Antakaa vinkkejä miten kestää tällaisen miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arjessa on kestämistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minunkin ehdotus on itsenäistyminen; myyt kirpparilla omia tavaroita, et puutu yhteisiin, et osta tavaroita kuin itsellesi (mies voi ostaa mitä tarvitsee), suunnittelet omat aikataulusi ja annat miehen suunnitella omansa.

Oikeastaan suosittelisin kuvauksen perusteella miehelle ammattiapua, mutta valitettavasti se päätös hänen on tehtävä itse ja ensiksi ymmärrettävä että se olisi ennenkaikkea hänen kannaltaan hyvä vaihtoehto eikä niinkään siksi että muilla olisi siedettävämpää hänen kanssaan.

Mi-kä ih-me on viuru??!!

äitiiiiii mä haluuuun tän vaaleenpunasen mylittleponyn, mä en lähe pois kaupasta jos en saa, äitiiiii, mä haluuuun kun pekkakin sai eilen sen jalkapallon niin määkin haluuun, ei oo reiluu, mä haluuun tämän ja jos en saa niin kotona mä otan kaikki tavarat sun käsilaukusta ja levitän ne olohuoneen lattialle, mä haluuuun!! tän vaaleanpunaisen mylittleponin, en varmana tuu autoon, en tuu! en tuu! en varmasti tule! jos en saa!!

Tuo on viuruumista

Ja minäkin monesti sanon miehelle, että älä ota sitä ruokaa sitten niin jumalattomasti, että riittäis seuraavallekkin päivälle, ota lisäksi vaikka leipää tai salaattia tms (koska en aio tehdä uutta ruokaa kun juuri olen tehnyt kahdelle päivälle ruokaa). No mitä tekee mies, ei ota sitä ruokaa sitten ollenkaan, vaan tekee itselleen leipiä tms.

ja siis jos teen ruokaa, niin mies saattaa ottaa sitä kolme miehenkokoista annosta. Eikä se haittaakkaan mitään, ellei ruokaa ole tarkoitus syödä vielä seuraavanakin päivänä. Sanon silloin yleensä miehelle että on seuraavaksikin päiväksi tää ruoka ja lopputulos on tuo, ettei syö sitten ollenkaan.

Mutta tällaiseenkin olen ihan tottunut, se on vain miehen tapa toimia. Olkoon sitten ilman ja syököön niitä leipiä jos ei ymmärtänyt mitä tarkoitin. Miesten logiikalla tuo varmaan tarkoittaa sitä, että MINÄ OTAN AINA MUIJAN MIELESTÄ LIIKAA RUOKAA

Viimeksi muokattu:
Ja jos tuo on ihan normaali miesten ajattelutapa, niin voisko joku mies nyt kertoa että miten tuon ruoka-asian voisi miehelle sanoa niin, että ymmärtää asian eikä kuvittele ottavansa AINA liikaa minun mielestäni ruokaa?

Missä se vierasmies nyt luuraa kun häntä tarvitaan :D

Mun täytyy nyt kyllä sanoa, että ymmärrän paremmin miestäsi kuin sinua. Ei kukaan tee avioeroa siksi että mies viivyttelee kylään menossa. Kuka oli alunperin sopinut kyläilyn kesken lapsen päiväunia? Kai soititte ja sanoitte että myöhästytte? Miksi olet myymässä miehen tavaroita, joista hän ei halua luopua?
Minusta sinulla on ymmärrysongelma. Tuo "ehdottomuus" miehen osalta taitaa olla vain vastareaktio siihen, että et ymmärrä miestäsi ja sitä mitä hän ajaa takaa.

Mun mies ei myöskään luopuisi mistään tavarasta, on melkein himohamstraaja. "Jos tätä vielä tarvitsisi..." Tarkastaa joskus siivouspäivänä keittiön roskiksen ja pitää palopuheen kun olen nakannut roskiin pikkuauton josta on ehkä 1 rengas jäljellä.

