Olisko teille OK, että miehenne luovuttaisi spermaansa?

• Viestiketjun aloittaja "Joanna"
  • Ensimmäinen viesti
No ei mullakaan, ennen kuin lisäännyin. Nyttemmin ovat alkaneet kiinnostamaan mitä ihmeellisimmät asiat. Hyvä etten ala jotakin sukututkimusta tekemään jo tässä iässä.:D

Tää on silleen aika outoa että kaikille tuntuu olevan ihan ok että luovutettu aikuisena rakastuu omaan sisarpuoleensa, tekee lapsia ja mahdollisesti joskus saa tietää maanneensa lähisukulaisen kanssa.:snotty:
Ei se nyt varmaan oo kenellekään ookoo, mutta ei vain tunnu niin todennäköiseltä skenaariolta, että tulisi ensimmäisenä tai toisenakaan mieleen. Ja onhan niitä laskelmia, että kuinka suuri prosentti lapsista avioliitoissa ois oikeasti jonkun muun kuin aviomiehen. Niin jos ne ovat totta, niin siellähän piilee paljon suurempi sukurutsan riski kuin suhteellisen harvinaisessa sukusoluluovutuksessa.

• Tykkää
Reactions: dipt ja Lispetti
Ei se nyt varmaan oo kenellekään ookoo, mutta ei vain tunnu niin todennäköiseltä skenaariolta, että tulisi ensimmäisenä tai toisenakaan mieleen. Ja onhan niitä laskelmia, että kuinka suuri prosentti lapsista avioliitoissa ois oikeasti jonkun muun kuin aviomiehen. Niin jos ne ovat totta, niin siellähän piilee paljon suurempi sukurutsan riski kuin suhteellisen harvinaisessa sukusoluluovutuksessa.
Niin, tuokin vielä.
Yksikin sellainen tapaus on liikaa missä nai oman sisarensa.
Jossakin ketjussa luin, olikohan ciervon kirjoittama, että näin oli käynyt.:|

lahjalapsien äiti
Joku kyseli muutama sivu taaksepäin, että mistä lähtien solujen luovuttaminen ei ole enää ollut anonyymia. Vuonna 2007 syksyllä tuli muistaakseni lakimuutos asiaan ja sen jälkeen kaikki luovuttajat on rekisteröity.

Miksiköhän ihmeessä lapsia luomuna saaneet ovat niin varmoina huutelemassa, että lahjasoluja ei otettaisi vaan adoptoitaisiin? Se tilanne, kun ei ole ollenkaan enää niin yksiselitteinen, kun olet siinä pahimmassa lapsettomuustuskassasi ja toinen teistä saa hedelmättömyystuomion. Adoptiokin heitetään usein kovin kevyesti peliin; "Ainahan voi hei adoptoida.". Ikäänkuin lapsi valittaisiin jostain katalogista ja sovittaisiin toimituspäivä ensi viikolle. Ei, ei se mene niin hyvät ihmiset. Ulkomaan adoptiotkin kestävät nykyään vuosia, kun ennen edes se oli nopeampi reitti verrattuna kotimaan adoptioon. Lisäksi yhä useampi maa "sulkee rajojaan" ja adoptoivat ensisijaisesti kotimaahansa, mikä on tietysti ihan järkevääkin, niin lapsi saa jäädä edes jollain tasolla juurilleen.

Ja te, jotka käytätte hoitojenvastaisina argumenttina orpolapsia ja maailman pelastamista, niin ei se adoptio kuulkaas sillä tavalla pyöri, että pelastetaan joku lapsi jostain kadulta ja maailma on jälleen parempi paikka.

yön ääni
Halveksin ihmisiä jotka on niin ahneita, että lapsi pitää tehdä "hoidoilla", jos sellasta ei muutoin kuulu.
Se on sitä nykyajan kaikkimullehetinytmentaliteettia, ei osata iloita siitä mitä on.
Halveksin myös niitä jotka mahdollistaa ton toiminnan, eli niitä "luovuttajia".
Ihminen on sairas olento ja sairaammaksi vaan menee.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Vierasmiess
Olen lapsettomuushoitojen kannalla, mutta pikkusieluisuudessani varmaan harmistuisin, jos mies haluaisi luovuttaa siementä. Mun mies on mun silmissäni täydellinen ja älykäs ja harmittaisi, kun ei tietäisi, onko seuraava Einstein mieheni peruja. Tai sitten toisin päin - geneettisesti mieheni lapsi olisi kauheassa perheessä, ressu. Geeneissä periytyy kuitenkin muutakin kuin ulkonäkö ja häiritsee ajatus, että jossain on lapsi mahdollisesti mieheni luonteella ja tietyillä lahjakkuuksilla eikä häntä ole oma biologinen isä ymmärtämässä. Perheitä on kuitenkin niin monenlaisia. Onneksi on paljon ihmisiä, jotka eivät ajattele tätä ihan näin tunteella kuin minä. :)
Tätähän tämä minä itse-asenne on pahimmillaan. :/

Enemmän sun vaakakupissa painaa se mitä ajattelet MIEHESI sukusoluista ja niiden käyttöoikeudesta kuin sitä, että niistä voisi olla jollekin korvaamatonta onnea.

