Olisko teille OK, että miehenne luovuttaisi spermaansa?

• Viestiketjun aloittaja "Joanna"
  • Ensimmäinen viesti
En hyväksyisi
Biologiset vanhemmat on lapselle tärkeitä, ja joka muuta väittää niin ei tiedä mistä puhuu. Onhan pilvin pimein noita ohjelmiakin, missä aikuiset lapset mahtavista ja lähes täydellisistä kasvattivanhemmista huolimatta haluavat kuitenkin tavata ja löytää biologisen isän ja/tai äitinsä. Ja tapaaminen on aina tunteikas.

Jos se että kenen lapsi biologisesti oot olisi ihan sama, niin miksi nuo tunteet on sitten niin voimakkaita. Ja vaikka nää biologiset vanhemmat olis vaikka alkoholisteja ja perheen hylkääjiä, niin silti lapset haluaa tavata ne/etsiä heitä. Ne jotka ei tapaa, puhuu "juurettomuudesta".

Mä aidosti uskon ettei kasvattivanhemmat koskaan voi korvata täysin biologista vanhempaa. Ihmiselle on tärkeää tuntea kuuluvansa johonkin, ja se mitätön "sukusolu" kuiteskin miettii enemmän ja vähemmän että kukahan hänen oikea vanhempi onkaan.

"Nasu"
Mulle olisi ok ja olen itsekkin omia munasoluja luovuttanut.
Nyt luovutimme viimeisestä hoidosta jääneet alkot eteenpäin eli jollain pariskunnalla on toivottavasti mahdollisuus saada niiden avulla lapsi.Meidän lapsikiintiö on täysi.

"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja En hyväksyisi;29861820:
Biologiset vanhemmat on lapselle tärkeitä, ja joka muuta väittää niin ei tiedä mistä puhuu. Onhan pilvin pimein noita ohjelmiakin, missä aikuiset lapset mahtavista ja lähes täydellisistä kasvattivanhemmista huolimatta haluavat kuitenkin tavata ja löytää biologisen isän ja/tai äitinsä. Ja tapaaminen on aina tunteikas.

Jos se että kenen lapsi biologisesti oot olisi ihan sama, niin miksi nuo tunteet on sitten niin voimakkaita. Ja vaikka nää biologiset vanhemmat olis vaikka alkoholisteja ja perheen hylkääjiä, niin silti lapset haluaa tavata ne/etsiä heitä. Ne jotka ei tapaa, puhuu "juurettomuudesta".

Mä aidosti uskon ettei kasvattivanhemmat koskaan voi korvata täysin biologista vanhempaa. Ihmiselle on tärkeää tuntea kuuluvansa johonkin, ja se mitätön "sukusolu" kuiteskin miettii enemmän ja vähemmän että kukahan hänen oikea vanhempi onkaan.
Aika paljon on myös niitä lapsia, jotka eivät etsi biovanhempiaan tv:ssä... ja eikös näissä aika lailla ole sijoitetuista/adoptoiduista lapsista kyse? Ja miksi se olisi automaattisesti paha asia, että lapsella on kahdet vanhemmat? Ja "kasvattivanhemmat" ei ole sama asia kuin "luovutetulla solulla lapsen saaneet" vanhemmat.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Trallalaa
[QUOTE="Jenis";29861882]Aika paljon on myös niitä lapsia, jotka eivät etsi biovanhempiaan tv:ssä... ja eikös näissä aika lailla ole sijoitetuista/adoptoiduista lapsista kyse? Ja miksi se olisi automaattisesti paha asia, että lapsella on kahdet vanhemmat? Ja "kasvattivanhemmat" ei ole sama asia kuin "luovutetulla solulla lapsen saaneet" vanhemmat.[/QUOTE]

Näin. Yleensä se toinen solu tulee omalta vanhemmalta luovutettua spermaa käytettäessä.

