Mies jäi kiinni pettämisestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todellakin harmaana.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voiko joku olla noin cool tällaisen asian kanssa. Että istuu rauhassa kaksplussalla miettimässä että hmmm...mitähän tässä nyt tekisi. Ihan kun miettisi seuraavan päivän ruokalistaa. Lisäksi miten joku voi edes miettiä että hmmm..onkohan mies pettänyt kun kännykässä on äh puh pentti viestejä pillunkuvineen. Ei nyt ihan mene läpi tämä stoori.

Tää kuitenkin vaikuttaa aika konkreettiselta. Paha tietysti sanoa kuinka konkreettista tää on ollut. Sitä mä vaan mietin, niin kuin sanoinkin, että mikä mussa on vikana tai miksi mä en riittänyt. Että miksi sitä huomiota pitää saada niin monelta taholta. Miten mies joka on niin hellä ja huomaavainen perhettään ja vaimoaan kohtaan muuten, voi tehdä jotain tuollaista?

Voihan tässä olla alkukin, mutta minkä alku? Uuden elämän ilman miestä? Elämän jossa lapset on heittopusseina miehen halujen vuoksi? Tai ehkä paremman avioliiton? Haluaisin vain että tätä koko sotkua ei olis tapahtunutkaan, että kaikki olis pahaa unta. Kun ei tässä voi mitään tehdäkään paitsi odottaa.

Tee juuri niin, odota. Ja mieti.

Sä et vaikuta alkuunkaan siltä ettet pärjäisi vaikka kokonaan ilman miestä. Mieti, mitä haluat ja toteuta se. Älä mieti elämääsi/elämäänne miehen varaan. Mies saattaa silti siihen sopia, mutta ellei niin ei.

Rohkeutta!

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Eihän sitä auta muu kuin alkaa selvitellä asiaa ja puhua, puhua ja puhua. Johonkin onnettomiin hätävaleselityksiin en alkaisi uskomaan, totuus sattuu, mutta sen kertomalla luottamuksella on edes jotain mahdollisuuksia palautua joskus. Toivon todella, että miehesi älyäisi tunnustaa ja katua tekoaan ja tahtoisi sitoutua parisuhteeseensa sun kanssa unohtaen tollaset söpöliinit. Jos olisi yhteisiä lapsia ja paljon yhteisiä vuosia takana niin olisin valmis antamaan toisen mahdollisuuden jos mies sitä todella haluaisi ja katuisi. Voimia! :hug:

Kiitos. Kymmenisen vuotta ollaan oltu yhdessä, joista seitsemän aviossa. Lapsiakin on useampi... Paljon hyviä yhteisiä hetkiä ja muistoja. On mulla tietysti tunteita edelleen miestä kohtaan, mutta tällä hetkellä päällimmäisin on raivo, hämmennys, suru ja pettymys. Toisaalta kaipauskin.

Ei kai se auta kuin odottaa että mies kotiutuu ja yrittää sitten puhua. Toivottavasti tulisi pian, tää on aika piinallista. En viitsi peräänkään soitella.

Voiko joku olla noin cool tällaisen asian kanssa. Että istuu rauhassa kaksplussalla miettimässä että hmmm...mitähän tässä nyt tekisi. Ihan kun miettisi seuraavan päivän ruokalistaa. Lisäksi miten joku voi edes miettiä että hmmm..onkohan mies pettänyt kun kännykässä on äh puh pentti viestejä pillunkuvineen. Ei nyt ihan mene läpi tämä stoori.

Samaa mietin. Ja kuka pystyy odottamaan lähes vuorokauden viestien lukemisen jälkeen ennenkuin mitään mieheltä kysyy?

Mies ei selittänyt tätä mitenkään muuten, kuin että "ei oo sitä miltä näyttää"?

Jos ei olisi ollut, miksi ei olisi avannut koko asiaa samantien, vaan mykkäkoululla mentiin..

Vaikuttaa siltä, että paljon paskaakaan nakkaa enää susta ja sun tunteista.

