Tarhantäti oli laittanut miehelleni Facebookissa kaveripyynnön :D

• Viestiketjun aloittaja Reippailija
  • Ensimmäinen viesti
Kuules
En minä ainakaan kehtaisi enkä haluaisi oman lapsen hoitajan kutsu ingnoorata :O Mielestäni hoitajat tekevät hienoa työtä pienellä palkalla ja ihan yleisten hyvien tapojen mukaisesti tervehtisin ja vaihtaisin kuulumiset ja voisin hyväksyä fb:n kavereihin. Miksi ei?
häpipäpigirlie kun nykyään on aika monilla suppea kaveriporukka naamakirjassa, tyyliin vai ystävät ja sukulaiset, näille +500 kaveria tyypeille nauretaan!!:D
Itsellä 45 "kaveria" ja se riittää vallan mainiosti, fb pyynnöt olen evännyt puolitutuilta, työkavereilta, jne...

Kyllä aika monella naisella on hyväuskoisuus täälläkin hukassa :) Eli analyysit lähtee herkästi käyntiin motiiveista ja yleensä ovat aika kyynisiä, nämä analyysit.

Uskon että miehen kukat naiselle enemmän sääntönä kuin poikkeuksena herättävät naisen "kyynisen analyysikoneen", niin järkeileviä suomalaiset naiset ovat. Järjenkäytön haitoista harva nainen edes Suomessa puhuu.
Kyynisyys on ihan terve reaktio. Jos (miesten kanssa) elämässä on kolme vaihtoehtoa, niin minkä valitset:
1) Turmio
2) Liiallinen herkkäuskoisuus ja toiveikkuus silloin kun siihen ei ole realistista syytä -> Turmio
3) Kyynisyys

"Tii"
Ai jumalauta mikä tapaus :D KUKA kyselee sen kaveripyynnön perään :D
Ottaisin minäkin yhteyttä päiväkodin johtajaan.

Mulle on laittanut kaveripyynnön parikin sellaista, joiden kanssa oon vaihtanut ehkä yhden kokonaisen lauseen. MIKSI? MIKSI sillä kaverilistalla pitää olla tuhat kaveria, onko sillon oma kruunu jotenkin kirkkaampi?

reippailija
Heippa taas!

Tiistaina oli miehellä ollut melko piinallinen aamu, kun tää samainen nainen oli ollut ottamassa lasta vastaan. Oli tullut miehellekin selväksi että mitä on tarjolla, kun tää nainen oli niin räpsytellyt silmiään ja ollut lirkunlirkun ja kysellyt, tuleeko mies vanhempainiltaan. Ei ollut ollut kiva tilanne ja mies oli vain mahdollisimman nopeesti halunnut ulos sieltä.
Itse en käynyt koko viikolla päiväkodilla ennen kuin tänään, siellä vanhempainillassa :D Voin kertoo, että en saanut kovin kauniita katseita tältä naiselta ja oli kuin myrkyn niellyt koko ajan, kun oltiin siellä. Mieheni oli siis mukana. Se vanhempainilta vielä meni ja varsinkin mua koko tilanne nauratti ihan tosissaan, KUNNES mentiin kotiin. Ei mennyt kovin kauaa, kun miehen puhelin piippasi ja kohta alkoi kuulua kiroilua. Kyllä, tää päiväkodin nainen laittoi miehelleni viestin, että oli kivaak un on noin osallistuva isä ja miten mieltä lämmittää nähdä kuinka mies on omistautunut lapselleen. Voi ottaa yhteyttä koska vaan, jos jotain tulee ja ilmeisesti viesti on laitettu omasta numerosta, koska päiväkodin numero se ei ole.
Nyt alkaa tosiaan riittää. Maanantaina menen päiväkodin johtajan juttusille. Ensin otin koko asian huumorilla, mutta raja se on mullakin.

nuinpa
Nyt alkaa mennä ihan uskomattomaksi tämä homma! Päivän aikana oli tullut vastaus miehen "kiitos, mutta ei kiitos"-viestiin. Nainen kirjoittaa, että ymmärtää ettei mies voi (?!) hyväksyä häntä nyt kaverikseen, mutta että kun tilanteet muuttuu, voi mieheni laittaa kaverikutsun hänelle.
Siis että mitä? :D Miten voi olla, ettei mene joillain jakeluun tämä juttu? Mieheni sanoi, että laittoi naisen estoon, eli ei kai voi enää viestitellä tms.
Kieltämättä alkaa itseänikin ärsyttämään tuommoinen, kun ei mene sanoma perille.
Etkö oikeasti tajua että ne panee?