Eikös muuten näiden telkkuohjelmien kaari yleensä mene niin, että kun lapsi on tavannut biovanhempansa, palaa hän tyytyväisenä tuntemiensa vanhempien luo ja tajuaa näiden olevan ne "oikeat" vanhemmat. En tosin sano, että elämä aina on sellaista kuin telkkarissa, mutta jos kerran siihen viitataan...

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"Jenis"
Näin. Yleensä se toinen solu tulee omalta vanhemmalta luovutettua spermaa käytettäessä.

Eikös muuten näiden telkkuohjelmien kaari yleensä mene niin, että kun lapsi on tavannut biovanhempansa, palaa hän tyytyväisenä tuntemiensa vanhempien luo ja tajuaa näiden olevan ne "oikeat" vanhemmat. En tosin sano, että elämä aina on sellaista kuin telkkarissa, mutta jos kerran siihen viitataan...
Niinpä. Vähän sama ku väittäis, että elämä on aina samanlaista ku palstalla ;)

Mutta joo. On eri asia tietää, että äitisi antoi sut vauvana pois ja lähteä aikuisena sitä äitiä etsimään, kuin tietää että puolet omista soluista on luovuttajalta, eikä kukaan ole ikinä antanut pois muuta kuin ne solut.

En mä kyllä mitenkään saa sperman tai munasolujen luovutuksesta pettämistä, sen enempää kuin minkään muunkaan elimen luovutuksesta. Eikä kaikki luovutuksen kautta lapsensa saaneet koskaan edes kerro lapselle mistä hän on alkunsa saanut, jos ei mitään terveydellistä tule eteen

"rusina"
Entäs, jos tilanne olis niin, että ennenkuin ootte tavanneet puolisonne, on hän tai te itse, luovuttaneet siittiöitä/soluja? Sanoisitteko että see you later, tää oli tässä - kun niitä biologisia jälkeläisiä voi sitten joskus tulla oven taa moikkaamaan, enkä sitä kestä?
Mun mielestä on erittäin hienoa, että on ihmisiä, jotaka haluavat auttaa toisia tällä tavoin. Itse voisin (ellen olis yli-ikäinen), ja jos mies haluaisi, niin olis ok mulle.

[QUOTE="rusina";29862030]Entäs, jos tilanne olis niin, että ennenkuin ootte tavanneet puolisonne, on hän tai te itse, luovuttaneet siittiöitä/soluja? Sanoisitteko että see you later, tää oli tässä - kun niitä biologisia jälkeläisiä voi sitten joskus tulla oven taa moikkaamaan, enkä sitä kestä?
Mun mielestä on erittäin hienoa, että on ihmisiä, jotaka haluavat auttaa toisia tällä tavoin. Itse voisin (ellen olis yli-ikäinen), ja jos mies haluaisi, niin olis ok mulle.[/QUOTE]

Mä oon ainaki koko ajan tarkoottanu sitä, että suhteen aikana ei luovuttaasi spermaa tai munasoluja.

• Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
Ken guru
[QUOTE="rusina";29862030]Entäs, jos tilanne olis niin, että ennenkuin ootte tavanneet puolisonne, on hän tai te itse, luovuttaneet siittiöitä/soluja? Sanoisitteko että see you later, tää oli tässä - kun niitä biologisia jälkeläisiä voi sitten joskus tulla oven taa moikkaamaan, enkä sitä kestä?
Mun mielestä on erittäin hienoa, että on ihmisiä, jotaka haluavat auttaa toisia tällä tavoin. Itse voisin (ellen olis yli-ikäinen), ja jos mies haluaisi, niin olis ok mulle.[/QUOTE]

En sanoisi. Tosin en varmaan silloinkaan jos suhteen aikana haluaisi sukusolujaan luovuttaa. Ei se olisi mitenkään riittävä peruste vaikken sellaista toivoisikaan.

