Miks USA:aa vihataan nykyään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gal87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gal87

Vieras
Miks nykyään melkein kaikki aina sanoo, että amerikkalaiset on niin tyhmiä ja että se maa olis lähes paha. Joo varmaan tehnyt vääriäkin juttuja, mutta pääosin hyviä mun mielestä. Ilman USA:aa olis monta pahista maailmassa vielä vallassa. Euroopassakin olis varmaan natsit vallassa ilman USA:aa.

Mun äiti sano, että se on muotijuttu. 80-luvulla kaikki ihaili Amerikkaa ja nyt se taas on poissa muodista.

Siks et porukka on kateellisii. Jenkeissä asiat on itestä kiinni. Jos haluut jotain, saat sen. Ja sitten susta tulee rikas. Mutta jos oot laiska, niin sua ei hyysätä. Mun mielestä hieno maa ja haluisin asua siellä. Oon käynyt siellä kaksi kertaa ja on se ihan eri planeetalta kuin tää Suomi. Kaupat auki "aina". Hommista maksetaan kunnon palkkaa ja verot on tasapuoliset.

Toki on sielläkin jotkut asiat huonosti. Tosi paljon rikollisuutta sun muuta. Mutta peruskunnolliselle porukalle maa on tosi hyvä. Kannattaa vaan pysyä poissa huonoilta seuduilta.

Jenkeissä asiat on itestä kiinni. Jos haluut jotain, saat sen. Ja sitten susta tulee rikas. Mutta jos oot laiska, niin sua ei hyysätä. Mun mielestä hieno maa ja haluisin asua siellä. Oon käynyt siellä kaksi kertaa ja on se ihan eri planeetalta kuin tää Suomi. Kaupat auki "aina". Hommista maksetaan kunnon palkkaa ja verot on tasapuoliset.

Eikös Jenkeissä juuri toi "jos haluut jotain, saat sen"-homma ole melko vaikeaa? Huono-osaisuus taitaa olla varsin periytyvää siellä, eikä se johdu siitä että oltaisiin laiskoja tai rikollisia.

USA[QUOTE="rrr";29624769]Eikös Jenkeissä juuri toi "jos haluut jotain, saat sen"-homma ole melko vaikeaa? Huono-osaisuus taitaa olla varsin periytyvää siellä, eikä se johdu siitä että oltaisiin laiskoja tai rikollisia.[/QUOTE]USA on kapitalistinen maa, siella on vahemman niita sosiaalisia apuja, jokainen on oman onnensa seppa.
Nimim.rajanaapuri.

USAUSA on kapitalistinen maa, siella on vahemman niita sosiaalisia apuja, jokainen on oman onnensa seppa.
Nimim.rajanaapuri.

Oman onnensa seppä vain voi olla hankala olla kun köyhempien alueiden koulut on huonoja, köyhempien mahdollisuus saada vaikka terveydenhuoltoa on huono jne. Tee siinä sitten hurja määrä niitä huonopalkkaisia töitä rahoittaaksesi kallista opiskelua jossain collegessa, jos siis pääset sisään mihinkään kun jo lähtökohdat ovat heikot.

(Toki Amerikassa on paljon hyvääkin ja henkilökohtaisesti tunnen niin monta mukavaa/fiksua amerikkalaista että jo senkään takia en jaksa lähteä mukaan mihinkään "öhö öhö amerikkalaiset on tyhmiä"-juttuihin mutta huvittaa jos joku Suomesta käsin kuvittelee että USAssa on kaikilla tasa-arvoiset mahdollisuudet saavuttaa The American Dream)

Miks nykyään melkein kaikki aina sanoo, että amerikkalaiset on niin tyhmiä ja että se maa olis lähes paha. Joo varmaan tehnyt vääriäkin juttuja, mutta pääosin hyviä mun mielestä. Ilman USA:aa olis monta pahista maailmassa vielä vallassa. Euroopassakin olis varmaan natsit vallassa ilman USA:aa.

Mun äiti sano, että se on muotijuttu. 80-luvulla kaikki ihaili Amerikkaa ja nyt se taas on poissa muodista.

Helvetin jenkit. Hitlerin ja Himmlerin työ jäi kesken.

Noh, kyllä se USAn turvallisuuspolitiikka on ollut monessa kohtaa vuosien varrella jokseenkin kyseenalainen..aina kun löytyy jokin hyvä syy (öljy, strateginen sijainti yms.) miehittää maa ja 'lopettaa sisällissota' USA on ollut paikalla...joihinkin maihin USAn hallinto ei osoita minkäänlaista kiinnostusta (Israel) vaikka väkivaltaisuudet ovat jatkuneet vuosikymmeniä.

Yhteistyössä