Seuraavan Einsteinin kohdalla sua harmittaa epätietoisuus onko se miehesi peruja kuin se, että Einstein/keksijä ylipäätään on olemassa.

Miehesi sukusolut voisivat mennä "kauheaan perheeseen". Ihan kyllä vastaavalla todennäköisyydellä ne voivat kuule päätyä parempaan perheeseen kuin teidän. Ainakin siellä voisi olla solidaarisempi äitihahmo kuin sinä.

Miten se parisuhteessa oleminen on olennaista tai miten se asiaa muuttaa? Onko sinkuilla jotenkin parempi perimä? Ja joo, huomasin tuolta aiemmista kommenteista, että jotkut rinnastavat asian vieraissa käymiseen, mutta itse pidän tätä täysin perusteettomana rinnastuksena.
Jos tarkoitit minua, niin mä en rinnasta sitä vieraissa käymiseen, annoin vaan esimerkin kepsiksen esittämästä perin jalosta kommentista jossa puolison keho oli vapaa tekemään mitä tahansa. Näköjään oli liian vaikeatajuinen veto tälle toopefoorumille.

Sinänsä tuo on minusta pahempi asia kuin vieraissa käynti. Seksi ja vieraissa käyminen nyt kuitenkin sujuvat miehiltä yleensä ihan luonnostaan, joten vieraissa käymisen voi hyvinkin ymmärtää. Mutta tuollanen että mennään oikein ehdoin tahdoin jakamaan siementä TIETOISESTI parisuhteen aikana, se on hyvin alhaista.

vierasäitee
Alkuperäinen kirjoittaja yön ääni;29863111:
Halveksin ihmisiä jotka on niin ahneita, että lapsi pitää tehdä "hoidoilla", jos sellasta ei muutoin kuulu.
Se on sitä nykyajan kaikkimullehetinytmentaliteettia, ei osata iloita siitä mitä on.
Halveksi ihan rauhassa. Itse löydän kyllä pahempia, itsekkäämpiä ja ahneempiakin halveksunnan kohteita, jos niitä nyt pitää lähteä etsimään.
Ja anna minä arvaan; sinulla on lapsia, jotka ovat saaneet alkunsa suhteellisen helpolla tai sitten olet teini, jolla lapsentekoaikeet ovat jossain hamassa tulevaisuudessa.

Ken guru
Tätähän tämä minä itse-asenne on pahimmillaan. :/

Enemmän sun vaakakupissa painaa se mitä ajattelet MIEHESI sukusoluista ja niiden käyttöoikeudesta kuin sitä, että niistä voisi olla jollekin korvaamatonta onnea.

Seuraavan Einsteinin kohdalla sua harmittaa epätietoisuus onko se miehesi peruja kuin se, että Einstein/keksijä ylipäätään on olemassa.

Miehesi sukusolut voisivat mennä "kauheaan perheeseen". Ihan kyllä vastaavalla todennäköisyydellä ne voivat kuule päätyä parempaan perheeseen kuin teidän. Ainakin siellä voisi olla solidaarisempi äitihahmo kuin sinä.
Suhtaudut lähes aina aggressiivisesti niihin ketkä eivät jaa samaa näkemystä kanssasi. Onhan se nyt kai kaikille selvää että ihmiset näkevät asiat eri tavalla ja ajattelevat asioista eri tavalla, ja että harvemmassa asiassa on vain se yksi ja ainoa totuus. Kovin diktaattorimaista ajattelua sellainen onkin, ja onneksi sentään ihmisillä on oikeus valita, ja ihmisiä kohdellaan ainakin hoitotyössä yksilöinä. Muuten sitä työtä ei voisi tehdäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja yön ääni;29863111:
Kerropa mulle yksikin epäitsekäs syy tehdä lapsia?

