Tarhantäti oli laittanut miehelleni Facebookissa kaveripyynnön :D

• Viestiketjun aloittaja Reippailija
  • Ensimmäinen viesti
Sivusta kun seuraa
Tuota häppäriä, niin ihan ahdistaa kuinka tajuttoman yksinkertainen joku voi olla. Olisipa trolli koko hahmo, hirmu pelottavaa, jos tuollainen superidiootti on oikeasti olemassa.

"sipsi"
Meillä tuli tyttären fb- asian johdosta yhteydenotto lasustakin. Pakko sanoa, HG, että lastensuojelun sosiaalityöntekijäm kanta fb- kaveriasioihin erosi melko lailla siitä kannasta, jota tässä keskustelussa tuot esille :)

[QUOTE="sipsi";29831768]Meillä tuli tyttären fb- asian johdosta yhteydenotto lasustakin. Pakko sanoa, HG, että lastensuojelun sosiaalityöntekijäm kanta fb- kaveriasioihin erosi melko lailla siitä kannasta, jota tässä keskustelussa tuot esille :)[/QUOTE]

millainen juttu oli kyseessä, tuskin työasioihin liittyi?

[QUOTE="sipsi";29831825]Tavallaan lapsen "työasioihin", feikkiprofiilihommia ja aikamoista seksuaalista häirintää asiaa tarkemmin purkamatta.[/QUOTE]

Tuo nyt on etenkin alaikäistä kohtaan törkeää, mutta sehän ei liity aloitukseen millään tavalla!

[QUOTE="sipsi";29831853]No aika häiriköivästi ap:n tapauksessa tuo tarhantätikin mielestäni käyttäytyy :)[/QUOTE]

Totta, mutta kaveripyynnön lähettäminen ei sitä vielä kyllä ole. Jos mies ei halua puolitutuilta yhteydenottoja niin voi laittaa salaiseksi profiilinsa. Toki hän voi myös hakea lähestysmiskiellonkin.

"sipsi"
Tai sitten tarhantäti voisi vaan uskoa, että ei on ei, ja jättää tekstiviestittelyt laittamatta.

Lähestymiskielto lienee mahdottomuus, jos kyseinen henkilö hoitaa työkseen kohteensa lasta?

Kyllä minäkin olisin pitänyt aika erikoisena, jos joku päiväkodin työntekijä olisi miehelleni laittanut kaveripyynnön

Voisin vielä ymmärtää, jos fb.n perustettaisi joku suljettu ryhmä päiväkodin hlökunnan ja vanhempien kesken, jossa vois käsitellä päiväkodin arjen asioita ja jutustella jne

Mutta henkiökohtaista kaveripyyntöä elllei ole tuttu muistakin yhteyksistä en ymmärtäisi päiväkodin työntekijältä, enkä lapsen vanhemmaltakaan.

thai box
Sen takia facessa on ne asetukset, mistä saa valittua mitä jakaa. Kellekään ei tarvi jakaa yhtään enempää kuin haluaa, kunhan laittaa yksityisasetuksensa kuntoon. Mutta ilmeisesti ihmiset ei osaa näitä käyttää, ja sitten hysterisoiutuu kaveripyynnöistä.

Pessimisti
Heippa taas!

Tiistaina oli miehellä ollut melko piinallinen aamu, kun tää samainen nainen oli ollut ottamassa lasta vastaan. Oli tullut miehellekin selväksi että mitä on tarjolla, kun tää nainen oli niin räpsytellyt silmiään ja ollut lirkunlirkun ja kysellyt, tuleeko mies vanhempainiltaan. Ei ollut ollut kiva tilanne ja mies oli vain mahdollisimman nopeesti halunnut ulos sieltä.
Itse en käynyt koko viikolla päiväkodilla ennen kuin tänään, siellä vanhempainillassa :D Voin kertoo, että en saanut kovin kauniita katseita tältä naiselta ja oli kuin myrkyn niellyt koko ajan, kun oltiin siellä. Mieheni oli siis mukana. Se vanhempainilta vielä meni ja varsinkin mua koko tilanne nauratti ihan tosissaan, KUNNES mentiin kotiin. Ei mennyt kovin kauaa, kun miehen puhelin piippasi ja kohta alkoi kuulua kiroilua. Kyllä, tää päiväkodin nainen laittoi miehelleni viestin, että oli kivaak un on noin osallistuva isä ja miten mieltä lämmittää nähdä kuinka mies on omistautunut lapselleen. Voi ottaa yhteyttä koska vaan, jos jotain tulee ja ilmeisesti viesti on laitettu omasta numerosta, koska päiväkodin numero se ei ole.
Nyt alkaa tosiaan riittää. Maanantaina menen päiväkodin johtajan juttusille. Ensin otin koko asian huumorilla, mutta raja se on mullakin.
Älä ny oo noin tosikko ihan viatontahan toi on.

-
Tämähän on ihan sairas juttu.
Mä olisin todennäköisesti avautunut tolle hoitajalle ja sanonut kovalla äänellä, että luuleeko hän tosiaan, etten minä tiedä mitään hänen lähettämistään viesteistään miehelleni ja kuvitteleeko hän, etteikö asia menisi eteenpäin päiväkodin johtajalle?
Tollanen käytöshän on ihan sairasta.

"Jenis"
Tämähän on ihan sairas juttu.
Mä olisin todennäköisesti avautunut tolle hoitajalle ja sanonut kovalla äänellä, että luuleeko hän tosiaan, etten minä tiedä mitään hänen lähettämistään viesteistään miehelleni ja kuvitteleeko hän, etteikö asia menisi eteenpäin päiväkodin johtajalle?
Tollanen käytöshän on ihan sairasta.
Miksi sinä, miksi ei miehesi? Tarvitseeko hän puolustajaa, aikuinen mies? Teknisesti ottaen asia ei koske sinua lainkaan.

"Jep"
Sen takia facessa on ne asetukset, mistä saa valittua mitä jakaa. Kellekään ei tarvi jakaa yhtään enempää kuin haluaa, kunhan laittaa yksityisasetuksensa kuntoon. Mutta ilmeisesti ihmiset ei osaa näitä käyttää, ja sitten hysterisoiutuu kaveripyynnöistä.
Itsekin olen elänyt tätä uutta internetin aikaa, mutta miten ihmiset eivät ymmärrä enää rajojaan. Jos joudutaan väkisin olemaan tekemisissä ammatti asioiden takia niin silloin ei sanota tai käyttäydytä henkilökohtaisten mieltymysten mukaan. Kyllä ihmisten pitää ymmärtää kunnioittaa toisen aluetta ja siihen kuuluu mukaan korrekti käyttäytyminen netissä. Ennen nämä olivat itsestään selviä, nykyään ne pitää väkisin useamman kerran kertoa. En alkaisi tekemään elämästäni hankalampaa sen takia että joku ihminen ei ymmärrä rajojaan. Eiköhän sekin jo kerro että varmasti saisi hankaluuksia, mielestäni kuuluukin saada, jos tästä esimiehelle mennään puhumaan.

Yhteistyössä