Mies jäi kiinni pettämisestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todellakin harmaana.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en osaa sanoa tähän mitään, en osaa olla myötätuntoinen, en ymmärrä. Sanot, ettei sekään helppoa ole. Helppoa kenelle? Pettäjääkö pitäisi sääliä? No, kyllä mäkin toisen mahdollisuuden kannalla useissa asioissa olen ja hatunnosto sun miehelle että on halunnut vielä yrittää, toivottavasti oot luottamuksen arvoinen. Mä en vaan itse tiedä mitä ajatella, en osaa ajatella niinkään että voi kun miehelläkin on nyt vaikeaa. Tuntuis jotenkin absurdilta...

En missään tapauksessa sano, että sun pitäisi tuntea myötätuntoa tms miestäsi kohtaan. Hänellä on vaikeaa, koska hän on antanut itsensä hankkitua vaikeaan paikkaan. Hän on toiminut itsekkäästi, mutta jos hän sinua rakastaa niin hän tekee kyllä kaikkensa jotta TE selviätte yhdessä tuosta.
Minä opin virheestäni, vaikka alkuun oli jostain syystä todella vaikeaa luopua tuosta toisesta miehestä.
Suurin työ on miehelläsi, luottamuksen takaisin saaminen ei ole mikään pikku juttu.
Eri asia on sitten, että haluaako hän edes pelastaa teidän liittonne?

Ilmoitat miehelle, että saa käydä vain töissä, aamulla töihin, illalla takaisin, Ja kaiken muun ajan mies viettää sun ja perheen kanssa esim. seuraavan 4 kuukauden ajan. Jos mies haluaa treenata, niin sitten koko perhe tulee mukaan. Jos järjestely ei käy miehelle, niin se on selvä merkki pettämisestä.

Mutta entäs sen neljän kuukauden jälkeen? Enhän mä voi loputtomiin miestä vahtiakaan. Tosin ajatus siitä, että mies lähtisi yksinään treenaamaan ja mä jäisin tänne epätietoisena, ei sekään tunnu hyvältä. En mä tiedä, on kai liian aikaista vielä miettiä tuollaista. Kiitos kuitenkin ajatuksesta, ehkä se on vielä ihan oikeassa mietinnässä sitten kun ollaan miehen kanssa saatu puhuttua ja toivottavasti asiat on mulle selkiintyneet niin että voin ajatella edes jotain.

Miehesi teki tosi törkeästi, kun vaan häipyi ja jätti sinut yksin tämän asian kanssa. Ja sehän on tietysti selvää, että hän on pettänyt ihan kaikin tavoin, sitä sinun on turha spekuloida.

Itsestäsi sinun ei myöskään pidä syitä kaivella, jotkut todellakin pettää aina kun mahdollista, vaikka parisuhteessaan ei olisi mitään vikaa. Miesvaltaisella alalla työskentelevänä tiedän tällaisiakin "hyviä perheenisiä". Teidän myös naisia, jotka katsoo läpi sormiensa miehensä sivuseikkailuja, mutta harva sellaisessa tilanteessa pystyy onnellinen olemaan. Tietysti joskus pettäminen johtuu osaksi siitä, että parisuhde vetelee viimeisiään ja tunteet puolisoa kohtaan ovat jo kuolleet, mutta teillä näin ei ilmeisesti ole ollut.

Saisitko lapset johonkin hoitoon, niin että voisit vaatia mieheltäsi vastauksia ilman että tarvitsee varoa mitä lapset kuulee ja ajattelee?

En tiedä, ehkä toivon että se anteeksipyyntö totuudenmukaisen kerronnan kera tulisi sieltä jossain vaiheessa. Se meidän keskustelutilannehan oli ohi aika nopeasti ja sen jälkeen ei puhuttu paljon mitään. Mä en halunnut lasten aikana alkaa asiasta keskustella joten kun lapset saatiin nukkumaan, ajattelin että nyt on meidän aikamme riidellä tai keskustella, ihan miten vain. Mutta mies lähtikin kaverilleen. Miksi? Miksei halunnut selvittää asioita mun kanssa heti kun mahdollista, miksi pakeni pois? Mikä oikeus sillä on lähteä tuosta noin vain ja jättää mut tänne murehtimaan!!

Musta tuntuu, että sekoan... Eikö ihminen vain voisi lakata tuntemasta? Tai unohtaa? Niin ettei tietäisi että mitään tämmöistä on koskaan tapahtunutkaan... :(

Mä lupaan sulle. Että vaikka kaikki menisi ihan vitulleen ja tulisi ero ja kaikki. Niin viimeistään kolmen vuoden kuluttua sulla on jo muuta mietittävää ja hyvä olla. Ensimmäinen puoli vuotta voi mennä vielä huonommin mutta pohjalla olossa on se hyvä puoli ettei siitä pääse kuin ylöspäin.

Mies pelästyi tilannetta ja lähti pakoon koska ei osannut/halunnut puhua asiasta. Voisin kuvitella, että itse toimisin samoin jos joku salaisuuteni (ei sellaisia kyllä ole) paljastuisi miehelle ja siitä pitäisi puhua. Hän ei ollut osannut varautua tilanteeseen ollenkaan, siis tuohon kiinnijäämiseen ja siksi lähti pois heti kun asiasta olisi voitu puhua.

Kun on saanut miettiä asioita rauhassa niin tulee takaisin ja on valmis keskustelemaan. Onko miehellä yleensä tapana lähteä kaverilleen ja olla näin myöhään siellä?

• Tykkää
Reactions: Metsäpeikko
Selkärangaton mies sulla kun ei uskaltanut jäädä keskustelemaan asiasta sun kanssa. Kaverilleen mennessä tuskin ois syytä laittaa puhelinta pois päältä, joten mun veikkaus on että söpöliininsä luokse pakeni. Onko miehen lähimmät ystävät perheellisiä? Jos joo, tuskin mies on heille mennyt.
Sikamaista jättää sut yksin kotiin ja paeta paikalta.

Mulla ei hermo pitäis tossa tilanteessa, pakkaisin joko miehen kamat tai omani ja lähtisin lasten kanssa kotoa. Pisteet sulle, käyttäydyt aikuismaisesti ja kypsästi toisin kuin pelkurimiehesi. Tsemppiä!!

Toi että mies karkasi selttämttä/keskustelematta, on mielestäni vähintään yhtä julmaa kuin se pettäminen. En ikinä antaisi moista pelkuruutta anteeksi!

No onhan se nyt ihan luonnollista että mies ensiksi kieltää kaiken. Hieno juttu että otit asian puheeksi! Mutta nyt pitäisi alkaa tapahtua jotain miehesi päässä. Hänen täytyy miettiä, haluaako hän jatkaa suhdetta sinun kanssasi, sen toisen kanssa, molempien vai ei kummankaan. Et voi pakottaa häntä uskolliseksi, hänen on haluttava itse muuttua. Jotkut pystyvät siihen. Ne jotka eivät pysty, eivät todennäköisesti edes yritä. Joten odota hetki. Sano että miehesi täytyy nyt vähän miettiä elämänsä uudestaan, sillä tämä salailu ei enää mene läpi. Hänellä voi mennä jonkin aikaa, mutta loppustulos voi olla myös jotain, jossa sinulla on tärkeä osa. Älä siis hukkaa viimeistä toivoa liialliseen vihanpitoon, vaikka vaikeaa sitä vihaa onkaan estää.