yön ääni
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäitee;29863635:
Halveksi ihan rauhassa. Itse löydän kyllä pahempia, itsekkäämpiä ja ahneempiakin halveksunnan kohteita, jos niitä nyt pitää lähteä etsimään.
Ja anna minä arvaan; sinulla on lapsia, jotka ovat saaneet alkunsa suhteellisen helpolla tai sitten olet teini, jolla lapsentekoaikeet ovat jossain hamassa tulevaisuudessa.
Olen liki viiskymppinen ja mulla on alakoululainen lapsi, joka oli täys yllätys. Olin ihan valmis elämään lapsettomana, koska ajattelin etten saa koskaan lasta ja muutenkin oli mulle ihan totuttua elämää ettei ollut lasta.
Käsityskykyni on aina ylittäneet ihmiset joiden on pakko saada sitä ja pakko saada tätä, se ei ole maailmanloppu jos ihmisellä ei ole lapsia, aina on ollut ihmisiä joille ei tule lapsia, ja niin sen kuuluukin olla.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja yön ääni;29863668:
Olen liki viiskymppinen ja mulla on alakoululainen lapsi, joka oli täys yllätys. Olin ihan valmis elämään lapsettomana, koska ajattelin etten saa koskaan lasta ja muutenkin oli mulle ihan totuttua elämää ettei ollut lasta.
Käsityskykyni on aina ylittäneet ihmiset joiden on pakko saada sitä ja pakko saada tätä, se ei ole maailmanloppu jos ihmisellä ei ole lapsia, aina on ollut ihmisiä joille ei tule lapsia, ja niin sen kuuluukin olla.
Eipä tuolle voi mitään. Aina löytyy teitä jotka eivät osaa katsoa asioita kuin yhdeltä kannalta.

Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29863611:
Jos tarkoitit minua, niin mä en rinnasta sitä vieraissa käymiseen, annoin vaan esimerkin kepsiksen esittämästä perin jalosta kommentista jossa puolison keho oli vapaa tekemään mitä tahansa. Näköjään oli liian vaikeatajuinen veto tälle toopefoorumille.

Sinänsä tuo on minusta pahempi asia kuin vieraissa käynti. Seksi ja vieraissa käyminen nyt kuitenkin sujuvat miehiltä yleensä ihan luonnostaan, joten vieraissa käymisen voi hyvinkin ymmärtää. Mutta tuollanen että mennään oikein ehdoin tahdoin jakamaan siementä TIETOISESTI parisuhteen aikana, se on hyvin alhaista.
Mistä ihmeestä teitä aivokuolleita sikiää? Missä on sanottu, että keholla tehtäisiin mitä tahansa? Rinnastatko sukusolujen antamisen AUTTAMISTARKOITUKSESSA siihen, että panee vieraita naisia saaden seksuaalista nautintoa?

Yksi lahjoittaa verta, toinen munuaisen ja kolmas siittiön. Juu, munuaisella ei jatketa "sukua", mutta kun se lapseton ei tee mitään mununaisilla tai silmillä mitä joku voisi lahjoittaa. Understand??

säpäle harmaana

Mikä siitä tekee siis alhaista?

Pessimisti

En muista kenen kommentti se oli, mutta kiitos kun selvensit asiaa. Et siis rinnasta niitä kahta vaan luovuttaminen on alhaisempaa kuin vieraissa käyminen. Ymmärrän.

Miten suhtaudut hedelmöityshoitoja raskautuakseen tarvitseviin? Ovatko he pahempia kuin viettelijättäret?

Mistä ihmeestä teitä aivokuolleita sikiää? Missä on sanottu, että keholla tehtäisiin mitä tahansa? Rinnastatko sukusolujen antamisen AUTTAMISTARKOITUKSESSA siihen, että panee vieraita naisia saaden seksuaalista nautintoa?

Yksi lahjoittaa verta, toinen munuaisen ja kolmas siittiön. Juu, munuaisella ei jatketa "sukua", mutta kun se lapseton ei tee mitään mununaisilla tai silmillä mitä joku voisi lahjoittaa. Understand??
Minusta tuo on paljon pahempi asia kuin seksin harrastaminen, tossa ihan tietosesti halutaan tehdä joku toinen raskaaksi. Syrjähypyssä sentään mahdollinen raskaus on yleensä tahaton sivujuonne.

Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29863703:
Minusta tuo on paljon pahempi asia kuin seksin harrastaminen, tossa ihan tietosesti halutaan tehdä joku toinen raskaaksi. Syrjähypyssä sentään mahdollinen raskaus on yleensä tahaton sivujuonne.
Aha. :LOL:

Eli pettämisessä sua kiinnostaa eniten se kuinka moni saattoikaan tulla miehellesi raskaaksi eikä se, että kumppanisi ei ollut uskollinen sinulle?

Yhteistyössä