Meidän vanha, kulahtanut sohvan koristetyyny jonka olen ajat sitten heittänyt roskiin, löytyi viime viikolla pihalta, en tiedä onko ollut pyllynalusena tms. auto-ym.hommissa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29678882:
Ja minäkin monesti sanon miehelle, että älä ota sitä ruokaa sitten niin jumalattomasti, että riittäis seuraavallekkin päivälle, ota lisäksi vaikka leipää tai salaattia tms (koska en aio tehdä uutta ruokaa kun juuri olen tehnyt kahdelle päivälle ruokaa). No mitä tekee mies, ei ota sitä ruokaa sitten ollenkaan, vaan tekee itselleen leipiä tms.

ja siis jos teen ruokaa, niin mies saattaa ottaa sitä kolme miehenkokoista annosta. Eikä se haittaakkaan mitään, ellei ruokaa ole tarkoitus syödä vielä seuraavanakin päivänä. Sanon silloin yleensä miehelle että on seuraavaksikin päiväksi tää ruoka ja lopputulos on tuo, ettei syö sitten ollenkaan.

Mutta tällaiseenkin olen ihan tottunut, se on vain miehen tapa toimia. Olkoon sitten ilman ja syököön niitä leipiä jos ei ymmärtänyt mitä tarkoitin. Miesten logiikalla tuo varmaan tarkoittaa sitä, että MINÄ OTAN AINA MUIJAN MIELESTÄ LIIKAA RUOKAA

ristus että sun ukko on herkkähipiäinen neiti

• Tykkää
Reactions: kooäffä
ristus että sun ukko on herkkähipiäinen neiti

:D

Itsetunto kokee kolauksen jos ottaakin vain sopivasti ruokaa ja toteaa "no ehkä tässä on vähän liikaa jos pitää riittää vielä huomiseksi"
Ei voi sanoa, että tekee itse jotain "väärin", on sitten tekemättä kokonaan..

tai sitten vois ihan vaan vastata, että "mulla on nyt sudennälkä, jos syön huomenna ite sitten jotain muuta"

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29678900:
Ja jos tuo on ihan normaali miesten ajattelutapa, niin voisko joku mies nyt kertoa että miten tuon ruoka-asian voisi miehelle sanoa niin, että ymmärtää asian eikä kuvittele ottavansa AINA liikaa minun mielestäni ruokaa?

Missä se vierasmies nyt luuraa kun häntä tarvitaan :D

Mutta jos on nälkä, niin syömällähän se vaan lähtee. Ehkä täytyy alkaa tehdä isompia annoksia sitten?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="Samu";29679123]Mutta jos on nälkä, niin syömällähän se vaan lähtee. Ehkä täytyy alkaa tehdä isompia annoksia sitten?[/QUOTE]

hyvä pointti, koffin tarttee alkaa tekemään kaloriapitosempia ruokia jos meinaa että pöhinää riittä kamarinkin puolella

[QUOTE="Samu";29679123]Mutta jos on nälkä, niin syömällähän se vaan lähtee. Ehkä täytyy alkaa tehdä isompia annoksia sitten?[/QUOTE]

Samaa mieltä, miksi mies ei saa syödä ruokaa niin että nälkä lähtisi? Onko hän kovasti ylipainoinen, vai miksi rajoitat?

Mutta mitäs sitten, jos en olisikaan tehnyt kahdeksi päiväksi ruokaa? Mitäs se mies sitten söis jotta nälkä lähtee kun ruokaa on vain kaikille neljälle sopivasti? :D

Ja kyllä ihan oikeasti esim makaroonilaatikko jossa kilo lihaa ja kilo tai ylikin makaroonia niin PITÄÄ riittää kahdeksi päiväksi perheessä jossa todella pieniruokainen äiti ja 10v ja meistä vähän isompiruokaisempi 13v ja sitten mies.

Jos ruoka on tehty kahdeksi päiväksi niin sitten se on.