Mun kävis jotenkin sääliks tuota hoitajaa.

Minkäs sitä ihastumiselleen voi. Onhan se tietty epäammattimaista, mutta asia on aika simppeli. Mitäpä siitä meuhkaamaan sen kummemmin.:)
Tuskin oltaisi viety asiaa eteenpäin. Imisiähän tässä ollaan.

Faceen laitettu esto on ihan ymmärrettävä.
Kun vastakaiku puuttuu niin eipä tuota kauaa jatku.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
reippailija
Mun kävis jotenkin sääliks tuota hoitajaa.

Minkäs sitä ihastumiselleen voi. Onhan se tietty epäammattimaista, mutta asia on aika simppeli. Mitäpä siitä meuhkaamaan sen kummemmin.:)
Tuskin oltaisi viety asiaa eteenpäin. Imisiähän tässä ollaan.

Faceen laitettu esto on ihan ymmärrettävä.
Kun vastakaiku puuttuu niin eipä tuota kauaa jatku.
Niin kävi minullakin sääliksi ensin.
Nyt on alkanut ärsyttää ja ehkä jopa pelottaa. Selvästi sanottu "ei" ei tunnu menevän perille. Miestäni ahdistaa tuo ihminen ja kokee olonsa epämiellyttäväksi, kun joutuu välillä hänen kanssaan asioimaan lapsen takia.
Tässä ollaan aika varmoja, että maanantaina mennän päiväkodin johtajan puheille. Kaikki naisen lähettämät viestit on tallessa.

Mukke
Onhan se tietenkin niin, että voihan sitä ihastua keneen tahansa, minkäs sille voi. Mutta kyllä jotain rotia täytyy osata pitää.
Ei lastenhoitaja ala flirttailla hoidettavien lasten vanhemman kanssa. Ja sillä siisti.

Sitten kun lapset ei ole enää hoidossa, sitten on eri asia. Joskin peräänkuuluttaisin edelleen moraalia ihan yleisesti, jos siis kyseessä varattu henkilö.

"sipsi"
Käsittääkseni päivähoitohenkilökunnan ei tulisi olla asiakkaidensa fb.kaveri, myöskään opettajille tämä ei ole kovin suotavaa- elleivät siis ole tekemisissä muutenkin irl.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. En tosiaan itse, vaikka olen aikuispuolen ope, ota opiskelijoita kaverikseni ennen heidän valmistumistaan. Minusta se ei vaan kuulu asiaan.

Käsittääkseni päivähoitohenkilökunnan ei tulisi olla asiakkaidensa fb.kaveri, myöskään opettajille tämä ei ole kovin suotavaa- elleivät siis ole tekemisissä muutenkin irl.
Piti ihan kirjautua ja tulla kommentoimaan tähän, että tuo ei kyllä ainakaan ole mikään sääntö! Mun tuntemassa yksityisessä päiväkodissa (isohko ja hyvin suosittu) ne hoitajat ovat useiden vanhempien kanssa fb kavereita. Voi tietysti olla että koska kylä on pieni niin he tuntevat toisensa jo muutenkin.

Työnantaja ei voi eikä saa rajata ihmisten vapaa-aikaa, keiden kanssa työntekijät ovat tekemisissä jne. Kunhan eivät riko salassapitovelvollisuutta. Jos jossain niin käy, että pk johtaja sanelee kenen kanssa hoitaja "saa" kaveerata siviilissä niin varmaan aika äkkiä työterveys puuttuu peliin.

