Esim. kuivalihaa pystyy tekemään leivinuunin jälkilämmössä ja sitä pystyy hyvin käyttämään sitten keitoissa ja kastikkeissa. Ja säilyy pitkään eikä ole pakko pitää kylmässä.
Sähköjen mentyä?Tälläinen hypoteettinen kysymys?
-sähköjen mentyä?
-kauppojen mentyä kiinni?
-öljy ja bensa toimitukset katkaistaisiin?
Myönnän että olen joskus ammuskellut räkättejä mut siitä on vuosia.... 8) Että siinä mielessä luotan ampumistaitooni.Wau!:heart:
Miten musta tuntuu että oon kaupunkilaistunut liikaa.
Kuullostaa tosi hienolta että ammut ja nyljet itse etc.
Mä taidan tulla teille jos sota syttyy. Oon kova tekemään töitä, eikä lapset syö paljon!
Onneks ei olla rajapinnassa ja korvessa ollaan niin ekana meitä ei kotoa pois hätyytetä. Tai vitustako tuota tietää mutta nyt kysyttiin lähinnä miten pärjättäisiin jos nuo ap:n mainitsemat jutut toteutuisi.Ei, vaan tämä erä- ja luonto-opas naureskelee toisten kustannuksella heidän tietämättömyydelleen sodankäynnistä ja sen vaikutuksista siviilien elämään.
Meinasittekos kauankin mökkeillä ennen kuin sotapoliisi tulisi ukkosi sotaväkeen tai vankileirille hakemaan? Rintamakarkurin päätä ei Suomessa(kaan) paljoa silitellä.Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29634283:Hyvin varmasti. Mentäisiin luultavasti mökille elelemään kaikessa rauhassa, siellä ei tarvitse "yhteiskuntaa"
Se tulee sadan metrin syvyydestä, joten hankalaa, ellei mahdotonta sen saaminen pinnalle ilman sähköä on.Saapi sen veden sieltä ilman pumppuakin
No en kyllä ole mikään kaivoasiantuntija mutta neljästä kotitalouden omasta kaivosta mulla kokemusta on ja jokainen niistä on ainakin ollut sellainen että kurkistamalla kaivon sisään, näkee veden pinnan. En ole ikinä kuullut että normaalissa omakotitalossa kaivo olisi sadan metrin syvyydessä vaan ihan normaaleja pohjavesialueita käytetään hyväksi maaseudulla omien kaivojen kanssa pelatessa ja niissä kaivot eivät ole kovin syviä.Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;29634921:Se tulee sadan metrin syvyydestä, joten hankalaa, ellei mahdotonta sen saaminen pinnalle ilman sähköä on.
rintamalla tai sota oikeudessa et niin.Mä osaan ns.vanhan kansan oppeja, ja kesämökille mentäis, mies osaa metsästää, ja luonnosta sais vaikka mitä. Kotieläimiäkin on lähipiirissä lehmiä, kanoja, sikoja, lampaita ja hevosia.
Ei tulis ongelmaa, pirun raskasta tosin elämä olis.
Olet tervetullut kurkistamaan meidän kaivoomme Sinne menee se satametrinen paksu letku ja pumppu on siellä mukana vaijerin kanssa ja vesi tulee sieltä syvältä. Tämmöisiä kaivoja on tässä useilla lähistöllä, samasta kaivosta tulee vesi meille ja naapureille. Oli melkoinen homma aikoinaan kiskoa se letku ja pumppu pinnalle ja se kiemurteli omalla ja naapurin tontilla pumppuremontin ajan.No en kyllä ole mikään kaivoasiantuntija mutta neljästä kotitalouden omasta kaivosta mulla kokemusta on ja jokainen niistä on ainakin ollut sellainen että kurkistamalla kaivon sisään, näkee veden pinnan. En ole ikinä kuullut että normaalissa omakotitalossa kaivo olisi sadan metrin syvyydessä vaan ihan normaaleja pohjavesialueita käytetään hyväksi maaseudulla omien kaivojen kanssa pelatessa ja niissä kaivot eivät ole kovin syviä.
Onneks ollaan Suomessa joka on järvien maa, varmaan kantomatkan päästä joku jorpakko löytyy josta saa keittämällä ja suodattamalla juomavettä.Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;29634996:Olet tervetullut kurkistamaan meidän kaivoomme Sinne menee se satametrinen paksu letku ja pumppu on siellä mukana vaijerin kanssa ja vesi tulee sieltä syvältä. Tämmöisiä kaivoja on tässä useilla lähistöllä, samasta kaivosta tulee vesi meille ja naapureille. Oli melkoinen homma aikoinaan kiskoa se letku ja pumppu pinnalle ja se kiemurteli omalla ja naapurin tontilla pumppuremontin ajan.
Se on tottaOnneks ollaan Suomessa joka on järvien maa, varmaan kantomatkan päästä joku jorpakko löytyy josta saa keittämällä ja suodattamalla juomavettä.
Pahoitteluni tietämättömyydestäni kaivojen suhteen -> olen tutkinut 4 kaivoa, olen siis nähnyt ne kaikki :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;29635011:Se on totta
Ei se mitäänPahoitteluni tietämättömyydestäni kaivojen suhteen -> olen tutkinut 4 kaivoa, olen siis nähnyt ne kaikki :ashamed:
Sitten pitäis siirtyä teeristä johonkin vähemmän maukkaaseen. Varistakin pystyy syömään.ne latvalinnut ammuttas viikossa sukupuuttoon jos niitä alettas ampumalla ampumaan
suurin osa mettämiehistähän on nostoväkeä...
tosiaan ja sota-aikanahan sanottiin ihan ylesesti harakkaa talousteereksiSitten pitäis siirtyä teeristä johonkin vähemmän maukkaaseen. Varistakin pystyy syömään.
Niin siis mun mies on armeijan käynyt, terve, hyväkuntoinen ihminen ja varmastikin palvelisi sodassa ihan suoralta kädeltä.ne latvalinnut ammuttas viikossa sukupuuttoon jos niitä alettas ampumalla ampumaan
suurin osa mettämiehistähän on nostoväkeä...
epäilemättä, meikäläinen taas sais vuosirenkaiden paljouden takia jonkun tähellisen tehtävän kotirintamaltaNiin siis mun mies on armeijan käynyt, terve, hyväkuntoinen ihminen ja varmastikin palvelisi sodassa ihan suoralta kädeltä.