No kun sitä ruokaa on oikeasti kyllä riittävästi kaikille, jopa sille miehelle. Mutta kun sitä pitää vetää ihan kaksin käsin ähkyyn saakka ja sitten seuraavana päivänä ei enää riitäkkään kaikille. Salaattia ja leipää on lisäksi.

ja jos mä sanon, että tässä on kahden päivän ruoka, niin sitten miehen (joka ei ruoan eteen laita ikinä tikkua ristiin) pitää syödä sen mukaan, tai sitten tehdä itselleen jotain lisäksi. Ihan joka ikinen kerta ei tartte itteään vetää ähkyyn asti.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti;29677713:
Entä jos ne tavarat mistä sinä haluaisit luopua ovat miehen mielestä tärkeitä ja tarpeellisia?

Muakin vähän ärsyttäisi se jos joutuisi olemaan jatkuvassa valmiustilassa jonnekin kylään lähtemisen suhteen että heti kun vaimo käskee niin sitten mennään. Toki se on vähän joustamatonta, mutta ymmärrän sitä miestäkin, että oletkohan nyt vähän turhan tiukkana siellä pyörittämässä asioita mielesi mukaan.

Kerro etukäteen jos lapsen päiväunet voivat siirtää lähtöä. Mä itse repisin hiuksia päsätä koska jos klo 12 olis tiedossa että yhdeltä lähdetään, ei ehkä voi aloittaa jotain projektia mitä on suunnitellut ja sit kun lähtö viivästyy tunnilla niin sen olisikin ehtinyt tehdä. Eli ennakoi, ja kerro suunnitelmista paremmin.

Ja tosiaan niiden kirpparille menevien tavaroiden osalta, ovatko ne sinun vai miehen?

Kyse on sellaisista tavaroista jotka on lojunut jo kauan kellarissa tai kaapin perukoilla. En todellakaan lähde myymään kenenkään tärkeitä tavaroita. Mies haluaa hamstrata.

Ja meillä mies itse sopii useimmat vierailuista ja ne sovitaan useita päiviä etukäteen. Ja niitä ei kovin usein ole. Joten ei ole kyse minun vaatimuksista. Meillä on muksu huono nukkumaan päivällä ja nukkuu silloin kun nukahtaa. En voi minä tietää sen enempää ku mieskään milloin lapsi saa unen päästä kiinni.

Huh huh... tätä ketjua lukemalla voi kiittää luojaansa, että oma vaimo ei ole samaa kaliberia näiden kirjoittajien kanssa.

Peesi! Tai siis, toki minulla on mies, mutta jotenkin en vain osaa ymmärtää mitä näiden joidenkin muijien päässä liikkuu.

Ja jos minulle jatkuvasti kitistäis siitä että nyt syöt liikaa, nyt syöt liian vähän, miksi syöt vain leipää, söisit enemmän salaattia jne. Niin aivan varmasti alkaisin syömään omia eväitä tai jossain muualla. Inhottavaa kyttäämistä, ja on olevinaan vielä niiiiiin ihQ ja tasa-arvoinen parisuhde, niinpä niin.

Ap:nkin kohdalla jotenkin ymmärrän paremmin miestä kuin naista. Onhan se ihan arsesta jos itsellä on kovat paineet kun vaimo olettaa että mies on valmis menemään vierailulle (jonne ei ehkä halua edes mennä) tasan kello 13 tai muuten saa kuulla kunniansa. Ja kun on kiltisti valmis silloin kun vaimo käskee, niin ei lähdetäkään. Tekeeköhän se mies ikinä mitään oikein? Onko aina se epäonnistuja ja tilanteiden hankaloittaja?

• Tykkää
Peesi! Tai siis, toki minulla on mies, mutta jotenkin en vain osaa ymmärtää mitä näiden joidenkin muijien päässä liikkuu.

Ap:nkin kohdalla jotenkin ymmärrän paremmin miestä kuin naista. Onhan se ihan arsesta jos itsellä on kovat paineet kun vaimo olettaa että mies on valmis menemään vierailulle (jonne ei ehkä halua edes mennä) tasan kello 13 tai muuten saa kuulla kunniansa. Ja kun on kiltisti valmis silloin kun vaimo käskee, niin ei lähdetäkään. Tekeeköhän se mies ikinä mitään oikein? Onko aina se epäonnistuja ja tilanteiden hankaloittaja?
Sun mies on varmaan tosi onnellinen, kun on löytänyt noin ymmärtäväisen vaimon (äidin? kynnysmaton?)