Ei selittänyt. Odotin, että olisi sanonut edes jotain, mutta ei.

Tuota mäkin pelkään. Toivon tietysti ettei näin ole. Ja toivon ettei mennyt sen naisen luo ainakaan.

Mä en ymmärrä mikä tässä nyt ei ole mennäkseen läpi? Jos joku saa suurta nautintoa tällasten sepittelystä, niin omituiset on huvit, mutta ihmiset nyt yleensä voivat reagoida hyvinkin eritavalla erilaisissa kriiseissä. Tällanen rauhallinen miettiminen kaksplussalla voi selkiyttää omia sekavia ajatuksia ja laajentaa näkökulmaa. Ja kyllä sitä ihmeellisimpiäkin asioita on nähnyt ihmisten miettivän ihan irl.

Mä en ymmärrä mikä tässä nyt ei ole mennäkseen läpi? Jos joku saa suurta nautintoa tällasten sepittelystä, niin omituiset on huvit, mutta ihmiset nyt yleensä voivat reagoida hyvinkin eritavalla erilaisissa kriiseissä. Tällanen rauhallinen miettiminen kaksplussalla voi selkiyttää omia sekavia ajatuksia ja laajentaa näkökulmaa. Ja kyllä sitä ihmeellisimpiäkin asioita on nähnyt ihmisten miettivän ihan irl.

Sinä olet palstaillut kauan. Tiedät hyvin että moni tänne kirjoitetuista tarinoista on keksittyjä. Samoin monet nikeistä on mielikuvitushahmoja.

Ilmoitat miehelle, että saa käydä vain töissä, aamulla töihin, illalla takaisin, Ja kaiken muun ajan mies viettää sun ja perheen kanssa esim. seuraavan 4 kuukauden ajan. Jos mies haluaa treenata, niin sitten koko perhe tulee mukaan. Jos järjestely ei käy miehelle, niin se on selvä merkki pettämisestä.

Mä en ole cool asian kanssa. Sanat ei riitä kertomaan mitä tunnen, mutta tämä on mun tapa jäsennellä ajatuksiani, koska mieskin kerran lähti kaverilleen. Mä olen kotona, mulla on täällä lapsia. Mä en voi huutaa, raivota, vetää päätäni täyteen, saati lähteä täältä mihinkään. Mä en kehtaa soittaa kenellekään läheiselleni, koska mulla on häväisty olo. Musta tuntuu, että koko kaupunki varmaan nauraa mulle, että kaikki ovat tienneet. Ne miehen hyvät ystävätkin. Ajattelevat varmaan että voi tuotakin säälittävää raukkaa kun ei tiedä mitä mies selän takana puuhastelee.

Mä en tiedä onko mies työntänyt mulkkuaan toiseen naiseen, joten en tiedä onko fyysistä pettämistä tapahtunut. Mutta kyllä, mies on pettänyt - noiden kuvien ja viestien perusteella ja kun ilmeisesti on ollut naisen luona käymässä aiemminkin päätellen siitä miten nainen kysyi että milloin tuut.

Kirjoitan palstalla, jotta mun pää ei räjähtäisi, jotta saisin puhua edes jollekin. Onko se liikaa vaadittu ilman, että joku sherlokki istuu koneensa ääressä miettimässä, onko juttu totta vaiko ei. Perkele. Anteeksi vain, mutta tarvitsen tukea enkä paskanjauhantaa. Ehkä teidän todellisuudessa tällaista ei tapahdu, ei pitänyt tapahtua meilläkään. Ei meillä vaan muualla.

Mä kykenen uskomaan, että tää vois olla totta, koska luulen, että itse reagoisin kutakuinkin noin. Alkushokki, kun ei vielä oikein käsitä koko asiaa.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Aapeen tilanteessa pakkaisin miehen kamat ja jättäisin ne oven ulkopuolelle, ovi sisäpuolelta lukkoon.

Ei aapee sun nyt kuulu siellä itkien odottaa että "koska se mies tulee kotiin, voi kun se tulisi jo"

HÄN on se joka lähti sanomatta mitään koko asiasta. Jos olet valmis jatkamaan pettämisestä huolimamatta, niin odottelet ja katsot haluaako se mies jatkaa sinun kanssasi (todellakaan ei pitäisi petetyllä olla tilannetta jossa näin asia olisi, että itse pitää miettiä haluaako se pettäjä jatkaa)

[QUOTE="laalaa";29862155]Mä en ole ikinä tutkinut mieheni puhelinta, enkä ole mustasukkaista tai epäileväistä tyyppiä ollenkaan.

Silti tuossa sinun tapauksessa on minusta lähes 100 % varmaa, että miehelläsi on ollut seksiä naisen kanssa. Päätellen alapääkuvaviesteistä ja siitä, että avoimesti sen yhteydessä myös keskustellaan tapaamisesta. Sinuna en uskoisi mitään selityksiä (joita pettänyt varmaan hätäpäissään lähes poikkeuksetta antaa), vaan lähtisin siitä että pettäminen/pettämistä on tapahtunut. Älä ole naiivi, koska todisteet nyt ovat aika selkeät.

Yritä saada mies puhumaan. Loopuhan määräytyy sen mukaan pystytkö sinä antamaan anteeksi, haluatko antaa anteeksi, ja haluaako mies ylipäätään jatkaa sinun vai söpöliininsä kanssa.[/QUOTE]

Toivon, että mies tulisi pian kotiin, että saisin puhuttua hänen kanssaan. Yritin nyt sitten idioottina soitella miehen perään, mutta puhelin olikin suljettu. Ilmeisesti just siksi että en saisi häntä kiinni. Mä en tiedä mitä ajatella, entä jos se onkin sen naisen luona? Ja jos on, niin haluaisin tietää, koska sekin kertoisi miehen ajatuksista edes hiukkasen. Tärkeintä olisi tietysti että mies puhuisi totta. Vaikka haluaisinkin sulkea korvani...

Mä voisin oikein hyvin kuvitella pohtivani tällaista täällä tuntemattomien kanssa, koska jos soittaisin jollekin ystävälle kertoakseni, olisivat reaktiot takuulla hyvin tunteenomaisia. Mun luonteelle sopisi hyvin analysoida tilannetta ilman latautuneita tunnereaktioita, ja minulla on kyllä erittäin rakkaita ja läheisiä ystäviä joille puhuisin myös. Ex-miehen kanssa olen ollutkin vähän vastaavassa tilanteessa, ja juuri niin reagoin.

Enkä minäkään alkaisi lasten aikana puhumaan asiasta mitään. Kyllä sen verran täytyy aikuisen pystyä odottamaan, että lapset ovat poissa tilanteesta.

Sama homma täällä. Lapsia ei vielä onneksi ole, mutta yritystä takana muutama kuukausi kuitenkin.

Mies jäi kuukausi sitten kiinni salasuhteestaan. Lopetti heti kiinni jäätyään ja haluaa kuulemma jatkaa kanssani. Kyllä oli katuva ja anteeksi pyyntöjä sateli. Syytä ei osannut selittää miksi näin on toiminut. Mielestäni meillä kuitenkin mennyt aina hyvin vaikka suhdetta takana 9.v.

Tässä nyt yritetään selvitä päivä kerrallaan eteenpäin. Helppoa se ei ole mutta katsellaan kuinka käy. Tsemppiä samassa tilanteessa oleville. Koville se ottaa...

Mä en ole cool asian kanssa. Sanat ei riitä kertomaan mitä tunnen, mutta tämä on mun tapa jäsennellä ajatuksiani, koska mieskin kerran lähti kaverilleen. Mä olen kotona, mulla on täällä lapsia. Mä en voi huutaa, raivota, vetää päätäni täyteen, saati lähteä täältä mihinkään. Mä en kehtaa soittaa kenellekään läheiselleni, koska mulla on häväisty olo. Musta tuntuu, että koko kaupunki varmaan nauraa mulle, että kaikki ovat tienneet. Ne miehen hyvät ystävätkin. Ajattelevat varmaan että voi tuotakin säälittävää raukkaa kun ei tiedä mitä mies selän takana puuhastelee.

