""opiskelijaäiti" said:
Tänään 20:32
Onpa palstalla kummallinen asenne... Itse olen opiskelupaikassa, jossa todellakin harjoittelupaikkojen suhteen yritetään huomioida perheelliset opiskelijat. Luonnollisesti niille, joilla on lapsia, pyritään järjestämään harjoittelupaikka mahdollsimman läheltä. Ja tottakai perheetön opiskelija pääsee lähtemään hepommin, pienemmillä järjestelyillä kotipaikkakuntanta ulkopuolelle. Lapset sain opiskelujen puolivälin jälkeen, jota ennen koira oli kyllä varsin helppo jättää hoitoon jopa kolmeksi viikoksi. Eikun kassin pakkaus, ja menoliput, no problem... Eipä vaan moinen suju, kun on kaksi lasta alle 2 v. Eihän edes päivähoito pystyisi joustamaan niin, että mies voisi huolehtia sekä viennin että haun. [\B]
Eli kyllä olen sitä mieltä, että perheellisten kohdalla kyllä tulisi käyttää hieman käytännön järkeä ja joustoa harjoittelupaikkoja jaettaessa . Ko virkailija on vaan elämäänsä väsynyt ihminen, joka ei ymmärrä antaa muiden elämään helpotusta omille toimillaan."
Teillä on ilmeisesti ollut opiskelupaikkakunnalla riittävästi harjoittelupaikkoja tai koulussa vähän opiskelijoita.
Miten päivähoidon pitäisi joustaa, että isä pystyisi viemään ja hakemaan lapset? Meillä ainakin kokopäivähoidossa onnistui ilman mitään joustoja. Vaimolla oli työpäivä klo 8-16 eli lapsi hoidossa 7.45-16.15 ja itselläni vaimon opiskellessa työpäivä 8.30-16.30, jolloin lapsi oli hoidossa 8.15-16.45, paitsi, kun rakensin taloamme, isoisä haki lapsen jo klo 15.30 hoidosta mummolaan, jossa lapsi oli illat.
Ja todellakin meidän molempien luokilla pahimmat harjoittelu yms. asioista vinkujat olivat näitä luuserimammoja, jotka asuivat perheineen opiskelupaikkakunnallaan, eivätkä muka voineet mitenkään olla erossa lapsistaan.
Ja kyllä yksinäisillä nuorilla opiskelijoilla saattaa olla työ- tai harrasti velvollisuuksia, joita ei pysty muualla hoitamaan.