"sipsi"
Itse en ajattele asiaa lainkaan työnantajan, vaan ainoastaan omalta kannaltani :) En sairaanhoitajana ollessakaan olisi halunnut potilaita/ omaisia fb- kaveriksi, vaikka osa sairauksiensa vuoksi vuosien saatossa hyvinkin tutuksi tulikin.

[QUOTE="sipsi";29828910]Näin minäkin olen ymmärtänyt. En tosiaan itse, vaikka olen aikuispuolen ope, ota opiskelijoita kaverikseni ennen heidän valmistumistaan. Minusta se ei vaan kuulu asiaan.[/QUOTE]

enkä itse olisi pyytänyt lasteni pk- henkiökuntaa kaverikseni ( tosin mahdoinko olla edes fb,ssä silloin, kun omat pk.ssa olivat ) enkä ole pyytänyt lasten opettajia,

tosin jotakuta olen käynyt stalkkaamassa ja katsonut ovatko fb-ssä.

Etenkin yhtä miesopettajaa, joka tuli kerran uniinikin..:p:ashamed:

Mutta en siis kaveriksi pyytänyt , enkä ole koulun käytävillä kyseisellle ihmiselle

- " hei"tä suuurempia sanoja sanonut,.

[QUOTE="sipsi";29828914]Itse en ajattele asiaa lainkaan työnantajan, vaan ainoastaan omalta kannaltani :) En sairaanhoitajana ollessakaan olisi halunnut potilaita/ omaisia fb- kaveriksi, vaikka osa sairauksiensa vuoksi vuosien saatossa hyvinkin tutuksi tulikin.[/QUOTE]

Päiväkodissa on varmaan hiukan rennompi ja iloisempi "ilmapiiri" :) en tiiä mutta voisin kuvitella kaverini kuka tekee keikkaa pk:ssa tutustuvan johonkin asiakkaaseen ja hyväksyvän kaveripyynnön sen kummempia miettimättä. Jos se fiilis tulee et oispa kiva tutustua lisää.
Mitään ammatillista virhettä siitä nyt ei tarvii repiä!! Paitsi jos hoitaja jatkaa soittelua tai painostaa.

Piti ihan kirjautua ja tulla kommentoimaan tähän, että tuo ei kyllä ainakaan ole mikään sääntö! Mun tuntemassa yksityisessä päiväkodissa (isohko ja hyvin suosittu) ne hoitajat ovat useiden vanhempien kanssa fb kavereita. Voi tietysti olla että koska kylä on pieni niin he tuntevat toisensa jo muutenkin.

Työnantaja ei voi eikä saa rajata ihmisten vapaa-aikaa, keiden kanssa työntekijät ovat tekemisissä jne. Kunhan eivät riko salassapitovelvollisuutta. Jos jossain niin käy, että pk johtaja sanelee kenen kanssa hoitaja "saa" kaveerata siviilissä niin varmaan aika äkkiä työterveys puuttuu peliin.

no jos ei sääntö, yleinen someohjeistus kuitenkin.

"sipsi"
Pitääkin katsoa, onko tytön komea äikänope fb:ssä :)

Mutta ei tosiaan mieleen juolahtaisi pyytää kaveriksi. Ja oli muuten joku tytön opeista ihan luokalle sanonut, kun olivat netikettiasioista puhuneet, että hän ei ota oppilaita kaveriksi. Lie joku sitten pyytänyt?

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Kokisin tuon hyvin ahdistavana. Moni ajattelee, että kyllähän miehen pitäs tuollainen ny vaa kestää ja ottaa huumorilla...kuinka moni nainen haluaisi, että joku mies alkaisi lähettelemään kaveripyyntöjä, tekstiviestejä ja katsoisi murhaavasti teidän kumppanianne? Sekopäitä on maailma täynnä ja jos jostain nousee niskakarvat pystyyn ja tuntee olonsa tukalaksi niin silloin asialle pitää tehdä jotain.

Yhteistyössä