Ja jos minulle jatkuvasti kitistäis siitä että nyt syöt liikaa, nyt syöt liian vähän, miksi syöt vain leipää, söisit enemmän salaattia jne. Niin aivan varmasti alkaisin syömään omia eväitä tai jossain muualla. Inhottavaa kyttäämistä, ja on olevinaan vielä niiiiiin ihQ ja tasa-arvoinen parisuhde, niinpä niin.

Olen niin samaa mieltä, vaikka olen feministi ja yleensä pyrin edistämään naisten asioita. Mutta tällaisia ketjuja kun lukee, niin tosiaan kuulostaa siltä kuin mies savustetaan omasta kodistaan, eikä anneta päättää edes vierailuajoista, omien tavaroiden myymisestä tai siitä kuinka paljon syö!

• Tykkää
Sun mies on varmaan tosi onnellinen, kun on löytänyt noin ymmärtäväisen vaimon (äidin? kynnysmaton?)

Vaikuttaisi kyllä olevan. Ja minäkin. Saan syödä hänen tekemiään safkoja just niin paljon tai vähän kuin itse haluan, ja jopa ottaa leipää ilman sen kummempaa ihmettelyä tai valitusta. Ihan niinkuin toki hänkin :D
Ehkä meillä vain hoidetaan itse omat hommat. Itse en painosta häntä eikä hän minua.

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29679151:
Mutta mitäs sitten, jos en olisikaan tehnyt kahdeksi päiväksi ruokaa? Mitäs se mies sitten söis jotta nälkä lähtee kun ruokaa on vain kaikille neljälle sopivasti? :D

Ja kyllä ihan oikeasti esim makaroonilaatikko jossa kilo lihaa ja kilo tai ylikin makaroonia niin PITÄÄ riittää kahdeksi päiväksi perheessä jossa todella pieniruokainen äiti ja 10v ja meistä vähän isompiruokaisempi 13v ja sitten mies.

Jos ruoka on tehty kahdeksi päiväksi niin sitten se on.

Hei, tee isompi satsi sitä ruokaa. Sehän on vaan hyvä että jantterille maistuu ruoka. Ilmeisesti teet myös aika herkkuja, kun noin hyvin maittaa;)

[QUOTE="a.p";29679192]Kyse on sellaisista tavaroista jotka on lojunut jo kauan kellarissa tai kaapin perukoilla. En todellakaan lähde myymään kenenkään tärkeitä tavaroita. Mies haluaa hamstrata.

Ja meillä mies itse sopii useimmat vierailuista ja ne sovitaan useita päiviä etukäteen. Ja niitä ei kovin usein ole. Joten ei ole kyse minun vaatimuksista. Meillä on muksu huono nukkumaan päivällä ja nukkuu silloin kun nukahtaa. En voi minä tietää sen enempää ku mieskään milloin lapsi saa unen päästä kiinni.[/QUOTE]

[QUOTE="Liisi";29679267]Olen niin samaa mieltä, vaikka olen feministi ja yleensä pyrin edistämään naisten asioita. Mutta tällaisia ketjuja kun lukee, niin tosiaan kuulostaa siltä kuin mies savustetaan omasta kodistaan, eikä anneta päättää edes vierailuajoista, omien tavaroiden myymisestä tai siitä kuinka paljon syö![/QUOTE]

Luetunymmärtäminen ei taida olla vahvuusalueesi.

Luetunymmärtäminen ei taida olla vahvuusalueesi.

Tässä hiukan tulkintaa: miehelle jostain syystä tärkeitä esineitä tai asioita, jotka ovat vaimolle roskaa. Vaimo sanoo, et tarvitse, mies suuttuu, sanoo: "vie kaikki vaan roskikseen"! Tuntee olonsa turhautuneeksi.
Vaimo tyytyväinen, taas päästtään turhasta eroon. Mies masentunut, nurkkaan ajettu, syyllistetty.

Yhteistyössä