Olisko teille OK, että miehenne luovuttaisi spermaansa?

• Viestiketjun aloittaja "Joanna"
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
Mun kans parisuhtees olles miehen ei tarvitte jakaa siementään muille.
Kun tuon kortin läväytät heti alkuun miehelle tiskiin, niin voi olla että oot kauankin kiukkuinen vanha piika. :)

Kuule, ei maailmasta lasten tulo lopu. Joku auttaa aina ongelmassa olevaa. Paitsi jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, silloin loppuisi auttaminen.
Keksitkö heti mitään sairaalloisen itsekkäämpää? Ajattelitko opettaa lapsellesikin kuinka olla mahdollisimman itsekäs ja epä-empaattinen ihminen?

Kaikki ei ehkä tajua tätä, mutta se että mun puoliso luovuttaas spermaa enkä mä olisi saamas enää lapsia toiveista huolimatta tuntuus sydäntä musertavalta. Nyrkki pusertuus sydämen ympärille ja murskaas sen mitä mä haluan.

Joo ajattelen tunteella tätä asiaa, mutta se ny vain on niin. Aiva sama jos nämä tunteet tekee musta jonku silmis paskan ihmisen.

"oiva"
miksi sanoa että jokasella on oikeus omaan kehoonsa, ja sitten peruu puheet jos toinen käyttää kehoaan vaikka sekstailuun toisten kanssa.
jos puhuu noin mahtipontisesti niin kannattaa myös tarkottaa mitä sanoo. tuolle kespikselle taitaa olla tärkeetä vain huutelu ja yritys nostattaa kuohu vesilasissa.

kkeh
Mua huolestuttaa että mies1 ja vierasmies vaikuttaa omaavan järkeviäkin mielipiteitä.
Mietin juuri samaa. Varsinkin vierasmies veti kyllä nyt niin naulan kantaan, että olen ihailusta sanaton.

Mulle on OK, ja mieheni on luovuttanut sekä ennen suhdettamme että sen aikana. En koe, että se on mitenkään minulta tai suhteeltamme pois. Itse asiassa en ymmärrä yhtään tätä ajattelua, että ne olisivat "minulle kuuluvia lapsia", mutta suon sen heille, jotka niin haluavat ajatella.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Kun tuon kortin läväytät heti alkuun miehelle tiskiin, niin voi olla että oot kauankin kiukkuinen vanha piika. :)

Kuule, ei maailmasta lasten tulo lopu. Joku auttaa aina ongelmassa olevaa. Paitsi jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, silloin loppuisi auttaminen.
Keksitkö heti mitään sairaalloisen itsekkäämpää? Ajattelitko opettaa lapsellesikin kuinka olla mahdollisimman itsekäs ja epä-empaattinen ihminen?
Miten mä voin olla vanhapiika ku mulla on lapsi?

Mun mielestä on aiva normaalia toivoa, että oma kumppani ei jaa siementää muualle. Muitten miehet saa tehdä mitä lystää, mutta mun kans ei tuollaanen onnistu.

vierass

maailma on parempi paikka jos lisääntyminen jätetään niille jotka tekee sen ilman vippaskonsteja. Muutenkin vittu miljardeja liikaa populaatioo, se tästä puuttuu että jokanen vielä seksin lisäks alkaa jakeleen lisääntymismönjiään eteenpäin.

Sanakirjasta kun etsit empatian, niin siitä et kyllä löydä spermanluovuttajan kuvaa ohesta, sorkke vaa mahrottomasti.

kkeh
maailma on parempi paikka jos lisääntyminen jätetään niille jotka tekee sen ilman vippaskonsteja. Muutenkin vittu miljardeja liikaa populaatioo, se tästä puuttuu että jokanen vielä seksin lisäks alkaa jakeleen lisääntymismönjiään eteenpäin.