Mä en tiedä onko mies työntänyt mulkkuaan toiseen naiseen, joten en tiedä onko fyysistä pettämistä tapahtunut. Mutta kyllä, mies on pettänyt - noiden kuvien ja viestien perusteella ja kun ilmeisesti on ollut naisen luona käymässä aiemminkin päätellen siitä miten nainen kysyi että milloin tuut.

Kirjoitan palstalla, jotta mun pää ei räjähtäisi, jotta saisin puhua edes jollekin. Onko se liikaa vaadittu ilman, että joku sherlokki istuu koneensa ääressä miettimässä, onko juttu totta vaiko ei. Perkele. Anteeksi vain, mutta tarvitsen tukea enkä paskanjauhantaa. Ehkä teidän todellisuudessa tällaista ei tapahdu, ei pitänyt tapahtua meilläkään. Ei meillä vaan muualla.

Oli niin tai näin, niin sympatiat on todellakin aina petettyjen puolella, enkä siis hyväksy pettämistä. Mistään syystä.

• Tykkää
Reactions: MIES!

On se kumma, että aina pitää jonkun ruveta epäilemään aloittajan kertomusta. Fakta on, että pettämistä tapahtuu jatkuvasti ja moni myös jää siitä kiinni jossain vaiheessa. Ihmiset käsittelevät asiaa eri tavoin. On täysin yksilöllistä, miten kukin reagoi.

Minä olen avautunut monta kertaa täällä omasta elämästäni ja aina on ketjuun eksynyt useampikin provon huutelija. Onko jollekin todella ylivoimaisen vaikeaa tajuta, ettei kaikkien elämä mene aina saman kaavan mukaan kuin se oma tasapaksu arki.

Sinä olet palstaillut kauan. Tiedät hyvin että moni tänne kirjoitetuista tarinoista on keksittyjä. Samoin monet nikeistä on mielikuvitushahmoja.

Kyllä, mutta yhtä hyvin tämä voisi olla totta. En lähtisi sanomaan mitään keksityksi ainoastaan sillä perusteella, että itse toimisin kenties tilanteessa toisin. Loppujen lopuksi mulle on yksi ja sama, onko tämä tarina tosi vai ei, lähtökohtaisesti otan jutut totena ellei nyt joku seikka selkeästi osoita muuta. Tämä juttu ei mulla täytä millään tavoin epätosirimaa. Jos jonkun muun mielestä juttu sukkaa, niin ok.

Ei selittänyt. Odotin, että olisi sanonut edes jotain, mutta ei.

Tuota mäkin pelkään. Toivon tietysti ettei näin ole. Ja toivon ettei mennyt sen naisen luo ainakaan.

Veikkaan, että meni naisen luo joko sopimaan yhteisen linjan mitä sinulle sanotaan, tai jos haluaa jatkaa tämän naisen kanssa, niin yrittämään sopia siitä. Siksi ei selittänyt mitään.

Muuten olisi varmaan yrittänyt selittää tilannetta heti.

[QUOTE="vieras.";29862158]Siinä on vähän niinkuin 2 vaihtoehtoa, joko jäädä suhteeseen tai erota. Sitä kumpi on juuri sinulle itsellesi se oikea vaihtoehto, ei tiedä kukaan. Tuskin edes tiedät sitä vielä itsekään. Tekstisi perusteella lähtisin suosittelemaan kolmatta osapuolta, jotain parisuhdeterapeuttia avuksi.[/QUOTE]

Totta, en tosiaan tiedä. Tunteet vaihtelee. Haluaisin että meillä olis kaikki hyvin, parisuhde ja perhe-elämä kunnossa. Että oltais onnellisia, lapsilla ehjä koti. Mutta sitten taas hetken päästä tuntuu että painukoon helvettiin koko mies, omapahan on häviönsä. Ja sitten taas tuntuu, että jos mies ei halua enää elää mun kanssa (? mistä mä tiedän?) niin tuskinpahan hän silloin mitään häviää, ennen kaikkeahan menettäjä on tämä muu perhe tai mä, tuskin mies sentään lapsiaan kokonaan hylkäisi.

