Miten nelikymppinen nainen olisi viehättävä ja vetävä? Tavisäiti siis...

• Viestiketjun aloittaja AntiikkiaAntiikkia
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
No kato kun jos on parisuhteessa, ei ole enää väliä näyttääkö kauniilta ja naiselliselta, ukko on jo pallo jalassa joten tyytyköön siihen olioon mikä kotona on. Sitten jos on jo lapsiakin, ei missään nimessä ole enää lainkaan nainen vaan pelkkä äiti.

Jos vaimo ja äiti käyttää mitään naisellisuuteen viittaavaa kuten meikkiä tai korkokenkiä, se on pelkkä vierasta aisaa vonkaava horo. Palstatotuus nääs.
;-)

"mies1"
[QUOTE="poikia3";29723516]Sinun pitäisi hakeutua hoitoon - ihan oikeasti!

Osa meistä naisista tykkää seksistä ja on seksikkäitä vaikka säkissä. Itselläni hyvä olo lähtee kauniista alusvaatteista, tykkään pukeutua naisellisesti, mulle tulee siitä itsellemi hyvä olo. Naisellinen pukeutuminen tarkoittaa minulla mekkoja ja hameita ja kyllä korkkareita. On ollut pitkiä aikoja, kun en ole korkkareita käyttänyt, sillä puolisoni on niin lyhyt, että näyttää lyhemmältä. Itse en enää tuosta välitä - korkkarit tuntuvat omilta.

Minulle tätimäinen pukeutuminen tarkoittaa jotakin ihan muuta, todennäköisesti niitä vaatteita, joita sinulla on päälläsi. Tai ditten olet pukeutunut miehekkääseen uniformuun.

Minä kysynkin, miksi pelkäät näyttää kauniilta? Ja miksi pelkäät naisia, jotka näyttävät kauniilta ja naisellisilta?[/QUOTE]

Hienoa! Kunpa useammat suomalaisnaiset ymmärtäväisivät tämän!! Se sama nainen voi rakastaa kauneutta ja naisellisuutta ja seksuaalisuutta ja SILTI olla järkevä, hyvä ihminen.

Meidän valtavirta-asenteet aiheesta on oikeasti aikas kivikautisia. Pelkäänpä pahaa että ollaan jopa taannuttu tässä menneisiin vuosisatoihin nähden - mutta harva pysähtyy sitä ajattelemaan, myytissä on hyvä elää. Erinomaista että ainakin 1 nainen näkee tuon ajattelun viaksi! :)

No kato kun jos on parisuhteessa, ei ole enää väliä näyttääkö kauniilta ja naiselliselta, ukko on jo pallo jalassa joten tyytyköön siihen olioon mikä kotona on. Sitten jos on jo lapsiakin, ei missään nimessä ole enää lainkaan nainen vaan pelkkä äiti.

Jos vaimo ja äiti käyttää mitään naisellisuuteen viittaavaa kuten meikkiä tai korkokenkiä, se on pelkkä vierasta aisaa vonkaava horo. Palstatotuus nääs.
:popcorn:

• Tykkää
Reactions: Bitch
"mies1"
On aivan perseestä, että meillä on jako järkevät harmaat naiset vs. bimbot/tukiaiset.

Naiset hei, olkaa rohkeasti mitä haluatte olla, älkää eläkö muiden armoilla! Yhdistelkää eri elementtejä, esimerkiksi kauneus ja viisaus voivat aivan hyvin olla samassa naisessa, samoin kiltteys ja tuhmuus. Olkaa mutkikkaita, eli inhimillisiä, älkää "naruista vedettäviä" ja ennustettavia pahvikuvia "feministi", "uranainen", "justiina", "blondi". Säteilkää, naurakaa ja ajatelkaa yhtä aikaa, olkaa siveitä ja avoimia seksuaalisuudelle yhtä aikaa. Sellainen on ainakin mulle ylivoimaisesti upeinta koska silloin ihmisessä on sisältöä paljon enemmän vapaana yksilönä :)

Vuosikertaa
[QUOTE="mies1";29723563]On aivan perseestä, että meillä on jako järkevät harmaat naiset vs. bimbot/tukiaiset.

Naiset hei, olkaa rohkeasti mitä haluatte olla, älkää eläkö muiden armoilla! Yhdistelkää eri elementtejä, esimerkiksi kauneus ja viisaus voivat aivan hyvin olla samassa naisessa, samoin kiltteys ja tuhmuus. Olkaa mutkikkaita, eli inhimillisiä, älkää "naruista vedettäviä" ja ennustettavia pahvikuvia "feministi", "uranainen", "justiina", "blondi". Säteilkää, naurakaa ja ajatelkaa yhtä aikaa, olkaa siveitä ja avoimia seksuaalisuudelle yhtä aikaa. Sellainen on ainakin mulle ylivoimaisesti upeinta koska silloin ihmisessä on sisältöä paljon enemmän vapaana yksilönä :)[/QUOTE]

Tämä oli hyvin sanottu.