Sanakirjasta kun etsit empatian, niin siitä et kyllä löydä spermanluovuttajan kuvaa ohesta, sorkke vaa mahrottomasti.
Ylikansoittumisen argumenttina vielä ymmärrän, mutta tuo ensimmäinen väite on aika kyseenalainen ja ikävällä tavalla uskonnollissävytteinen.

fsza
Jos puhutaan aikuisista suomalaisista naisista, väitän että ei päästä edes 20% lukemissa sen suhteen, että kuinka moni kokee että tekisi abortin jos mies sitä vaatisi.
...ja kuinka monta prosenttia tälläisiä tilanteita on suhteessa tilanteisiin jossa abortti käy mielessä yhtenä vaihtoehtona? Veikkaan ett hyvin pieni.

Toisekseen vaatimusta on vähän vaikea määritellä. Riippuu pitkälti siitäkin mikä se vaatimus on ja mihin se johtaa. Aika moni nainen on valmis tekemään abortin jos siihen suostummatta jättäminen johtaisi esim. siihen että jäisit mahdollisesti vammaisen lapsen kanssa yksi, vaikka abortti saattaisi jäädä tekemättä jos naisella olisi siihen puolison tuki.

En nyt jaksa googlettaa. Osaisko joku sanoa että millä varmistetaan ettei sukurutsausta tapahdu?

Joo ja 35 näyttää olevan tuolla naisille raja.
No niin näyttiki olevan.

Mä täytän kesäkuus 35v., mutta enpä mä taitaasi kelvata luovuttajaksi kahdesti sairastetun syövän takia. Ei sillä, että edes haluaasin luovuttaa munasoluja. Mutta eipä tarvitte mun peljätä, että oma kumppani luovuttaas spermaa.

--*
Olen lapsettomuushoitojen kannalla, mutta pikkusieluisuudessani varmaan harmistuisin, jos mies haluaisi luovuttaa siementä. Mun mies on mun silmissäni täydellinen ja älykäs ja harmittaisi, kun ei tietäisi, onko seuraava Einstein mieheni peruja. Tai sitten toisin päin - geneettisesti mieheni lapsi olisi kauheassa perheessä, ressu. Geeneissä periytyy kuitenkin muutakin kuin ulkonäkö ja häiritsee ajatus, että jossain on lapsi mahdollisesti mieheni luonteella ja tietyillä lahjakkuuksilla eikä häntä ole oma biologinen isä ymmärtämässä. Perheitä on kuitenkin niin monenlaisia. Onneksi on paljon ihmisiä, jotka eivät ajattele tätä ihan näin tunteella kuin minä. :)

No en mä ymmärtänyt että mikä tossa mun kyssärissä nauratti.:D

Olen aiemminkin tästä sukurutsauksen mahdollisesta vaarasta puhunut, eikä ketään kiinnosta!|O:stick::kieh:
:D
Tarkotin siis, että jos olisit luovutussoluhedelmä, niin olisit sen saanut jo kuulla. Ja toisaalta jos vanhemmillas ois toukkia väärän koivun kuoren alla, niin eipä ne varmaan niitä mainosta iästä riippumatta.

Mulla ei oo tuommonen vaara käyny ees mielessä about ikinä, vaikka nuorempana tuli pikkusen kierrettyä muutaki ku tahkoa :snotty:

Tarkotin siis, että jos olisit luovutussoluhedelmä, niin olisit sen saanut jo kuulla. Ja toisaalta jos vanhemmillas ois toukkia väärän koivun kuoren alla, niin eipä ne varmaan niitä mainosta iästä riippumatta.

Mulla ei oo tuommonen vaara käyny ees mielessä about ikinä, vaikka nuorempana tuli pikkusen kierrettyä muutaki ku tahkoa :snotty:

No ei mullakaan, ennen kuin lisäännyin. Nyttemmin ovat alkaneet kiinnostamaan mitä ihmeellisimmät asiat. Hyvä etten ala jotakin sukututkimusta tekemään jo tässä iässä.:D

Tää on silleen aika outoa että kaikille tuntuu olevan ihan ok että luovutettu aikuisena rakastuu omaan sisarpuoleensa, tekee lapsia ja mahdollisesti joskus saa tietää maanneensa lähisukulaisen kanssa.:snotty:

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä