Minähän juuri kirjoitin, että sinä olet se poikkeus, joka vahvistaa säännön.Missä kohdassa minä olen mistään mökille ajamisesta puhunut? Me asutaan maalla ihan valmiiksi, ei tarvitsisi lähteä minnekään ennen kuin käsky kävisi tai sitten kävisi tilanne tukalaksi.
Sota-aikoina voimassa on tavannut olla yleinen työvelvoite. Ja sitä työtä on muuten riittänyt ihan ihmeesti, jotta yhteiskunnan pyörät on saatu edes jotenkin pyörimään. Metsätöitä, ilmavalvontaa, vaikka mitä.Minä ainakin asennoidun juuri noin, että pakko se olisi pärjätä, oli tilanne mikä oli. Ilkkuvia asenteita muita kohtaan en ymmärrä, mutta onneksi ei tarvitsekaan.
Ei kyllä tekisi mieli liittyä mihinkään järjestöön tai liikkeeseen (vertaa Lotta Svärd), joka auttaisi sekä rintamalla että kotona. Ei kerta kaikkiaan tekisi mieli laittaa tikkuakaan ristiin tuollaisten ihmisten takia, eikä heidän puolisoidenkaan.
Siinä lähtis henki myös kauriilta, jäniksiltä, myyriltä ja koppakuoriaisilta. Loppupeleissä ne eivät edes vaatisi nylkemistä tai kypsentämistä vaan ihan lasten kanssa kasvatettaisiin raateluhampaat ja syötäisiin semmoisenaan.veeärräkin ampuis seutukunnan kaikki linnut ja myis niitä sitten mustassa pörssissä
Siinä lähtis henki myös kauriilta, jäniksiltä, myyriltä ja koppakuoriaisilta. Loppupeleissä ne eivät edes vaatisi nylkemistä tai kypsentämistä vaan ihan lasten kanssa kasvatettaisiin raateluhampaat ja syötäisiin semmoisenaan.
Mä olin aiemman nojalla jotenkin ymmärtävinäni, että niitä on kaikilla jemmassa tuhatmäärin.kannattaa samalla neuvoa tähtäämään tarkasti
kiväärin patruuna maksaa helposti 3 kappale
Vara-Rambo tuskin välittää.ei kestäis olla kun siinä on joku yläraja paljonko niitä sais jemmata
Paitsi lapsilisäpäivinäniin, ja sitäpaitsi hän onkin palstan ainoa jolla on ylipäätään varaa ostaa patruunoita tuhansilla euroilla jemmaan
ilonpilaaja :stick:Viranomaisilla on valmiit suunnitelmat sodanaikaisista väestönsiirroista ja huollosta, joten aivan turhaan mietitte missä elätte ja mitä syötte, koska ette pysty siihen paljonkaan vaikuttamaan.
Kauriita me ruokitaankin kotioloissa, niitä ois helppo pätkiä vaikka sääliksi kävisikin. Pupuja hengailee kanssa omalla pellolla ja nyt varsinkin kevään kynnyksellä ne hyppelevät lemmekkäästi monta kertaa päivässä ampumaetäisyydellä. Lintuja on kanssa, liekö joutsenet kuinka rauhoitettuja sota-aikaan jos ruuanpitimiksi semmoisen lajauttaisi ampua. Niitä kun asuu omassa rannassa, toisen kun ampuisi niin toinen tulisi kyllä takaisin etsimään kumppaniaan. Kahdesta isosta linnusta söisi jo pitkään.helvetin moinen tuuri pitää käydä että saa hirven ammuttua yksin ilman hyvää koiraa
mutta jos saa niin pilkkoo sen siinä paikan päällä ja kantaa paloina
Miehen asekaappia ja metsästysvehkeitä paljon siivoilleena haulikon panoksia meillä on onneks rasiatolkulla valmiina. Mutta kuten sanottu, palataan maan pinnalle, niitä käytetään seuraavan kerran linnunaloituksessa ja ei suinkaan minun toimestani.
Kiväärikin löytyy, niiden panostilannetta en tiedä, puhuin tuossa haulikosta koska sillä kyllä henki lähtee jäniksiltä ja vaikka niiltä joutsenilta.ei taida haulikonpatruunat juuri latvalinnustuksessa kulua
Juuri niin. En ymmärrä, miksi palstalla pelleillään tällaisella asialla, kun Venäjä riehuu Ukrainassa edelleen. Sitä on vaikea tajuta, että asia ikäänkuin lakaistaan maan alle. Rinnakkaisfoorumilla, Vauvalla, poistetaan kaikki ketjut Ukrainan miehityksestä ja kirjoittajat pistetään pitkään banniin. Outoa. Mutta taistellaan sitten, kun sota syttyy, niin Suomessa on ennenkin tehty. Jokainen tänne väkivalloin tuleva ryssä yksinkertaisesti tapetaan.Viranomaisilla on valmiit suunnitelmat sodanaikaisista väestönsiirroista ja huollosta, joten aivan turhaan mietitte missä elätte ja mitä syötte, koska ette pysty siihen paljonkaan vaikuttamaan.