"mies1"
mikä ihmeen jako?

suurin osa naisista on jotain tältä väliltä ja hyvä niin
Musta taas harva nainen on yksilöllinen, uniikki. Ei meillä näet ole vastaavaa yksilön korostusta ja yksilön vapauden juhlaa kuin monessa muussa länsimaassa.

Harvassa on esimerkiksi nainen, joka on klassisen feminiini mutta silti ajattelevainen, koulutettu. Tai perheen pyörittäjä, joka pitää kaunistautumisesta. Eivät tuntemattomia ole, mutta aika kaukana valtavirrasta.

Asia on ehkä muuttumassa, hyvä niin (esim. pk-seudun naiset). Mutta yleisesti ja isossa kuvassa homma menee Suomessa näin ja tähän on ihan sosiologisia ja historiallisia syitä.

[QUOTE="mies1";29723574]Musta taas harva nainen on yksilöllinen, uniikki. Ei meillä näet ole vastaavaa yksilön korostusta ja yksilön vapauden juhlaa kuin monessa muussa länsimaassa.

Harvassa on esimerkiksi nainen, joka on klassisen feminiini mutta silti ajattelevainen, koulutettu. Tai perheen pyörittäjä, joka pitää kaunistautumisesta. Eivät tuntemattomia ole, mutta aika kaukana valtavirrasta.

Asia on ehkä muuttumassa, hyvä niin (esim. pk-seudun naiset). Mutta yleisesti ja isossa kuvassa homma menee Suomessa näin ja tähän on ihan sosiologisia ja historiallisia syitä.[/QUOTE]

aijaa, en mää ole tuommosta huomannut tuntemissani naisissa vaikka täällä maalla asustanki

"mies1"
aijaa, en mää ole tuommosta huomannut tuntemissani naisissa vaikka täällä maalla asustanki
No mä oon myös maalla asunut paljon, ja kyllä esimerkiksi ne laittautuvat perheenäidit oli aika marginaalissa. Puhun nyt 90-00-luvuista lähinnä.

Kokemusta on myös Pohjanmaasta asuinpaikkana, ja eräs dosentti teki aika osuvan sosiologisen luonnehdinnan Pohjanmaan naisista: joko voimakkaita, itsenäisiä, tai sitten tosi feminiinejä ja perinteisiä. Mutta selkeästi suurin osa menee edelliseen kategoriaan. Puhun nyt lähinnä alle 30v naisista.

Ja kyllähän esim. historia tukee myös tällaista rakennetta.

Tuollakin itärajalla pikkupaikkakunnalla, jossa meidän mökki on, on kyllä ihan fakta, että laitetummat naiset on postimyyntivaimoja itärajan takaa. Paikalliset taapertaa lenkkareissa/kumisaappaissa ja tuulipuvuissa ja peseytyy mäntysuovalla.

"mies1"
Tuollakin itärajalla pikkupaikkakunnalla, jossa meidän mökki on, on kyllä ihan fakta, että laitetummat naiset on postimyyntivaimoja itärajan takaa. Paikalliset taapertaa lenkkareissa/kumisaappaissa ja tuulipuvuissa ja peseytyy mäntysuovalla.
Niin niin :) Mä uskon että Savossa, idässä ja pohjoisessa on vielä enemmän tuota maanläheisyyttä, koska Pohjanmaa on etelärannikon lisäksi Suomen porvarillisinta aluetta. Eikä siinä mitään, mutta kyllä nainen saisi erilainenkin olla, siis teoriassa. Kaikkien ei tarvis olla niin samanlaisia.

Tampereen naiset olen kokenut kauneimmiksi yhdistelmänä maalaisuutta ja kaupunkilaisuutta, ja kakkosena on Espoo. Eteläkarjalainen iloluonteisuus voi myös toimia. Mutta pohjoisen, idän ja lännen naisia tajuan aika huonosti noin yleensä.

sattuu vatsaan
[QUOTE="mies1";29723651] Eikä siinä mitään, mutta kyllä nainen saisi erilainenkin olla, siis teoriassa. Kaikkien ei tarvis olla niin samanlaisia.

[/QUOTE]

Mahtava myönnytys :D :D Oikein mies1:n luvalla saa olla erilainen, mutta toki vain teoriassa :D :D

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="mies1";29723651]Eikä siinä mitään, mutta kyllä nainen saisi erilainenkin olla, siis teoriassa. Kaikkien ei tarvis olla niin samanlaisia.
[/QUOTE]

Sanoin jossain tuolla aikaisemmin, että olkoon nainen ihan minkälainen hyvänsä, kunhan viihtyy omissa nahoissaan. Joku tuntee olonsa hyväksi ja kotoisaksi niissä tuulipuvuissa ja kumppareissa, joku toinen taas korkkareissa ja minihameessa ja noiden ääripäiden väliin mahtuu monenmoista naista. Olkoon jokainen nainen ihan just semmoinen kuin hänestä itsestään hyvältä tuntuu.

