Laihduttajat: mitä kahvin kanssa ("pullan sijaan") ?

• Viestiketjun aloittaja "aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittelija"
Yritän keksiä jonkin terveellisen syötävän kahvin kanssa,mutta en vain löydä sellaista! Vinkkejä?? Aloittelen elämäntapa remonttia ja huomasin, että kahvitunnilla tulee usein joku pulla syötyä samalla.. Mikä siis korvaisi sen ja sopisi kahvin kanssa? Ei banaani ja kahvikuppi ainakaan toimi minulla :)

"hmm"
joku riisikakku tai jos juot vain jotain 2 kuppia päivässä niin ruisleivän puolikas... mutta kaikkein parasta olisi opetella ettei kahvin kanssa tarvitse syödä mitään, sen laihdutuksen jälkeistäkin aikaa ajatellen.

"Mie"
Olen itse aivan kamala pullahiiri ja painin saman ongelman kanssa. Päädyin kompromissiin ja syön nyt kahvin kanssa aina kolme pientä kaurakeksiä (esim. jyväshyvä). Kussakin keksissä on 21kcal joten se 60-70kcal on vielä helppo saada mahtumaan päiväannokseen. Ja kun noita kolmea keksiä oikein viivyttelee niin hyvin pärjää kahvitauon niiden kanssa :) Kokeileppa!

yyy
Itse tykkään syödä ihan vain pienen pala ruisleipää. Reikäleivästä saa helposti pilkottua sellaisen sopivan kokoisen. Siihen sitten pieni nokare voita, tai tuorejuustoa tms.

Oikeastaan parempaa kuin pulla, pullasiivun ottaminen kahvipöydästä on vain niin paljon helpompaa :D

vierass
Pelkkä kahvi. Kun päättää tiukasti, että pullan syönti loppuu, niin se onnistuu. Itselläni oli aikoinaan sama ongelma. Nykyään juon kahvitauolla pelkän kahvin. Pullaa syön vain, jos saa ilmaiseksi, mitä ei onneksi tapahdu usein (korkeintaan kerran kuussa).

Minäkään en syö mitään kahvin kanssa. Mutta aina voi laittaa kahviin lorauksen maitoa ja joskus laitan "jopa" sokeripalan. Mun 2 kuppia päivässä -tahdilla ei vaikuta painoon suuntaan eikä toiseen.

Mutta jos on PAKKO syödä jotain, ota 1 kaurakeksi. Noissa jyväshyvän pienissä näyttää olevan 20 kcal /kpl, not too bad.

Olen itse aivan kamala pullahiiri ja painin saman ongelman kanssa. Päädyin kompromissiin ja syön nyt kahvin kanssa aina kolme pientä kaurakeksiä (esim. jyväshyvä). Kussakin keksissä on 21kcal joten se 60-70kcal on vielä helppo saada mahtumaan päiväannokseen. Ja kun noita kolmea keksiä oikein viivyttelee niin hyvin pärjää kahvitauon niiden kanssa Kokeileppa!
Voisin opetella lukemaan joskus ketjun läpi ;)

"PiuPiu"
Pähkinöitä, pari palaa tummaa suklaata tai proteiinipatukka menee täällä. Jos kahvi osuu samaan hetkeen päivän välipalan kanssa, silloin se on tuo proteiinipatukka JA pähkinät.

mä70
Mä juon paljon kahvia ja on kyllä ollu opetteleminen,että ei olis aina napostelemassa jotain pientä hyvää sen kanssa..just otin pari pähkinää kahvin kanssa.Mulle ei päde edes toi kaurakeksi,kun saatan juoda 5-10 kuppia kahvia päivässä,joskus enemmänkin,eli niistäkin tuli turhan paljon kaloreita.Eilen illalla otin sellasen palan polar 5 % juustoa kahvin kanssa,se on yllättävän hyvää silleen.Mutta kyllä se on vain ja ainoastaa tahdonvoimsta kiinni toikin.

"Vieras."
[QUOTE="vieras.";29747550]Desilitrassa pähkinöitä on noin 250 kcal, joten ei mitään laihduttajan välipalaa.[/QUOTE]

No kai niitä tarvitse syödä desiä kerrallaan.:D Pähkinät on terveellisiä.

Yhteistyössä