Vierasmiess
No mun mielestä se kyllä kuuluu puolisolle. En mä ainakaa haluaasi, että oman puolison antamilla soluilla syntyys lapsi meidän parisuhteen aikana. Kyllä sitä omaa puolisoa ja hänen toivettaan pitää pystyä kunnioottamaan, aika kamalaa ajatella että tuollaanen asia tehtääs vaikka tietääs toisen sitä vastustavan. Ei sperman/munasolujen luovutus oo mikää pikkujuttu.
Mitä käytännön merkitystä sillä on, onko ne autetut lapset maailmassa syntyneet tänän vuonna vai esim. 5 vuotta sitten kun pariskunta ei ollut suhteessa?

Ihan ok muuten, mutta koska tää Suomi on tällänen tuppula niin jollakin pitäisi varmistaa ettei tää pois luovutettu yhdy nykyisten lasten kanssa.

m1es
Tähän on tultu: joka toinen palstamamma haluaa hallinnoida miehensä spermaa mutta yhteisesti alkuunsaadun raskauden keskeyttämisestä hän haluaa päättää itse, tarpeen vaatiessa miehen tahdon vastaisesti.
Miksi minä näen tässä kohtalaista epäsuhtaa?

• Tykkää
Reactions: Pessimisti
Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29861451:
Kenelläkään ei ole oikeutta toisen kehoon, ei, mutta jokaisella on oikeus olettaa ettei mies ruiski liemiään vieraisiin pöytiin, jos on tehty yhdessä lapset.
Vaikea kuvitella että muovikuppiin runkkaaminen olisi jotenkin jaloa, varsinkaan näin ylikansoittuneessa maailmassa.
Montako lasta sä oot tehnyt? Miten oot noin muuten päässyt yli tuosta ylikuormituksen lisäämisestä?

Onko mielestäsi sinun tai jonkun muun "sperman arvoisen" perheen äidin 3. kersa jotenkin tärkeämpi kuin lapsia saamattoman lesken 1. lapsi?

Sanotaanko, että jos narisee maailman ylikansoittumisesta niin luulis että on sitten lähettänyt kirjepommin useaan lessuperheeseen ja vähintään muurannut oman vittunsa umpeen jottei kansoittuminen pääse lisääntymään.

[QUOTE="Jenis";29862843]Ehkä siksi, ettet ymmärrä vastaajien olevan eri henkilöitä?[/QUOTE]

Meinaat että ainakin puolet vastaajista on sitä mieltä että miehellä on sanansija siinä keskeytetäänkö raskaus vai ei?

fsza
Meinaat että ainakin puolet vastaajista on sitä mieltä että miehellä on sanansija siinä keskeytetäänkö raskaus vai ei?
Palstalla vai yleensä? Palstasta en menisi sanomaan voisi olla vastauksissa hädintuskin päästäisiin tuossa suhteessa 10%. Ihan tosi elämässä ja tilanteessa aika moni miettii abortti asiaa yhdessä puolisonsa kanssa ja päästään reippaastikin yli 50% jolloin miehellä päätökseen on oma osuutensa.

"Jenis"
En, vaan että palstamamma 1 on eri henkilö kuin palstamamma 1. Täällä on vähintään pari-kolmesataa palstamammaykköstä. Ja sitä mieltä olen myös, että tämä urpojen kokoontumisajo ei ole mikään luotettava läpileikkaus kaikkien Suomen mammojen sielunelämästä.

Toisin kuin monelle räkyttäjälle täällä, niin minulle on itse asiassa tehty abortti, ja miehellä oli siinä sanansijaa. Olenko siis olemassa ollenkaan, palstamittapuulla? :D

Niin menee telkkarissa ja tosielämässä, mikään ei ikinä korvaa aikaa. Jos olet ollut lapsen kanssa niin sitä ei korvaa biologinen side tai hienot reissut, ainoastaan oleminen sen lapsen kanssa.

Jos puhutaan aikuisista suomalaisista naisista, väitän että ei päästä edes 20% lukemissa sen suhteen, että kuinka moni kokee että tekisi abortin jos mies sitä vaatisi.

Keskenkasvuiset huono itsetuntoiset muiden miellyttäjät jotka ei ole vielä kokeneet elämää varmasti voisivat tehdä yhtä sun toista miellyttääkseen sitä "elämänsä rakkautta".

Yhteistyössä