"mies1"
mää tunnen paljon Oulun ja Lapin lääneistä olevia naisia enkä ole havainnut että ne mitenkään olennaisesti poikkeaisivat etelämmästä asuvista siskoistaan
No mä taas näen ison eron jo Etelä-Pohjanmaan ja Tampereen naisissa :) Olen aika herkkä, mietteliäskin havainnoija ja pyrin suhteuttamaan Suomesta lukemaani ihmisissä näkemääni ja kyllä ne kohtuullisesti vastaa.

Olen myös kohtuullisesti ollut tekemisissä eri ilmansuuntien naisten kanssa paitsi pohjoisen. Etelässä (Tampere ja siitä alas) on selvästi eniten mulle sopivia naisia.

"mies1"
Sanoin jossain tuolla aikaisemmin, että olkoon nainen ihan minkälainen hyvänsä, kunhan viihtyy omissa nahoissaan. Joku tuntee olonsa hyväksi ja kotoisaksi niissä tuulipuvuissa ja kumppareissa, joku toinen taas korkkareissa ja minihameessa ja noiden ääripäiden väliin mahtuu monenmoista naista. Olkoon jokainen nainen ihan just semmoinen kuin hänestä itsestään hyvältä tuntuu.
Kyllä, kun ihmisellä on hyvä olla, se on tärkein.

Väärin on just se jos ihmistä painostetaan sellaiseen muottiin, josta hän ei pidä. Esim. jos joku nainen haluaisi sieltä tuulipuvusta pois korkkareihin ja hameeseen, muttei USKALLA kun muut alkaa haukkua, tai pelkää muuten mitä muut sanoo hänestä tai suhtautuu häneen. Tätä pidän pahana.

Eikä taida olla ihan harvinaista tuo. Nimittäin niin vähän iloa ja spontaaniutta ihmisistä välittyy ulos kuitenkin, aivan kuin monen ei olisi aidosti hyvä olla. Mä uskon että vapaus toteuttaa itseään yksilönä parantaa ihmisen hyvinvointia.

Naisellinen vartaloon sopiva pukeutuminen. Ulkonäöstä huolehtiminen kuten kampaajalla käyminen. Rento oma itsensä ja hymy. Vähän vaikia sanoa. En ole sillee ajatellut. Mä olen "pyöreä" 40+.

Vai palstatotuus. Jos joku ajattelee noin niin oma on ongelma. :D

Kun nyt vaan ei haluaisi olla tylsä paksu tavismamma.... mutta kun on... nuorena auttoi pienet tehodieetit yms yms, mutta nyt on yritetty pitkäaikaisia kuntoiludieettejä ja terveellisiä syömisiä. Totuus tosiaan on se, että suomalaisista naisista monikaan ei näytä upealta nelikymppisenä. Monet ovat niin mammoja ja antavat itsensä olla, mutta ei vaan ole minun juttuni.
Vastaus ongelmaasi on tässä vastauksessa. Anteeksi, että huutelen puskista - joku on varmaan jo sanonut tämän, mutta sanon minäkin: kukaan, jolla on tuollainen asenne, ei näytä upealta. Ei millään. Se paistaa läpi ja vie kaiken hohdon.

Nainen voi olla ja onkin upea kaiken ikäisenä, omassa ikäluokassaan. Nuorempiin ei kannata verrata, vaikka jos minulta kysytään, todella upeat on harvassa jokaisessa ikäluokassa, sillä siihen tarvitaan sitä asennetta.

"mies1"
Mä en ole noista kumpaakaan. Mä olen tuolta väliltä.
Jes! Mitä enemmän värejä naisessa on, sen vapaampi hän on, näin uskon. Samalla lailla kuin mieskin on yksilö, ei mikään "kone" tai persoonaton olio. Mutta eihän näin ollut vielä jokin aika sitten vaan jo korvakoruja käyttävä mies oli selkeästi homo.

Kannatan naisen yksilöyttä klassisen ja modernin sekoitteena. Kuvaisin itseäni "konservatiivis-vasemmistolaiseksi libertaariksi".

[QUOTE="mies1";29723757]Jes! Mitä enemmän värejä naisessa on, sen vapaampi hän on, näin uskon. Samalla lailla kuin mieskin on yksilö, ei mikään "kone" tai persoonaton olio. Mutta eihän näin ollut vielä jokin aika sitten vaan jo korvakoruja käyttävä mies oli selkeästi homo.

Kannatan naisen yksilöyttä klassisen ja modernin sekoitteena. Kuvaisin itseäni "konservatiivis-vasemmistolaiseksi libertaariksi".[/QUOTE]

Juu, mieskin voi panostaa pukeutumiseen. =)

Yhteistyössä