Tarhantäti oli laittanut miehelleni Facebookissa kaveripyynnön :D

• Viestiketjun aloittaja Reippailija
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
Joojoo, whatever. Työnantajat ja yhteiskunta ohjaa aikuisia kaikessa ja se on sitten ok?! No selvä. Minä haluan ainakin että muhun työntekijänä luotetaan sen verran että arviointikyky myös vapaalla ollessa pelaa, eikä kukaan tule kieltämään etten saa tehdä sitä tätä ja tuota. Mutta niinhän se on - Suomi on holhousyhteiskunta ;) Mihinkäs ei laitettais rajoja ja kontrollia.
Niitä ohjeistuksia tarvitaan sellaisia ihmisiä varten, jotka eivät omaa käytöstapoja ja ymmärrä omaa rooliaan työantajan edustajana.

"Vierailija"
En minä ainakaan kehtaisi enkä haluaisi oman lapsen hoitajan kutsu ingnoorata :O Mielestäni hoitajat tekevät hienoa työtä pienellä palkalla ja ihan yleisten hyvien tapojen mukaisesti tervehtisin ja vaihtaisin kuulumiset ja voisin hyväksyä fb:n kavereihin. Miksi ei?
Siis mitä helvettiä?
Miten se hieno työ tai muu tähän liittyy?

Minä en hyväksy kaveriksi, jos ei ole kaveri - hyvin loogista. Lapsen hoitotäti ei ole kaverini, vaan lapseni hoitotäti, vaikka hienoa työtä tekeekin ja on ihana tyyppi lapseni hoitajana. Hyvät tavat tottakai, tervehtimiset ja muut, mutta sosiaalisessa mediassa kaveraaminen ei missään tapauksessa kuulu siihen ryhmään.

Miksi sinne facebookiin pitäisi ottaa puolituttuja stalkkaamaan omaa elämääni?
Sitäpaitsi kuulostaa siltä, että joko on vahingossa klikannut tai sitten on ihastunut mieheen. Hoitajan osalta ei ole mielestäni hyvän tavan mukaista käytöstä, missään tapauksessa.

vierass
[QUOTE="Vieraana";29829867]Ilman muuta yhteys päiväkodin johtajaan, alkaa olla sen verran outoa hoitajan käytös. Tule ap sitten kertomaan miten meni.[/QUOTE]

Meneekö vähän liian pitkälle, varsinkin kun kyseessä voi olla pelkkä vahinkokin.

Meneekö vähän liian pitkälle, varsinkin kun kyseessä voi olla pelkkä vahinkokin.
Jaa ne kaikki jälkeenpäin lähetetyt tekstaritkin...? No, onhan tietty heitäkin jotka pettävät "vahingossa" joten miksikäs ei. :D

Muuten tuosta miksi se suhde kannattaisi pitää ammatillisena. Jos vaikka tämä päiväkodin täti ei olisi kiinnostunut miehestä muuta kuin kaveripohjalta, hyvä tyyppi kenellä kivat jutut jne, voi sen lapsen äiti tulkita tuon toisin. Luo ikäviä jännitteitä vanhempien ja hoitajan välille eikä noiden selviminen sen päiväkodinjohtajan kanssa ole välttämättä niin kivaa.

"vieras."
No mites tässä kävi? Vai onko tää vaan joku lapsellinen provo, koska mun on todella vaikea uskoa että lastensuojelussa työskentelevällä aika riittäisi netissä höpöjuttujen postailuun.

[QUOTE="Vierailija";29829828]Siis mitä helvettiä?
Miten se hieno työ tai muu tähän liittyy?

Minä en hyväksy kaveriksi, jos ei ole kaveri - hyvin loogista. Lapsen hoitotäti ei ole kaverini, vaan lapseni hoitotäti, vaikka hienoa työtä tekeekin ja on ihana tyyppi lapseni hoitajana. Hyvät tavat tottakai, tervehtimiset ja muut, mutta sosiaalisessa mediassa kaveraaminen ei missään tapauksessa kuulu siihen ryhmään.

Miksi sinne facebookiin pitäisi ottaa puolituttuja stalkkaamaan omaa elämääni?
Sitäpaitsi kuulostaa siltä, että joko on vahingossa klikannut tai sitten on ihastunut mieheen. Hoitajan osalta ei ole mielestäni hyvän tavan mukaista käytöstä, missään tapauksessa.[/QUOTE]

Stalkkaamaan omaa elämääsi : D Kyllä sulla on kovat luulot toisten mielenkiinnosta kenenkään elämää kohtaan! Haloo kyse on VAIN facekaveruudesta. Aivan se ja sama keikkuuko siellä se tarhatäti vai ei.

[QUOTE="vieras.";29829952]No mites tässä kävi? Vai onko tää vaan joku lapsellinen provo, koska mun on todella vaikea uskoa että lastensuojelussa työskentelevällä aika riittäisi netissä höpöjuttujen postailuun.[/QUOTE]

Ei kai ne lastensuojelun työntekijätkään töitä tee 24/7? Vapaa-aika se heilläkin on, ja sen käyttäkööt juuri niin kuin haluavat. Vaikka nettiin ja höpöjuttuihin.

ok
En minä ainakaan kehtaisi enkä haluaisi oman lapsen hoitajan kutsu ingnoorata :O Mielestäni hoitajat tekevät hienoa työtä pienellä palkalla ja ihan yleisten hyvien tapojen mukaisesti tervehtisin ja vaihtaisin kuulumiset ja voisin hyväksyä fb:n kavereihin. Miksi ei?
Joo, jotain huonoa työtä tekeviä sen sijaan kannattaa jättää tervehtimättä ja ignoorata facessa.

"pk:n täti"
Jotenkaan en usko tähän juttuun.

