Teillä voi olla oikein hyvät välit naapurin kanssa, mutta sotatilanne saattaisi aika äkkiä muuttaa asetelmia niin, ettei teillä olisi mitään asiaa katsoakaan naapurin lehmiin päin... En siis tarkoita keljuilla, mutta oikeasti, jos tulisi joku katastrofi olisi kiinnostavaa nähdä, miten paljon naapuriapu ja jakaminen toimisi. Toivottavasti hyvin.Pärjättäis ihan hyvin vaikka nuo kaikki loppuis. Meillä on kaksi puulämmitteistä rakennusta, ruuanlaittomahdollisuudet tulella ja puuta liiterit täynnä. Kaksi pakastinta ruokaa ja naapurissa lehmiä.
Isopäinen karja niin tarvitsisivat varmaan meiltä apua lypsylläAlkuperäinen kirjoittaja entä jos;29634452:Teillä voi olla oikein hyvät välit naapurin kanssa, mutta sotatilanne saattaisi aika äkkiä muuttaa asetelmia niin, ettei teillä olisi mitään asiaa katsoakaan naapurin lehmiin päin... En siis tarkoita keljuilla, mutta oikeasti, jos tulisi joku katastrofi olisi kiinnostavaa nähdä, miten paljon naapuriapu ja jakaminen toimisi. Toivottavasti hyvin.
Totta Meillä suurin ongelma olisi se, jos sähkönjakelu pahasti häiriytyisi, kun vesi nousee sähköpumpulla kaivosta.Isopäinen karja niin tarvitsisivat varmaan meiltä apua lypsyllä
Mutta joo, ilman maitoakin pärjää, meillä on myös juomakelpoinen kaivo ja vesistöt omanlla tontilla.
Saapi sen veden sieltä ilman pumppuakinAlkuperäinen kirjoittaja entä jos;29634524:Totta Meillä suurin ongelma olisi se, jos sähkönjakelu pahasti häiriytyisi, kun vesi nousee sähköpumpulla kaivosta.
Joskus olen katsonut niitä amerikkalaisia ohjelmia ihmisistä, jotka varautuu kaikenlaisiis katastrofeihin jemmaamalla ruokaa tolkuttomasti ja sitten pitääkin jo varautua asein, ettei kukaan tule käsiksi varastoihin ja se vaikuttaa pian siltä, että vaikka itse alkaisivat jonkun kahakan, että pääsisivät tositoimiin. Mutta se nyt on tietty telkkariohjelmaa suurimmaksi osaksi.
Tuskinpa miehesi saisi olla kotona ruokaa metsästämässäMeiltä löytyy kyllä aseita puolustukseen Mies metsästää ja kalastaa joten ruoka ei pääsis loppumaan ja minä en myöskään mikään citygirl ole. Varmasti hengissä säilyttäisiin ihan hienosti ensi talveen saakka ainakin.
Mut välineet on ja myös niitä osaan käyttää, sen verran yhdessä eräilty vaikka en itse metsästyskorttia ole hommannutkaan. Silloin tuskin kukaan tekis ilmoituksia että siellä akka ammuskelee lintuja ilman lupaa. (meillä on myös viime vuoden saalista pakastimet täynnä)Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29634542:Tuskinpa miehesi saisi olla kotona ruokaa metsästämässä
Mut välineet on ja myös niitä osaan käyttää, sen verran yhdessä eräilty vaikka en itse metsästyskorttia ole hommannutkaan. Silloin tuskin kukaan tekis ilmoituksia että siellä akka ammuskelee lintuja ilman lupaa. (meillä on myös viime vuoden saalista pakastimet täynnä)
Älä nyt viitsi esittää niin nasevaa kun et juuri meidän mökin tilannetta tiedä. Meillä on kylmässä ulkovarastossa pakastimet ja meillä täällä on ihan pakkaskelit vielä. Että hetken kestäis niiden sulaa. Siinä pitäisi sitten alkaa lihoja kuivattelemaan siinä vaiheessa kun ei enää ruuat pakastimessa jäässä olisi. Hetken kestää ulkona näillä keleillä vielä pakastimien sulaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29634550:Jaa, eikös tässä leikissä ollut ne sähköt menny
Tirsk.Älä nyt viitsi esittää niin nasevaa kun et juuri meidän mökin tilannetta tiedä. Meillä on kylmässä ulkovarastossa pakastimet ja meillä täällä on ihan pakkaskelit vielä. Että hetken kestäis niiden sulaa. Siinä pitäisi sitten alkaa lihoja kuivattelemaan siinä vaiheessa kun ei enää ruuat pakastimessa jäässä olisi. Hetken kestää ulkona näillä keleillä vielä pakastimien sulaminen.
Kalaan pääsisi vaikka heti omasta rannasta, osaan kalastaa niin verkoilla, uistella, onkia ja katiskatkin löytyy. Kalaisa järvi vieressä. Oon hyvä ampumaan pilkkaan joten uskon että latvalintua ampuisin helposti meille evääksi. Osaan myös nylkeä ne kun teen sen normaalistikin syksypuhteina. Juureksia on kivasti myös, samaten kuivattuja sieniä.
Kyllä, edelleen sanon että hengissä helposti säilyttäisiin vaikka ois mies rintamalla ja pakastimet tuossa huhtikuulla sulaisikin.
Wau!:heart:Älä nyt viitsi esittää niin nasevaa kun et juuri meidän mökin tilannetta tiedä. Meillä on kylmässä ulkovarastossa pakastimet ja meillä täällä on ihan pakkaskelit vielä. Että hetken kestäis niiden sulaa. Siinä pitäisi sitten alkaa lihoja kuivattelemaan siinä vaiheessa kun ei enää ruuat pakastimessa jäässä olisi. Hetken kestää ulkona näillä keleillä vielä pakastimien sulaminen.
Kalaan pääsisi vaikka heti omasta rannasta, osaan kalastaa niin verkoilla, uistella, onkia ja katiskatkin löytyy. Kalaisa järvi vieressä. Oon hyvä ampumaan pilkkaan joten uskon että latvalintua ampuisin helposti meille evääksi. Osaan myös nylkeä ne kun teen sen normaalistikin syksypuhteina. Juureksia on kivasti myös, samaten kuivattuja sieniä.
Kyllä, edelleen sanon että hengissä helposti säilyttäisiin vaikka ois mies rintamalla ja pakastimet tuossa huhtikuulla sulaisikin.
Ei, vaan tämä erä- ja luonto-opas naureskelee toisten kustannuksella heidän tietämättömyydelleen sodankäynnistä ja sen vaikutuksista siviilien elämään.Oliko liikaa sanoja joita kaupunkilaistyttö ei ymmärtänyt niin alkoi hihityttää?