Ja nuo sinun niin tutut kysymykset, miksi mies pettää ja miksi sinä et riitä... Rakas ihminen, yksi nainen ei mitenkään riitä kenellekään miehelle. Älä ota sitä ollenkaan henkilökohtaisesti. Se on luonnonlaki! Pitkässä suhteessa kaikki alkavat himoita muita ihmisiä (eivät aina pelkät miehet). Joillekin tulee tilaisuus pettää, joillekin ei, ja jotkut ovat jo ehtineet miettiä valmiiksi että eivät koskaan petä vaikka tilaisuus tulisikin (tämä lienee miesten kohdalla pieni vähemmistö). Miehesi ei ehkä vain ole miettinyt asiaa valmiiksi. Nyt sen on pakko.

Aikalailla kertoo miehestä se että vaan lähti. Moni muu pettäjämies joka pelkäisi avioliiton särkymistä itkisi ja rukoilisi vaimoa antamaan anteeksi.
Minusta tuntuu että sun mies on jo valinnut puolensa.

Jos tää on aito tarina niin minusta on uskomatonta että ap/joku vielä miettii onko oikeasti loppuun asti pettänyt... Jos mies pettää niin se voi myös kirkkain silmin loppuun saakka pitää kiinni valheistaan. Joku tietty murtuu ja tunnustaa, riippuu niin tyypistä.

Minua ärsyttäisi eniten se ettei mies ees yrittänyt puolustaa itseään vaan lähti pois...
Seuraavaksi varmaan tulee sanomaan ettet olis saanut lukea sen viestejä.
Entä jos sittenkin viestit olivat tarkoitettu sinun nähtäväksi, että saat syyn erota, koska hän ei itse siihen pysty?
Jos oikeasti olis pahoilaan jne. nii kyllä sitä yrittäs rauhotella toista ja pyydellä anteeksi tms. Toinen käyttäytyy ihanku ei ois millään mitään väliä.

Soita nyt sille kaverille kenen luokse sanoi menevän. Jos ei ole siellä, on aika selvä missä on. Voimia.

Olisko tosiaan mahdollista saada lapset hoitoon jotta voitte puhua? jos siis miehesi haluaa edes. ..

Ei mies sitä pysty mitenkään selittämään, paitsi tekemällä niin kuin yleensä, eli syyttämällä että vika on petetyssä. Totuus on että suurelle osaa miehistä seksi kelpaa kunhan joku nainen siihen vaan suostuu. Pettäjä ei tietenkään muutu miksikään, ei vaikka ap päällään seisoisi ja mies lupaisi ettei enää petä. Ap:n pitää nyt vain päättää haluaako elää elämänsä tuollaisen miehen kanssa, eli sulattamaan sen että mies pettää aina tilaisuuden tullen. On olemassa myös luotettavia miehiä ja sellaisia jotka kunnioittavat naista ja parisuhdetta.

Yksi lapsista heräsi itkeskellen illalla ja lähdin sitten häntä nukuttamaan. Nukahdin samalla itse, mutta kun heräsin, mies oli tullut kotiin. Istui keittiössä hiljaa kahvikuppiinsa tuijottaen. Katsoi minuun jotenkin kumma ilme kasvoillaan. Piiitkän hiljaisuuden jälkeen sanoin miehelle, että haluan tietää asioiden todellisen laidan ilman kiertelyä ja kaartelua. Mies myönteli että niin varmasti haluat ja alkoi hetken hiljaisuuden jälkeen puhua.

On tavannut Söpöliininsä baarissa, jossa oli ollut viettämässä iltaa kavereidensa kanssa. Söpöliini oli tullut juttusille ja kun juttu oli luistanut, olivat vaihtaneet numeroita. Mies kertoi ettei ollut ajatellut pettämistä, oli vain kokenut löytäneensä mukavan ihmisen, potentiaalisen uuden tuttavuuden.

Olivat viestitelleet muutaman viikon ihan kuulumisilla, kunnes puhe oli kääntynyt henkilökohtaisempiin ja intiimimpiin aiheisiin. Söpöliini oli jutun aloittanut, mutta mies oli lähtenyt mukaan.

Mies on tavannut Söpöliinin useita kertoja mutta vannoo ettei ole ollut yhdynnässä hänen kanssaan. Mies on käynyt Söpöliinin kotona, on kuulemma ollut lähekkäin oloa esim. elokuvan katselun merkeissä mutta ei seksiä.

Kysyin, mitä nainen oli tarkoittanut muistellessaan edellistä kertaa ja että mikä se pillun kuva oikein oli. Mies sanoi että ovat harrastaneet puhelinseksiä ja että nainen oli halunnut laittaa kuvan miehelle ikään kuin kiihokkeeksi.

Pyysin saada lukea miehen viestit, mies suostui. Niiden perusteella Söpöliini on aloitteen tehnyt seksiin liittyviin puheisiin, mikä kyllä tukee miehen kertomaa. Mies on kyllä lähtenyt aika helpolla mukaan.

Kysyin, eikö miehelle tullut mieleen ettei kotona oleva vaimo välttämättä innostu moisesta. Mies näytti lannistuneelta, sanoi ettei halunnut loukata, pyyteli anteeksi, vähän itkikin. Kysyin, mitä mies on ajatellut jatkon suhteen. Lupasi tehdä kaikkensa jos vain haluan vielä yrittää, ja lupasi ettei enää ole yhteydessä naiseen. Eli jatko riippuu nyt minusta.

En vain osaa ajatella, miten enää pystyn luottamaan tai että mistä tiedän ettei kuitenkin salaa jatka touhujaan. En tiedä, miten tästä mennään eteenpäin tai että haluankokaan edes. Tunteet vaihtelee edelleen...

Mua niin loukkaa että mies toimii näin, mä en voi sanoin kuvailla miten mua kuvottaa koko kuvio. Kysyin mieheltä sitäkin, että miksi. Enkä eiitä tai eikö tunne itseään onnelliseksi minun kanssa, onko Söpöliinillä jotain mitä minulla ei ole. Mies sanoo että on ollut kanssani onnellinen eikä osaa selittää miksi ajautui tilanteeseen. Naisella ei kuulemma ole mitään mitä minulla ei olisi. Mies sanoi että kuvittelu ja mielikuvissa koettu seksi vieraan naisen kanssa oli kiihottavaa ja jonkinlainen seikkailu, mutta tiesi tekevänsä väärin. Sanoi ettei ollut harkinnutkaan varsinaista yhdyntää vaikka siihenkin olisi kuulemma ollut mahdollisuus.

En tiedä, mitä uskoa. Pyysin miestä käymään testeissä, mistä mä tiedän missä hän on pirriään uittanut. Lupasi käydä, tekee kuulemma mitä vain että elämämme yhdessä jatkuisi ja kaikki kääntyisi hyväksi, mutta sanoi ettei testeille oikeasti ole syytä koska ei ole sekstaillut naisen kanssa. Kysyin onko muuta intiimiä koskettelua ollut, on kuulemma. Hyi helvetti...

Miehellä on tänään lyhyempi työpäivä ja lastenhoidosta on sovittu anopin kanssa... Tämä sopimus oli tehty jo aiemmin kun tästä asiasta oli tietoakaan, mutta nyt tämä tulee todella tarpeeseen. Anopille nyt ei olla mitään tästä kriisistä puhuttu, mutta riippuen siitä mitä tapahtuu, kai jonkinlainen tieto hänelle menee ennemmin tai myöhemmin.

En ymmärrä miestä. Jos kerran peitot heiluu kotonakin niin miksi tarvii jotain mielikuvia vieraan naisen kanssa. Mua oksettaa.

Tää nyt erehdyttävästi alkaa kuulostaa siltä Tinkan (?) tarinalta, jossa oli Lissu (?) ja facebookin kautta selvis pettäminen..

Minkä Tinkan? Sinänsä jotenkin helpottava kuulla etten ole ongelmineni yksin. Tai ei kenenkään petturuus tietenkään helpota, mutta että tämmöistä ei tapahdu vain minulle. Eilen nimittäin tuntui siltä, että olen varmaan maailman ainoa idiootti jota mies pettää jollain tasolla kun siihen kerran on mahdollisuus...

Pääkin tuntuu olevan räjähtämispisteessä, viime yön osalta unet jäi kas kummaa vähiin.

Mul tuli sama mieleen, kirjoitustyylikin on samanlainen kun sillä Tinjalla!

No mä en ole kyllä aiheesta aiemmin palstalle kirjoittanut. En tiedä Tinkoista tai Tinjoista. En tiedä muistuttaako meidän kirjoitustyylit toisiaan vaiko ei, mutta mua vituttaa suunnattomasti että täällä ihmiset yrittää leikkiä jotain salapoliisia ja etsiä merkkejä provoilusta tai jostain muusta. Täytyy sanoa että mulle ei tulisi mieleenkään hakea hyviä näin vakavista asioista, käsittämätöntä jos joku voi ja siksi kuvittelee minustakin jotain muuta.

Ainoa syy miksi tänne kirjoitan on, koska haluan purkaa ajatuksiani ja selkeyttää niitä. Miehen kanssa on nyt puhuttu mutta siltikään en tiedä, mitä itse haluan. Läheisilleni en kehtaa puhua, tietysti jos ero tulee niin pakko kai se sitten on. Vaikka olen saanut täällä kannustustakin, on silti kurjia nämä tämmöiset viestit. Etsikää johtolankoja muualta...

No mä en ole kyllä aiheesta aiemmin palstalle kirjoittanut. En tiedä Tinkoista tai Tinjoista. En tiedä muistuttaako meidän kirjoitustyylit toisiaan vaiko ei, mutta mua vituttaa suunnattomasti että täällä ihmiset yrittää leikkiä jotain salapoliisia ja etsiä merkkejä provoilusta tai jostain muusta. Täytyy sanoa että mulle ei tulisi mieleenkään hakea hyviä näin vakavista asioista, käsittämätöntä jos joku voi ja siksi kuvittelee minustakin jotain muuta.

Ainoa syy miksi tänne kirjoitan on, koska haluan purkaa ajatuksiani ja selkeyttää niitä. Miehen kanssa on nyt puhuttu mutta siltikään en tiedä, mitä itse haluan. Läheisilleni en kehtaa puhua, tietysti jos ero tulee niin pakko kai se sitten on. Vaikka olen saanut täällä kannustustakin, on silti kurjia nämä tämmöiset viestit. Etsikää johtolankoja muualta...

Hakea hyviä = hakea huvia

Jos kerran on puhelinseksiäkin harrastanut niin mikä ihme sen oikean olisi sitten estänyt?Tilaisuus on ollut, on kosketeltu yms mutta sitten kuitenkaan ei ole pantu? Miksei muka? Itselläni kokemusta aiheesta myös ja mies ei myönnä mitään ylimääräistä niin kauan kuin ei siitä ole jäänyt rysän päältä kiinni. Pala palalta tuli lisätietoa sitten kun asiat itse hoksasin. Testeihin myös miehen silloin patistin ja meni "vaikkei mitään ollut tapahtunut". Miksi helvetissä mennä sitten turhiin testeihin?? Itse en ainakaan suostuisi moiseen jos kerran mitään ei ole tehty. Mies sanoi juuri samat jutut "tekee mitä vaan haluan että suhde jatkuisi". Kriisi oli melkoinen mutta siitä jatkettiin eteenpäin. Edelleen 13v jälkeen voin sanoa ettei luottamus ole koskaan tullut takaisin. Heijastuu muihinkin asioihin, esim seksiin, omaan itsetuntoon, en luota edes siihen että saamani positiiviset "palautteet" ovat totta. Sitä miettii että toisenlainenkin elämä olisi ollut mahdollinen...nyt se on myöhäistä.

Yhteistyössä