Mä en ole lukuisissa päiväkodeissa tutustunut yhteenkään niin namuun isään, että olisi mitään aikeita fb-kaveriksi pyytää :D Osa ihan mukavia, mutta ei näillä huudeilla mitenkään erityisen mielenkiintoisia tapauksia elä...
Enkä usko kenenkään lähettävät em. tekstareita vaikka olisi kuinka ihastunut.

perhetyöntekijä
Ei kai ne lastensuojelun työntekijätkään töitä tee 24/7? Vapaa-aika se heilläkin on, ja sen käyttäkööt juuri niin kuin haluavat. Vaikka nettiin ja höpöjuttuihin.
Ainakin meillä lastensuojelun henkilöstö tekee ison määrän ylitöitä esimerkiksi postauskeikkojen myötä.

Itsekin istuin koko viime yön autossa yhden perheen talon ulkopuolella, kun täytyi saada huostaanotto-oikeudenkäyntiä varten pitäviä todisteita perheen lapsiin kohdistuvista tukistusepäilyistä.

niin niin
Alkuperäinen kirjoittaja perhetyöntekijä;29830540:
Ainakin meillä lastensuojelun henkilöstö tekee ison määrän ylitöitä esimerkiksi postauskeikkojen myötä.

Itsekin istuin koko viime yön autossa yhden perheen talon ulkopuolella, kun täytyi saada huostaanotto-oikeudenkäyntiä varten pitäviä todisteita perheen lapsiin kohdistuvista tukistusepäilyistä.
Yölläkö ne niitä nukkuvia lapsia tukistelee? :D Keksi parempia juttuja, ei nyt ihan menny läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja perhetyöntekijä;29830540:

Joo, mutta et sinä silti töissä ole joka päivä koko päivää. Ja tällaisen topicin ehtii rustata vaikka lounas- tai vessatauon aikana, siksi tämän olettaminen provoksi ainoastaan sillä perusteella, ettei ls-työntekijällä olisi aikaa tällaiseen on aika typerää.

reippailija
En kai minä töissä koko aikaa ole :)
Ja tuohon että ei ole koskaan törmännyt niin komeisiin miehiin päiväkodissa, että viestittelemään alkaisi.
No ei tuo ukkoseni mikään erityisen komea kai olekaan ( paitsi minusta tietysti :D ), mutta se on ihan julmetun mukava. Kyllähän semmoinen viehättää. Ollaan tänäänkin pohdiskeltu tätä asiaa ja mies haluaisi huomenna käydä päiväkodin johtajan puheilla, mutta itse olen alkanut empiä. Jotenkin vielä haluaisin yrittää järkipuhetta. Mies ei halua enää sille naiselle puhua, mutta minä käyn huomenna itse hakemassa lapsen hoidosta ja voisin naisen kanssa jutella, jos on töissä. Ei tunnu mukavalta ajatus, että hän voisi saada vaikeuksia töissä tämän takia. Tosin jos ei vielä sittenkään mene perille niin sitten kai se on jo pakko :(

"Merri"
Siis ajattelin jo alussa, että taitaa olla ihastusta ilmassa. Miksi muuten miestä pyytäis, voishan pyytää lapsen äitiäkin. Ei ole sopivaa mun mielestä muutenkaan hoitajan pyytää asiakasta kaverikseen.

thai box
Stalkkaamaan omaa elämääsi : D Kyllä sulla on kovat luulot toisten mielenkiinnosta kenenkään elämää kohtaan! Haloo kyse on VAIN facekaveruudesta. Aivan se ja sama keikkuuko siellä se tarhatäti vai ei.
Oon huomannu saman. Jotkut ottaa facebookin ihan liian vakavasti ja on jotenkin ihan hysteerisiä facekaveruuden suhteen. Joskus mietin että miten semmoiset ihmiset uskaltaa näyttää naamaansa ulkona, jokuhan voisi vaikka nähdä heidät *iik* :)

herää nyt jo!
No niinpä. Se tarttuu myös jälkipolveen, joten kannattaa aina miettiä miten suhtautuu kanssaihmisiin.
Oletkohan nyt ihan järjissäsi, oikeasti?

Siis jos ei tahdo täyttää facen kaverilistaa (KAVERIlista, huom! ei tuttavalista tai "luulentuntevanisinutolemmeehkäkerranjutelleetkännissäbaarissa" -lista) moikkaustutuilla, niin on automaattisesti oikeassa elämässäkin ihmisiä pelkäävä epäsosiaalinen mörökölli, jonka lapset ovat tuhoontuomittuja seinäruusuja.

"sipsi"
Meillä on tosi huonoja kokemuksia facekaveruudesta, tyttären puolelta, joten ehkäpä sen vuoksi minä haluan vain ja ainoastaan oikeita kavereitani kavereikseni. Ja toivon (ja uskon), että tyttökin otti asiasta kerrasta opiksi, ja saan oikeasti tämän kantani tartutettua tuohon jälkipolveenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja herää nyt jo!;29831583:

Siis jos ei tahdo täyttää facen kaverilistaa (KAVERIlista, huom! ei tuttavalista tai "luulentuntevanisinutolemmeehkäkerranjutelleetkännissäbaarissa" -lista) moikkaustutuilla, niin on automaattisesti oikeassa elämässäkin ihmisiä pelkäävä epäsosiaalinen mörökölli, jonka lapset ovat tuhoontuomittuja seinäruusuja.
Älä unohda sitä, että jos joku sut poistaa kaverilistalta (ette oikeasti tunne ettekä koskaan mitenkään reagoi toistenne päivityksiin yms), sun täytyy menettää yöunesi miettiessäsi miksi se meni sut poistamaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja herää nyt jo!;29831583:

Niin todennäköisesti.

Yhteistyössä