Vois ajatukset alkaa jäsentyä paremmin kunhan ukko ymmärtäisi tulla kotiin.

Toivon, että mies tulisi pian kotiin, että saisin puhuttua hänen kanssaan. Yritin nyt sitten idioottina soitella miehen perään, mutta puhelin olikin suljettu. Ilmeisesti just siksi että en saisi häntä kiinni. Mä en tiedä mitä ajatella, entä jos se onkin sen naisen luona? Ja jos on, niin haluaisin tietää, koska sekin kertoisi miehen ajatuksista edes hiukkasen. Tärkeintä olisi tietysti että mies puhuisi totta. Vaikka haluaisinkin sulkea korvani...

Otitko edes naisen numeroa ylös?

Mä kykenen uskomaan, että tää vois olla totta, koska luulen, että itse reagoisin kutakuinkin noin. Alkushokki, kun ei vielä oikein käsitä koko asiaa.

Samoin mulla tapahtui... ei tosin ollut noin räikeä tapaus vaan ihan jäi suuteluasteelle koko homma, mutta satuin saamaan selville. Ekan vuorokauden verran en sanonut koko asiasta miehelle mitään, meni sen verran että kasailin itseäni ja ajatuksiani ja sisäistin koko jutun.

Ei se itkupotkuraivari ole ainoa oikea tapa käsitellä pettämistä, kaikilla on oma tapansa.

En osaa ap juuri neuvoa mutta voimia... mulle tuli tuosta miehen häipymisestä mieleen että meni paniikkiin ja lähti "karkuun", todennäköisesti sen toisen naisen luokse. Nyt joko pistää välejä poikki tai valmistelee muuttoa.

Jos puhelin on kiinni, on todennäköisesti naisen luona.

Joko siksi, että haluaa puhua kiinnijäämisestään ja jotenkin suojata selustansa, tai siksi, että haluaa jatkaa toisen naisen kanssa.

Voimia! Ja jos mies ei edelleenkään puhu kun tulee, niin se kertoo jo todella pahasta kunnioituksen puutteesta sinua kohtaan.

Miten voit kuvitella jatkavasi miehen kanssa, joka ei ole edes pyytänyt anteeksi, selittänyt tekoaan ja vakuuttanut sinua siitä, että rakastaa vain sinua ja on tehnyt hirvittävän virheen? Sen sijaan mies jotain mutisee ja lähtee kotoa, eipä kuulosta arvostavan sinua millään tasolla.

En tiedä, ehkä toivon että se anteeksipyyntö totuudenmukaisen kerronnan kera tulisi sieltä jossain vaiheessa. Se meidän keskustelutilannehan oli ohi aika nopeasti ja sen jälkeen ei puhuttu paljon mitään. Mä en halunnut lasten aikana alkaa asiasta keskustella joten kun lapset saatiin nukkumaan, ajattelin että nyt on meidän aikamme riidellä tai keskustella, ihan miten vain. Mutta mies lähtikin kaverilleen. Miksi? Miksei halunnut selvittää asioita mun kanssa heti kun mahdollista, miksi pakeni pois? Mikä oikeus sillä on lähteä tuosta noin vain ja jättää mut tänne murehtimaan!!

Musta tuntuu, että sekoan... Eikö ihminen vain voisi lakata tuntemasta? Tai unohtaa? Niin ettei tietäisi että mitään tämmöistä on koskaan tapahtunutkaan... :(

Yhteistyössä