillä ei ole koskaan ylimääräistä ollut vaan ihan omilla rahoilla on tullut villi ja vapaa nuoruus vietettyä. 18-28v.Onhan se varmaan hauskaa ryypätä, rellestää ja matkustella esim. vanhempien rahoilla, mutta kun oma nuoruus oli sellaista työssäkäyvän arkea, kavereiden kanssa mentiin joo, mutta eipä sitä ylimääräistä niin paljon ollut että olisi tehnyt mieli kovin pitkiä ulkomaanreissuja suunnitella tmv. Mutta kysyttäköön tarkennuksena, mitä tarkalleen tarkoitat "nuorena" lapsen saaneella?
Mä vietin villin ja vapaan kesän 18-vuotiaana, eikä se ollutkaan niin kivaa mitä olin luullut. Sen jälkeen hommasin joka kesäksi työtä lapsenvahtina, kunnes sain oman alan vakityön, josta sitten jäin 24v äitiyslomalle.Näinhän sitä aina lapsensa nuorena saaneet perustelee mutta ei se ole totta, sitä on aina jollain tasolla sidottu lapseen vaikka hän olisi aikuinen ja sitten tulee lapsenslapset joita pitää hoitaa yms mutta villi ja vapaa nuoruus ilman lapsia on parasta ikinä mitä te ette ikinä saavuta enää.
Entä jos kaikki eivät edes halua villiä ja vapaata nuoruutta? Tiedän sellaisiakin jotka viettivät nuoruutensa tekemällä ympäripyöreitä päiviä töissä. Mistään bilettämisestä ei ollut puhettakaan....Näinhän sitä aina lapsensa nuorena saaneet perustelee mutta ei se ole totta, sitä on aina jollain tasolla sidottu lapseen vaikka hän olisi aikuinen ja sitten tulee lapsenslapset joita pitää hoitaa yms mutta villi ja vapaa nuoruus ilman lapsia on parasta ikinä mitä te ette ikinä saavuta enää.
Elin sitä hetken ja sitten päätettiin näin. Miksi luulet ettei ole ollut varaa valita, että joku voisi tietoisesti valita näin ja olla todella tyytyväinen siihen.Näinhän sitä aina lapsensa nuorena saaneet perustelee mutta ei se ole totta, sitä on aina jollain tasolla sidottu lapseen vaikka hän olisi aikuinen ja sitten tulee lapsenslapset joita pitää hoitaa yms mutta villi ja vapaa nuoruus ilman lapsia on parasta ikinä mitä te ette ikinä saavuta enää.
Kyllä on eri asia olla 25 ja lapseton kuin 45 ja lapset maailmalla. Nuoruuden ja varhaisen aikuisuuden aikaista huolettomuutta ei enää nelikymppisenä tavoita.Entä jos kaikki eivät edes halua villiä ja vapaata nuoruutta? .
Peeeesiiii !!Elin sitä hetken ja sitten päätettiin näin. Miksi luulet ettei ole ollut varaa valita, että joku voisi tietoisesti valita näin ja olla todella tyytyväinen siihen.
Upeaa että sinun elämäsi kohokohta on ollut se nuoruuden vapaus. Mulla se on jotain muuta.